Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 N57 cold climaten (S842)version sisältö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karis79
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 145
    • Oulu

    #16
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Katsoin oman f11 kohdalla NCD/CAFD toolilla mihin toi 842 varusteen koodaus vaikuttaa: (omassa ei siis 842:ta ole)

    <<< CAFD_00000069.caf.009_001_004 (KOMBI L6 BO) >>>
    KOMBI L6 BO > Anzeige_Konfiguration 3000 > CC_TEMPERATURWARNUNG = aktiv

    Eli ei vaikuta kuin kombi moduuliin jossa activoi ton lämpötilan merkki kongi äänen.
    Elikkä ei enää varoita autoa startatessa jos lämpötila on alle +3 astetta. Ajossa kyllä varoittaa.

    On siis ihan yks lysti koodaako sitä 842 VO.hon vai ei, ja toimii koodaammatta.
    Ok eli tarttee vain napata virtaa tuosta böntin osoittamasta liittimestä niin ei kai tuon lämmitetyn huohottimen asentaminen voi kovin iso homma olla :think Vielä kun löytäis valmiina tuollaisen haaroitusjohdon jolla sais näppärästi ryövättyä virran. Vähän vielä arvon että asentaisko sittenkin tuon lämmitetyn putken pätkän kun jonkin verran tulee lyhyttä ajoa ja ainakin täällä Oulun seudulla saattaa reilua pakkasta pitää pidempiäkin aikoja...
    F11 530xd 11/11
    E39 530d 05/03

    Comment

    • Palomies
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 192
      • Home

      #17
      Eillen F10 535d:n asennettiin lämmitettävä huohotin putki marmorilla.

      Comment

      • karis79
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 145
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Palomies View Post
        Eillen F10 535d:n asennettiin lämmitettävä huohotin putki marmorilla.
        Oliko pelkkä putki vai myös eristetty imuäänenvaimennin? Paljonko jäi hintaa tuolla asennukselle?
        F11 530xd 11/11
        E39 530d 05/03

        Comment

        • Palomies
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 192
          • Home

          #19
          Originally posted by karis79 View Post
          Oliko pelkkä putki vai myös eristetty imuäänenvaimennin? Paljonko jäi hintaa tuolla asennukselle?

          En osaa vastata on myös eristetty imuäänen vaimennin.

          Puhe oli asennusta kysyessä lämmitettävästä huohottimen putkesta..

          Työn tilaamisen suunnittelu lähti liikkeelle S842 koodin puuttumisesta autosta.

          Hintaa asennukselle jäi 300€ sisältäen osan ja työn.

          Comment

          • PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1070
            • Espoo

            #20
            Turha.
            Last edited by PNM2; 23-11-2017, 07:44. Reason: Turha
            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

            Comment

            • karis79
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 145
              • Oulu

              #21
              Originally posted by PNM2 View Post
              Turha.
              Pitäiskö tässä lukea että turha Espoossa?

              Edit: Moni asia on turha kunnes sitä ensi kerran tarttee. Jos bmw mielestä tuollainen letku tarvitaan jos ajaa alle -25 tai tulee paljo pätkäajoa kylmässä niin ei sitä tosiaan kaikki tarvitse. Minä ajattelin asennuttaa sen ettei tartte joka kerta kovilla pakkasilla jännittää..

              Jos asuisin vielä espoo/hki niin en ehkä vaivautuisi asentaan.

              Istasta:
              "The engine ventilation heating is required for countries with very low temperatures in the winter to prevent the ventilation line from "freezing". The flow into the differentiated air intake system can freeze at constant-speed driving and temperatures below -25c as well as in extreme short-distance driving".
              Last edited by karis79; 23-11-2017, 13:44.
              F11 530xd 11/11
              E39 530d 05/03

              Comment

              • Palomies
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 192
                • Home

                #22
                Originally posted by karis79 View Post
                Pitäiskö tässä lukea että turha Espoossa?

                Edit: Moni asia on turha kunnes sitä ensi kerran tarttee. Jos bmw mielestä tuollainen letku tarvitaan jos ajaa alle -25 tai tulee paljo pätkäajoa kylmässä niin ei sitä tosiaan kaikki tarvitse. Minä ajattelin asennuttaa sen ettei tartte joka kerta kovilla pakkasilla jännittää..

                Jos asuisin vielä espoo/hki niin en ehkä vaivautuisi asentaan.

                Istasta:
                "The engine ventilation heating is required for countries with very low temperatures in the winter to prevent the ventilation line from "freezing". The flow into the differentiated air intake system can freeze at constant-speed driving and temperatures below -25c as well as in extreme short-distance driving".

                Siksi itse laitatin sen paikalleen kun länsirannikolla asustelen ja pätkäajoa tulee. Toki jos vetää joka päivä vaikka siperiaan niin pärjää manuaalivaihteisella autolla ja automaatti silloin on turha.
                Paljon niitä nähny kun pakkasella öljyt työntyy moottorista ulos jotain muuta reittiä kuin on suunniteltu tapahtuvaksi. Komia ylläri ruuhkaliikenteessä nelikaistaisella, niin itselle kuin muillekin..

                Comment

                • PNM2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2015
                  • 1070
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by karis79 View Post
                  Pitäiskö tässä lukea että turha Espoossa?
                  Ei kun väärä kone!
                  i4 M50
                  ex: G30 530e xDrive M-Sport
                  ex: F11 525d xDrive
                  ex: F11 520d
                  ex: E91 318i

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎