Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 voimalinja ja tukikumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e34
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 125
    • Turun seutu

    #16
    Onko tähän jo jotain päivitystä? Itsellä sama homma edessä..

    Mikä ristikko kannattaa vaihtaa kumimalliin?

    Comment

    • Radon
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 463
      • Suomi-Finland

      #17
      Onkohan tästä perän tukikumin vaihdosta tosiaan kellään kokemusta, TIS ohjeen mukaan melkoinen operaatio,



      Tuon mukaan vaatisi perän ja vetareiden irroituksen, onkohan välttämätöntä, mitähän tämä on tullut maksamaan? Onkohan muita puslia mitä olisi samalla syytä tarkistaa?

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1575

        #18
        Samaa mietin minä kuin edellinenkin kirjoittaja? 226tkm menty 530dllä ja perän puslista ainakin 2 murtunut ja kardaanin limppu pehmeä...

        Comment

        • e34
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 125
          • Turun seutu

          #19
          Omaani hiljattain vaihdettiin kaikki kolme perän puslaa samalla kertaa. Onnistui irroittamatta vetareita, perää vaan tiputettiin alaspäin niin mahtui vaihtamaan.

          Comment

          • suosukeltaja
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 111
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by e34 View Post
            Omaani hiljattain vaihdettiin kaikki kolme perän puslaa samalla kertaa. Onnistui irroittamatta vetareita, perää vaan tiputettiin alaspäin niin mahtui vaihtamaan.
            Mitä homma tuli kustantamaan ja auttoiko johonkin tiettyyn ongelmaan?

            Comment

            • e34
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 125
              • Turun seutu

              #21
              Originally posted by suosukeltaja View Post
              Mitä homma tuli kustantamaan ja auttoiko johonkin tiettyyn ongelmaan?
              Arvio asentajalta oli että se olisi noin neljän tunnin homma. Auttoi perän muljahdus tunteessa liikkeellelähdössä. Vielä vähän väljää tuntuu, olisikohan laatikon tukikumit?

              Comment

              • Vilkku89
                Bimmer Rookie
                • Apr 2017
                • 91
                • Sipoo

                #22
                Laitoitteko ihan vakio puslat paikalleen vai jotain jämäkämpää. Tuli itselle tilattuu whiteline setti kehtoon ja perään. Meinasin alkuun laittaa powerflex insertit mut innostuin sit tilaa kokonaan uudet. 🤔 Onkohan vaan mistään kotoisin?
                2013 F31 330d

                Comment

                • e34
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 125
                  • Turun seutu

                  #23
                  Originally posted by Vilkku89 View Post
                  Laitoitteko ihan vakio puslat paikalleen vai jotain jämäkämpää. Tuli itselle tilattuu whiteline setti kehtoon ja perään. Meinasin alkuun laittaa powerflex insertit mut innostuin sit tilaa kokonaan uudet. 🤔 Onkohan vaan mistään kotoisin?
                  Vakiopuslat laitettiin+jotain sikaa välit täyteen. Muljahduksen suurin aiheuttaja oli moottorin tukikumi, mikä oli ihan loppu..

                  Comment

                  • suosukeltaja
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 111
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by e34 View Post
                    Vakiopuslat laitettiin+jotain sikaa välit täyteen. Muljahduksen suurin aiheuttaja oli moottorin tukikumi, mikä oli ihan loppu..
                    Mitä hintaluokkaa moottorintukikumit ja takapuslat töineen kustansi?

                    Oon kovasti kysellyt huoltojen yhteydessä josko voisivat käydä paikat läpi mutta jotenkin se vastaus vaan aina on "ei mitään löydy".
                    En vaan millään usko ja epäilen vähän viitseliäisyyttä ja/tai osaamattomuutta. Itsellä ei ole mahdollista saada autoa ylös kunnolla.

                    Saa ehdotella Uudellamaalla osaavaa paikkaa voimalinjan tukien läpikäymiselle.

                    Comment

                    • e34
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 125
                      • Turun seutu

                      #25
                      Lasku oli karvan vaille 700€. Vasemman puolen moottorin tuki ja takakelkan takimmaiset helat.

                      Comment

                      • suosukeltaja
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 111
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by e34 View Post
                        Lasku oli karvan vaille 700€. Vasemman puolen moottorin tuki ja takakelkan takimmaiset helat.
                        Kiitoksia. Kyllä tuon maksaisi jos tietäisi homman korjaantuvan, jos menee kokeilulinjalle, ei tuota summaa montaa kertaa viitsisi turhaan maksella.

                        Osaatko sanoa näkyikö kumien vauriot jo kun suojat oli poissa ja pääsi katsomaan paikkoja kunnolla?

                        Ajattelin jos saisi oman auton johonkin ulos, avaisi pohjan niin pääsisi kunnolla katsomaan paikat läpi. Parempi jos löytäisi paikan jossa asiantunteva kaveri kävisi ne läpi kun pohjamuovit on poissa.

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          #27
                          Perän takimmaisen puslan näkee ilman nosturiakin. Murtuu yläpuolelta sakarat poikki ensimmäisenä. Kannattee vaihtaa kaikki kerralla ja myös perän limppu, jos on vähääkään halki. Perää ei tarvitse irroittaa kokonaan, riittää kun puottaa alas mitä tulee. Nämä menee kaikista ennen 200tkm. Tietysti vähän ajosuoritteen tyylistä riippuen.


                          Originally posted by suosukeltaja View Post
                          Kiitoksia. Kyllä tuon maksaisi jos tietäisi homman korjaantuvan, jos menee kokeilulinjalle, ei tuota summaa montaa kertaa viitsisi turhaan maksella.

                          Osaatko sanoa näkyikö kumien vauriot jo kun suojat oli poissa ja pääsi katsomaan paikkoja kunnolla?

                          Ajattelin jos saisi oman auton johonkin ulos, avaisi pohjan niin pääsisi kunnolla katsomaan paikat läpi. Parempi jos löytäisi paikan jossa asiantunteva kaveri kävisi ne läpi kun pohjamuovit on poissa.
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • suosukeltaja
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 111
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by exautisti View Post
                            Perän takimmaisen puslan näkee ilman nosturiakin. Murtuu yläpuolelta sakarat poikki ensimmäisenä. Kannattee vaihtaa kaikki kerralla ja myös perän limppu, jos on vähääkään halki. Perää ei tarvitse irroittaa kokonaan, riittää kun puottaa alas mitä tulee. Nämä menee kaikista ennen 200tkm. Tietysti vähän ajosuoritteen tyylistä riippuen.
                            Kiitoksi asiallisista ja konkreettisita kommenteista.

                            Pitää katsoa perän puslat pihalla ja sitten viedä mahdollisesti "huoltoon".
                            Jos on mahdollista, laitan tänne kuvia miltä osat näyttivät ja oliko "huollosta" apua.

                            Comment

                            • Temax
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 79
                              • Nummela

                              #29
                              Oma kokemus perän/kelkan puslien vaihdosta ainakin erittäin positiivinen.
                              238tkm ajettu 535d kävi bc motorsilla laitettavana. Karvan päälle 500€ osien vaihto plus omat osat vietynä (lemförder) 7kpl puslia ja kardaanin takalimppu.
                              Jyrinät ja perän letkuisuus katosi. Oli kyllä kuin uusi auto. Kannatan mikäli jyrinöitä tai perän vetelyä ilmenee.
                              F11 535d M-sport
                              EX: E36 m50b30, E39 530d M-sport individual, E39 M5, E61 535d M-sport, E39 530i M-sport, E46 320i M-sport, E60 530iA M-Sport, E39 525i M-sport, E36 M3, E36 328, E36 320 M-sport

                              Comment

                              • akzy
                                Bimmer Rookie
                                • May 2017
                                • 44
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Pieni nosto. Onko raatilla mielipidettä F11 530d xdrive puslista takapäähän. Hommasin toisen takakelkan, mihin saa rauhassa vaihtaa uudet osat ja nyt pitäisi tehdä päätös kasaako kaikki tukivarret, perän 4 puslaa, perämurikan 3 puslaa kaikki:
                                1. Strongflex punaisilla polyuretaanipuslilla, 80 sha kovuus (oe vastaava)
                                2. Lemförder tarvikepuslilla, perämurikka bmw alkuperäisillä (made in china?) Näistä alkuperäiset perämurikan puslat rispaantuu alle 50tkm? Isoihin alatukivarsiin tässä jätettäisiin alkuperäiset puslat, sillä meyle-hd ei vissiin kestä kuin 6kk ja jo löystyvät?
                                3. Vai joku kombinaatio näistä
                                Nykyisessä peräkelkassa huomattava väljyys kangella kokeiltuna peräkelkan 4 isosta puslasta, muuten on timmi. Tuleeko polyuretaanipuslista liikaa voimansiirron jyryytys läpi normaalissa katukäytössä? Tai teiden poikkiurat. Autossa ad/dd alusta eli sähkösäätöiset iskarit ja hydraulivakaajat. Kyyti nyt miellyttävä.
                                BMW 320d M-sport 2005:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎