Announcement

Collapse
No announcement yet.

F1X keulapeitto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami_R
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 276
    • Kurikka

    F1X keulapeitto

    Löytyykös mistään tuohon F1X malliin sopivaa tehdasvalmisteista maskin suojaa. 520d kyseessä, eikä lämpö tahdo riittää -20 asteen alapuolella. Termari on uusi alkuperäinen. Ei muutosta lämpenemiseen. Ei viitsisi alkaa tuollaiseen autoon väsäämään mitään omia pahvivirityksiä.

    Vai olisiko vielä muuta tehtävissä? Edellisissä Bemareissa on kyllä löylyä riittänyt, mutta ne onkin olleet isommalla koneella. :think
    BMW F11 520d -11
    MINI Cooper D -11
    BMW E90 318i -11
    BMW E90 318i -06

    Ex:
    BMW E46 316i -04
    E70 X5 3.0sd M-Sport -08
    E46 325iA -03
    E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    #2
    Edellisessä mallissa pujotin telttapatjan aina talveksi maskin taakse. Auttoi kummasti...
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2314
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Sami_R View Post
      Löytyykös mistään tuohon F1X malliin sopivaa tehdasvalmisteista maskin suojaa.
      Ei noihin vissiin mitään tehdaspeittoja ole olemassa. Itse olen leikannut mustasta"vaimon jumppamatosta" munuaisten taakse täsmäleikatut palat, jotka olen näprännyt nippusiteellä kiinni. Varsinkin E39:n bensaversioissa nämä on ihan pakolliset jos haluaa ettei öljyt lennä koneesta pihalle talven aikana...

      Voi ne siihen munuaisten eteenkin laittaa jos ei halua vaikeamman kautta hommaa tehdä. F11:ssa pääsee näin helpommalla koska munuaiset ei nouse konepellin mukana. Pieni kosmeettinen haitta siitä vain seuraa...
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3096

        #4
        mun exF10:ssä oli säleet jäähdyttimen edessä. olivat suurimman aikaa kinni kesälläkin. ei ollut lämpenemisongelmia. ilmeisesti näitä ei ole läheskään kaikissa?
        nyt on f31 alla ja siinä munuaiset näyttää olevan avoimet ilman säleitä. ainoastaan moottorin etupäässä on joku huopainen äänieriste tms. kai sekin estää kylmän viiman moottorille. Hyvin ainakin -29 pakkasessa lämpeni.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • otre
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 21
          • Tampere

          #5
          Mullakin on F11:ssa kaihtimen munuaisten takana, mutta tohon puskurin alaosan keskelle askartelin viime talvena velipojan volkkarista ylijääneestä Tammersin maskusuojasta peitteen. Pikkusen joutu palasta saksiin, mutta istuu kohtuudella, kiinni se pysyy niillä Tammersin koukkukiinnikkeillä (3kpl) jotka lyhensin siten että ottavat kiinni.

          Oli viime talvena kiinni kovimmilla pakkasilla ja pienen avun siitä sai lämpeämiseen. Toi on helppo kiinnittää ja irrottaa, eikä mielestä liian pahan näköinenkään.

          Click image for larger version

Name:	Maskisuoja.jpg
Views:	1
Size:	62.6 KB
ID:	4834838

          Comment

          • Sami_R
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 276
            • Kurikka

            #6
            Niin tuossahan on kaihtimet munuaisten takana ja ne on kylmällä ilmalla aina kiinni. Moottorin etupäässä on myös huopa. Tuntuu vaan että nämä nelimukiset ei lämpeä samalla tavalla kuin kutoskoneet. :think
            BMW F11 520d -11
            MINI Cooper D -11
            BMW E90 318i -11
            BMW E90 318i -06

            Ex:
            BMW E46 316i -04
            E70 X5 3.0sd M-Sport -08
            E46 325iA -03
            E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1234
              • Kainuu

              #7
              Alaosaan olen laittanut leveää teippiä. Nätti laittaa ja ottaa pois.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5402
                • S:t Karins

                #8
                Originally posted by Sami_R View Post
                Niin tuossahan on kaihtimet munuaisten takana ja ne on kylmällä ilmalla aina kiinni. Moottorin etupäässä on myös huopa. Tuntuu vaan että nämä nelimukiset ei lämpeä samalla tavalla kuin kutoskoneet. :think
                No mitäs ne moottorin lämmöt näyttää kovalla pakkasella? Kolme termaria joutuu vissiin vaihtamaan pahimmillaan (moottori, egr ja laatikko)?
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Sami_R
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 276
                  • Kurikka

                  #9
                  Originally posted by Tommix View Post
                  No mitäs ne moottorin lämmöt näyttää kovalla pakkasella? Kolme termaria joutuu vissiin vaihtamaan pahimmillaan (moottori, egr ja laatikko)?
                  Lämmöt pyörii siinä 65-75 astetta -20 kelissä. Heti kun hidastaa maantienopeudesta niin alkaa lämpö tippua.

                  EGR termaria noissa ei vissiin enää ole? Moottorin termari ona vaihdettu. Ei vaikutusta. Laatikon termarillekaan en löytänyt Realoemista numeroa kun koitin etsiä. :think Näyttäis laatikon lämmönvaihdin olevan moottorin kyljessä ja letkut menee suoraan sinne.
                  BMW F11 520d -11
                  MINI Cooper D -11
                  BMW E90 318i -11
                  BMW E90 318i -06

                  Ex:
                  BMW E46 316i -04
                  E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                  E46 325iA -03
                  E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                  Comment

                  • Peksu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 265
                    • Lähellä Tre

                    #10
                    Originally posted by Sami_R View Post
                    Niin tuossahan on kaihtimet munuaisten takana ja ne on kylmällä ilmalla aina kiinni. Moottorin etupäässä on myös huopa. Tuntuu vaan että nämä nelimukiset ei lämpeä samalla tavalla kuin kutoskoneet. :think
                    Ei nää lämpiä kovilla pakkasilla ainakaan helpolla. Itsellänikin on nuo kaihtimet mutta pakkasilla näyttää olevan auki ainakin tyhjäkäynnillä. Joskus jäävät myös auki kun tulee ajosta pihaan ja sammuttaa auton :think

                    Yleensä ovat kyllä sammuksissa kiinni. Noiden logiikkaa en ymmärrä mut jos ovat auki ei ne mene käsin painamalla kiinni.
                    Kesällä tuntuvat olevan enemmän kiinni kuin talvella ja mitä kymempää on ulkona sitä ennemmän näkyvät olevan auki. Sanoisin, että ihan susi ohjelma niitä säätää.

                    Mielestäni niiden pitää olla aina kiinni ja jos lämmöt nousee liikaa tai ilmastointi käy niin sitten vasta avataan.

                    Tiedän, että ne on tehty pääasiassa pienentämään ilmanvastusta, mutta kai se pakkasellakin pienenee jos ovat kiinni vai avataanko ne siksi, että ilmanvastus kasvaa ja kone lämpiää muka nopeemmin

                    "Ei mikään ole niin viisas kuin ihminen, paitsi insinööri; eikä mikään ole niin viisas kuin insinööri, paitsi saksalainen insinööri"
                    G08 LCI iX3 M Sport

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎