Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarja julkaistu, G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jämerä
    Bimmer Rookie
    • Jun 2014
    • 58
    • Uusimaa

    #31
    Siis onhan siinä se pädi?Mutta upotettuna nätistiOlenkohan tullut vanhaksi kun toi mersun sisusta alkaa näytää hienolta:think
    Last edited by jämerä; 20-10-2018, 09:15.
    G11 740e Pure Excellence -16
    E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
    Ex: F30 330e M-Sport -16
    Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
    Ex: E60 530d LCI -08
    Ja pitkä lista muita😎

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by jämerä View Post
      Olenkohan tullut vanhaksi kun toi mersun sisusta alkaa näytää hienolta:think
      Hienolta se tosiaan näyttää. Harmi vaan, että ulkoapäin uusi E-Mersu (sedan) näyttää aikamoisen rumalta, sama ongelma myös C-sarjassa.
      E39 528iA

      Comment

      • Vmatti
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 329
        • Espoo

        #33
        ja noi A3:n ilmasuuttimet - gsus
        F01 740D xDrive Individual LCI
        Kawasaki H2SX SE

        Exät:
        F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
        Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

        "Trust your instincts, be yourself"

        Comment

        • Mikiis
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2013
          • 906
          • Oulu

          #34
          Originally posted by TJJ View Post
          Hienolta se tosiaan näyttää. Harmi vaan, että ulkoapäin uusi E-Mersu (sedan) näyttää aikamoisen rumalta, sama ongelma myös C-sarjassa.
          Samaa mieltä. Pitäis varmaan mesen ja bembsun yhdistyä:think
          F11 530d -11
          E91 -06 320d
          x2 Tuikut
          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Area 03

            #35
            Originally posted by jämerä View Post
            Siis onhan siinä se pädi?Mutta upotettuna nätisti[ATTACH]139827[/ATTACH]Olenkohan tullut vanhaksi kun toi mersun sisusta alkaa näytää hienolta:think
            Niin tai on yhtä näyttöä koko keskikonsoli sekä mittaristo.
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #36
              Miksi kaikilta valmistajilta tulee nyt noita irtonäyttöjä ?.
              Mb aloitti pikkusarjoissaan ja muut jatkaa kaikissa malleissa.

              E6x/F1x näyttö on hyvässä paikassa ja se syvennys toimii erinomaisena lompakko/kännykkä yms talvihanskojen paikkana, muuta viisasta käyttöä sille ei ole, siis näytölle yleensä kun sisältö on yhtä hömpänpömppää mikä ei liity ajamiseen mitenkään ellei ole valinnaisvarusteena turhaakin turhempaa intekroitua navia.

              Jossain vaiheessa se on tämäkin kyllä käytävä katsomassa vaikka olen nyt aivan toisenlaisista automalleista kiinnostunut tilattukin alkuviikolla.

              Hieno auto kyllä esitteessä uusi vitonen.

              Ps. Kun lukee tästäkin topicista arvosteluja yms mittaristoista ja turhista hilavitkuttimista alkaa ymmärtää miksi näitä digitaalisia vimpaimia pitää keksiä autoihin, alkaa näidenkin pappa-autojen ostajat olla keski-iältä 25v.
              Last edited by BMW525Xda; 16-10-2016, 07:48.

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1461
                • Area 03

                #37
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                E6x/F1x näyttö on hyvässä paikassa ja se syvennys toimii erinomaisena lompakko/kännykkä yms talvihanskojen paikkana, muuta viisasta käyttöä sille ei ole, siis näytölle yleensä kun sisältö on yhtä hömpänpömppää mikä ei liity ajamiseen mitenkään ellei ole valinnaisvarusteena turhaakin turhempaa intekroitua navia.
                Just joo.Mikään muu ei ole hyvittavampaa kun ajetaan 60-70k€ autolla,jossa keskusnäyttö,mutta silti käytetään jotain ulkoista navi mötikkaa/puhelinta tuulilasissa Itsellä juurikin tuo interkroitu navi on se juttu ja sitä myös käytän Tulee ajo-ohjeet näytölle ja myös mittaristoon.

                Tässä päästäänkin taas Volvoon,siihen näyttöön on interkroitu nappeja esim.kaiki ilmastointiin,radioon ym. liittyvät.
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10501
                  • Saaressa

                  #38
                  Hienon näköinen auto tuo on.
                  Sopivan arvokas ollakseen automaailman yhdeksi ikoniksi muodostunut BMW 500srj.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #39
                    Originally posted by b mutteri kasa View Post
                    Just joo.Mikään muu ei ole hyvittavampaa kun ajetaan 60-70k€ autolla,jossa keskusnäyttö,mutta silti käytetään jotain ulkoista navi mötikkaa/puhelinta tuulilasissa Itsellä juurikin tuo interkroitu navi on se juttu ja sitä myös käytän Tulee ajo-ohjeet näytölle ja myös mittaristoon.

                    Tässä päästäänkin taas Volvoon,siihen näyttöön on interkroitu nappeja esim.kaiki ilmastointiin,radioon ym. liittyvät.
                    Kännykän navi on aina ajantasalla, mitä autojen kiinteät ei ole ikinä. Lisäksi kännykän voi siirtää helposti ajoneuvosta toiseen tai vaikka polkupyörään.
                    Monesti tulee jo toimistossa naputettua osoite kännykän naviin ja tsekattua ajoreitit, sitten autossa (joka voi olla jokin seitsemästä) näppää vain "aloita"...kuitenkin kännykkä on telineessä (ilmasuuttimen ritilöissä) kiinni jokatapauksessa.

                    Kyllä jopa minulle muumiolle kiinteä navi on kivikauden varuste.

                    E: silmään pisti omapainot, näyttäisi olevan jonkin verran keventyneitä vitoset ?
                    Ja koska saavat vaihdekepin pois keskikonsolista tuonne ohajuspylvääseen tai jonnekin pois silmistä, näin 2000 luvulla sähköohjatun vaihteiston kapula on kyllä kivikaudelta sekin.
                    Last edited by BMW525Xda; 16-10-2016, 10:11.

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      #40
                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Kännykän navi on aina ajantasalla, mitä autojen kiinteät ei ole ikinä. Lisäksi kännykän voi siirtää helposti ajoneuvosta toiseen tai vaikka polkupyörään.
                      Monesti tulee jo toimistossa naputettua osoite kännykän naviin ja tsekattua ajoreitit, sitten autossa (joka voi olla jokin seitsemästä) näppää vain "aloita"...kuitenkin kännykkä on telineessä (ilmasuuttimen ritilöissä) kiinni jokatapauksessa.

                      Kyllä jopa minulle muumiolle kiinteä navi on kivikauden varuste.

                      E: silmään pisti omapainot, näyttäisi olevan jonkin verran keventyneitä vitoset ?
                      Ja koska saavat vaihdekepin pois keskikonsolista tuonne ohajuspylvääseen tai jonnekin pois silmistä, näin 2000 luvulla sähköohjatun vaihteiston kapula on kyllä kivikaudelta sekin.
                      Tuota painon kevennystä mainostettu.
                      100kg kevyempi g30 kuin f10.
                      Itse miettinyt... On se Jumalauta kun ei saada auton naviin screen mirroring toimintoa.
                      Itse leikkinyt jo 15 vuotta sitten ajoneuvotietokoneiden ja kuopatun Nokian kanssa ja jo silloin pystyi (kaapelilla tosin) peilaamaan kaiken isommalle näytölle kännykästä (navi, puhelutiedot, kontaktit jne).
                      Tuo olisi se optimi tilanne... Kännykkä parittuisi langattomasti auton näyttöön ja siitä voisi aloittaa navigoinnin, spotifyn, Nettiradiot...yms.
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1835
                        • Kotona/Poissa

                        #41
                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Ja koska saavat vaihdekepin pois keskikonsolista tuonne ohajuspylvääseen tai jonnekin pois silmistä, näin 2000 luvulla sähköohjatun vaihteiston kapula on kyllä kivikaudelta sekin.
                        No jos lattiavaihdekeppi on kivikautta, niin rattivaihde on ajalta ennen maapallon syntymää

                        Asiasta toiseen. Tämä G30:n kojelaudan keskiosa, jossa esim lämppärin säätimet, on kuin hundaista repäisty, ilman pienintäkään jäännettä monikymmenvuotisten ergonomisten ideoiden kehittämisestä. Tämä siitä seuraa kun autonvalmistajat kumartavat Kaukoidän markkinoiden blingbling himon määräämänä. Harmi. Ja BMW on kuitenkin saanut aikaan mm F06:n kojelaudan. Voi voi...
                        Last edited by Havis; 16-10-2016, 11:30.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #42
                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          Tuota painon kevennystä mainostettu.
                          100kg kevyempi g30 kuin f10.
                          Itse miettinyt... On se Jumalauta kun ei saada auton naviin screen mirroring toimintoa.
                          Itse leikkinyt jo 15 vuotta sitten ajoneuvotietokoneiden ja kuopatun Nokian kanssa ja jo silloin pystyi (kaapelilla tosin) peilaamaan kaiken isommalle näytölle kännykästä (navi, puhelutiedot, kontaktit jne).
                          Tuo olisi se optimi tilanne... Kännykkä parittuisi langattomasti auton näyttöön ja siitä voisi aloittaa navigoinnin, spotifyn, Nettiradiot...yms.
                          Juuri noin pitäisi langattomasti toimia
                          Täysin tyhmää rakennella autoon eri järjestelmiä kun älypuhelimet on kehittyneet kymmeniä kertoja nopeammin ja paremmiksi. Lisäksi jäisi päivitykset ja kieliongelmat yms pois kokonaan. Olisi edes vaihtoehtona muinaisille kiinteille järjestelmille.

                          Vaihdekepistä, senkin voisi korvata äpillä kännykässä...

                          Comment

                          • jämerä
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2014
                            • 58
                            • Uusimaa

                            #43
                            Jumakekka,sinähän sen sanoit. G30 on kumarrus kellertävien ihmisten puoleenJa vaihdekepistä kun tuli puhetta,niin tutun MB CLS:ää kokeilin.Ja ohjauspylväässä oleva rimpula vipu oli kyllä jotain 80-luvun Lincoln Continental flashback
                            Last edited by jämerä; 16-10-2016, 16:57.
                            G11 740e Pure Excellence -16
                            E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
                            Ex: F30 330e M-Sport -16
                            Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
                            Ex: E60 530d LCI -08
                            Ja pitkä lista muita😎

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2540
                              • Kirkkonummi

                              #44
                              Eiköhän tuo tule myymään siinä missä entinenkin, varsinkin jos ostajakunta voi luottaa siihen, että jakopäät ja -laatikot eivät laukeile alle 200tkm. Testeille voidaan hymistä, mutta Hyundai i30 oli Autobildin 100.000km kestotestin tähänastisista paras.

                              Sisustuksesta melkein mielenkiintoisinta on se, että promootiokuvissa on puun näköiset listat? Vaihdekepittömyyttä on kokeiltu, mm. Chryslerin toimesta 1950-luvun lopussa (tjsp), mutta palattiin sitten takaisin keppiin. Pieniä ovat olleet muutokset kokonaisuudessa, mutta jos F10 myy hyvin, niin tällöin suuremmat muutokset = suurempi riski.

                              Mitä elektronisempia näytöt ovat, sitä nopeammin ne vanhenevat. Käykää istumassa E90/E60:ssä ja sitten F30/F10:ssä. Ne oranssit varoitusilmoituksetkin tuntuvat kovin vanhoilta, iDriven ensimmäisistä versioista puhumattakaan. Klassinen linja toimii syystä.
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2678
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by Havis View Post
                                ...Tämä siitä seuraa kun autonvalmistajat kumartavat Kaukoidän markkinoiden blingbling himon määräämänä. Harmi.
                                Hieman saman suuntaisia ajatuksia tuli itselleni jo F1x -sarjan päivitetyjen versioiden myötä, jossa mm. kromilistaa on lisätty etupuskurin näyttävyyden lisäämiseksi. Ja kun vertaa kehitystä G30 esittelykuvien myötä, niin päättelyketju vaikuttaa yhä loogisemmalta. Monet Aasian alueet ovat taloudellisesti aiempaa vauraampia ja siten myös premiumvalmistajien kannalta yhä kiinnostavampia markkinoita. Tuotteita täytyy kuitenkin suunnitella vastaamaan paremmin kuluttajien mieltymyksiä, kuten nyt on tehtykin, mutta löydettävä kuitenkin tasapaino jolla tuotteet vaikuttavat edelleen kiinnostavilta myös Eurooppalaisten ja Amerikkalaisten kuluttajien mielestä. Kuluttajien on kuitenkin saatava käyttöönsä lähes identtisiä tuotteita, jotta tunne samanlaisen auton omistamisesta kaikkialla maailmassa voidaan taata. Sen sijaan esim. matkapuhelinmarkkinoilla on maanosittain eri tavoin koostettuja tuotteita, mutta autonvalmistuksessa tämä on ainakin premiummerkkien osalta tietääkseni harvinaisempaa.

                                BMW:n sunnitteluosaston henkilöiden taustoillakin saattaa vaikutusta, vaikka päätelmäni onkin todennäköisesti hieman liian pitkälle viety: "The formal and precise design combines presence, aesthetic appeal and functionality in equal measure,” said Karim Habib, Head of BMW Design."

                                Mutta esim. G30 myötä munuaisten koon kasvattaminen sopii mm. tämän analyysin kanssa.
                                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎