Originally posted by miyli
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 535i vai D?
Collapse
X
-
Originally posted by makebm5 View PostJep ja 8 vaihteinen aski. Esim 80 vauhdeissa on koneessa jotain 1300 r/minNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostEllei vähän vähemmänkin. Kuten sanottu, matka-ajon kulutus on ihan jees. Korvaan särähti tuo huonoimman tankillisen lukema.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostEllei vähän vähemmänkin. Kuten sanottu, matka-ajon kulutus on ihan jees. Korvaan särähti tuo huonoimman tankillisen lukema.
Ja aiheeseen: Itellä ehottomasti D, ajoa tulee vaihtelevasti 30-60tkm/v-12 E70 40d
Ex:
-11 Porsche 958
-11 F11 535dA
-09 E90 330dA
-09 E61 530dA
-09 E60 530xdA
-04 E60 530dA
+10 muuta kakkoskolmos värkkiä
Comment
-
-
Originally posted by Whispi View PostNo eihän tuo nyt mikään 1.0 ecoboost olekaan..
Ja aiheeseen: Itellä ehottomasti D, ajoa tulee vaihtelevasti 30-60tkm/v
Comment
-
-
-
Originally posted by Puistis View Post
Comment
-
-
Ajelin tässä tällä viikolla Saksassa 2012 mallisella 535ixA farkulla sen tuhannen kilometriä ja polttoaineen kulutus oli kyllä iso miinus,
motarilla 200 km/h vei tasaisella ajolla 18.4 ja vastaavan ikäinen 535xda farkku vei 12...
Sekalaisessa moottoritieajossa Saksassa keskikulutus 13 litraa, dieselissä 9
Nätissä maantieajossa (110-120 km/h mittarissa) vei 9 litraa ja dieseli 7...
Edit:
Tarkempia mittauksia kotimatkalla (ajotietokoneen näyttämät, cf oli oletus eli 1000, 245/45-18 kitkat, -3 astetta ja kuiva tie):
Reaalinopeus cruise päällä, 100 km matkalta mitattuna
120 km/h 9.7 l/100 km (tasamaata)
90 km/h 7.9 l/100 km (vähän mäkeä)
Vastaava xd vie em. nopeuksissa n. 1.5 litraa vähemmän joten pienemmillä nopeuksilla ero pienenee huomattavasti.Last edited by MajorDrake; 04-03-2017, 20:21.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
diesel vai bensa?
Hankin ekan dieselin 2007. Bensa 325 oli jo ollut, sekin oli maukas peli. Ajoin paljon siihen aikaan ja ystäväni kannusti ostamaan 530d. Saksasta sellainen löytyi. 2004 ja 65t ajettu E60. Mittarissa nyt yli 300k. Parempaa ajokkia ei ole koskaan ollut. Normaali huollot ja kuluvia osia uusittu, ne läpät mukaan lukien. Olen tällä hetkellä työn vuoksi Saksassa. Ajatus uudemman dieselin hankinnasta kaivellut mieltä. Löysinkin mielenkiintoisen 535dx netistä, autoliikkeestä. 2,5 vuotta vanha 2014 malli. Kävin koeajamassa sen tuossa 100km päässä ja hyvältä tuntui. Teimme paperit ja sain vielä kirjallisen 12kk takuun autolle, mittarissa noin 100k. 530d oli eka dieselini. Bensavehkeitä on ollut laidasta laitaan, mukaanlukien Porsche Turbo. Sen ostin uutena, tehdastilauksena. Tällä hetkellä tuntuu siltä että diesel on se parempi vaihtoehto. Ok, dieselvero on ikävä vuosittainen maksu mutta kun tankillisella pääsee yli 1000km, asemilla ei tarvitse käydä liian usein. Sen vanhan keskikulutus on pitkässä vedossa 6,2l/100km. Uudesta en vielä tiedä. Auto meni Suomeen lavetilla, mies edelleen Saksassa. Käytän kulkineen vielä ohjelmoinnissa niin hauskaa on tarvittaessa vieläkin enemmän.
Comment
-
-
Kyllä se diesel vaan oikea valinta on. Itsekkin pähkäilin 535d ja 40d x5 välillä, mutta päädyin x5. Samankaltainen tilanne, auto vielä saksassa ja ukko suomessasigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostAjelin tässä tällä viikolla Saksassa 2012 mallisella 535ixA farkulla sen tuhannen kilometriä ja polttoaineen kulutus oli kyllä iso miinus, motarilla 200 km/h vei tasaisella ajolla 18.4 ja vastaavan ikäinen 535xda farkku vei 12...
Sekalaisessa moottoritieajossa Saksasas keskikulutus 13 litraa, dieselissä 9
Nätissä maantieajossa (110-120 km/h mittarissa) vei 9 litraa ja dieseli 7...Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Parhaillaan olen ajanut työmatka ajossa 5,1 (laskettu) tankillisen edellisellä n57 330xdllä. Neliveto farkku bensat joilla pääseen samaan tai edes lähelle on kyllä aika kiven alla. ~50tkm tulee mittariin vuodessa.G21 330e xDrive M-sport
Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d
Uudenmaan Moottorioptimointi
+358407496923
Comment
-
-
Paljon kirjoittelua kulutuksesta mikä on ihan ymmärrettävää. Mielestäni kuitenkin vähän yliedustettuna suhteessa siihen millä on enemmän merkitystä kustannuksien osalta.
Kustannuksien osalta kulutus on melko merkityksetön. Arvonalenema ei. Jokainen toki arvioi kokonaiskustannukset autonsa elinkaarelle ja sillä saatavan lisäarvon (kuvitteellinen tai todellinen). Ihmisellä on paljon kognitiivisia vinoutumia, joista tähänkin tilanteeseen löytyy varmasti sopiva.
Mitä tulee itse ketjussa kysyttyihin autoihin, tai tarkemmin N57 (299/313) ja N55 (306) koneillisien F10/F11:hin, niin omien kokemuksien perusteella sanoisin seuraavaa.
Kokemus: Koeajoja, kyydissä oloja sekä aktiivista markkinan seuraamista omaan käyttöön (Suomi, Ruotsi, Saksa, Sveitsi, Viro)
- 535d
- Plussat
- Vääntö
- Väännön ja tehon tuotto jatkuvaa (ei samanlaista dippiä kuin 530d)
- Kaasuun reagointi
- Paljon tarjolla
- Miinukset:
- Tyhjäkäynnin ääni ja tärinä
- Lievä tärinä kiihdyttäessä
- Neutraalit:
- Ei tarvitse kierroksia
- Ääni ajossa
- Hinta
- Plussat
- 535i
- Plussat
- Tyhjäkäynnin ääni (toki suoraruiskutus lisää kovuutta) ja tärinättömyys
- Pehmeä ja tärinätön kiihdyttäessä
- Tasainen väännön tuotto (kun ei "kaasun viivästystä" päällä)
- Miinukset:
- "Kaasun viivästys"
- Arkiajossa ponnettuman tuntuinen diiselin riinalla
- Puhti loppuu kovilla kierroksilla
- Neutraalit:
- Tarvitsee kierroksia
- Hinta
- Plussat
N55 on sivistyneempi ja tekee autosta hienostuneemman. Ajossa ja suomen rajoituksilla täysin riittävä suorituskyky. Minun ajamamiani yksilöitä on kuitenkin vaivannut (nyky ei-urheilu-autojen) perisynti eli kaasuun vastaavuuden ongelmat. Toki sport (+) asennolla ja automaatin resetoinnilla tätä voidaan hieman kompensoida. Tahi asentamalla viripoksia (JB4 rapakon takana on poistanut tätä ongelmaa)
N57 (299/313) on erittäin käytettävä ja vaivaton arkiajoon. Vähän kaasua ja sit jo mennään. Pontta löytyy toki myös poljettaessa, koska vääntöä on paljon ja diiseliksi laajalta. Kone on kuitenkin diiseli ja sen huomaa sivistytättömyytenä verrattuna bensaan. Diiseliksi kuitenkin erittäin sivistynyt ja ajossa melkein huomaamaton.
Ostohintojen ja verojen osalta nämä ovat mielestäni aikasamanhintaisia. 535i jopa hiukan halvampi.
N57 (258) version osalta saa jo useamman tuhat euroa halvemmalla eikä arkiajossa kovin suuri ero ole n57 (299/313) versioon. Ero kuitenkin on ja korostuu kun polkee. Yksi turbo kykenee tuottamaan mehua kunnolla vain osalle kierrosalueesta.
Comment
- 535d
-
Kummallakaan valinnalla ei vääryyttä synny.
Itse vaihdoin ekaan dieseliin vajaa 2v sitten eikä ole kaduttanut, entistä 3l Z4 sai aina huudattaa mutta tällanen tuplaturbo menee kyllä niin maukkaasti väännöllä pienillä kierroksilla että mukava on ajella.
Isokin auto tuntuu höyhenen kevyeltä kun vääntöä löytyy jo alhaalta.
Toki sporttinen bensa on aina mieleen myös. Mutta eikö 5sarjassa tule jo Dllä vähintään sama suorituskyky pienemmällä kulutuksella ja muikeammalla väännöllä.
Paras vaihtoehto olis M5 mutta ei saumaa seuraavaan 10vuoteen
Tekis mieli laittaa oma F10 535D M-Sport 98000km hiljaiseen myyntiin. Tilalle kyllä hankala keksiä mitään ellei mene taas pankin kautta ja löysään hirteen muutamaksi vuodeks :/Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Comment
-
Comment