Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarja julkaistu, G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tabasco
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 851
    • fin

    Originally posted by Tommix View Post
    On toi keula ja siinä varsinkin nuo cromigrillit ihan jäätävän rumat. Oli sitten m-sport tai ei niin
    Jotenkin kromien kanssa tulee väkisin mieleen :


    Mutta aikansa kestää että silmä tottuu. Niin se näytti kauhealta E60:kin silloin, kun se oli vielä uunituore tapaus.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by tabasco View Post
      Mutta aikansa kestää että silmä tottuu. Niin se näytti kauhealta E60:kin silloin, kun se oli vielä uunituore tapaus.
      G30 näyttää ihan hienolta, ei paljon tarvitse totutella. Toki siinä muutama yksityiskohta hiukan tökkii: liian isot munuaiset ja niiden paksut kehykset ja tuo kyljen ilma-aukko. E60:een ei silmä vieläkään ole tottunut.
      E39 528iA

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        Kävin Laakkosella kurkkaamassa. 520msport nelikko sedan. Hienohan se sisältä on, mutta aika tutun oloinen f11 jälkeen. Keskusnäyttö parempi livenä kun kuvissa. Mutta muuten aika tutun oloinen setti.

        Eli ei sen kummempia fiiliksiä tosta, kai ton vois ottaa... enemmän säväytti oikeasti pösön 3008 viereisessä hallissa. Vielä kun saisi sen nelikkona ni voisin oikeasti jo koeajaakin... 😇
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Kyllä on oksettavan näköinen keula, ainakin kuvissa. Miksi ne ei osaa yhtään uudistaa muotoilua siellä bemarin konttorilla, menemättä tommosiin ällötyksiin? Tää on kuin F10:n pohjalta tehty faceliftin facelifti. Eihän näissä ole enää mitään klassista bemaria?

          E39->E60 tyylisiä hyppyjä voisi odottaa (siis tyylisiä, ei samanlaista). Ja lisäksi Bemarin pitäisi joskus edes yrittää palata siihen klassiseen muotoiluun myös sisustassa. Uutta tekniikkaa voi tuoda autoihin ilman, että ne näyttää sisältä joltain helvetin japanilaiselta avaruussukkulalta.

          Ja tuo kommentti konepellistä, että pitäny jättää suoraksi että saa faceliftissä pokata sen -> 100% totta!

          Varmasti on hieno uusi malli, uutta messevää tekniikkaa ja kivoja varusteita. Mutta minusta se BMW sielu on kyllä pahasti hukassa...

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            Kävin koeajoviikonloppuna kokeilemassa, ihmetystä herätti huono suuntavakaus. Eikö ne vieläkään ole saanut tuota asiaa kuntoon.
            Koeajoauto oli 520D xdrive M-Sport paketilla ja arviolta 18-19" pyörillä.

            Comment

            • Peksu
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 265
              • Lähellä Tre

              Originally posted by Antti O View Post
              Kävin koeajoviikonloppuna kokeilemassa, ihmetystä herätti huono suuntavakaus. Eikö ne vieläkään ole saanut tuota asiaa kuntoon.
              Koeajoauto oli 520D xdrive M-Sport paketilla ja arviolta 18-19" pyörillä.
              Itselläni oli kanssa tuo pidemmällä koeajolla eli vastaava malli ilman M-Sportia.
              Autohan on todella hiljainen kitkoilla eikä moottori eikä muukaan pistä korvaan.

              Autossa oli Pilot Assist toiminto, mutta se ei toiminut odotetusti. Todella huonosti löysi kaistaviivat ja jos löysikin, niin tahtoi ajattaa auton väkisin keskiviivan viereen eli aivan väärään kohtaan.

              Ohjaus sinänsä on hyvä ja kevyt sekä palauttaa risteyksen jälkeen ratin suoraan kun ratista vain päästää irti, mutta se suuntavakaus on tuon hintaiseen autoon huono saati että oli vielä xDrive . Autoa saa kokoajan vähän paimentaa, että kulkisi siinä missä haluaa, muuten auto seilaa kaistalla melki jatkuvasti. Alla oli 245/45x18" Nokian R2 kitkat.

              Olen testannut samalla tiellä myös uuden S ja V90 mallin, ja siinä Pilot Assist toimii täyden 10 arvoisesti. Auto löytää kaistaviivat herkästi ja pitää auton vakaasti keskellä kaistaa todella hienosti. Tästä voisi bemari ottaa oppia. Noissa muutenkin jo business malleissa nuo vakiona, eikä tarvitse maksaa niistä tuhansia € premium lisää ja siltikään ei edes toimi
              G08 LCI iX3 M Sport

              Comment

              • Rey
                Bimmer Rookie
                • Jan 2016
                • 73
                • Moon

                A few journalists around the world have driven prototypes of the upcoming G30-generation BMW 5 Series and have given feedback about how it is.

                "The new electric rack and pinion power steering is far superior than that of the F10-generation 5 Series. Said steering is claimed to be sharp, accurate and nicely weighted. Although the weighting is still light, lighter than a BMW’s steering should be, it builds weight beautifully through corners and is incredibly precise. It’s far improved and could be the best in class when it debuts."

                Ilmeisesti tuon f-sukupolven tunnottomaan ohjaukseen vihdoinkin herätty bmw:llä?
                edit: teknavin koeajon perusteella ei sittenkään..

                Onko muuten 520d ja 525d moottoreissa molemmissa sinkkuturbo?
                Last edited by Rey; 16-03-2017, 07:15.

                Comment

                • kmr
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 175
                  • Turku / Kotka



                  F11 530Xd M-sport
                  ex. E92 325d -07
                  ex. E30 320tic -87

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Area 03

                    Itsellä oli koko päivän koeajossa G30 520D malli.Onhan se uusi ja yritetty tehdä uutta,mutta jotenkin jäi valju fiilis auton sisältä.Hiljainen se on,varsinkin moottorin äänet normi ajossa on saatu huomattavasti paremmin peitettyä kuin F10/11:ssä mutta muuten lähestytty 3-sarjan muotoilua koelaudan osalta,josta itse en perusta lainkaan.Ratti tosin on makea ja sopii käteen täyden 10 arvoisesti.Istuimet (sportti) ovat jälleen ensiluokkaista,tällä kertaa tuntuu että voisi jopa sporteilla pärjäillä comfortien sijaan.Media sisältö on hyvää ja vihdoin bemarillakin päästy tähän vuosituhanteen grafiikoiden ym. suhteen.

                    Ajettavuus on taattua bemaria,tällä kertaa 5-sarjaan saatu mukaan 3-sarjan sporttisuutta.Tuntuu että auto olisi pienempi mitä on,sen verran ketterä ja vaste tuntuu huomattavasti terävemmältä kuin edellisessä 5-sarjassa.

                    Ulkopuoli ei sitten kolahda omaan silmään sitten mitenkään.Jotenkin tuo sivulinja lokasuojan ilmanohjaimen saatteleman tökkii pahasti.

                    Ensimmäistä kertaa täytyy todeta ettei G30 herätä suurempia hankinta-/ostohaluja.Edelliset mallisarjat E39 -> E60 -> F10 on aina jotenkin herättänyt samointien vaihtohaluja,mutta G30 sitä ei tee,jostain syystä...Vaikkakin E60 aikoinaan oli ristiriitainen tuttavuus,siinä kumminkin oli jotain,vaikkakin sisältä se ei ollut omaan silmään onnistunut.

                    Itsellä käyttöauton päivitys ajankohtainen,niin edelleen itse olen VOLL varustellun F10/11 (535 Bensa) kannalla,kuin uuden G30 Omasta mielestä F10/11 on parhaiten onnistunut 5-sarjalainen edelleen...

                    (En ole mikään ehdoton bemari miäs mutta omistanut mallit E30,E36,E46,E39,E60,E90/92,F11 vuosina 1996-2017 niin tuohon perustan oman kokemukseni)
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl

                      Kävin eilen kokeilemassa Jyväskylän Laakkosella sellaista "ok"-varusteltua 520d:tä, ja yhdyn yllä olevaan kommenttiin, ei siis mitään suuria tunteita tai ahaa-elämyksiä herännyt. Muutenkin kun nopeasti kun kokeilee netistä specsailla semmoiset normaalit nykypäiväiset varusteet, tulee hintaa helposti 15k€ lisää.

                      Mutta varusteet nyt on mitä on ja niitä saa rahalla, enemmän kiinnosti tuo moottori ja ajettavuus. Normaalialusta oli mielestäni todella hyvä kombinaatio mukavuutta ja sporttisuutta ja jarrutuntuma oli jopa erinomainen, hyvä jarruteho myös. Moottori sen sijaan... Jotenkin ajattelin että tekninen kehitys olisi tuonut tuon nelisylinterisen dieselin jo lähelle kuusisylinterisen ajotuntumaa. Huipputehot ja -väännöt ovat kuitenkin jo sitä luokkaa, että jotakin voisi odottaa. Mutta kävikin välittömästi ilmi, että ne ovat nimenomaan ne HUIPPUtehot, ja väännöt. Kierrosalueen läpi meno ei siis ole kummoista ja jotenkin jopa tuntui, ettei ollut ihan täydellisesti 8-portaisen laatikonkaan kanssa yhteistyökykyinen. Kaasu piti polkea käytännössä pohjaan aina, jos jotain halusi tapahtuvan, ja silloin viive sille, että jotakin tapahtuu kasvoi jo aika isoksi. Jos olisi ollut xdrive niin tehonsiirtoon olisi kadonnut vielä enemmän kulkuhaluja. Tämä kaikki siis vaikka asetukset olivat jokapuolelta "Sport"-asennossa. Kaipa tuo tekninen kehitys downsizingin osalta on keskittynyt siis viime vuosina bensiinitekniikkaan enemmän. Kotiin ajellessa M57 tuntui edelleen paremmalta.

                      Ja joojoo, se on vain parin maitopurkin kokoinen diisseli, mutta kunhan puhuin lämpimikseni. Ei mulla rahaa uuteen tällaiseen oo kuitenkaan.
                      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                      Comment

                      • HV530XD
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 399
                        • Lappeenranta

                        Uudessa Tekniikan Maailmassa oli 520d A xDrive koeajossa. Sattui silmään huolto-ohjelma, missä mainittiin voimansiirron öljynvaihtoväli: 60 000km. Aika mielenkiintoista, eikös näissä ennen ole ollut tehtaan suositus että voimansiirron öljyjä ei vaihdeta? Tuossa oli siis 8-pykäläinen automaatti, lienee edelleen ZF:n loota, ja koeajoautossa myös xDrive, niin mahtaako tuo öljynvaihto koskea sitten automaattilaatikkoa ja jakolaatikkoa? Tulee aika hulppeat huoltokustannukset jos jo 60tkm vaihdetaan öljyjä molempiin laatikoihin... Pitääköhän tuo tieto paikkansa? Itse olen vaihdattanut automaattilaatikoihin öljyjä 150tkm paikkeilla, ja varmaan jakolaatikon ongelmien vuoksi nykyiseen F11 535xd:hen tulee jakoaskin öljyjä vaihdettua vähän useammin. Jos tuo 60tkm vaihtoväli on totta, niin aika moinen muutos entiseen politiikkaan voimansiirron huollon osalta.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4978
                          • Paimio

                          Originally posted by HV530XD View Post
                          Uudessa Tekniikan Maailmassa oli 520d A xDrive koeajossa. Sattui silmään huolto-ohjelma, missä mainittiin voimansiirron öljynvaihtoväli: 60 000km. Aika mielenkiintoista, eikös näissä ennen ole ollut tehtaan suositus että voimansiirron öljyjä ei vaihdeta? Tuossa oli siis 8-pykäläinen automaatti, lienee edelleen ZF:n loota, ja koeajoautossa myös xDrive, niin mahtaako tuo öljynvaihto koskea sitten automaattilaatikkoa ja jakolaatikkoa? Tulee aika hulppeat huoltokustannukset jos jo 60tkm vaihdetaan öljyjä molempiin laatikoihin... Pitääköhän tuo tieto paikkansa? Itse olen vaihdattanut automaattilaatikoihin öljyjä 150tkm paikkeilla, ja varmaan jakolaatikon ongelmien vuoksi nykyiseen F11 535xd:hen tulee jakoaskin öljyjä vaihdettua vähän useammin. Jos tuo 60tkm vaihtoväli on totta, niin aika moinen muutos entiseen politiikkaan voimansiirron huollon osalta.
                          No kaipa BMW:lläkin on lopulta herätty näihin jakolaatikoiden ja automaattien ongelmiin jo...

                          Tuo vaihteiston ikiöljyasiahan on täysin älyvapaa keksintö muutenkin sanoohan sen jo terve maalaisjärkikin.

                          Erittäin hyvä uudistus kyllä. Siitä BMW:lle iso
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7518
                            • Jyväshyvä

                            No jos sinne jakolaatikkoon on tehty uudemmassa tyhjennysroppu ja täyttöaukkokin on käsillä niin ei se varttia kauempaa ota aikaa vaihtaa öljyt ja öljyäkään sinne ei juuri mahdu joten pitäisi olla n. satasen juttu. Tosin nostaahan se huoltokustannuksia merkittävästi.

                            Ja laatikon öljynvaihtoa tuskin tekevät 60 tkm välein huuhtelemalla?
                            Esim. MB:llä 60 tkm kohdalla on tehty öljynvaihto jo 10 vuoden ajan 7G-tronic laatikoihin, sen jälkeen se ei kuulu enää ohjelmaan...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • racediesel
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 248
                              • porvoo

                              moi
                              kävin tänään vahdelaatikon öljyt vaihdattamassa ja samalla sanoin että vaihdetaan jakolaatikon öljyt.
                              eivät löytäneet täyttöproppua ollenkaan (ei tarkistusproppua myöskään) jakovaihteiston päältä myöskään ei mitään.auton vm 2012
                              eli ei tullut öljyjä vaihdettua.
                              tehneet näitä vaihtoja bemareihin paljon.
                              eli kuinka öljyt vaihdetaan?.
                              kuvissa näkyy huohotusputki,siitä saisi öljyt sisään ehkä jos ei ole pahassa paikassa.
                              T:Pasi
                              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                              BMW 330D-05 vakio 2005
                              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7518
                                • Jyväshyvä

                                Jakolaatikon roppu on laatikon kannattimen alla, se kannatin pitää irroittaa jotta siihen pääsee käsiksi...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎