Announcement

Collapse
No announcement yet.

DME yksikön vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    DME yksikön vikakoodi

    Omasta autosta jää tälläinen vikakoodi aktiiviseksi, vaikka autoa koittaa päivittää: "Code 201101 ja selitys: DME, protection against tampering: Program or data manipulation detected"

    Mikäköhän ihme tuossa on vikana? Auto on nyt käynyt yhden foorumilaisen tallissa ja tänään vielä merkkiliikkeessä yritetty päivitystä. Aina vaan jää koodi aktiiviseksi.

    Nyt olisivat hyvät neuvot kalliit.

    Autona F11 535iX vm. 2012.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #2
    Auto on viritetty, ei sen kummempaa. Päivitys pitää tehdä oikein että kaikki data kirjoittuu vakioksi.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Joo, näin tuossa tavailin kun ulkomaalaisia foorumeita tutkiskelin. Ongelmana autossa on siis tärinä nopeusvälillä 30-50 km/h. Lisäksi vaihteisto/voimansiirto nykii oudosti lämpimänä, etenkin pienillä vaihteilla kun lähtee esimerkiksi liikennevaloista liikkeelle. Tarkoituksena oli laittaa auto vakioksi, kun ei yhtään tiedä mikä ohjelma siellä autossa on nyt paikoillaan ja katsoa muuttuvatko/häviävätkö kyseiset ongelmat.
      Last edited by Fabsu; 22-06-2017, 14:36.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Mutta siis vakionti ei onnistunut? Jos päivitys tehtiin niin prosessori-tiedosto korvattiin uudella, jolloin koodia ei ainakaan huonon ohjelman vuoksi ole tullut vaan jonkun muun vuoksi, osaksi ei pysty ohjelmaa päivittään. Jos koodi häiritsee ja auto toimii moitteetta niin saahan sen sieltä pois kun naputtaa muutaman bitin nollille
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          #5
          Joo näin olen ymmärtänyt, että vakioksi tuota ei ole saatu.
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Originally posted by Fabsu View Post
            Joo näin olen ymmärtänyt, että vakioksi tuota ei ole saatu.
            Erikoista, mutta ota yhteys vaikka Bönttiin niin eiköhän se vakio sinne ilmesty.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              #7
              Kyllä se vakiointi varmaan onnistui. Tuntuu ainakin laiskemmalta. Tärräykset ja nykimiset silti jäivät :(
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #8
                Outo nappi?

                Asiasta kukkaruukkuun, onko kellään mitään tietoa, että mikä kuvassa oleva nappi mahtaa olla? On siis tuon ratin vasemmalla puolella olevan säilytyslokeron katossa. Napista ei kuitenkaan tapahdu mitään.
                Attached Files
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #9
                  Se on erityisesti f-sarjan ohjainlaitteissa sillä tavalla että vakiointi vaatii oikeasti osaamista, pelkkä ista/p-ohjelmointi ei monestikkaan riitä.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Retze
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 422
                    • Keski-Suomi

                    #10
                    Originally posted by Fabsu View Post
                    Joo, näin tuossa tavailin kun ulkomaalaisia foorumeita tutkiskelin. Ongelmana autossa on siis tärinä nopeusvälillä 30-50 km/h. Lisäksi vaihteisto/voimansiirto nykii oudosti lämpimänä, etenkin pienillä vaihteilla kun lähtee esimerkiksi liikennevaloista liikkeelle. Tarkoituksena oli laittaa auto vakioksi, kun ei yhtään tiedä mikä ohjelma siellä autossa on nyt paikoillaan ja katsoa muuttuvatko/häviävätkö kyseiset ongelmat.
                    Voisko nykiminen tulla jakolaatikosta. Vähän voisi viitata siihen suuntaan. Pääsetkö kokeilemaan vtg-liitin irtikytkettynä autoa?
                    nyk. jalkapelillä
                    ex BMW 320i

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by Retze View Post
                      Voisko nykiminen tulla jakolaatikosta. Vähän voisi viitata siihen suuntaan. Pääsetkö kokeilemaan vtg-liitin irtikytkettynä autoa?
                      On kokeiltu jo ja autoon on viime syksynä vaihdettu jakolaatikko...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3452
                        • Janakkala

                        #12
                        Originally posted by böntti View Post
                        Se on erityisesti f-sarjan ohjainlaitteissa sillä tavalla että vakiointi vaatii oikeasti osaamista, pelkkä ista/p-ohjelmointi ei monestikkaan riitä.
                        Huomannu kanssa saman, että pelkkä ista päivitys ei välttämättä palauta autoa tehdastilaan.
                        Tuossa tuli painittua tovi yhden M550D kanssa josta oli sulatettu DPF kenno tukkoon ilmeisesti epäkurantilla virisoftalla ja/tai liialla pakkopoltolla ja ehkäpä vielä jollakin lisäaineella.
                        Merkkiliikkeessä oli Istalla päivitetty vakioksi ja silti ohjainlaitteeseen oli jäänyt niin sanotusti poltot puoliksi pois tai päälle. Autossa oli vissiinkin ollut joku korvausputki tms.
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

                          #13
                          Jakolaatikko tässä autossa nyt kuitenkin oli viallinen. Taistelun jälkeen sain tänään vaihdettua merkkiliikkeessä uuden takuuseen. Autoon oli siis viime syksynä Saksassa vaihdettu jakolaatikko. Noin 10 000 km myöhemmin sitten nykimiset alkoivat. Eräs merkkiliike kieltäytyi kokonaan vaihtamasta jakolaatikkoa. Heidän mielestään autossa ei ollut vikaa, vaikka vika oli todella selvä, kun auton ajoi ihan kuumaksi.
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #14
                            Oireet olivat kyllä aivan selvästi jakolaatikosta ja nykiminen poistui laatikon poiskytkennällä, silloin kun autoa tutkittiin. Hyvä että tuli asiallisesti kuntoon.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Palomies
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2011
                              • 192
                              • Home

                              #15
                              Originally posted by Fabsu View Post
                              Jakolaatikko tässä autossa nyt kuitenkin oli viallinen. Taistelun jälkeen sain tänään vaihdettua merkkiliikkeessä uuden takuuseen. Autoon oli siis viime syksynä Saksassa vaihdettu jakolaatikko. Noin 10 000 km myöhemmin sitten nykimiset alkoivat. Eräs merkkiliike kieltäytyi kokonaan vaihtamasta jakolaatikkoa. Heidän mielestään autossa ei ollut vikaa, vaikka vika oli todella selvä, kun auton ajoi ihan kuumaksi.
                              Miten jakolaatikko kuului takuun piiriin?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎