Originally posted by Palomies
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		DME yksikön vikakoodi
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Oli siis Saksassa vaihdettu jakolaatikko merkkiliikkeessä viime syksynä. Tästä oli kuitti olemassa ja nyt sitten Suomessa sai pienten taistelujen jälkeen tuon menemään takuuseen.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
 
 ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
 e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
 e30 318i -88
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Minulla olisi nyt sama ongelma kuin OP:lla aikoinaan, eli tulee "DME, protection against tampering: Program or data manipulation detected", vaikka ohjelmistoa on päivitetty vakioksi (omat koodaukset kuitenkin pysyy, esim. start/stop pois päältä) merkkiliikkeessä ja vielä paikallisella Bosch Car Servicelläkin ilman tulosta. Täälläkin googlen lisäksi mainittiin, että kaikki ei ole mennyt vakioksi. Osaako kukaan sanoa, miten kaiken sitten saa vakioksi? Ihmetyttää miksei ne merkkihuollossakaan saa sitä tehtyä. Ei haluaisi koko ohjainlaitettakaan vaihtaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ohjainlaitteen vaihdolla sen toki saa hoidettua, mutta jos ei tälle tielle halua lähteä, niin sinne tarvisisi ajaa kyseisen ecun alkuperäinen ohjelmisto, jos auton ohjelmoinut tekijä on siitä dumpin ottanut talteen. Siellä on ecun salaus ohitettu bootloaderilla ja siten saatu sotkettua paikat niin, ettei ISTA tai ESYS kykene päivittämään kaikkia osioita. Mikäli alkuperäistä versiota ei ole saatavilla, niin vastaavasta ecusta ottaa dumpin ja vaihtaa siihen ISN:n ja autosi varustelistan. Joku ohjelmointipaja voisi saada osaamisellaan tämän ratkaistua. Merkkihuollossa sinne voidaan ainoastaan vaihtaa uusi ecu.Originally posted by Poka View PostOsaako kukaan sanoa, miten kaiken sitten saa vakioksi? Ihmetyttää miksei ne merkkihuollossakaan saa sitä tehtyä. Ei haluaisi koko ohjainlaitettakaan vaihtaa.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
 Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
 Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
 Tampere
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Syy on siinä että merkkiliikkeen "päivitys" ei välttämättä kirjoita kaikkea yli, eli ECU on edelleen itsensä mielestä manipuloitu (tampered). Sinulla on pari vaihtoehtoa. 1. Etsi testeri tai E-Sys osaaja täältä BTCF:ltä (suositus). 2. Etsi osaava ECU-ohjelmoija joka palauttaa ohjainlaitteen ohjelmaversion perusteella.Originally posted by Poka View PostMinulla olisi nyt sama ongelma kuin OP:lla aikoinaan, eli tulee "DME, protection against tampering: Program or data manipulation detected", vaikka ohjelmistoa on päivitetty vakioksi (omat koodaukset kuitenkin pysyy, esim. start/stop pois päältä) merkkiliikkeessä ja vielä paikallisella Bosch Car Servicelläkin ilman tulosta. Täälläkin googlen lisäksi mainittiin, että kaikki ei ole mennyt vakioksi. Osaako kukaan sanoa, miten kaiken sitten saa vakioksi? Ihmetyttää miksei ne merkkihuollossakaan saa sitä tehtyä. Ei haluaisi koko ohjainlaitettakaan vaihtaa.
 Comment
Comment