Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarja julkaistu, G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by bemu2000 View Post
    Edrive teksti tuolla c pilarissa on aika nolossa paikassa. Vähän kuten aikanaan kaiken maailman katalysator tekstit. Kas kun ei ole keskelle ovea liimattu
    Ihan samat syyt siihen on kun silloin niihin katalysator teksteihin, ne on in nyt ja niiden pitää näkyä..
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7398
      • Oulu

      Originally posted by HTK12 View Post
      Ihan samat syyt siihen on kun silloin niihin katalysator teksteihin, ne on in nyt ja niiden pitää näkyä..
      Ja sit vielä vasemmassa etulokasuojassa latausluukun alla lokasuojassa tuo i-logo. Ja 330e:ssä noi samat myös. No edullista tuunausta kun auton ulkonäkö paranee jo noiden poistolla selvästi.

      2-sarjalaisen esittelyauton kyljessä luki isolla tarrateksillä "UUSI BMW 225 Xe Plug-in Hyprid". Ei siis hybrid vaan hyprid.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 21-05-2017, 19:32.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila



        Ekaa videota missä M5 testissä. Ei tuo mun mielestä mitenkään heikolta esitykseltä vaikuta. Koneen äänet ei toki vastaa sitä ihanaa vapari V10 sointia joka on bemarin koneista oma lemppari, mutta tähän on vihreät meidät ajaneet. :think

        Mitä tulee tuohon motorsport-malliin niin toki harmi, ettei ole niin spesiaaleja moottoreita yms. Mutta onhan nämä motorsportit vauraammilla markkinoilla (saksa, iso-britannia) yms niitä ns. Perheen kauppakasseja harrasteiden ollessa eri kaliiberia. Omaan makuun eniten harrastearvoa nykyisistä motorsporteista tarjoaa M2. M5 on sopiva keskieuroopan käyttöautoksi kun pääsee ulosmittaamaan tehoja

        Suomeen sopivimmista malleista puheen ollen isäni oli käynyt ajamassa 530e-mallia. Edellinen auto ollut siis mersun hybridi. Kehui kyllä että hemmetin hyvä auto paljon helsingissä sukkuloivalle sekä kehui myös hiljaisuutta (E-mersukaan kun ei ole hiljaisimmasta päästä). Ostakaa joku näitä isommillakin koneilla niin joku päivä voi halvalla ostaa
        Last edited by E39Fin; 21-05-2017, 22:00.
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • Terou
          BTCF Member
          • May 2005
          • 791
          • Tampere

          Kävin 530e eilen koeajamassa, eikä siitä pahaa sanottavaa ole. Paitsi se vetokoukku, jota siihen ei saa.
          Sähköllä ajelisi nämä päivittäiset lyhyet ajot juuri passelisti. Pyysin tarjouksen, mutta taitaa se vaan kaatua vetokoukkuun, ei viitsi pitää toista autoa pelkkänä vetojuhtana.
          E46 M3 perän lukkoyksikkö
          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3449
            • Janakkala

            Originally posted by Terou View Post
            Kävin 530e eilen koeajamassa, eikä siitä pahaa sanottavaa ole. Paitsi se vetokoukku, jota siihen ei saa.
            Sähköllä ajelisi nämä päivittäiset lyhyet ajot juuri passelisti. Pyysin tarjouksen, mutta taitaa se vaan kaatua vetokoukkuun, ei viitsi pitää toista autoa pelkkänä vetojuhtana.
            Vetokoukun puute on ihan poliittinen päätös. Kuuluu tähän päästö hömppä ajattelutapaan. Auton rakenteissa mikään ei kuulema estä etteikö siihen koukkua voisi teoriassa asentaa, mutta kun vetokyky on poyöreät nolla niin se ei ole laillinen asennus.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Spetke View Post
              Vetokoukun puute on ihan poliittinen päätös. Kuuluu tähän päästö hömppä ajattelutapaan. Auton rakenteissa mikään ei kuulema estä etteikö siihen koukkua voisi teoriassa asentaa, mutta kun vetokyky on poyöreät nolla niin se ei ole laillinen asennus.
              Itse en kyllä näe mitään järkeä tässä ratkaisussa. Jos näiden halutaan joskus korvaavan diesel/bensa autot, niin näihin pitäisi ehdottomasti saada vetokoukku. Todella monet kun tarvitsee kuitenkin sitä kärriä vetää. Asut omakotitalossa, niin hieman pakko ne lehdet/pensasaidan oksat on jotenkin roudata pois aina syksyisin. Kesämökille pitää viedä tavaraa, huonekalujen kuljettaminen.. Lista on loputon mihin kaikkeen ihmiset sitä vetokoukkua tarvitsee.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Originally posted by HTK12 View Post
                Itse en kyllä näe mitään järkeä tässä ratkaisussa. Jos näiden halutaan joskus korvaavan diesel/bensa autot, niin näihin pitäisi ehdottomasti saada vetokoukku. Todella monet kun tarvitsee kuitenkin sitä kärriä vetää. Asut omakotitalossa, niin hieman pakko ne lehdet/pensasaidan oksat on jotenkin roudata pois aina syksyisin. Kesämökille pitää viedä tavaraa, huonekalujen kuljettaminen.. Lista on loputon mihin kaikkeen ihmiset sitä vetokoukkua tarvitsee.
                Minkäköhän takia X5 samalla voimalinjalla saa vetää samat 2700 kg, ku diisselikin...? Hölömö politiikka on.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3449
                  • Janakkala

                  Niin samaa mieltä minäkin olen, että on erittäin huono päätös. Kyllä se vetokoukku on monelle tärkeä varuste.
                  Mutta noin se vaan menee. Kai ne isossa maailmassa hoitaa tavaroiden roudamisen toisella tapaa sitten kun täällä takapajulassa :think
                  Ja toi aiemmin kertomani tieto on suoraan G30 maahantuojan koulutuksesta, itse sen asian otin siellä puheeksi. Eli ei ole mitään mutu juttuja.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Spetke View Post
                    Niin samaa mieltä minäkin olen, että on erittäin huono päätös. Kyllä se vetokoukku on monelle tärkeä varuste.
                    Mutta noin se vaan menee. Kai ne isossa maailmassa hoitaa tavaroiden roudamisen toisella tapaa sitten kun täällä takapajulassa :think
                    Ja toi aiemmin kertomani tieto on suoraan G30 maahantuojan koulutuksesta, itse sen asian otin siellä puheeksi. Eli ei ole mitään mutu juttuja.
                    En tätä mitenkään epäillytkään, aika yleistä taitaa olla muillakin merkeillä hybridi/sähkö autoissa. On vaan aivan järjetöntä touhua. Jos ne herrat on ajatelleet, että kutsutaan aina se ammattilainen paikalle kun kärriä pitää vetää. :think Tosin kesämökille alkaa tulla kalliiksi tavaroiden vieminen, jos joutuu jonkun palkkaamaan kuljettamaan tavarat sinne.. Ellei samaa järjettömyyttä tule noihin citymaastureihin, niin niiden määrä tulee vaan kasvamaan.. On taas järkevää politiikkaa pakottaa ihmiset ostamaan citymaasturi, jos haluat kärriä vetää.. Toki nykyisin bensa/diesel autoja vielä saa, mutta kuinka pitkään.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • SkyMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 518
                      • Sirius

                      Jännää politiikkaa totta tosiaan. Itsehän tuossa testailin VW Passat GTE:tä ja siihen koukun saa, jos vaan haluaa.
                      Coffee isn´t my cup of tea

                      Comment

                      • MikaLaaksonen
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 377
                        • Vantaa

                        Onko mitään tietoa mä siinä on perusteena? Eikö vaan huvita?

                        Comment

                        • Turder
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 461
                          • Suomi

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Minun mielestä BMW lähti jo vuosia sitten ihan väärille raiteille M autojen kanssa. M-autoille ei enää erikseen rakenneta omia moottoreita kuten ennen. Tämän myönsi BMW jo 2013 (S63 on jo tälläinen moottori). "Moottoriäänet" tulee kajareista eikä moottorista.. Nyt sitten lisäksi AWD ja ainoastaan automaatti..

                          M autojen ei ole tarkoitus olla se paras valinta kauppakassiksi tai viedä lapset päiväkotiin.. Niiden on tarkoitus olla speciaaleja Motorsport autoja. BMW vaan tuhoaa M autonsa pala palalta nyky suuntauksillaan. Kun annat pirulle pikkurillin se vie kokokäden.. Toki myynnit nousee, mutta kyllä siinä samalla kadotetaan se mitä M autot oli. Sinne kauppaan ehtii kyllä sillä 550ix:llä.. Mitäpä yritykset ei nykyisin tekisi myynnin edistämiseksi..
                          Näinhän se on. Minusta taas BMW vain kuunteli asiakkaitaan. Monen pitää saada M5 statuksen ja fiiliksen (vaikka vain korvien välissä, ei niinkään ajotuntuman) takia vaikka ne ajot on 100% käyttisajoa tyyliin lapsia tarhaan/kouluun, itse töihin ja ruokakauppaan jotka hoituisi ruuhkassa ihan yhtä nopeasti, halvemmalla ja mukavasti varustellulla 5-sarjalaisella. Sitten asiakas valittaa jos M-auto ei ole mukava kelissä kuin kelissä ja vaimon ajaessa ja BMW tekee autosta paremman yleiskäyttöön jolloin puristit valittaa automaateista, äänimaailmasta ja nelivedosta. Loputon suo.

                          Mutta siitä propsit autovalmistajille yleensäkin, että nykyvehkeet on 100-0 nopeampia radalla kuin vanhat verrokkimallit ja silti voi körötellä keskustassa mukavasti ympäri vuoden.

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3449
                            • Janakkala

                            Jännä juttu kun tuossa 530e mainosteksteissä kerrotaan seuraavaa:

                            "Voimansiirron keskeisiä komponentteja ovat 135 kW:n (184 hv:n) tehon tarjoaa nelisylinterinen bensiinimoottori,
                            jossa käytetään BMW TwinPower Turbo -tekniikkaa, 83 kW:n (113 hv:n) tarjoava sähkömoottori sekä litiumionikorkeajänniteakku, jonka kapasiteetti on 9,2 kWh.
                            Pelkällä sähköllä ajettaessa auton toimintamatka (NEDC) on jopa 50 km, sähköinen huippunopeus 140 km/h.
                            "
                            Eli 184hv + 113hv = 297hv


                            Mutta kuitenkin teknisissä tiedoissa sanotaan:

                            "Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (530e: yhdistetty) 185 (252)/5000-6500"

                            Kumpaa tietoa tässä nyt uskotaan? Tiedot on siis ihan BMW.fi sivuilta.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7520
                              • Jyväshyvä

                              Harvemmin se teho bensamoottorista ja sähkömoottorista tulee samalla kierrosluvulla, siitä tuo ero johtuu...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9143
                                • Oulu

                                Pitäis nähdä etenkin tuon sähkömoottorin vääntö(teho)käyrä, jotta tuohon saisi vastauksen. Pääsääntöisesti sähkömoottorin tuottama vääntö on varsin tasainen kierrosluvusta riippumatta, joten maksimiteho saavutetaan maksimikierrosluvulla. Ilmeisesti tässä tapauksessa näin ei kuitenkaan ole.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎