Tuon mukaan vaatisi perän ja vetareiden irroituksen, onkohan välttämätöntä, mitähän tämä on tullut maksamaan? Onkohan muita puslia mitä olisi samalla syytä tarkistaa?
Omaani hiljattain vaihdettiin kaikki kolme perän puslaa samalla kertaa. Onnistui irroittamatta vetareita, perää vaan tiputettiin alaspäin niin mahtui vaihtamaan.
Omaani hiljattain vaihdettiin kaikki kolme perän puslaa samalla kertaa. Onnistui irroittamatta vetareita, perää vaan tiputettiin alaspäin niin mahtui vaihtamaan.
Mitä homma tuli kustantamaan ja auttoiko johonkin tiettyyn ongelmaan?
Mitä homma tuli kustantamaan ja auttoiko johonkin tiettyyn ongelmaan?
Arvio asentajalta oli että se olisi noin neljän tunnin homma. Auttoi perän muljahdus tunteessa liikkeellelähdössä. Vielä vähän väljää tuntuu, olisikohan laatikon tukikumit?
Laitoitteko ihan vakio puslat paikalleen vai jotain jämäkämpää. Tuli itselle tilattuu whiteline setti kehtoon ja perään. Meinasin alkuun laittaa powerflex insertit mut innostuin sit tilaa kokonaan uudet. 🤔 Onkohan vaan mistään kotoisin?
Laitoitteko ihan vakio puslat paikalleen vai jotain jämäkämpää. Tuli itselle tilattuu whiteline setti kehtoon ja perään. Meinasin alkuun laittaa powerflex insertit mut innostuin sit tilaa kokonaan uudet. 🤔 Onkohan vaan mistään kotoisin?
Vakiopuslat laitettiin+jotain sikaa välit täyteen. Muljahduksen suurin aiheuttaja oli moottorin tukikumi, mikä oli ihan loppu..
Vakiopuslat laitettiin+jotain sikaa välit täyteen. Muljahduksen suurin aiheuttaja oli moottorin tukikumi, mikä oli ihan loppu..
Mitä hintaluokkaa moottorintukikumit ja takapuslat töineen kustansi?
Oon kovasti kysellyt huoltojen yhteydessä josko voisivat käydä paikat läpi mutta jotenkin se vastaus vaan aina on "ei mitään löydy".
En vaan millään usko ja epäilen vähän viitseliäisyyttä ja/tai osaamattomuutta. Itsellä ei ole mahdollista saada autoa ylös kunnolla.
Saa ehdotella Uudellamaalla osaavaa paikkaa voimalinjan tukien läpikäymiselle.
Lasku oli karvan vaille 700€. Vasemman puolen moottorin tuki ja takakelkan takimmaiset helat.
Kiitoksia. Kyllä tuon maksaisi jos tietäisi homman korjaantuvan, jos menee kokeilulinjalle, ei tuota summaa montaa kertaa viitsisi turhaan maksella.
Osaatko sanoa näkyikö kumien vauriot jo kun suojat oli poissa ja pääsi katsomaan paikkoja kunnolla?
Ajattelin jos saisi oman auton johonkin ulos, avaisi pohjan niin pääsisi kunnolla katsomaan paikat läpi. Parempi jos löytäisi paikan jossa asiantunteva kaveri kävisi ne läpi kun pohjamuovit on poissa.
Perän takimmaisen puslan näkee ilman nosturiakin. Murtuu yläpuolelta sakarat poikki ensimmäisenä. Kannattee vaihtaa kaikki kerralla ja myös perän limppu, jos on vähääkään halki. Perää ei tarvitse irroittaa kokonaan, riittää kun puottaa alas mitä tulee. Nämä menee kaikista ennen 200tkm. Tietysti vähän ajosuoritteen tyylistä riippuen.
Kiitoksia. Kyllä tuon maksaisi jos tietäisi homman korjaantuvan, jos menee kokeilulinjalle, ei tuota summaa montaa kertaa viitsisi turhaan maksella.
Osaatko sanoa näkyikö kumien vauriot jo kun suojat oli poissa ja pääsi katsomaan paikkoja kunnolla?
Ajattelin jos saisi oman auton johonkin ulos, avaisi pohjan niin pääsisi kunnolla katsomaan paikat läpi. Parempi jos löytäisi paikan jossa asiantunteva kaveri kävisi ne läpi kun pohjamuovit on poissa.
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Perän takimmaisen puslan näkee ilman nosturiakin. Murtuu yläpuolelta sakarat poikki ensimmäisenä. Kannattee vaihtaa kaikki kerralla ja myös perän limppu, jos on vähääkään halki. Perää ei tarvitse irroittaa kokonaan, riittää kun puottaa alas mitä tulee. Nämä menee kaikista ennen 200tkm. Tietysti vähän ajosuoritteen tyylistä riippuen.
Kiitoksi asiallisista ja konkreettisita kommenteista.
Pitää katsoa perän puslat pihalla ja sitten viedä mahdollisesti "huoltoon".
Jos on mahdollista, laitan tänne kuvia miltä osat näyttivät ja oliko "huollosta" apua.
Oma kokemus perän/kelkan puslien vaihdosta ainakin erittäin positiivinen.
238tkm ajettu 535d kävi bc motorsilla laitettavana. Karvan päälle 500€ osien vaihto plus omat osat vietynä (lemförder) 7kpl puslia ja kardaanin takalimppu.
Jyrinät ja perän letkuisuus katosi. Oli kyllä kuin uusi auto. Kannatan mikäli jyrinöitä tai perän vetelyä ilmenee.
Pieni nosto. Onko raatilla mielipidettä F11 530d xdrive puslista takapäähän. Hommasin toisen takakelkan, mihin saa rauhassa vaihtaa uudet osat ja nyt pitäisi tehdä päätös kasaako kaikki tukivarret, perän 4 puslaa, perämurikan 3 puslaa kaikki:
Lemförder tarvikepuslilla, perämurikka bmw alkuperäisillä (made in china?) Näistä alkuperäiset perämurikan puslat rispaantuu alle 50tkm? Isoihin alatukivarsiin tässä jätettäisiin alkuperäiset puslat, sillä meyle-hd ei vissiin kestä kuin 6kk ja jo löystyvät?
Vai joku kombinaatio näistä
Nykyisessä peräkelkassa huomattava väljyys kangella kokeiltuna peräkelkan 4 isosta puslasta, muuten on timmi. Tuleeko polyuretaanipuslista liikaa voimansiirron jyryytys läpi normaalissa katukäytössä? Tai teiden poikkiurat. Autossa ad/dd alusta eli sähkösäätöiset iskarit ja hydraulivakaajat. Kyyti nyt miellyttävä.
Comment