Announcement

Collapse
No announcement yet.

Battery discharge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jiu-jitsu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 35
    • Helsinki

    #46
    Aloitukseen viitaten. CTEK 3.6 kiinni 24h ja ei vaan näyttänyt vihreää. Laitoin järeämmän 10:n kiinni akkuun. Näytti alkuun kolmea varauspalloa. 7h jälkeen tuli valmista vihreällä. Isot akut vaatii näköjään isommat laturit. Saa nähdä miten pelaa jatkossa.

    Onko tuolla CTEK 10:n recond akunkunnostustoiminnolla AGM-akuissa käyttöä?
    Last edited by Jiu-jitsu; 07-01-2017, 23:40.
    F11 535xd my13

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #47
      Originally posted by Jiu-jitsu View Post
      Aloitukseen viitaten. CTEK 3.6 kiinni 24h ja ei vaan näyttänyt vihreää. Laitoin järeämmän 10:n kiinni akkuun. Näytti alkuun kolmea varauspalloa. 7h jälkeen tuli valmista vihreällä. Isot akut vaatii näköjään isommat laturit. Saa nähdä miten pelaa jatkossa.

      Onko tuolla CTEK 10:n recond akunkunnostustoiminnolla AGM-akuissa käyttöä?
      Jos luet sen ctek käyttöohjeen, niin se ei ole tarkoitettu 100ah akun lataamisen, käy kyllä täyden ylläpitoon, mutta ei tyhjästä lataamiseen. Ihan saman huomasi serkku kun yritti 100ah agm ladata 3.6 ctek:llä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        #48
        Originally posted by HTK12 View Post
        Jenkkilästä tilasin kun täällä ei silloin juuri ollut kovin hyvä tarjonta. Kolmatta talvea autossa ja hyvin on toiminut 60w teho. En nyt muista mistä ostin, mutta valmistajan sivut on tässä: https://www.wolverineheater.com/product-p/bh-60.htm. Sopii BMW hyvin kun melkein kaikissa akku on takakontissa. Tuossa lämmittimessä ei ole panssarikaapelia, joka pitäisi olla, jos sen asentaisi konehuoneeseen.
        Panssarikaapeleita saanee jostain erikseen ostettua?

        Mistä sinula on sähkönotto tuohon? Mietin F11 ratkaisua...:think
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17509
          • Turku

          #49
          Originally posted by Roito View Post
          Olisi juu tottakai, mutta laturi tallilla ämmässä kiinni eikä kerennyt sitä lähteä sieltä hakemaan, nappaan sen kyllä mukaan ensikerralla kun käyn.
          Kannattaa ostaa useampi. Itselläni on 5xCtek+ 2xEinhell + tallin isolaturi, kun tuota kalustoakin on.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 462
            • Pohjois-Savo

            #50
            Originally posted by HTK12 View Post
            Jenkkilästä tilasin kun täällä ei silloin juuri ollut kovin hyvä tarjonta. Kolmatta talvea autossa ja hyvin on toiminut 60w teho. En nyt muista mistä ostin, mutta valmistajan sivut on tässä: https://www.wolverineheater.com/product-p/bh-60.htm. Sopii BMW hyvin kun melkein kaikissa akku on takakontissa. Tuossa lämmittimessä ei ole panssarikaapelia, joka pitäisi olla, jos sen asentaisi konehuoneeseen.
            Laitoitko pohjalle jonkin eristeen, sitten lämmittimen ja sen päälle akun? Tuo ei taida riittää 105 Ah akun koko alalle? Onko tuossa älykäs ohjaus (lämpötilan ja jännitteen valvonta)?

            EDIT: Ei kun jaa, tuo toimiikin verkkovirralla eli ei auta mitään ajossa.
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • Nysse
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 39
              • Capital area

              #51
              Arctic Battery Heater:

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by Laku View Post
                Panssarikaapeleita saanee jostain erikseen ostettua?

                Mistä sinula on sähkönotto tuohon? Mietin F11 ratkaisua...:think
                Miksi siihen pitäisi panssarikaapeli laittaa, jos se tulee auton sisälle? Paljon enemmin laittaa ihan normaalikaapelilla auton sisällä, aivan kuten sähköt nyt muutekin on auton sisällä. Se panssari kaapeli on paljon hankalampi vetää auton sisällä kuin normikaapeli. Sähköontto on haaroitettu vänkärin jalkatilassa olevasta sisätilanpistokkeesta (haaroituksen voi laittaa sinne hanskalokeron alle olevan koristemuovin taakse ainakin e39:ssä). Siitä johto takakonttiin, jossa sitten siihen on kytketty 7A c-tek+akkulämmitin.

                Originally posted by bittivirhe View Post
                Laitoitko pohjalle jonkin eristeen, sitten lämmittimen ja sen päälle akun? Tuo ei taida riittää 105 Ah akun koko alalle? Onko tuossa älykäs ohjaus (lämpötilan ja jännitteen valvonta)?

                EDIT: Ei kun jaa, tuo toimiikin verkkovirralla eli ei auta mitään ajossa.
                Miksi sitä akkua pitäisi ajossa lämmittää? Verkkovirralla toimivalla akunlämmitin+laturi yhdistelmällä akku on lämmin ja täyteen ladattu aina startissa. Vastaavasti ajonaikana lämmittävässä systeemissä akku ei ole lämmin eikä ladattu startissa (esim. webaston käyttö). Mitä hyötyä siitä akun lämmityksestä on kun akku on lämmin silloin kun auton sammuttaa? Eikö sen akun pitäisi olla startissa lämmin&ladattu, että se auto lähtee kylmälläkin (-30c tai kylmempi) varmasti käyntiin? Startissa akusta otettu virta latautuu nopeasti takaisin lämpimään akkuun, joten akku on aina täynnä. Ainut syy tuollaisen ajon aikana lämmittävän lämmittimen valintaa olisi mielestäni se, että ei ole sähköä saatavilla auton lämmitykseen.

                Ei riitä koko akun alalle, mutta kyllä se lämpö johtuu siellä akun sisällä, joten koko akku kyllä lämpenee.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • bittivirhe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 462
                  • Pohjois-Savo

                  #53
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Miksi sitä akkua pitäisi ajossa lämmittää? Verkkovirralla toimivalla akunlämmitin+laturi yhdistelmällä akku on lämmin ja täyteen ladattu aina startissa. Vastaavasti ajonaikana lämmittävässä systeemissä akku ei ole lämmin eikä ladattu startissa (esim. webaston käyttö). Mitä hyötyä siitä akun lämmityksestä on kun akku on lämmin silloin kun auton sammuttaa? Eikö sen akun pitäisi olla startissa lämmin&ladattu, että se auto lähtee kylmälläkin (-30c tai kylmempi) varmasti käyntiin? Startissa akusta otettu virta latautuu nopeasti takaisin lämpimään akkuun, joten akku on aina täynnä. Ainut syy tuollaisen ajon aikana lämmittävän lämmittimen valintaa olisi mielestäni se, että ei ole sähköä saatavilla auton lämmitykseen.

                  Ei riitä koko akun alalle, mutta kyllä se lämpö johtuu siellä akun sisällä, joten koko akku kyllä lämpenee.
                  Tietysti jos makuuttaa autoa aina roikan nokassa, tuokin toimii. Itse lämmitän korkeintaan lähtiessä tovin, jos on oikein kylmää (kun tuon säteilylämmittimen teho on aika olematon). Jos akku lämpenisi ajossa, se myös latautuisi "automaattisesti" ajon aikana (ainakin pitemmällä matkalla).

                  Toisessa kulkineessa ei ole (ainakaan vielä) mitään lämmitintä..
                  G05 45e
                  ex: F11 530d xDrive
                  ex: E84 X1 xDrive 25d

                  Comment

                  • Nysse
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 39
                    • Capital area

                    #54
                    Originally posted by Nysse View Post
                    Yo. linkistä kopioitua:

                    "- lämmitys myös paikallaan min. 6A akkulaturia hyväksi käyttäen"

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #55
                      Originally posted by bittivirhe View Post
                      Tietysti jos makuuttaa autoa aina roikan nokassa, tuokin toimii. Itse lämmitän korkeintaan lähtiessä tovin, jos on oikein kylmää (kun tuon säteilylämmittimen teho on aika olematon). Jos akku lämpenisi ajossa, se myös latautuisi "automaattisesti" ajon aikana (ainakin pitemmällä matkalla).

                      Toisessa kulkineessa ei ole (ainakaan vielä) mitään lämmitintä..
                      Riippuu tietenkin ajosta, itsellä ei tule yleensä niin pitkää ajoa, että tuollainen ajonaikainen lämmitin auttaisi juuri mitään. Yleensä ajot on pääsääntöisesti alle 30min kerrallaan, jolloin tuollainen lämmitin ei vielä ehdi juuri akkua lämmittää. Itse lämmitän talvella ennen päivän ensimmäisessä starttia, joten akku silloin latautuu täyteen ja on lämmin. Pidemmässä ajossa harvemmin on ongelmia akun riittävyyden kanssa, jos autonlaturi on kunnossa. Kerran päivää kun akun lämmittää ja lataa täyteen, niin riittää kyllä ellei hehkuta webastoa montaa kertaa päivässä tai muuten kuluta akkua reippaasti.

                      Originally posted by Nysse View Post
                      Yo. linkistä kopioitua:

                      "- lämmitys myös paikallaan min. 6A akkulaturia hyväksi käyttäen"
                      Mielestäni melko tyhmästi toteutettu arctic heaterin lämmitin, kun se liimataan akkuun kiinni, kuten eristekkin. Eli sitä ei helposti siirretä seuraavaan akkuun. Noh lisäähän se myyntiä kun akun vaihdon yhteydessä pitää ostaa uusi lämmitin.

                      Polar heater:llä on näköjään 99€ halvin akunlämmitin.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎