Useampi postaus näyttäisi olevan jyrinään liittyen, mutta ihan samanlaisia oireita ei näyttänyt olevan muilla niin kokeillaanpa uutta threadia.
Vain reippaassa kiihdytyksessä tulee matalataajuinen jyrinä joka kuulostaa voimakkaimmalta apparin puolen takapenkillä istuttaessa. Ihan kuin tulisi suoraan penkin alta se ääni. Jyrinää ei kuulu missään nopeudessa tasakaasulla ajettaessa tai kevyessä kiihdytyksessä millään kierroslukualueella, pelkästään veto päällä. Reippaassa kiihdytyksessä jyrinä alkaa kohtuu nopeasti ja jatkuu siihen asti kunnes höllää kaasua.
Autossa oli viikon aikana kolmet eri vanteet ja renkaat alla ja kaikilla sama homma, eli vanteissa tuskin on vikaa. Tuli testailtua autoa pelkästään takapotkuna ja silloin tuntui, että jyrinä tuli herkemmin ja kevemämmässkin kiihdytyksessä muttei vieläkään tasakaasulla ajettaessa. Käytin eilen auton nelipyöräsuuntauksessa muiden syiden takia ja siellä huomasivat, että vasemmalla takaa oli aurauksensäädön epäkeskopultti jumissa holkissaan ja pultti veti puslan ruttuun. Tilaukseen lähdössä uutta palikkaa, osat numero 4,5 ja 6:
Mutta tämä tosiaan vasemmalla puolella ja omaan makuun ääni tulisi oikealta puolelta. Muilta postauksilta koottuna ilmeisesti kannattaisi tarkistuttaa:
- Kardaanin tukilaakerit, kuminivelet, keskitystapit, vaihteiston pään gulpo
- Taaimmainen rättinivel (tähän taisi olla joillekin 2011 malleille kotiinkutsukampanja, mutta oma auto ei kuulunut siihen ryhmään)
Tuleeko mieleen muuta mitä tarkistaa? Tässä hämää tuo äänen kuuluminen oikealta takaa mutta toki se voi runkoa pitkin vaeltaa mistä vain. Auto on 160tkm ajettu.
EDIT:
Oheiseen videoon törmäsin myös, nuohan saa tarkasteltua samalla:
Vain reippaassa kiihdytyksessä tulee matalataajuinen jyrinä joka kuulostaa voimakkaimmalta apparin puolen takapenkillä istuttaessa. Ihan kuin tulisi suoraan penkin alta se ääni. Jyrinää ei kuulu missään nopeudessa tasakaasulla ajettaessa tai kevyessä kiihdytyksessä millään kierroslukualueella, pelkästään veto päällä. Reippaassa kiihdytyksessä jyrinä alkaa kohtuu nopeasti ja jatkuu siihen asti kunnes höllää kaasua.
Autossa oli viikon aikana kolmet eri vanteet ja renkaat alla ja kaikilla sama homma, eli vanteissa tuskin on vikaa. Tuli testailtua autoa pelkästään takapotkuna ja silloin tuntui, että jyrinä tuli herkemmin ja kevemämmässkin kiihdytyksessä muttei vieläkään tasakaasulla ajettaessa. Käytin eilen auton nelipyöräsuuntauksessa muiden syiden takia ja siellä huomasivat, että vasemmalla takaa oli aurauksensäädön epäkeskopultti jumissa holkissaan ja pultti veti puslan ruttuun. Tilaukseen lähdössä uutta palikkaa, osat numero 4,5 ja 6:
Mutta tämä tosiaan vasemmalla puolella ja omaan makuun ääni tulisi oikealta puolelta. Muilta postauksilta koottuna ilmeisesti kannattaisi tarkistuttaa:
- Kardaanin tukilaakerit, kuminivelet, keskitystapit, vaihteiston pään gulpo
- Taaimmainen rättinivel (tähän taisi olla joillekin 2011 malleille kotiinkutsukampanja, mutta oma auto ei kuulunut siihen ryhmään)
Tuleeko mieleen muuta mitä tarkistaa? Tässä hämää tuo äänen kuuluminen oikealta takaa mutta toki se voi runkoa pitkin vaeltaa mistä vain. Auto on 160tkm ajettu.
EDIT:
Oheiseen videoon törmäsin myös, nuohan saa tarkasteltua samalla:
Comment