Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///X-POWER
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 424
    • kajaani

    F10 ei starttaa

    Mikähän nyt kun pakkasta -14 ja yritin lähteä pihasta, niin ei starttaa! Joku pieni ääni kuuluu konetilasta ja ilmoitus ignition fault tulee. Kehottaa myös olla sammuttamatta autoa, koska se ei välttämättä käynnistyisi uudelleen
    Mutta kun käynnistyisi edes sen yhden kerran. Ei ole Webastoa vaan säteilylämmitin, että virtaakin pitäisi olla ja kait se siitä vähäisestä virrasta osaisi ilmottaa. Onko kokemusta?? Auto 530da -12
    Last edited by ///X-POWER; 03-01-2017, 10:25.
  • ///X-POWER
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 424
    • kajaani

    #2
    Ettei nyt vaan olis niinkin perinteinen vika kuin startti loppu:think Ja kyllähän tuo start/stop toiminto rasittaa starttia vaikka niiden käyttökestohan pitäisi olla moninkertainen verrattuna autoon joka ei sammuile liikennevaloihin. Prkl kun se vaan jäi kotipihaan missä ei paljo ole mahdollista eikä kyllä haluakaan ruveta tällä kelillä tutkimaan. Nosturilla ollessa kiinnitin huomiota, että startti on kyllä kerrankin laitettu todella järkevään paikkaan ja on helppo vaihtaa

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10037
      • KVLA

      #3
      Originally posted by ///X-POWER View Post
      Ei ole Webastoa vaan säteilylämmitin, että virtaakin pitäisi olla ja kait se siitä vähäisestä virrasta osaisi ilmottaa. Onko kokemusta?? Auto 530da -12
      Itse aloittaisin kuitenkin akusta. Jos on orkkisakku,niin voi olla jo iltapuolella tuonkin ikäisessä. Ja pakkasilla nuo oireet huonolla akulla yleensä alkaa. Etenkin jos on paljon pätkä ajoa.
      Mitä siellä akussa sitten on ns. lepojännite? Vasta akun kunnon ja varaustilan tarkastamisen jälkeen rupeaisin muita vikakohteita etsimään.

      Comment

      • ///X-POWER
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 424
        • kajaani

        #4
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Itse aloittaisin kuitenkin akusta. Jos on orkkisakku,niin voi olla jo iltapuolella tuonkin ikäisessä. Ja pakkasilla nuo oireet huonolla akulla yleensä alkaa. Etenkin jos on paljon pätkä ajoa.
        Mitä siellä akussa sitten on ns. lepojännite? Vasta akun kunnon ja varaustilan tarkastamisen jälkeen rupeaisin muita vikakohteita etsimään.
        Kait siitä nyt tulisi low voltage tai vastaava ilmotus, jos akku tosiaan olisi niin tyhjä ettei startti inahdakaan? En ole kerennyt vielä tutkia mitään, mutta testeri on nyt tuossa käsillä niin pitää illan päälle käydä koodit lukasemassa, niin jospa sitten olisi viisaampi.

        Comment

        • jjamsa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 82
          • Tampere

          #5
          Mulla jätti edellinen auto (E61) useamman kerran käynnistymättä akun tyhjenemisen takia. Ei kertaakaan tullut mitään "low voltage" tms herjaa.
          F11 530xd -11
          ___
          E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
          + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #6
            Oletko kokeillut käynnistystä myöhemmin uudelleen?
            Kerran on tullut vastaava tapaus vastaan ja kun auto kävi nukkumassa niin lähti se jälkeen käyntiin normaalisti, taitaa olla jonkin sortin softabugi...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • ///X-POWER
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 424
              • kajaani

              #7
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Oletko kokeillut käynnistystä myöhemmin uudelleen?
              Kerran on tullut vastaava tapaus vastaan ja kun auto kävi nukkumassa niin lähti se jälkeen käyntiin normaalisti, taitaa olla jonkin sortin softabugi...
              Joo kokeilin eilen illalla samalla kun luin vikakoodit joita ei muuten moottorin puolella ollut, eikä kyllä lähtenyt käyntiinkään Nyt se on laturissa ja pitää kokeilla huomenna uudelleen vaikka pakkanen vaan kirii..

              Comment

              • ///X-POWER
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 424
                • kajaani

                #8
                No niin vuorokausi laturissa ja 8h roikassa niin kylläpä pyöritti, eli virran vähyyttä taisi olla oireena.. toivottavasti saa nyt nähdä. Nämä ei vissiin sitten enää yritäkkään pyörittää starttia kun virta vähänä. Vanhojen paskojen kanssa tottunu siihen vaivalloiseen pyörittämiseen jonka loppuessa mittaristo- ja sisävalotkaan ei paljo enää loista. Tässä kaikki valot loisti vielä ihan kirkkaasti.

                Mutta mutta.. pyöritti mutta ei käynnistynyt enkä kehdannut jäädä sahaamaan vaikka olisihan se useamman starttauksen jälkeen vängällä saattanu käynnistyä. Onneksi oli toinen auto millä ajaa. Tarkastus salavalikkoon ja eihän se moottori mitään ollut lämmennyt, nesteen lämpö -26. Mittasin defan pistokkeen päästä, niin ääretön vastushan siellä oli. Säteilylämmittimessä pitäisi olla luokkaa ~170ohm. Viikko sitten asensin panssarikaapelin puskurin asennuksen yhteydessä, että luulisi pistokkeen olevan kiinni, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Pitäs mitata suoraan vastukselta ja kaapeli.

                Mutta luin jo tuossa läpi tuon f10 lämmitin keskustelun, niin pitänee tilata tuo TT-Thermo kiertovesipumpulla oleva nestelämmitin.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17522
                  • Turku

                  #9
                  Joka tapauksessa kannattaa akku uusia. Entisessä E61:ssä pyöritti vaivalloisesti -20- (-25) pakkasessa, mutta kolmen yrityksen jälkeen lopetin homman siihen. Uusi akku kaupasta ja sen jälkeen ei ollut enää ongelmia eikä virheilmoituksia.

                  F11 ei vielä vastaavia ongelmia ollut.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17522
                    • Turku

                    #10
                    Kaksi tuntia myöhemmin oli . Webasto jauhoi 25min ja akku täysin tyhjä. Ei lähtenyt apuakullakaan edes pyörittämään. Laitoin Ctekin lataamaan noin vartiksi ja lähti käyntiin.

                    Ajoin 20km +5 asteen talliin ja akku lataukseen. 4h myöhemmin herjasi startin ja 20km ajon jälkeen akkua. Jätin illaksi ja yöksi Ctekin päähän pakkaseen akun lataukseen. Sunnuntaina tuo uusi vara-akku autoon sitten paikalle !

                    Summasummarum:
                    - 2001 vm. 46:lla ajoin Eberin kanssa vielä v. 2014 alkuperäisellä akulla.
                    - E61 vm. 2007 akku hyytyi loppiaisena 2016.
                    - F11 vm. 2012 akku hyytyi loppiaisena 2017.

                    Mitä päättelemme akkujen käyttöiästä ja nykyautojen sähköjen määrästä?

                    E61:ssä akku herjaili sentään vähän etukäteen. F11:ssä tuli ihan puun takaa.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Laku View Post
                      Kaksi tuntia myöhemmin oli . Webasto jauhoi 25min ja akku täysin tyhjä. Ei lähtenyt apuakullakaan edes pyörittämään. Laitoin Ctekin lataamaan noin vartiksi ja lähti käyntiin.

                      Ajoin 20km +5 asteen talliin ja akku lataukseen. 4h myöhemmin herjasi startin ja 20km ajon jälkeen akkua. Jätin illaksi ja yöksi Ctekin päähän pakkaseen akun lataukseen. Sunnuntaina tuo uusi vara-akku autoon sitten paikalle !

                      Summasummarum:
                      - 2001 vm. 46:lla ajoin Eberin kanssa vielä v. 2014 alkuperäisellä akulla.
                      - E61 vm. 2007 akku hyytyi loppiaisena 2016.
                      - F11 vm. 2012 akku hyytyi loppiaisena 2017.

                      Mitä päättelemme akkujen käyttöiästä ja nykyautojen sähköjen määrästä?

                      E61:ssä akku herjaili sentään vähän etukäteen. F11:ssä tuli ihan puun takaa.
                      Nyt on ollut liian pieni/tyhjä se apuakku tai liian kevyet kaapelit. Kunnon kaapeleilla ja akulla lähtee kyllä käyntiin. Kaapelit saisi olla jotain 50mm2 kuparia (tai paksumpaa) ja kunnon puristimet päissä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10037
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by Laku View Post
                        - E61 vm. 2007 akku hyytyi loppiaisena 2016.
                        - F11 vm. 2012 akku hyytyi loppiaisena 2017.

                        Mitä päättelemme akkujen käyttöiästä ja nykyautojen sähköjen määrästä?
                        Ainakin sen,että Loppiainen on paska päivä Bemaristille.
                        Last edited by Heguli 31; 07-01-2017, 08:07.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17522
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Nyt on ollut liian pieni/tyhjä se apuakku tai liian kevyet kaapelit. Kunnon kaapeleilla ja akulla lähtee kyllä käyntiin. Kaapelit saisi olla jotain 50mm2 kuparia (tai paksumpaa) ja kunnon puristimet päissä.
                          Olet ihan oikeassa. Yllättäen apuakku (vuoden vanha ja Varta AGM 105Ah) olikin aika tyhjä, ladattu viimeksi keväällä 2016 ja säilytetty lämpimässä, ja kaapelit olivat ohuet aivan halpikset .

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Ainakin sen,että Loppiainen on paska päivä Bemaristille.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • rville
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 290
                            • Pori

                            #14
                            Tyhmä kysymys:
                            Uskaltaako näihin antaa lisävirtaa irtoakusta kaapeleilla?
                            Siis sinne konehuoneen liittimiin. Eikös siellä ole jonkinlainen diodisuojaus
                            kuitenkin olemassa?
                            Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #15
                              Originally posted by rville View Post
                              Tyhmä kysymys:
                              Uskaltaako näihin antaa lisävirtaa irtoakusta kaapeleilla?
                              Siis sinne konehuoneen liittimiin. Eikös siellä ole jonkinlainen diodisuojaus
                              kuitenkin olemassa?
                              Uskaltaa, koska sen vuoksi ne siellä ovat. Eikä siellä mitään diodeja ole.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎