Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ilmapussit tyhjät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kahimooni
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 122
    • Espoo

    #16
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Onkohan kukaan kokeillut ebayn ilmapusseja, näytti 130€/pari olevan Nopeasti tulevat vielä saksasta. Aika hintaero kun suomessa ei mahda edes triplahintaan saavan...

    http://m.ebay.com/itm/37106781827-Fi...%257Ciid%253A4
    Ilmeisesti vain Arnottin pussit ovat toimivia - mitä nyt muistan selailleeni asiaa.

    Päivitystä omaan ongelmanratkaisuuni: nyt on ollut pitkään taas ok eli pussit täynnä. Pysäköin hieman kaltevaan rinteeseen keula ylhäällä ja taas tyhjät - molemmat puolet. Kysymys: jos vain toinen säkki vuotaa niin eikö vain toisen puolen pitäisi olla alhaalla? Tai sitten molemmat ovat menneet puhki yhtäaikaa.

    Olisiko kuitenkin vika tasonsäätimessä?

    -K

    Comment

    • HV530XD
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 399
      • Lappeenranta

      #17
      Originally posted by Kahimooni View Post
      Tai sitten molemmat ovat menneet puhki yhtäaikaa.

      Olisiko kuitenkin vika tasonsäätimessä?

      -K
      No kato nyt ihmeessä nuo pussit, se on kaikkien helpoin kohta aloittaa. Hae biltemasta purkki vuodonilmaisu sprayta ja silloin kun pussit on normaalisti täysinä ni nosta puoli kerrallaan perä ilmaan ja rengas irti. Silloin laskokset aukeaa ja pääsee suihkuttamaan vuodonilmaisinta sinne pussin pintaan. Jos on vähänkään vuotoa niin kuplaa tulee.
      Jos tasonsäätöä epäilet, ni käytä piuhan päässä, jos vaikka olisi vikakoodia antanut?

      Comment

      • paha75
        Newbiemmer
        • Jun 2017
        • 19
        • Oulu

        #18
        Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
        Onkohan kukaan kokeillut ebayn ilmapusseja, näytti 130€/pari olevan Nopeasti tulevat vielä saksasta. Aika hintaero kun suomessa ei mahda edes triplahintaan saavan...

        http://m.ebay.com/itm/37106781827-Fi...%257Ciid%253A4
        Vaihdoin kesällä arnottin pussit, ilmeisen laadukkaat mutta hintaa melkein 500euroo parille. Myöhemmin erään kaverin kanssa juttelin ja oli laittanut pariin autoon noi eBayssa tilatut ja alkuun ainakin toiminut moitteetta(eivät ole olleet vielä kovin pitkää aikaa). Noi on niin helppo vaihtaa että kokeilisin itse noita edullisia jos tarvii vielä vaihtaa.

        Comment

        • junio
          Newbiemmer
          • Sep 2017
          • 2
          • Nokia

          #19
          Oon menossa ens viikolla Saksaan katsomaan F11 520dA jossa tasonsäätö.Mites sen helpoiten testais renkaita irrottelematta onko ehjä systeemi?Ja onko tästä ominaisuudesta mitään muuta iloa kuin että auto pysyy kuormattuna vaaterissa?En ole kokenut tuskaksi jos perä vähän lastilla painuu

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by junio View Post
            Oon menossa ens viikolla Saksaan katsomaan F11 520dA jossa tasonsäätö.Mites sen helpoiten testais renkaita irrottelematta onko ehjä systeemi?Ja onko tästä ominaisuudesta mitään muuta iloa kuin että auto pysyy kuormattuna vaaterissa?En ole kokenut tuskaksi jos perä vähän lastilla painuu
            Eipä sitä mitenkään kovin helposti testaa tuollaisessa tilanteessa. Toki ennen käynnistystä jos pääsee autoa katsomaan, niin näkee nousee perä käynnsityksen jälkeen. Jos nousee, niin ilmaa sieltä on tullut pois. Toki jos auto on äskettäin siihen siirretty, niin sitten ei välttämättä vielä kerro mitään. Itse en kyllä tuosta hirveästi murehtisi, vaan katsoisin missä kunnossa auto muuten on.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              #21
              Originally posted by HTK12 View Post
              Eipä sitä mitenkään kovin helposti testaa tuollaisessa tilanteessa. Toki ennen käynnistystä jos pääsee autoa katsomaan, niin näkee nousee perä käynnsityksen jälkeen. Jos nousee, niin ilmaa sieltä on tullut pois. Toki jos auto on äskettäin siihen siirretty, niin sitten ei välttämättä vielä kerro mitään. Itse en kyllä tuosta hirveästi murehtisi, vaan katsoisin missä kunnossa auto muuten on.
              Just näin. Kaikissa F11 tuo tasonsäätö pusseineen on, eli siitä ei pääse mihinkään. Jos pussi(t) vuotaa, niin pienen seisomisen jälkeen auto pyllähtää tai kallistuu. Sitä ei kyllä välttämättä huomaa ennenkuin yön yli.

              On siinä niin paljon muitakin murheita, että yhdet ilmapussit on sinne ja tänne
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • junio
                Newbiemmer
                • Sep 2017
                • 2
                • Nokia

                #22
                Okei kiitos Facelift kiikarissa ni jos ny ois ees osa murheista pienemmät

                Comment

                • Tomes70
                  BTCF Member
                  • Jan 2016
                  • 64
                  • TURKU :(

                  #23
                  Mites Turun suunnalla...

                  ...löytyykö edullista paikkaa vaihdattaa pussit?
                  Ketä suosittelette?
                  Z3 2.0, -99, Luscious lips

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #24
                    Originally posted by Tomes70 View Post
                    ...löytyykö edullista paikkaa vaihdattaa pussit?
                    Ketä suosittelette?
                    Ostiks jo pussit itse?

                    Tuolta kannattaa pyytää tarjous pusseista asennettuna

                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Tomes70
                      BTCF Member
                      • Jan 2016
                      • 64
                      • TURKU :(

                      #25
                      Originally posted by touring39 View Post
                      Ostiks jo pussit itse?

                      Tuolta kannattaa pyytää tarjous pusseista asennettuna

                      http://www.jmtech.fi/kauppa/index.ph...page=page&id=3
                      Kiitos sulle!
                      En ajatellu hankkia ite pusseja, ellei täällä niin suositella...
                      Tottunut lvi-alalla ettei itse hankituille tarvikkeille tahdo löytyä asentajaa :(

                      Löytyiskö muita asennuspaikkoja?
                      Z3 2.0, -99, Luscious lips

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        #26
                        Originally posted by Tomes70 View Post
                        Kiitos sulle!
                        En ajatellu hankkia ite pusseja, ellei täällä niin suositella...
                        Tottunut lvi-alalla ettei itse hankituille tarvikkeille tahdo löytyä asentajaa :(

                        Löytyiskö muita asennuspaikkoja?
                        Noilla näköjään molemmat pussit (Arnott) asennettuna 480. Mahtaa olla hankalaa päästä samoihin.



                        Kysyitkö bemariosat.fi ?
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • kmr
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 175
                          • Turku / Kotka

                          #27
                          Originally posted by Tomes70 View Post
                          Kiitos sulle!
                          En ajatellu hankkia ite pusseja, ellei täällä niin suositella...
                          Tottunut lvi-alalla ettei itse hankituille tarvikkeille tahdo löytyä asentajaa :(

                          Löytyiskö muita asennuspaikkoja?

                          Suoritamme kaikki BMW korjaukset ja huollot polttimon vaihdoista moottoriremontteihin.
                          F11 530Xd M-sport
                          ex. E92 325d -07
                          ex. E30 320tic -87

                          Comment

                          • Kahimooni
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2017
                            • 122
                            • Espoo

                            #28
                            Sain lopulta aikaiseksi tarkistaa säkkien kunnon. Saippuavedellä testasivat JMW-autohuollossa. Molemmat vuosivat. Alkuperäisosat ovat. 284 tkm ajettu ja 60 000 ovat temppuilleet ainakin. Merkkihuollossa eivät vuotoa löytäneet :think

                            Arnottit tulivat paikoilleen ja ei ollut kallis vaihto - jos vertaa joihinkin marmoritiskimestoihin.

                            -K

                            Comment

                            • Hiiripäällikkö
                              Newbiemmer
                              • Apr 2015
                              • 4
                              • Pertteli

                              #29
                              Kyselin aiemmin tuolta kysymykset/vastaukset ketjusta, katotaan jos täältä osuis paremmin silmiin.

                              Originally posted by Hiiripäällikkö View Post
                              2014 vuotinen farkku kyseessä.

                              Peräpää alkoi kuukausi takaperin tiputtelemaan säännöllisesti itseään alas kuskin puolelta parkissa ollessaan, tallissa tasaisella pysyi perä ylhäällä yön yli.

                              Käynnistyttyään nosti perseen ylös vaivatta.

                              Vaihdoin äsken Arnottin pussin kuskin puolelle, vaihtaminen itsessään oli aika kivuton. Vanha pois, uusi tilalle, letkut kiinni.

                              Nyt perä ei kuitenkaan nouse normaaliin korkeuteen kuskin puolelta, hanttarin puolen nostaa ylös normaalisti, mutta kuskin puoli jää alemmas. Tarkistin vielä liitokset, eikä niissä ollut vuotoa.

                              Kompura käy hetken ja sammuu itsestään ennen kuin molemmat puolet ovat normaalitasolla.
                              Tauluun pamahtaa "Chassis function restricted"-herja, mutta ei joka käynnistyksellä.

                              Onko ideoita, miksei kuskin puoli täyty loppuun asti? En ajanut sillä vielä isompaa lenkkiä, kiersin muutaman korttelin mutta siinä ajassa muutosta ei tapahtunut.

                              E: Parikymmentä kilsaa ajettu, eikä muutosta.
                              Eikö näissä nyt kuitenkin molemmilla puolilla ole omat piirinsä, että tajuais työntää tuon kuskin puolen myös täyteen vaikka hanttarin puoli on täynnä jo?

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2731
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by Hiiripäällikkö View Post
                                Eikö näissä nyt kuitenkin molemmilla puolilla ole omat piirinsä, että tajuais työntää tuon kuskin puolen myös täyteen vaikka hanttarin puoli on täynnä jo?
                                Kyllä, perän tasonsäädön anturit sijaitsevat molemmin puolin taka-akselia ja niiden antaman tiedon mukaan perän korkeutta säädetään asetusarvojen mukaisesti.

                                Olisiko nyt niin, että asetusarvot ovat jostain syystä muuttuneet ja perän tasonsäädön kalibrointi korjaisi tilanteen? Onko vikakoodeja vilkaistu ja niistä mitään pääteltävissä?
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎