Entäs momentti takalaakerin pulteille ja vetarin mutterille? Onko takalaakerin vaihtamisessa itsessään jotain erikoista tiedettävää? Jarruihin liittyvät jutut ovat tiedossa.
Entäs momentti takalaakerin pulteille ja vetarin mutterille? Onko takalaakerin vaihtamisessa itsessään jotain erikoista tiedettävää? Jarruihin liittyvät jutut ovat tiedossa.
Tarvitseeko takavetoisessa F10:ssä etupyörän navan&laakerin vaihdon vuoksi irroittaa iskaritolppaa vai meneekö navan&laakerin vaihto iskari paikallaan ja vain jarrut edestä purkamalla? Voisiko onnistua pihalla tunkin varassa vai onko selvästi auto nosturin päällä tehtävä?
Tarvitseeko takavetoisessa F10:ssä etupyörän navan&laakerin vaihdon vuoksi irroittaa iskaritolppaa vai meneekö navan&laakerin vaihto iskari paikallaan ja vain jarrut edestä purkamalla? Voisiko onnistua pihalla tunkin varassa vai onko selvästi auto nosturin päällä tehtävä?
-otv-
Ei tarvitse nosturia, tosin alla itse laittaisin pukit.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kiitos vinkistä. Navan kiinnitykset on irti, mutta kokonaisuus ei irtoa. Onko hyviä vinkkejä millä napa lähtee runko-osasta irti? Lämmittämällä ja jäähdyttämällä? Auto levällään ja kaikki neuvot tarpeen....kiitos!
Kiitos vinkistä. Navan kiinnitykset on irti, mutta kokonaisuus ei irtoa. Onko hyviä vinkkejä millä napa lähtee runko-osasta irti? Lämmittämällä ja jäähdyttämällä? Auto levällään ja kaikki neuvot tarpeen....kiitos!
Reilusti vaan vasaralla/moskalla lyö, turha sääliä. Kumivarasa vähän huono, kun sillä ei saa terävää iskua.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kiitos taas nopeista vinkeistä! Uskon puutehan se taas oli. Oli aika reilusti tosiaan hapettunut, mutta navan levyä ulospäin kunnon vasaralla hakkaamalla alkoi irrota. Liotin 2h CRC:ssä, en tiedä vaikuttiko se lopulta.
Oli taas foorumista isosti hyötyä tällaiselle amatööriasentajalle. Iso kiitos
Tämän ikäisistä vielä saa aika hyvin irti, sitten kun roplaa niitä 15v autoja, niin osat alkaa jo olemaan melko lujassa. Paineilmavasara kyllä todellä kätevä tälläisiin tilanteisiin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tämän ikäisistä vielä saa aika hyvin irti, sitten kun roplaa niitä 15v autoja, niin osat alkaa jo olemaan melko lujassa. Paineilmavasara kyllä todellä kätevä tälläisiin tilanteisiin.
Paineilmavasaralla saa nätisti kun laittaa kiinnityspultit muutaman kierroksen kierteille ja paineilmavasaralla iskettää pultinkantoihin vuorotellen. Tälleen lähtee todella tiukassakin oleva laakeri irti.
Niin ja kannattaa sitten puhdistella kunnolla ne hapettumat pois sieltä pinnoista ettei jää uusi laakeri vinoon
Comment