Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 535i vai D?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1234
    • Kainuu

    #31
    Originally posted by miyli View Post
    F:ssä on n55 moottori joka on taloudellisempi kuin n54.
    Jep ja 8 vaihteinen aski. Esim 80 vauhdeissa on koneessa jotain 1300 r/min
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1822
      • N/A

      #32
      Originally posted by makebm5 View Post
      Jep ja 8 vaihteinen aski. Esim 80 vauhdeissa on koneessa jotain 1300 r/min
      Ellei vähän vähemmänkin. Kuten sanottu, matka-ajon kulutus on ihan jees. Korvaan särähti tuo huonoimman tankillisen lukema.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1234
        • Kainuu

        #33
        Originally posted by bmw323it View Post
        Ellei vähän vähemmänkin. Kuten sanottu, matka-ajon kulutus on ihan jees. Korvaan särähti tuo huonoimman tankillisen lukema.
        Kulutus varmasti nousee jos paljon kaupunkia ajoa mutta itsellä ei sitä tule.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • Whispi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 131
          • Tampere

          #34
          Originally posted by bmw323it View Post
          Ellei vähän vähemmänkin. Kuten sanottu, matka-ajon kulutus on ihan jees. Korvaan särähti tuo huonoimman tankillisen lukema.
          No eihän tuo nyt mikään 1.0 ecoboost olekaan..

          Ja aiheeseen: Itellä ehottomasti D, ajoa tulee vaihtelevasti 30-60tkm/v
          -12 E70 40d

          Ex:
          -11 Porsche 958
          -11 F11 535dA
          -09 E90 330dA
          -09 E61 530dA
          -09 E60 530xdA
          -04 E60 530dA

          +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

          Comment

          • akzuh
            BTCF Member
            • Jan 2009
            • 173
            • Seinäjoki

            #35
            Originally posted by Whispi View Post
            No eihän tuo nyt mikään 1.0 ecoboost olekaan..

            Ja aiheeseen: Itellä ehottomasti D, ajoa tulee vaihtelevasti 30-60tkm/v
            Mitäs jos tulee +60t :think Mitä sen jälkeen.
            F01 418/830 "Alpina D7"
            E70 X5 30D
            Instagram

            Comment

            • Puistis
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 849
              • 09

              #36
              Originally posted by akzuh View Post
              Mitäs jos tulee +60t :think Mitä sen jälkeen.

              Comment

              • akzuh
                BTCF Member
                • Jan 2009
                • 173
                • Seinäjoki

                #37
                Hahha totta. Piti huudattaa, muttei ihan OT niin D mielummin
                F01 418/830 "Alpina D7"
                E70 X5 30D
                Instagram

                Comment

                • Whispi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 131
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by akzuh View Post
                  Mitäs jos tulee +60t :think Mitä sen jälkeen.
                  Vietetään enemmän aikaa kuskin penkissä

                  Toi 200d oli kyl hyvä.
                  -12 E70 40d

                  Ex:
                  -11 Porsche 958
                  -11 F11 535dA
                  -09 E90 330dA
                  -09 E61 530dA
                  -09 E60 530xdA
                  -04 E60 530dA

                  +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7518
                    • Jyväshyvä

                    #39
                    Ajelin tässä tällä viikolla Saksassa 2012 mallisella 535ixA farkulla sen tuhannen kilometriä ja polttoaineen kulutus oli kyllä iso miinus,
                    motarilla 200 km/h vei tasaisella ajolla 18.4 ja vastaavan ikäinen 535xda farkku vei 12...
                    Sekalaisessa moottoritieajossa Saksassa keskikulutus 13 litraa, dieselissä 9

                    Nätissä maantieajossa (110-120 km/h mittarissa) vei 9 litraa ja dieseli 7...

                    Edit:
                    Tarkempia mittauksia kotimatkalla (ajotietokoneen näyttämät, cf oli oletus eli 1000, 245/45-18 kitkat, -3 astetta ja kuiva tie):
                    Reaalinopeus cruise päällä, 100 km matkalta mitattuna
                    120 km/h 9.7 l/100 km (tasamaata)
                    90 km/h 7.9 l/100 km (vähän mäkeä)

                    Vastaava xd vie em. nopeuksissa n. 1.5 litraa vähemmän joten pienemmillä nopeuksilla ero pienenee huomattavasti.
                    Last edited by MajorDrake; 04-03-2017, 20:21.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • JApuimuri
                      Newbiemmer
                      • Mar 2017
                      • 1
                      • Turku

                      #40
                      diesel vai bensa?

                      Hankin ekan dieselin 2007. Bensa 325 oli jo ollut, sekin oli maukas peli. Ajoin paljon siihen aikaan ja ystäväni kannusti ostamaan 530d. Saksasta sellainen löytyi. 2004 ja 65t ajettu E60. Mittarissa nyt yli 300k. Parempaa ajokkia ei ole koskaan ollut. Normaali huollot ja kuluvia osia uusittu, ne läpät mukaan lukien. Olen tällä hetkellä työn vuoksi Saksassa. Ajatus uudemman dieselin hankinnasta kaivellut mieltä. Löysinkin mielenkiintoisen 535dx netistä, autoliikkeestä. 2,5 vuotta vanha 2014 malli. Kävin koeajamassa sen tuossa 100km päässä ja hyvältä tuntui. Teimme paperit ja sain vielä kirjallisen 12kk takuun autolle, mittarissa noin 100k. 530d oli eka dieselini. Bensavehkeitä on ollut laidasta laitaan, mukaanlukien Porsche Turbo. Sen ostin uutena, tehdastilauksena. Tällä hetkellä tuntuu siltä että diesel on se parempi vaihtoehto. Ok, dieselvero on ikävä vuosittainen maksu mutta kun tankillisella pääsee yli 1000km, asemilla ei tarvitse käydä liian usein. Sen vanhan keskikulutus on pitkässä vedossa 6,2l/100km. Uudesta en vielä tiedä. Auto meni Suomeen lavetilla, mies edelleen Saksassa. Käytän kulkineen vielä ohjelmoinnissa niin hauskaa on tarvittaessa vieläkin enemmän.

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #41
                        Kyllä se diesel vaan oikea valinta on. Itsekkin pähkäilin 535d ja 40d x5 välillä, mutta päädyin x5. Samankaltainen tilanne, auto vielä saksassa ja ukko suomessa
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17509
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Ajelin tässä tällä viikolla Saksassa 2012 mallisella 535ixA farkulla sen tuhannen kilometriä ja polttoaineen kulutus oli kyllä iso miinus, motarilla 200 km/h vei tasaisella ajolla 18.4 ja vastaavan ikäinen 535xda farkku vei 12...
                          Sekalaisessa moottoritieajossa Saksasas keskikulutus 13 litraa, dieselissä 9

                          Nätissä maantieajossa (110-120 km/h mittarissa) vei 9 litraa ja dieseli 7...
                          Onpa huikeat erot! No, näillä km:llä ei tarvitse miettiä polttoainevalintaa....
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Atom
                            BTCF Member
                            • Dec 2014
                            • 102
                            • Mäntsälä

                            #43
                            Parhaillaan olen ajanut työmatka ajossa 5,1 (laskettu) tankillisen edellisellä n57 330xdllä. Neliveto farkku bensat joilla pääseen samaan tai edes lähelle on kyllä aika kiven alla. ~50tkm tulee mittariin vuodessa.
                            G21 330e xDrive M-sport


                            Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                            Uudenmaan Moottorioptimointi
                            +358407496923

                            Comment

                            • fkuti
                              Newbiemmer
                              • Dec 2006
                              • 22
                              • Helsinki

                              #44
                              Paljon kirjoittelua kulutuksesta mikä on ihan ymmärrettävää. Mielestäni kuitenkin vähän yliedustettuna suhteessa siihen millä on enemmän merkitystä kustannuksien osalta.

                              Kustannuksien osalta kulutus on melko merkityksetön. Arvonalenema ei. Jokainen toki arvioi kokonaiskustannukset autonsa elinkaarelle ja sillä saatavan lisäarvon (kuvitteellinen tai todellinen). Ihmisellä on paljon kognitiivisia vinoutumia, joista tähänkin tilanteeseen löytyy varmasti sopiva.

                              Mitä tulee itse ketjussa kysyttyihin autoihin, tai tarkemmin N57 (299/313) ja N55 (306) koneillisien F10/F11:hin, niin omien kokemuksien perusteella sanoisin seuraavaa.

                              Kokemus: Koeajoja, kyydissä oloja sekä aktiivista markkinan seuraamista omaan käyttöön (Suomi, Ruotsi, Saksa, Sveitsi, Viro)

                              • 535d
                                • Plussat
                                  • Vääntö
                                  • Väännön ja tehon tuotto jatkuvaa (ei samanlaista dippiä kuin 530d)
                                  • Kaasuun reagointi
                                  • Paljon tarjolla

                                • Miinukset:
                                  • Tyhjäkäynnin ääni ja tärinä
                                  • Lievä tärinä kiihdyttäessä

                                • Neutraalit:
                                  • Ei tarvitse kierroksia
                                  • Ääni ajossa
                                  • Hinta



                              • 535i
                                • Plussat
                                  • Tyhjäkäynnin ääni (toki suoraruiskutus lisää kovuutta) ja tärinättömyys
                                  • Pehmeä ja tärinätön kiihdyttäessä
                                  • Tasainen väännön tuotto (kun ei "kaasun viivästystä" päällä)

                                • Miinukset:
                                  • "Kaasun viivästys"
                                  • Arkiajossa ponnettuman tuntuinen diiselin riinalla
                                  • Puhti loppuu kovilla kierroksilla

                                • Neutraalit:
                                  • Tarvitsee kierroksia
                                  • Hinta




                              N55 on sivistyneempi ja tekee autosta hienostuneemman. Ajossa ja suomen rajoituksilla täysin riittävä suorituskyky. Minun ajamamiani yksilöitä on kuitenkin vaivannut (nyky ei-urheilu-autojen) perisynti eli kaasuun vastaavuuden ongelmat. Toki sport (+) asennolla ja automaatin resetoinnilla tätä voidaan hieman kompensoida. Tahi asentamalla viripoksia (JB4 rapakon takana on poistanut tätä ongelmaa)


                              N57 (299/313) on erittäin käytettävä ja vaivaton arkiajoon. Vähän kaasua ja sit jo mennään. Pontta löytyy toki myös poljettaessa, koska vääntöä on paljon ja diiseliksi laajalta. Kone on kuitenkin diiseli ja sen huomaa sivistytättömyytenä verrattuna bensaan. Diiseliksi kuitenkin erittäin sivistynyt ja ajossa melkein huomaamaton.


                              Ostohintojen ja verojen osalta nämä ovat mielestäni aikasamanhintaisia. 535i jopa hiukan halvampi.

                              N57 (258) version osalta saa jo useamman tuhat euroa halvemmalla eikä arkiajossa kovin suuri ero ole n57 (299/313) versioon. Ero kuitenkin on ja korostuu kun polkee. Yksi turbo kykenee tuottamaan mehua kunnolla vain osalle kierrosalueesta.

                              Comment

                              • laur77
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 187
                                • Finland

                                #45
                                Kummallakaan valinnalla ei vääryyttä synny.

                                Itse vaihdoin ekaan dieseliin vajaa 2v sitten eikä ole kaduttanut, entistä 3l Z4 sai aina huudattaa mutta tällanen tuplaturbo menee kyllä niin maukkaasti väännöllä pienillä kierroksilla että mukava on ajella.

                                Isokin auto tuntuu höyhenen kevyeltä kun vääntöä löytyy jo alhaalta.

                                Toki sporttinen bensa on aina mieleen myös. Mutta eikö 5sarjassa tule jo Dllä vähintään sama suorituskyky pienemmällä kulutuksella ja muikeammalla väännöllä.

                                Paras vaihtoehto olis M5 mutta ei saumaa seuraavaan 10vuoteen

                                Tekis mieli laittaa oma F10 535D M-Sport 98000km hiljaiseen myyntiin. Tilalle kyllä hankala keksiä mitään ellei mene taas pankin kautta ja löysään hirteen muutamaksi vuodeks :/
                                Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                                EX: 535D F10 M-Sport
                                EX: Z4 Coupé -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎