En nyt ihan tiedä onko tämä vika, ominaisuus vai alkava vika? Mutta tässä uudessa tuttavuudessa kuuluu sellainen matala kierrosten mukana seilaava "vonkuna" 1000-1500rpm välillä. Mielestäni se tulee ohjaustehostajan tandempumpusta, enkä ensimmäisen 500km matkalla edes kiinnittänyt huomiota koko ääneen.
Parhaiten se kuuluu moottorijarrutuksella kun kierrokset putoaa 1500rpm alapuolelle. Ja taas kiihdytettäessä kunnes 1500rpm ylittyy. Ja selvimmin kuuluu ohjaamoon. Auton ulkopuolella kuunneltaessa ääni hukkuu moottorin käyntiääneen. Ääni voimistuu hieman, kun paikallaan nostaa kierrokset 1300rpm tasolle ja kääntelee ohjauspyörää. Selvää on, että tuo ei ole mikään akuutti juttu, koska matkustajat ei meinaa edes huomata ääntä ellei vartavasten kehoita kuuntelemaan. Itsekin olen vähän siinä ja tässä että jaksanko huolestua.
Ja huomionarvoinen juttu on se, että kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä ääntä ei juuri edes esiinny, vaan vasta sitten kun kone on ajettu kunnolla lämpöiseksi. Tästä syystä aloin jo vähän epäilemään laturiakin... ja ilmastointilaitteen kompuraa.
Miten teillä muilla joilla on DynamicDrive, oletteko huomanneet tällaista? Näissähän on siis kaksitoiminen tandempumppu, joka pyörittää ohjaustehostajaa sekä DD:tä. Ei viitsisi ihan huvin vuoksi lähteä tilaamaan uutta 1300 euron hintaista tandempumppua GP:ltä. Tästä pumpustahan on jo julkaistu kolme eri osanumeroversiota, jotan jotain häikkää näissä alkupään pumpuissa on ollut... Tosin en tiedä mikä versio tässä yksilössä on?
Parhaiten se kuuluu moottorijarrutuksella kun kierrokset putoaa 1500rpm alapuolelle. Ja taas kiihdytettäessä kunnes 1500rpm ylittyy. Ja selvimmin kuuluu ohjaamoon. Auton ulkopuolella kuunneltaessa ääni hukkuu moottorin käyntiääneen. Ääni voimistuu hieman, kun paikallaan nostaa kierrokset 1300rpm tasolle ja kääntelee ohjauspyörää. Selvää on, että tuo ei ole mikään akuutti juttu, koska matkustajat ei meinaa edes huomata ääntä ellei vartavasten kehoita kuuntelemaan. Itsekin olen vähän siinä ja tässä että jaksanko huolestua.
Ja huomionarvoinen juttu on se, että kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä ääntä ei juuri edes esiinny, vaan vasta sitten kun kone on ajettu kunnolla lämpöiseksi. Tästä syystä aloin jo vähän epäilemään laturiakin... ja ilmastointilaitteen kompuraa.
Miten teillä muilla joilla on DynamicDrive, oletteko huomanneet tällaista? Näissähän on siis kaksitoiminen tandempumppu, joka pyörittää ohjaustehostajaa sekä DD:tä. Ei viitsisi ihan huvin vuoksi lähteä tilaamaan uutta 1300 euron hintaista tandempumppua GP:ltä. Tästä pumpustahan on jo julkaistu kolme eri osanumeroversiota, jotan jotain häikkää näissä alkupään pumpuissa on ollut... Tosin en tiedä mikä versio tässä yksilössä on?
Comment