Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11"Drive Mode" retrofit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Generation
    Newbiemmer
    • Feb 2016
    • 9
    • Tampere

    F10/11"Drive Mode" retrofit

    Onko kenelläkään kokemuksia/tietoa, että onnistuuko näihin alkupään yksilöihin mahdollisesti jälkiasentaa eri ajotilat (comfort, sport...) mikäli auto on tullut tehtaalta ilman tätä varustetta ja kytkin nappuloita?
  • jannes
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 124
    • Koria

    #2
    Onnistuu ilmeisesti melko helposti:

    Comment

    • Generation
      Newbiemmer
      • Feb 2016
      • 9
      • Tampere

      #3
      No ei ilmeisen montaa osaa vaadi kodauksen lisäksi, mutta onko joku täällä käytännössä toteuttanut tätä?

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #4
        Mitäs noilla sitten tekee, jos autossa ei ole säätyvää alustaa? Mullakin näyttää noi nappulat olevan, mutta en ole keksinyt niille mitään hyödyllistä tarkoitusta...
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • Generation
          Newbiemmer
          • Feb 2016
          • 9
          • Tampere

          #5
          Originally posted by touring39 View Post
          Mitäs noilla sitten tekee, jos autossa ei ole säätyvää alustaa? Mullakin näyttää noi nappulat olevan, mutta en ole keksinyt niille mitään hyödyllistä tarkoitusta...
          Tuskin sen suhteen mitään, ihan vain mielenkiinnosta miettinyt asiaa ja vaikutus kuitenki vaihteiston "toimintaan" toimii. Jotenki vain semmonen fiilis, että siitä kepin vierestä puuttuu jotain.
          Last edited by Generation; 19-05-2017, 12:52.

          Comment

          • jannes
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 124
            • Koria

            #6
            Kyllä tuon luulisi vaikuttavan aika paljonkin vaihteiston toimintaan (automaatilla tietenkin), ainakin 3-sarjassa ero on huomattava eri ajotilojen välillä. Kaasuvasteessa on kaiketi eroa myös, mutta se tuntuu melko marginaaliselta.

            Comment

            • Generation
              Newbiemmer
              • Feb 2016
              • 9
              • Tampere

              #7
              Originally posted by jannes View Post
              Kyllä tuon luulisi vaikuttavan aika paljonkin vaihteiston toimintaan (automaatilla tietenkin), ainakin 3-sarjassa ero on huomattava eri ajotilojen välillä. Kaasuvasteessa on kaiketi eroa myös, mutta se tuntuu melko marginaaliselta.
              Näin sen juuri ajattelinkin, mutta vielä jos täältä löytäs hommalle tekijän koodauksineen. Yvtä voi laittaa jos jotakin kiinnostaa (korvausta vastaan toki).

              Comment

              • Joni_R
                Bimmer Rookie
                • Jul 2015
                • 134
                • Ylivieska

                #8
                Originally posted by Generation View Post
                Onko kenelläkään kokemuksia/tietoa, että onnistuuko näihin alkupään yksilöihin mahdollisesti jälkiasentaa eri ajotilat (comfort, sport...) mikäli auto on tullut tehtaalta ilman tätä varustetta ja kytkin nappuloita?
                Itsekin tuota tutkin aikani kuluksi, ja automaattiin tuon SAT (olikohan varustekoodi 2TB) saa koodaamalla. Tämä lisää sen sport+ tilan semmoiseen jossa nuo napit jo on, mutta sporttivaihteistoa ei ole ruksittu. Jos rattivaihteita ei ole, niin lisäksi pitää koodata ne pois käytöstä ettei tule ongelmia vikakoodinlukija kanssa. Samoin kai tuo launch control pitää koodata pois, ainakin F3x malleissa. Näyttäisi olevan varttitunnin homma. Itse en ole vielä testannut kun ei ole tällä hetkellä toimivaa pc-konetta taloudessa.
                F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17508
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by jannes View Post
                  Kyllä tuon luulisi vaikuttavan aika paljonkin vaihteiston toimintaan (automaatilla tietenkin), ainakin 3-sarjassa ero on huomattava eri ajotilojen välillä. Kaasuvasteessa on kaiketi eroa myös, mutta se tuntuu melko marginaaliselta.
                  En tiedä alustasta, mutta vaihteiston toimintaan sillä on merkittävä vaikutus.
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎