Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykiminen tasakaasulla (N57)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2231
    • Vantaa

    #46
    Hitachi on orkkis. Käytettyä ei toinna ostaa, ellei ole uudehko. E61:seen Huco/Hitachi:n ostin ja toimi.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #47
      Originally posted by JKK View Post
      Nyt alkaa olla vitsit vähissä nykimisen kanssa. Auto on joulusta saakka tehnyt pientä nykimistä ja nyhtämistä tasakaasulla........
      Olipas hyvin kiteytetty. Omassa autossa on myös vastaavaa juttua havaittavissa. Vaatii juurikin vauhdin 70-100 väliin ja pintakaaasun.

      Todennäköisesti kaikki eivät edes ko. asiaa huomaisi ja itselläkin tuo tulee esille oikeastaan työmatkalla eräällä aivan tasaisella tieosuudella. Onneksi oire on niin lievä ettei tuosta ole sen kummemmin ole ollut haittaa. Lähinnä vain ajatellut että mistähän mahtaa johtua.

      Edellisessä autossa oli samanlaista oiretta ja tuo ilmeni oikeastaan aina myös tuolla samalla tienpätkällä. Tuossa vika oli railpaineanturin liittimessä. Anturin näkemä railpaine seilasi hiukan huonon kontaktin takia. Tuo korjaantui loppujen lopuksi vaihtamalla rail-anturin liittimet sekä liittimen runko.

      Keskustelussa oli nostettu esille MAP-anturi. Onko muita ehdokkaita ollut?

      Itse olen pohtinut päissäni että EGR:n asennonmuutokset tai katin regenerointi (ei dpf) voisi vaikuttaa mutta jos EGR:n disablointikaan ei ole muuttanut tilannetta suuntaan tai toiseen niin tuskin se vika sielläkään on.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        #48
        Täällä vaikuttais olevan myös pitkään aiheutuneen nyhtämisen syynä map-anturi. Tänään lioteltiin vanhaa anturia, jonka putkesta lähtikin karstaa isoina hiutaleina ja nyhtäminen rauhoittui noin 1/3 alkuperäisestä. Voipa olla, että uudella tulee tämäkin kuntoon. Egr on tähän vaihdettu, imusarjan ja läppien toiminta tänään tarkistettu. :think
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          #49
          Mulla on uusi imusatsi, cooleri ja egr joten sieltä vika ei ainakaan tule.

          Mikähän tämän anturin alkuperäinen valmistaja on?
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #50
            Originally posted by fraatti View Post
            Mulla on uusi imusatsi, cooleri ja egr joten sieltä vika ei ainakaan tule.

            Mikähän tämän anturin alkuperäinen valmistaja on?
            Ps. sulla on kyseinen komponentti myös uusi.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              #51
              Originally posted by zakspeed View Post
              Ps. sulla on kyseinen komponentti myös uusi.
              No hyvä, ehkä vika piileekin sittenkin samalla suunnalla kuin missä ne hukassa olevat ahdotkin. :think
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎