Announcement

Collapse
No announcement yet.

535xd (N57D30) imusarja vuotaa öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    535xd (N57D30) imusarja vuotaa öljyä

    Käytin tuoretta Saksan tuontia huollossa ja tuli tuomioksi, että imusarja vuotaa öljyä läppiä säätävän säätömoottorin akselilta. Imusarja (11617811909) olisi uusittava ja maksaa reilun tonnin plus työt. Eikö tosiaan ole muuta konstia? Ei oikein netistä löydy juttua aiheesta eikä käytettyjä imusarjojakaan.

    Lisäksi oli vikakoodeja ilmamassan poikkeavuuksista ja EGR jäähdyttimen bypass läpän tominnassa. Meinasin kyllä jossain vaiheessa laitattaa softan ja samalla disabloida EGR:n, mutta pystykös tuossa koko EGR:n "tulppaamaan"?
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Käytin tuoretta Saksan tuontia huollossa ja tuli tuomioksi, että imusarja vuotaa öljyä läppiä säätävän säätömoottorin akselilta. Imusarja (11617811909) olisi uusittava ja maksaa reilun tonnin plus työt. Eikö tosiaan ole muuta konstia? Ei oikein netistä löydy juttua aiheesta eikä käytettyjä imusarjojakaan.

    Lisäksi oli vikakoodeja ilmamassan poikkeavuuksista ja EGR jäähdyttimen bypass läpän tominnassa. Meinasin kyllä jossain vaiheessa laitattaa softan ja samalla disabloida EGR:n, mutta pystykös tuossa koko EGR:n "tulppaamaan"?
    Eikös XD ole aina 313hv? Jos on niin pystyy tulppaamaan.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • HV530XD
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 399
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by Kimmo-R View Post
      Käytin tuoretta Saksan tuontia huollossa ja tuli tuomioksi, että imusarja vuotaa öljyä läppiä säätävän säätömoottorin akselilta. Imusarja (11617811909) olisi uusittava ja maksaa reilun tonnin plus työt. Eikö tosiaan ole muuta konstia? Ei oikein netistä löydy juttua aiheesta eikä käytettyjä imusarjojakaan.

      Lisäksi oli vikakoodeja ilmamassan poikkeavuuksista ja EGR jäähdyttimen bypass läpän tominnassa. Meinasin kyllä jossain vaiheessa laitattaa softan ja samalla disabloida EGR:n, mutta pystykös tuossa koko EGR:n "tulppaamaan"?
      No jopas on ihme diagnoosi, ei imusarjassa saa olla öljyä puhumattakaan että se sieltä vuotaisi. Imusarjassa on EGR:n kautta tulevaa nokipaskaa, ja ilmeisesti turbolta tulee aina hiukan öljyä joukkoon sinne jolloin imusarjaan kertyy sellaista tervaa/pikeä. Mutta ei sieltä imusarjasta kyllä pitäisi mitään öljyvuotoa löytyä... Se säätömoottorikin on ihan perus sähkötoimilaite eikä ole missään öljykierrossa mukana joten ei sieltäkään voi mitään vuotaa. Mikähän seppä tuon on diagnosoinut?? Haiskahtaa kalliilta kusetukselta... Olisko kyseessä kuitenkin ilmavuoto? Ja tuo EGR ilman muuta ohjelmoimalla pois ja lisäksi tulppaus. Tuolla lisää juttua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=359079

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        #4
        Kyllä imusarjasta tulee M57 ja N57:ssa öljyä jos vuotaa ulospäin, moottorin huohotus kun menee imupuolelle. Vuoto ei ole kovin massiivista, sellaista hikoamista tai vähän kastelevaa eikä se näy esim. öljynkulutuksena,
        normaalistihan ne öljyt koneessa...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Imusarja pois +puhdistus samalla läpät ja akseli pois.
          Koodataan egr ohjelmasta pois ja taas matka jatkuu
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Imusarja pois +puhdistus samalla läpät ja akseli pois.
            Koodataan egr ohjelmasta pois ja taas matka jatkuu,egr ja toki sen voi hitsata varmuuden vuoksi mekaanisesti jumiin samalla kun se koodataan pois .

            Näin omassa tötterössä tehty
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • HV530XD
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 399
              • Lappeenranta

              #7
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Kyllä imusarjasta tulee M57 ja N57:ssa öljyä jos vuotaa ulospäin, moottorin huohotus kun menee imupuolelle. Vuoto ei ole kovin massiivista, sellaista hikoamista tai vähän kastelevaa eikä se näy esim. öljynkulutuksena,
              normaalistihan ne öljyt koneessa...
              Ahaa, nii onhan siinä huohotuksessa öljysumua, en sitä tullut ajatelleeksi. Mut jos kone on hyvässä tikissä ni ei siitä öljymäärästä vuotoa saa vaan tihkumista niinkuin Major toteaa. Ketjun aloittajalle ohjeeksi et läpät imusarjasta veke ja reiät umpeen ni loppuu tihkuminen.

              Comment

              • Kimmo-R
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 400
                • Tampere

                #8
                Tohon vaihdettiin pari vko sitten se 15cm pitkä ylävesiletkun putki joka menee kanteen siinä imusarjan alla keskellä. Oli halki ja ruikki nestettä juuri kyseiselle alueelle. Alkaa tuntumaan siltä, että kyseessä paskansekaista glykolia ja asentaja heittänyt arvalla ton öljyvuodon. Länsi-Tampereen marmorilla käytin.

                Pitää ottaa imusarja putsaukseen ja muutenkin siivota noi paikat niin näkee vuotaako oikeesti.
                Last edited by Kimmo-R; 21-09-2017, 16:41.
                Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                --Audiokit.fi--
                BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                BMW i4 M50 Supercharged -23
                BMW i3 60Ah -14

                Comment

                • Kimmo-R
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 400
                  • Tampere

                  #9
                  Tänään pidemmän reissun perään vetäs öljyt minimiin ja konehuoneeseen kurkkasin, niin koko moottorin vasen kylki laturia myöten öljyssä. Huomenna pitäs heittää 800km lenkki eli ottettava kannu mukaan. Viikonloppuna täytyy ottaa imusarja pöydälle ja tutkia.
                  M57 koneista löytyykin juttua et läppäakselilta tai imusarjan tiivisteista joillakin vuotanut. Omassa vanhassakin vuoti peitetulpat kun läpät poistettu, eli näemmä normijuttuja täs N57 motissakin.
                  Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                  --Audiokit.fi--
                  BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                  BMW i4 M50 Supercharged -23
                  BMW i3 60Ah -14

                  Comment

                  • arska86
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 309
                    • Helsinki

                    #10
                    Ei imusarjassa ole mitään öljynkiertoa, jonka takia öljyä kuluisi.
                    Se läppäakseli menee koko matkan imusarjan sisällä N-koneissa, joten ainoa vuotokohta on läppäakselin säätömoottorin juuresta. Tietenkin jos auki jäänyt egr on sulattanut reiän siihen, niin tilanne on toinen.

                    Mikäli öljyä kuluu reilusti, niin kannattaa katsoa, että öljynsuodattimen kansi on kunnolla kiinni. Toinen vuotokohta voisi olla öljynsuodattimen jalan tiiviste.
                    Last edited by arska86; 06-10-2017, 11:07.

                    Comment

                    • Kimmo-R
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 400
                      • Tampere

                      #11
                      Juu ihan totta huohotuspaskaahan se imusarjassa eikä moottorin öljyä. Eikä tosiaa syö, oli vaan normaali aika lisätä ja nyt pysynyt ylärajalla.

                      Rupes vielä moottorin merkkivaloa sytyttään ilman mitään ilmoitusta. Pajalla kyselin mistä vois johtua niin tuumas et jos dpf/egr toiminnassa niin oireet senkun pahenee eikä uus imusarjaa kauaa auta (tukossa).
                      Eräs foorumilainen otti sit käsittelyyn egr coolerihan siel vuosi ja paikat paksussa karstassa. Deletoitiin/tulpattiin kaikki turha ja tais voimaakin tulla vähän lisää. Vielä se läppäakselin moottori falskaa, mutta kaveri tilas läppienpoistosarjan niin eiköhän se sillä asetu. Kulutus jo tipahti melkein litralla kun pahimmat ahdistukset lähti.
                      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                      --Audiokit.fi--
                      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                      BMW i4 M50 Supercharged -23
                      BMW i3 60Ah -14

                      Comment

                      • suosukeltaja
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 111
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Kimmo-R View Post
                        Juu ihan totta huohotuspaskaahan se imusarjassa eikä moottorin öljyä. Eikä tosiaa syö, oli vaan normaali aika lisätä ja nyt pysynyt ylärajalla.

                        Rupes vielä moottorin merkkivaloa sytyttään ilman mitään ilmoitusta. Pajalla kyselin mistä vois johtua niin tuumas et jos dpf/egr toiminnassa niin oireet senkun pahenee eikä uus imusarjaa kauaa auta (tukossa).
                        Eräs foorumilainen otti sit käsittelyyn egr coolerihan siel vuosi ja paikat paksussa karstassa. Deletoitiin/tulpattiin kaikki turha ja tais voimaakin tulla vähän lisää. Vielä se läppäakselin moottori falskaa, mutta kaveri tilas läppienpoistosarjan niin eiköhän se sillä asetu. Kulutus jo tipahti melkein litralla kun pahimmat ahdistukset lähti.
                        Oliko imusarja ja läpät pahasti karstoituneet, luuletko niiden vaikuttaneen kulutukseen? Miten kauan homman tekemiseen meni?

                        Omalla F11 535d on ajettu 200tkm ja tuntuu kulutus olevan isohkoa vanhojen E60 530da:iden jälkeen. Itsellä pitäisi olla EGR ohjelmallisesti pois ja lisähevoset koneessa.

                        Comment

                        • karikunn
                          Bimmer Rookie
                          • May 2013
                          • 98
                          • Porvoo

                          #13
                          Originally posted by arska86 View Post
                          Tietenkin jos auki jäänyt egr on sulattanut reiän siihen, niin tilanne on toinen.
                          Onko tämä yleistä? Itsellä näin, EGR jumittanut ja reikä imusarjassa. Onneksi huomasin, heitti vikaakoodia vain ilmamassamittarista (P115D)



                          Kannattaako EGR tulpata imusarjan puolelta vai hitsata kiinni?
                          Last edited by karikunn; 24-09-2021, 15:25.
                          Nyt: E46 M3 + E93 335i
                          Ennen: E46 323Ci Cabrio , E46 M3, F31 330d, E46 328ci, E46 318i
                          M3 projektin ylijäämätavaraa Torilla...

                          Comment

                          • Lallevihtinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 690
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by karikunn View Post
                            Onko tämä yleistä? Itsellä näin, EGR jumittanut ja reikä imusarjassa. Onneksi huomasin, heitti vikaakoodia vain ilmamassamittarista (P115D)

                            Kannattaako EGR tulpata imusarjan puolelta vai hitsata kiinni?
                            Alkaa yleistymään kokoajan..tosta seuraava vaihe on moottori tulessa.
                            sigpic
                            BMW E93 335i & BMW M550Dx
                            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                            Comment

                            • Kimmo-R
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 400
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by suosukeltaja View Post
                              Oliko imusarja ja läpät pahasti karstoituneet, luuletko niiden vaikuttaneen kulutukseen? Miten kauan homman tekemiseen meni?

                              Omalla F11 535d on ajettu 200tkm ja tuntuu kulutus olevan isohkoa vanhojen E60 530da:iden jälkeen. Itsellä pitäisi olla EGR ohjelmallisesti pois ja lisähevoset koneessa.
                              Tänään kaveri poisti läpät, putsas röörit ja laitto insertit läppien tilalle. Olihan siellä imusarjassa jonkin verran karstaa muttei pahasti. Kannen kanavissa myös parin millin kerros. Koko päivä kuulema meni. Kiitokset Lallelle. Kyllä tuntuu kone herkemmältä ja kadonneet konitkin löyty.
                              Attached Files
                              Last edited by Kimmo-R; 15-11-2017, 21:32.
                              Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                              --Audiokit.fi--
                              BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                              BMW i4 M50 Supercharged -23
                              BMW i3 60Ah -14

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎