Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i jyrinää voimansiirrosta 1300-1700 rpm välissä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lyppe
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 8
    • Nokia

    #16
    Tismalleen sama homma. F11 520d automaatti. 90-110kmh jyristää. Ei auttanut renkaiden vaihto. Matalataajuista tietyllä frekvenssillä kuuluvaa jyrinää. Erittäin ikävästi ottaa korvaan. Hieman kovenee ja taajuus muuttuu kun tulee esim ylämäki ja pitää tarjota vähän lisää vääntöä. Jenkkifoorumeilla meinattiin tehdä jo joukkokannetta tästä hommasta, siellä on foorumit täynnä näitä juttuja. Ja kukaan ei tiedä mistä se tulee...
    Mulla kuului tuohon kamppikseen, kävi treen autokeskuksella tarkastuksessa. Osa ei ollut sillä viallisella osanumerolla, joten ei vaihdettu. Pyynnöstä tarkistivat näkyvän voimalinjan kun esillä oli, ei mitään huomautettavaa.
    Last edited by Lyppe; 30-04-2017, 15:21.
    ____________________________________
    "Jack Daniels, thats a good place to start"


    E85 Z4 3,0i
    ex- F11 520da

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1234
      • Kainuu

      #17
      Huollossa käyty ja tilanne parani vaikkei kokonaan poistunutkaan. Taaimmainen rättinivel oli asennettu väärin paikoilleen. Autoon on ilmeisesti vaihdettu hiljattain kardaani ja siinä yhteydessä laitettu tukilaakeri ja rättinivel väärin! Rättinivelen vaihdolla jyrinä jää nyt alle 1500rpm ja on vaimeampi.
      Asentaja ei huomannut moottorin/laatikon kumeissa mitään vikaa.
      Seuraavaksi kuulemma kannattaa päivitellä ohjelmistot uusimpaan versioon.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • Lyppe
        Newbiemmer
        • Sep 2015
        • 8
        • Nokia

        #18
        Autokeskuksen huoltoneuvoja kävi mulla ajamassa ja sanoi myös että joitain jyrinöitä on saatu pois laatikon softat päivittämällä. Tai resetoimalla nämä oppivan lotan muistit ja olikohan vähän isompi juttu täydellinen optimointi..? Mitä sitten tarkoittaakaan? Ei ollut kyllä varma edes tuleeko se lootasta...
        En kyllä ymmärrä miten softan toiminta voi aiheuttaa mekaanista ääntä? Kai se sitten voi.
        Last edited by Lyppe; 01-05-2017, 00:48.
        ____________________________________
        "Jack Daniels, thats a good place to start"


        E85 Z4 3,0i
        ex- F11 520da

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1234
          • Kainuu

          #19
          Originally posted by Lyppe View Post
          Autokeskuksen huoltoneuvoja kävi mulla ajamassa ja sanoi myös että joitain jyrinöitä on saatu pois laatikon softat päivittämällä. Tai resetoimalla nämä oppivan lotan muistit ja olikohan vähän isompi juttu täydellinen optimointi..? Mitä sitten tarkoittaakaan? Ei ollut kyllä varma edes tuleeko se lootasta...
          En kyllä ymmärrä miten softan toiminta voi aiheuttaa mekaanista ääntä? Kai se sitten voi.
          Turbiinilukon luiston säädöllä voisi olla merkitystä tuossa asiassa.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1234
            • Kainuu

            #20
            Tänään etummainen rättinivel vaihdettu parani jälleen muttei poistunut jyrinä.
            Myöskin ohjelmointia kokeiltiin ei vaikutusta tähän mutta näitä vaivannut viivekaasussa poistui.
            Seuraavaksi kardaanin tukilaakeri vaihtoon ja sitten itse kardaani.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • harossi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 619
              • Haukipudas

              #21
              ---------
              Last edited by harossi; 05-04-2018, 09:26.
              e39 M5

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1234
                • Kainuu

                #22
                Tukilaakeri vaihdettu ja ei poistanut ongelmaan kokokaan alkaa tosin olla vaimea mutta havaittavissa edelleen.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • shawela
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 366
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by makebm5 View Post
                  Tukilaakeri vaihdettu ja ei poistanut ongelmaan kokokaan alkaa tosin olla vaimea mutta havaittavissa edelleen.
                  Onko vika selvinnyt?

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1234
                    • Kainuu

                    #24
                    Originally posted by shawela View Post
                    Onko vika selvinnyt?
                    Lopullisesti ei koskaan selvinnyt kun tuli auto vaihdettua, mutta ei häirinnyt itseä enää viimeisten korjausten jälkeen. Veikkaan että lopullinen ratkaisu olisi löytynyt moottorin tukikumeista.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎