Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i jyrinää voimansiirrosta 1300-1700 rpm välissä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1234
    • Kainuu

    535i jyrinää voimansiirrosta 1300-1700 rpm välissä.

    Huomannut että pieni värinä sekä vaihteleva matala ääni tuntuu/kuuluu 80-100 nopeuksissa ja varsinkin kiihdyttäessä alemmissakin nopeuksissa. Jos esim vakkarilla ajat tuota nopeutta ja nappaat vakkarin pois loppuu värinä ja ääni kuin veitsellä leikaten ja jatkuu sitten jos kytkee takaisin.
    Renkaat ja vanteet ok eli niistä ei tule. Onko muilla tullut vastaan moinen ja mistä vikaa kannattaa etsiä?
    Last edited by makebm5; 04-05-2017, 12:36.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
  • shawela
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 366
    • Oulu

    #2
    Katsoppas tuo.

    http://www.btcf.fi/forum/showthread....99#post3837699

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1234
      • Kainuu

      #3
      Täytyy tutkia tuo kardaani. Automyyjän veikkaus oli moottorin tukikumi.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2314
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by makebm5 View Post
        Automyyjän veikkaus oli moottorin tukikumi.
        Itse en antaisi automyyjän veikata kuin lottokupongilla.... Voi olla pitkälti yhden käden sormilla laskettava määrä sellaisia automyyjiä, jotka ymmärtää yhtään mitään 5-sarjalaisen alipaineohjatuista moottorin tukikumien toimintalogiikasta... Puhumattakaan mistään muusta.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1234
          • Kainuu

          #5
          Kardaanintukilaakeri oli asennettu niin että teksti TOP oli alaspäin. Nyt käännetty toisinpäin ja jyrinät väheni huomattavasti mutteivat loppuneet kokonaan. Vielä on aistittavissa 80-100 välissä värinää ja vaimeaa ääni. :think
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • shawela
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 366
            • Oulu

            #6
            Vaihda tukilaakerit ja kuminivelet ja keskitystapit uusiin. Kustannus on hyvin pieni ja vaihto helppo. Jos tukilqqkerin kääntö jo auttoi, on vika suurella todennäköisyydellä juurikin siellä.

            Comment

            • Atom
              BTCF Member
              • Dec 2014
              • 102
              • Mäntsälä

              #7
              Itsellä oli etuvetari liikkeestä hakiessa niin väljä että täristi koko autoa
              G21 330e xDrive M-sport


              Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

              Uudenmaan Moottorioptimointi
              +358407496923

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1234
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by shawela View Post
                Vaihda tukilaakerit ja kuminivelet ja keskitystapit uusiin. Kustannus on hyvin pieni ja vaihto helppo. Jos tukilqqkerin kääntö jo auttoi, on vika suurella todennäköisyydellä juurikin siellä.
                Mietinkin että jos tehtaalta asti ollut kardaani väärässä asennossa niin kuminivelet kuluneet "väärin". Nyt n 1000km jälkeen ei juuri enää huomaa koko asiaa niin oisko kuminivelet sijautuneet.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1234
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by Atom View Post
                  Itsellä oli etuvetari liikkeestä hakiessa niin väljä että täristi koko autoa
                  Mulla ei taida vika olla etuvetarissa kun ei moisia ole ollenkaan.
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1234
                    • Kainuu

                    #10
                    Homma jatkuu siinä muodossa että kierrosten ollessa 1400--1500 kohdilla tuntuu hienoista jyrinää ikään kuin ajaisi manuaalia ja olisi liian isovaihde silmässä ja kone täristäisi. Huomaa myös kaupunki ajossa tämän joten ei liene kardaanista enää kysymys. Mistähän tätä lähitisi penkomaan?
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • harossi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 619
                      • Haukipudas

                      #11
                      Originally posted by makebm5 View Post
                      Homma jatkuu siinä muodossa että kierrosten ollessa 1400--1500 kohdilla tuntuu hienoista jyrinää ikään kuin ajaisi manuaalia ja olisi liian isovaihde silmässä ja kone täristäisi. Huomaa myös kaupunki ajossa tämän joten ei liene kardaanista enää kysymys. Mistähän tätä lähitisi penkomaan?
                      Kyllä voi olla hyvinkin kardaanissa vika. Juuri kyseiset oireet oli yhdessä ja kardaanin ristikko väljä, Ei huomannut paikallaan kun etsi välyksiä.
                      e39 M5

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1234
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by harossi View Post
                        Kyllä voi olla hyvinkin kardaanissa vika. Juuri kyseiset oireet oli yhdessä ja kardaanin ristikko väljä, Ei huomannut paikallaan kun etsi välyksiä.
                        Kardaani oli irti muttei silloinkaan välyksiä käsin tuntunut. Saaneeko ristikkoa edes erikseen tuohon?
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1234
                          • Kainuu

                          #13
                          Kesärenkaat alle niin rengasäänet ja tärinät pois laskuista. Joka vaihteella kierrosvälillä 1300-1700 tulee jyrinää sisään. Yli tai alle ei. Kuulostaisi voimakkainta kuulostaa olevan vaihteiston takapään kohdalla. Ääni/ tuntuva tärinä ei ole voimakasta muttei kuulu minusta tämän hintaluokan autoon 150 thkm ajomäärällä. Merkki huoltoon varailinkin aikaa jo katsotaan tuleeko sieltä mitään ratkaisua ongelmaan.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • OVi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2016
                            • 514
                            • Oulu

                            #14
                            Jos jyrinä tulee kaikilla vaihteilla samalla kierroslukualueella, niin silloinhan se jää moottoriin tai vaihteiston ensiöpuolelle. Esim. moottorin tukikumit tai niiden alipainejutskat, epätasainen käynti, momentinmuunnin jne...

                            Tosin tuollaiseen jyrinään kyllä vaikuttaa moni muukin asia. Riittää, että rakenne on herkkä resonoimaan jollain taajuusalueella ja sitten vain saa jostain herätteen, niin värinät alkavat.
                            Last edited by OVi; 26-04-2017, 18:22.
                            Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                            Comment

                            • firstbimmer
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 79
                              • Lahti

                              #15
                              Itsellä myös jyristelee. Auto f10 523i -11. Voimakkaimmillaan tasan 100km/h vauhdissa. Ajattelin kesärenkaiden vaihdon poistovan ongelman mutta ei. Lueskelin myös täältä, että olisi joku takaisinkutsukampanja näihin. Oisko ollu joku tukilaakeri tms. Marmorilla meinasivat, että omaani ei auki olevia kampanjoita. Varasin ajan jo vian selvittelyyn, mutta meni sitten herne nenään, kun olisivat halunneet laskuttaa etujarrulevyjen ja palojen vaihdosta 850€ niin totesin, että antaa olla.

                              Jos joku syy aloittajalla löytyy niin kiva olisi kuulla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎