Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 535d savuttaa ja tehot katosi= vika korjattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    F11 535d savuttaa ja tehot katosi= vika korjattu

    Tuollainen ilmeni tänään kun piti lähteä reissuun.
    Reipas kiihdytys alhaalta vetää ok mutta toisen turbon lähtiessä tulee mustaa savua ja vedot on about 30% normaalista.aamulla ajoin 50 km ja moista en huomannut..
    Hälyjä ei tuu i- driveen, autossa ohjelma ja dpf poissa jos sillä merkitystä.
    Onko ideoita , toki töpselin nokkaan heti kun mahdollista..
    autolla menty 215 tkm

    Sen verran pelotti että piti auto käydä vaihtaan toiseen kesken reissun��
    Last edited by veku; 17-08-2017, 06:42.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • racediesel
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 248
    • porvoo

    #2
    moi
    tuostako olit soittanut,yövuoro.
    selvisikö vika?.
    jos vaihtava solenoidi pieneltä isolle rikki/alipaine puuttuu ja käsky ei mene perille eli ei oikeasti vaihda?.
    T:Pasi
    Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
    Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
    Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
    Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
    Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
    BMW 330d-00 250hv ja 630nm
    BMW 330D-05 vakio 2005
    BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
    BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
    BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by racediesel View Post
      moi
      tuostako olit soittanut,yövuoro.
      selvisikö vika?.
      jos vaihtava solenoidi pieneltä isolle rikki/alipaine puuttuu ja käsky ei mene perille eli ei oikeasti vaihda?.
      T:Pasi
      Moro pasi,
      Ei selvinnyt, lähdettiin äxällä reissuun.
      Joo tuo vika voisi olla just päällä tuntuu just siltä kun isompi ei lähtis mukaan.
      Kiitti soitellaan paremmalla aikaa, huomenna appiukon synttärit
      T. Juha
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Muistutus itselle 3.8 klo 15.15 tutkimuksiin tilattu aika
        Vaihdetaan toi solenoidi (41e ) ja katsotaan vielä alipaineletkut
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Reilu tunti tutkimuksia .

          vikakoodeja :egr vena ,ahtopaineesta ja joku muu..

          Tehty: solenoidi vaihdettiin,ahtopaineanturi todella paskainen,puhdistus kun uutta ei ollut tarjolla.
          Egr testi ajettiin ja vena takertelijonkin verran..ulkopuolinen rasvaus.
          Alipaineletkuja ei keretty tsekkaan..sillekin olisi ollut testi jolla näkee toiminnan.

          Tuloksena savutus "puolittui"ja väri muuttui mustasta vähän vaaleamaksi, tehoja tuli vähän lisää mutta ei entisen veroinen lähellekään.

          Auto menee Antille heti kun molempien aikataulut antaa myöten, hitsataan egr kiinni ja softasta se pois ,samalla katsotaan tehot ja jos jotain keksii siihen
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • HannuE60
            R.I.P.
            • Mar 2012
            • 809
            • Espoo

            #6
            Originally posted by veku View Post
            Reilu tunti tutkimuksia .

            vikakoodeja :egr vena ,ahtopaineesta ja joku muu..

            Tehty: solenoidi vaihdettiin,ahtopaineanturi todella paskainen,puhdistus kun uutta ei ollut tarjolla.
            Egr testi ajettiin ja vena takertelijonkin verran..ulkopuolinen rasvaus.
            Alipaineletkuja ei keretty tsekkaan..sillekin olisi ollut testi jolla näkee toiminnan.

            Tuloksena savutus "puolittui"ja väri muuttui mustasta vähän vaaleamaksi, tehoja tuli vähän lisää mutta ei entisen veroinen lähellekään.

            Auto menee Antille heti kun molempien aikataulut antaa myöten, hitsataan egr kiinni ja softasta se pois ,samalla katsotaan tehot ja jos jotain keksii siihen

            Miten hitsataan?
            Onko sinulla ollut egr normaalisti käytössä tähän asti?
            Eikös tuon saa ohjelmallisesti helposti tapettua?
            Nämä "vanhan mallin" (299) egr,n tulppaaminen ei onnistu niin helposti kuin
            313 hp mallissa.

            -Hannu-
            [SIGPIC]
            BMW 535d M-sport

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by HannuE60 View Post
              Miten hitsataan?
              Onko sinulla ollut egr normaalisti käytössä tähän asti?
              Eikös tuon saa ohjelmallisesti helposti tapettua?
              Nämä "vanhan mallin" (299) egr,n tulppaaminen ei onnistu niin helposti kuin
              313 hp mallissa.

              -Hannu-
              Ei tietoa,soitin Antille kun olin BMW huolllossa että mitä tuolle voi tehdä.
              Ja vastaus oli että lukitaan kiinni ja ohjelmasta egr pois.
              On ollut EGR normaalisti käytössä ja nyt on kaksi mennyt parin vuoden aikana, toinen toki takuuseen mutta nyt ei enään mene.

              Pitää ottaa pikku välitsekkaus kun ajettu ohjelmalla about 60 tkm ,jos laatikko öljyt vaihtais ja tsekkais mitä "uutta" on tullut sen jälkeen kun auton ohjelmoitiin aikoinaan ensimmäisten joukossa.
              Auto sen verran hyvä peli että vaihto ei vielä ajankohtainen
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • arska86
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 309
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by HannuE60 View Post
                Miten hitsataan?
                Onko sinulla ollut egr normaalisti käytössä tähän asti?
                Eikös tuon saa ohjelmallisesti helposti tapettua?
                Nämä "vanhan mallin" (299) egr,n tulppaaminen ei onnistu niin helposti kuin
                313 hp mallissa.

                -Hannu-
                Omaan E90 N57 hankin ebaysta kuvan mukaiset tulpat muutamalla Punnalla.
                Osanumeron perusteella sama EGR-jäähdytin, kuin tuossa 299hp tuplaturbossa, joten eiköhän ne siihenkin istu samalla lailla. Ohjelmasta EGR pyynti vaan pois.
                Last edited by arska86; 28-02-2020, 22:36.

                Comment

                • HannuE60
                  R.I.P.
                  • Mar 2012
                  • 809
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by arska86 View Post
                  Omaan E90 N57 hankin ebaysta kuvan mukaiset tulpat muutamalla Punnalla.
                  Osanumeron perusteella sama EGR-jäähdytin, kuin tuossa 299hp tuplaturbossa, joten eiköhän ne siihenkin istu samalla lailla. Ohjelmasta EGR pyynti vaan pois.

                  Jos sulla on se osanumero EGR.Stä lähellä laita tänne niin tarkistetaan
                  Samoten jos yhtään muistia mistä tilasit tulpat niin kiinnostaa.

                  Näissä vanhemmissa siis N57S moottori, eli se käyrä imusarja.(uudempi on N57Z)
                  Minulla on ohjelmalla poistettu, ja pistoke ja alipaineletku myös irrotettu.
                  Sanottiin kyllä että on varma näinkin.

                  Tuolla saisi ainakin varmistettua että ei pääse pakokaasut imusarjaan.

                  -Hannu-
                  [SIGPIC]
                  BMW 535d M-sport

                  Comment

                  • arska86
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 309
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by HannuE60 View Post
                    Jos sulla on se osanumero EGR.Stä lähellä laita tänne niin tarkistetaan
                    Samoten jos yhtään muistia mistä tilasit tulpat niin kiinnostaa.

                    Näissä vanhemmissa siis N57S moottori, eli se käyrä imusarja.(uudempi on N57Z)
                    Minulla on ohjelmalla poistettu, ja pistoke ja alipaineletku myös irrotettu.
                    Sanottiin kyllä että on varma näinkin.

                    Tuolla saisi ainakin varmistettua että ei pääse pakokaasut imusarjaan.

                    -Hannu-


                    Tuollainen EGR on itsellä. En löytänyt Ebay:n historiasta enää sitä kauppaa.
                    N57 EGR delete - haulla muistaakseni löytyi.

                    Kyllähän tuo johdon irroitus jo aika varma keino on. Katsoitko sen mustan kannen alle ja varmistit, että venttiili on varmasti kiinni eikä karsta jumittanut sitä raolleen? Ja mikäli EGR:n kanssa on ollut pitkään ongelmia, niin imusarja voi olla aika tukkoinen.

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      No niin auto kunnossa,ollut Aj-tech:in hellässä hoidossa.

                      Vikana oli imusarjan läppien katkennut akseli jolloin osa läpistä oli mennyt kiinni ,tällöin auto käyttäntyi hieman sekavasti.
                      Antti poisti läpät,puhdistutti imusarjan,egr hitsattu (ja poistettu ohjelmasta) ja lopuksi jälleen ohjelmointi.

                      Aiemmat luvut 380\820 nyt uudet 410\780
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17509
                        • Turku

                        #12
                        Mites tuo vääntö heikkeni?
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by Laku View Post
                          Mites tuo vääntö heikkeni?
                          paha sanoa ,varmaan kompromissi mulla oli tavoite että uudelle lukemalle mentäis..
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #14
                            Juu eiköhän sieltä ole meikattu vaan se turha piikki alapäästä pois jolla ei tee mitään.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • satakymppi
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2014
                              • 53
                              • finland

                              #15
                              Sama ongelma täälläkin, vetää noin 3tonniin ja sitten alkaa savutus.
                              Koodeja antaa
                              2A8B00 -tuntematon
                              244A00 -Ahtopaineen säätö, matalapainevaihe, säätöpoikkeama: Ahtopaine liian alhainen/positiivisen säädön poikkeama -katkonainen
                              278A00 -Säätimen käyttölaitteet: sähköinen tai mekaaninen vika -katkonainen


                              Imusarjan läpät tarkistettu, alipaineletkut ehjät, toinen ohjaus-solenoidi vaihdettu (11658509323). Missähän voisi vika olla, tekeekö viallinen kaasuläppä tuollaista ongelmaa?
                              F11 535d 408hv 800nm
                              E34 525tds h1d/hx35 compound
                              E39 530d puretaan https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=354694

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎