F10 (N57) vaivannut jo pidemmän aikaa epätasainen tyhjäkäynti kovemmilla pakkasilla kylmänä käynnistäessä...
Aiempia huomioita:
- Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen kylmänä käynnistäessä
- Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
- Voi jatkua kylmänä useamman minuutin
- Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
- Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
- Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa
Tänään 9.2. muutaman kaverin kanssa istuimme autoon näyttääkseni miten oireilee ja ikäänkuin vahingossa huomasimme, että puhaltimen kiinni laittamisen jälkeen epätasainen käynti tasoittuu ja puhaltimen uudelleen päälle kytkettäessä epätasainen käynti alkaa uudelleen...
Onko fiksummilla vinkkejä tai kokemusta miten nämä voivat liittyä toisiinsa?
Aiempia huomioita:
- Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen kylmänä käynnistäessä
- Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
- Voi jatkua kylmänä useamman minuutin
- Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
- Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
- Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa
Tänään 9.2. muutaman kaverin kanssa istuimme autoon näyttääkseni miten oireilee ja ikäänkuin vahingossa huomasimme, että puhaltimen kiinni laittamisen jälkeen epätasainen käynti tasoittuu ja puhaltimen uudelleen päälle kytkettäessä epätasainen käynti alkaa uudelleen...
Onko fiksummilla vinkkejä tai kokemusta miten nämä voivat liittyä toisiinsa?
Comment