Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarja julkaistu, G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petsku333
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 349
    • Kerava

    Tuo 60tkm voimansiirron öljynvaihtoväli ei ole kyllä ainakaan BMW:ltä otettu. Työntekijöille suunnatussa opetusmateriaalissa lukee että öljyt ovat lifetime ja jakolaatikon eliniäksi mainitaan 150tkm.
    Seat Cupra 290

    Ex. F20 118i MHD Stage 2
    E60 2006 525i

    Comment

    • Petsku333
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 349
      • Kerava

      Tuo 60tkm voimansiirron öljynvaihtoväli ei ole kyllä ainakaan BMW:ltä otettu. Työntekijöille suunnatussa opetusmateriaalissa lukee että öljyt ovat lifetime ja jakolaatikon eliniäksi mainitaan 150tkm. Että sellasta.... Tänään koeajoon 530d xdrive huomenna voisin raportoida tunnelmat E60 verrattuna.
      Seat Cupra 290

      Ex. F20 118i MHD Stage 2
      E60 2006 525i

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4980
        • Paimio

        Originally posted by Petsku333 View Post
        Tuo 60tkm voimansiirron öljynvaihtoväli ei ole kyllä ainakaan BMW:ltä otettu. Työntekijöille suunnatussa opetusmateriaalissa lukee että öljyt ovat lifetime ja jakolaatikon eliniäksi mainitaan 150tkm. Että sellasta.... Tänään koeajoon 530d xdrive huomenna voisin raportoida tunnelmat E60 verrattuna.
        Noh jos käyttäisi tuota 60tkm öljyn vaihtoa niin sitten pitäisi teoriassa ainakin 300tkm tuolla päästä jos ei muuten rääkkää...

        Rikollisen lyhyt lifetime kyllä on...tämä on tätä nykyajan kertakäyttömeininkiä taas...
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • jori
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1010
          • Vantaa

          Originally posted by Petsku333 View Post
          Tuo 60tkm voimansiirron öljynvaihtoväli ei ole kyllä ainakaan BMW:ltä otettu. Työntekijöille suunnatussa opetusmateriaalissa lukee että öljyt ovat lifetime ja jakolaatikon eliniäksi mainitaan 150tkm. Että sellasta.... Tänään koeajoon 530d xdrive huomenna voisin raportoida tunnelmat E60 verrattuna.
          Ei ole BMW:n suositus vaan, ainakin Laakkonen suosittelee tuota 60-80tkm vaihtoväliä koska Suomen olosuhteet erillaiset öljyjen kannalta vs keski/etelä-eurooppa. Yleisesti alueet jossa suurinosa myynnistä tapahtuu ovat, ilmastollisesti kohtuu lämmintä aluetta.
          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

          Comment

          • Attekun
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1407
            • Saarijärvi

            Viime viikolla kävin koittamassa 520d xdrive luxury linea. Työkaverilla on sellainen niin piti käydä tarkastamassa. Tykkäsin autossa oikeastaan ihan kaikesta paitsi kiihdytyksissä moottoriäänestä, se ei herättänyt minkään valtakunnan tunteita positiiviseen suuntaan, enemminkin toisin päin. Diesel-koneet nyt muutenkaan ole ääniltään kovin ihmeellisiä, mutta kyllä se ahdettu kutonen kuulosti paljon paremmalta. Hieno auto kaikinpuolin ja kivoja kamppeita oli ruksittu, mm tämä 360 asteen surround view. Hieman epätodellinen olo tuli sen kanssa. Myös kokonaan digitaalinen mittaristo oli mielestäni hieno ja ajotilan mukaan vaihtuva informaatio sekä väritys toimiva ratkaisu. Sporttipenkit olivat meikäläisen hartioille (lue=lantiolle) hieman liian kapeat, oiskohan niissä ollut joku säätökin?

            Jotain vikaakin on kuulemma ollut jo, iDriven(?) näytön suhteen. Välillä häviää kuva, mutta radio kuuluu ja painikkeet toimii, mitään ei tosin näy kuvassa. Kaverin mukaan muillakin ollut samaa ongelmaa ja joku uusi osa siihen on tulossa vaihtoon, ei osannut sanoa että mikä.
            Toyota Alphard MS
            Peugeot e-2008
            ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

            Comment

            • Petsku333
              BTCF Member
              • Jun 2014
              • 349
              • Kerava

              Koeajossa oli siis 530xd M-sport 19 tuuman vanteilla ja 275/35 kokoa takana. Menohaluja oli ainakin ihan tarpeeksi ja vääntöä löytyy kaikkialta paitsi ihan kierrosalueen huipulta. ZF-laatikko vaihtaa todella nopeasti ja toimi kaikinpuolin täydellisesti. Rattinapitkin näissä taitaa olla joka autossa vakiona.

              M-sport alusta oli jämäkkä hyvällä tavalla ja epätasaisuuksissa myötäili ja meni todella nätisti. Suuntavakautta pidin todella hyvänä, vaikkakin todella syvissä urissa lähtee hieman vetämään, mutta esim. omaan E60 verrattuna aivan eri luokkaa. Ohjaustuntuma oli vähän tunnoton, mutta pienellä käännöllä mutkaan ajettaessa tapahtui paljon ja parkkihallissa vatkatessa vaivaton. Sport asennossa sopivan jämäkkä.

              Kaistavahti itseohjaus driving assistant plus mikä onkaan nimeltään toimi melko kehnosti. Kun moottoritiellä kohdalle tulee poistumismahdollisuus auto lähti melkein jokaisessa seuraamaan oikeanpuoleista viivaa, jolloin melkein lähdettiin moottoritieltä pois. Tai sitten nytkähdeltiin vasemmalle melkein ylittäen kaistaviivan ihan yhtäkkiä. Ohjaustaakan helpottamiseen ihan ok. Auton itseajamiseen ei.

              360 kameranäkymä oli todella mahtava systeemi ja helpottaa auton vatkaamista ja asemoimista todella paljon, myös tilanteissa missä tullaan parkkihallista tai huonosta näkyvyydestä poikittaisesti liikenteen suuntaan saa nopeasti keskikonsolista puskurikameran päälle, millä voi tarkistaa vasemmalta ja oikealta tulevan liikenteen ennen kuin itse näkisi mitään. LED valot täytti vasemman ja oikeanpuolen läheisyyden todella hyvin ja kääntyi ratin mukaan kurveissa hyvin, muttei esim ennakoinut mutkan loppumista joten aina hetken osoitti pieleen. Pitkät valaisivat ainakin ihan riittävästi Automaattisia pitkiä en tajunnut kokeilla.

              Sporttipenkit olivat todella mukavat ja säädöistä sai alaselän ja sivutuen halaamaan tukevasti, myös pääntukea tuli oikeasti käytettyä ja ranka pysyi suorana.

              Sisältä auto oli kyllä vuotta 2017. Mittaristoa eri moodeineen oli todella mukava katsella, sitä tulikin katsottua jopa enemmän kuin HUD:ia, joka sekin oli valtavan kokoinen. HUD ei tykännyt polarisoiduista aurinkolaseista, mutta muut näytöt näkyivät niillä hyvin. I-Drive oli terävä, sulava ja helppokäyttöinen, mutta joitakin auton asetuksia sai ehkä hieman liikaa etsiä valikoiden alta. Välillä tuli tätä näyttöä kosketeltuakin, mutta arkikäytössä jäisi ehkä hiplaamatta. Sisävalaistus eri väreineen loi sisustaan mahtavan tunnelman pimeällä. Harman kardonin äänentoisto oli ihan ok.

              Hintaa tälle koeajetulle laitteella lisävarusteineen oli noin 100 tuhatta euroa, mikä menee ainakin oman budjetin yli, mutta jos ekstra semmoinen olisi taskussa pitäisin autoa kyllä hyvin varteenotettavan vaihtoehtona.
              Last edited by Petsku333; 07-04-2017, 19:23.
              Seat Cupra 290

              Ex. F20 118i MHD Stage 2
              E60 2006 525i

              Comment

              • SkyMan
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 518
                • Sirius

                Tänään tuli uus tuulilasi ja siinä vertailtiin uus vitonen, E-mersu ja S90 Volvo. Bemarin ajettavuus suoraan sanottuna haukuttiin pystyyn ja sanottiin, että bemaristeilta on nyt vedetty jalka poikki. Ite en oo G-koppaa vielä ajanut, mutta eikai se nyt noin oo voinu mennä? :think
                Coffee isn´t my cup of tea

                Comment

                • TeRm0z
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 96
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by SkyMan View Post
                  Tänään tuli uus tuulilasi ja siinä vertailtiin uus vitonen, E-mersu ja S90 Volvo. Bemarin ajettavuus suoraan sanottuna haukuttiin pystyyn ja sanottiin, että bemaristeilta on nyt vedetty jalka poikki. Ite en oo G-koppaa vielä ajanut, mutta eikai se nyt noin oo voinu mennä? :think
                  Kuulostaa melkoisen oudolta. Useampi arvostelu G30:sta luettuna, ja miltei kaikissa muistettu kehua nimenomaan parantunutta ajotuntumaa edeltäjään verrattuna. Köyhänä ei viitsi itse vielä pariin vuoteen kokeilla, voisi tulla paha mieli.
                  Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
                  Ex list:
                  F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

                  Comment

                  • jhelen
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2015
                    • 248
                    • Ulvila

                    Terve
                    No eipä tuo edellisessä TM:ssä ollut testikään mitään haluja kyllä nostanut. Melua enemmän kuin octaviassa ja kulutus motarilla noussut jo 8.1 litraan.
                    Siis 520d.

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2540
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by SkyMan View Post
                      Tänään tuli uus tuulilasi ja siinä vertailtiin uus vitonen, E-mersu ja S90 Volvo. Bemarin ajettavuus suoraan sanottuna haukuttiin pystyyn ja sanottiin, että bemaristeilta on nyt vedetty jalka poikki. Ite en oo G-koppaa vielä ajanut, mutta eikai se nyt noin oo voinu mennä? :think
                      Kehitys kehittyy, ei kilpailijoilla ole mitään syytä jättää premium-luokkaa rauhaan, autojen valmistaminen maksaa suunnilleen yhtä paljon kokoon katsomatta ja saksalaisista merkeistä kuluttajat ovat jostain syystä valmiit maksamaan todella rasvaisia katteita. BMW on ratsastanut urheilullisuudella, mutta kun samaan aikaan autot kasvavat koko ajan, niin voi olla, että tietyillä ratkaisuilla ei enää saada aikaan yhtä paljon. Isompia renkaita, matalampia alustoja..normiajossa se vain tuo epämukavuutta.

                      Toisekseen, eikös Autobilding tms vertailussa Opel Insignia mennyt esim. pujotteluosuudessa molempien, bemarin ja mersun ohi..? Mikä tahansa on totuus, niin jos on valmis sijoittamaan 50-100k€ omia tai työnantajan rahoja peltilaatikkoon, niin lienee aika perusteltua käydä koeajamassa muutamaa vaihtoehtoa koska siinä saattaa yllättyä. Lisäksi, ei bemari ole immuuni kustannustalkoille, monessa kohtaa mennään niin edullisesti kuin vain voidaan (esim. pyöränpultit), tämä voi joskus tulla eteen.

                      Eilen tuli taas nähtyä uusi G30. Varmasti hieno auto, mutta jotenkin hassua kun F30 ja G30 ero on lähinnä koossa. Ja F30 omaan silmään on edelleen paremman näköinen edestä. No mutta, raha puhuu ja köyhä kirjoittaa forumille.
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • H3nu
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 252
                        • Hämeenlinna

                        Itse en ainakaan anna kovinkaan suurta arvoa autolehtien "mielipide" testeille. Kannattaa käydä koeajolla niin saa todenmukaisen kuvan ja voi painottaa niitä itselle tärkeitä ominaisuuksia. Eiköhän tossakin 6 sylinteriä, aktiiviohjaus ja ad/dd takaa ajettavuuden
                        BMW F82 M4 -16
                        BMW F20 116d M-sport -14
                        Aprilia Dorsoduro 900 -20
                        Sea-Doo RXP300RS -16

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7520
                          • Jyväshyvä

                          Muistaako joku jotain Suomalaista testiä missä Bemaria ei olisi haukuttu uraherkäksi? Itse ihmettelen miksi ne esittelyautot pitää tilata runfläteillä jotka pilaa koko auton Suomen uraisilla teillä...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • jhelen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2015
                            • 248
                            • Ulvila

                            Heh
                            Pikaisesti selasin tuulilasin testin. Autot ovat meluttomia, joo niin varmaan on kun kitkarenkailla mittaavat. Oli sentään kaikissa .

                            Comment

                            • Juh4
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 5450
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Muistaako joku jotain Suomalaista testiä missä Bemaria ei olisi haukuttu uraherkäksi? Itse ihmettelen miksi ne esittelyautot pitää tilata runfläteillä jotka pilaa koko auton Suomen uraisilla teillä...
                              Koska tiettyihin vannetyyppeihin (18" ja yli) pääsääntöisesti auto tulee runflateillä, halusi tai ei. Tähän tosiaan on tullut G30 korimallin myötä muutos, että isompiakin vannekokoja saa ilman runflattejä.
                              -Official member of BTCF-Sauna team-

                              Comment

                              • SkyMan
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 518
                                • Sirius

                                Joo, en nyt edes ole g-koppaista uutena ostamassa, kun ei piisaa paukut. Suuntavakauden puute nyt on Suomen teillä ollut bemarin ongelma jo E46:sista lähtien. Lähinnä ihmetytti tuo ohjauksen haukkuminen noinkin raskaasti. Ja ei, en ole ostanut ainuttakaan testien perusteella, vaan ihan omien mieltymysten pohjalta. Bemun ohjauksesta olen aina tykännyt ja nyt sitten vaan mietin sitä, että onko se pilattu.
                                Coffee isn´t my cup of tea

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎