Tuli tuomio pyöränkulmien säädöstä; ohjausvaihde välyksellinen. Kävin itsekkin kokeilemassa, niin tuntui tosiaan itse vaihteesta tulevan, eikä nivelakselista. Auto 2016 ja mittarissa 155tkm. Laittoivat goodwill kyselyn, mutta en pidätä hengitystä... Toinen vaihtoehto on alkaa autoliikkeen kanssa painimaan, joskin ostosta on 9kk.
Hieman huono on tarjonta tarvikkeena. ZF ja Boschilaista löytyy, mutta kaikissa toimitusaika tuntematon.
Ei auttanut. 2naksua muistaakseni kiristin. Ja tosiaan minullahan ei kolise, vaan menee uraisella tiellä kuin mato, sekä puoltaa voimakkaasti tien kallistuksen suuntaan.
Onko LCI malleissa esiintynyt tätä rattiakseli vikaa koskaan kenelläkään?
Näitä juttuja lukiessa aloin miettiä että minunkin auto on tuntunut vähän levottomalta maantieajossa. Kokeilin vemputtaa rattia edestakasin kone sammuksissa ja selvä kolina sieltä jostain kuuluu.
Eilen öljynvaihdon yhteydessä mekaanikolta kysyin kolinasta ja nopealla kokeilulla ei löytänyt väljää raidetangon päistä. Arveli että vika voisi olla raidetangon sisemmässä nivelessä tai hammastangossa. Ei ehtinyt siinä öljynvaihtoajalla tutkia sen perusteellisemmin.
Kyllä on. Just alkuvuodesta vaihdoin omaani. Vm16 ja 160tkm ajettuna. Oireena oli vaeltelu ja ohjauksen tarve maantiellä, sekä kolina paikallaan rattia heiluttaessa. Laakkonen olisi halunnut vaihtaa koko ohjausvaihteen, onneksi en siihen ryhtynyt.
Onko LCI malleissa esiintynyt tätä rattiakseli vikaa koskaan kenelläkään?
Näitä juttuja lukiessa aloin miettiä että minunkin auto on tuntunut vähän levottomalta maantieajossa. Kokeilin vemputtaa rattia edestakasin kone sammuksissa ja selvä kolina sieltä jostain kuuluu.
Eilen öljynvaihdon yhteydessä mekaanikolta kysyin kolinasta ja nopealla kokeilulla ei löytänyt väljää raidetangon päistä. Arveli että vika voisi olla raidetangon sisemmässä nivelessä tai hammastangossa. Ei ehtinyt siinä öljynvaihtoajalla tutkia sen perusteellisemmin.
F11 2015 ajettu 207tkm
Tutulle vaihdoin myös ko. osan LCI malliin. Jotain 200tkm paikkeilla oli kilsat.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Kiitos tiedosta! Siinä se vika luultavasti (toivottavasti) sitten on. Laitetaan jossain vaiheessa vaihtoon ja katotaan muuttuuko ajettavuus ja häipyykö kolina.
Onko hammastanko ongelmia vielä porukalla ilmaantunu f10 lci? Mulla oli pirun löysällä se säätömutteri alkujaan(300tkm ajettu)ja ohjauksessa tyhjää keskialueella maantievauhdissa sekä kolahtelee vasemman pyörän osuessa sopivasti epätasasuuteen hitaassa vauhdissa. Tuo kolahtelu ilmaantu selvemmin kun alustan vaihdoin jäykemmäks/matalammaks.
Hammastankoon merkkasin kannen lähtöasennon ja kirin vähän tiukemmaks. Alkujaan ei ollu paljoa sormimomenttia tiukemmalla. Keskialueelta väljyys lähti ja tuntuma parani. Kolina kumminki jäi nii koitin enemmänki kirrata,kun alko palautus huonontuu otin aika reippaasti takasin. Nyt on hyvä tuntumalleen ja palauttaa joka tilanteessa kuten kuuluu,mutta kolina tallella.
Liekkö sitten hammastangon sisuskaluille tullu vuosien saatossa klappia,varsinkin kun tuo säätöhattu ollu niin löysällä. Vien kyllä viikolla auton pyörien suuntaukseen nii saa samalla vielä väännellä paikat läpi.
Comment