Diesel tankin siirtopumppu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    En ole suunnitellut tuota avaavani ellei ole pakko. Kunhan kyisyin kun toisaalla joku mainitsi että vanhemman korkin saa auki naputtelemalla mutta tässä jää tankki helposti vuotamaan.
    Suurempi ongelma tuossa vanhemmassa mallissakin, että tiivistettä ei asemoida oikein ja jää siksi vuotavaksi. Jos pakko avata ja työkalua ei ole, niin naputtelemalla onnistuu parhaiten, jos saat jonkun siihen kaveriksi ja samanaikaisesti naputtelee vastapuolilta, niin lukituskehykseen ei kohdistu vipuavaa vääntöä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllähän sen kehyksen saa tarvittaessa naputeltua venäläisellä tyylillä auki ja kiinni. Jos liitin näyttää päällisin puolin siistiltä, niin en välttämättä vaivautuisi sinne tankin puolelle pinnejä uusimaan.
    En ole suunnitellut tuota avaavani ellei ole pakko. Kunhan kysyin kun toisaalla joku mainitsi että vanhemman korkin saa auki naputtelemalla mutta tässä jää tankki helposti vuotamaan.

    Tämä on kait se vanhempi korkki.
    Last edited by fraatti; 24-09-2019, 19:31.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Onnituukos tuon avaaminen ja sulkeminen ilman the virallista avainta?
    Kyllähän sen kehyksen saa tarvittaessa naputeltua venäläisellä tyylillä auki ja kiinni. Jos liitin näyttää päällisin puolin siistiltä, niin en välttämättä vaivautuisi sinne tankin puolelle pinnejä uusimaan.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Onnistuukos tuon avaaminen ja sulkeminen ilman the virallista avainta?


    Last edited by fraatti; 24-09-2019, 19:30.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Olikos Ti automotive samaa puulaakia kuin walbro, pierburg jne?


    Tästä näkee miten tankinpuolen liittimet on painettu kiinni. Epäilen ettei uudessa pumpussa huomaa mitään eroa tähän.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Tsekkasin kytkentäkaavat läpi ja jotain polttoainepuolella on muuttunut 2012/03+ eteenpäin. Tosin kytkennästä ei osu pikaisesti silmään että mikä. Samaa 2,5mm2 johtoa menee polttoainepumpulle kuin aikaisemminkin ja 0,5mm2 karvaa tasoantureille.

    Nyt kun dokkarit on sopivasti auki niin laitetaan tähän korjaukseen tarvittavat osat ja numerot myös talteen.

    Johtosarjan korjauspätkä "BMW Fuel Pump Wiring Repair Kit 61129384625"


    Sekä erillisinä osina sama juttu molempiin liitoksiin, sekä pumpulle että tasoantureihin. Nämä molemmat liittimet oli vaihdettu johonkin autoon ja osanumerot sattuivat sopivasti käsiin tuolta. Tosin tuosta taitaa puuttua vielä sellaisia sokeita tulppia enkä nyt äkkiä löytänyt niille varaosanumeroa. Pikaisesta katalogia selaamalla korjaustapoja/osia on liittimien osalta useita.

    61130007572 Circular contact 2.5 ELA with cable 1,0-2,5 MM²
    61131387190 housing 6 pol, tasoanturin liittimen runko
    61136918306 housing 4 pol, polttoainepumpun liittimen runko
    61138352924 grommet 2,5-4,0 MM², johdon tiiviste
    61138352926 Terminal socket 2.5 - 4.0mm², liitin

    ko. liittimiä: http://bmwfans.info/parts-catalog/F1...stem#8352926_6

    Tosin jos vika on tosiaan siellä pottoainepumpun puolella puristusliitoksessa niin eipä tuolle ole oikein mitään tehtävissä ennalta ehkäisevästi... Toisaalta luulisi kyllä että olisi sulanut pidemmälle tuolta pumpun päästä kuin yläpuolelta jos juju olisi siinä.... Tiedä sitten... :think

    Tuo auto mistä osanumerolistaus oli lokakuu 2010 auto ja noin 55 mailia(?) ajettu: https://forum.bmw5.co.uk/uploads/mon...e3d1c8457b.jpg
    Last edited by fraatti; 24-09-2019, 09:26.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Ei ole mitään kampanjaa tai takaisinkutsua F10/11 autoissa asiaan liittyen. Joissain alkupään malleissa tiettyllä kaapeliversiolla ja sopivalla käyttöympäristöllä ollut ongelmia.

    Ei akuuttia vaivaa, vielä.
    Tähän vastaus tulikin jo. Ei avoinaisia kampanjoita.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by luikas View Post
    Kyselyä pistetty Wetterille, saa nähä alkaako millekkään vaikka jenkkilässä tästä kamppis olisikin ollut... Selkeä turvallisuusriski, joka pitäisi kyllä hoitaa pois kuljeksimasta.
    Ei ole mitään kampanjaa tai takaisinkutsua F10/11 autoissa asiaan liittyen. Joissain alkupään malleissa tiettyllä kaapeliversiolla ja sopivalla käyttöympäristöllä ollut ongelmia.

    Ei akuuttia vaivaa, vielä.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mielenkiintoisia havaintoja. Tapaukset mitä itse olen lukenut ovat kohdistuneet prelci:n, lähinnä vuosimalleihin 2010-2012. Olisi mukava tietää vaivaako ongelma myös uudempiakin.

    Zakspeed, onko näissä johtokamppiksen autoissa missä asia on tullut ilmi tarkastettu että onko tuo tankin kannen reikä ollut myös sulanut kyseisellä tavalla ja näin ollen siinä on ollut reikä? Eli vuoto olisi tullut vasta sen jälkeen kun tuo liitin on alkanut lämpeämään. Oliko tuossa kyse nimenomaan F1X/f07 sarjan autoista? Dokkarin mukaan sama vaiva on riivannut myös muita korimalleja. F1X autoissa tuo polttoainepumppu paketti näyttää ainakin olleen aina samalla varaosanumerolla joten ainakaan siinä ei ole tapahtunut muutosta.

    Tarinoita maailmalta löytyy kuintenkin jonkinverran joten kyseessä ei liene mitenkään poikkeuksellisen harvinaisestakaan viasta. Saattaapi olla että tarvii jossain välissä pöyhästä tuo myös omasta autosta läpi. Varmuuden maksimointinahan tuon korjausjohdon voisi laittaa tuonne sekä samalla vaikka enstolaista myös hiukan liitokseen estämään hapettumista.
    Kyselyä pistetty Wetterille, saa nähä alkaako millekkään vaikka jenkkilässä tästä kamppis olisikin ollut... Selkeä turvallisuusriski, joka pitäisi kyllä hoitaa pois kuljeksimasta.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Minkälainen operaatio tuo tarkastaminen on? Takapenkin istuinosa irti ja pumppu on siinä?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Toinen pinneistä yleensä ottanut lämpöä ja sulattanut reiän ympärilleen josta naftaa päässyt ylöspäin. Alkupään autoja.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Mielenkiintoisia havaintoja. Tapaukset mitä itse olen lukenut ovat kohdistuneet prelci:n, lähinnä vuosimalleihin 2010-2012. Olisi mukava tietää vaivaako ongelma myös uudempiakin.

    Zakspeed, onko näissä johtokamppiksen autoissa missä asia on tullut ilmi tarkastettu että onko tuo tankin kannen reikä ollut myös sulanut kyseisellä tavalla ja näin ollen siinä on ollut reikä? Eli vuoto olisi tullut vasta sen jälkeen kun tuo liitin on alkanut lämpeämään. Oliko tuossa kyse nimenomaan F1X/f07 sarjan autoista? Dokkarin mukaan sama vaiva on riivannut myös muita korimalleja. F1X autoissa tuo polttoainepumppu paketti näyttää ainakin olleen aina samalla varaosanumerolla joten ainakaan siinä ei ole tapahtunut muutosta.

    Tarinoita maailmalta löytyy kuintenkin jonkinverran joten kyseessä ei liene mitenkään poikkeuksellisen harvinaisestakaan viasta. Saattaapi olla että tarvii jossain välissä pöyhästä tuo myös omasta autosta läpi. Varmuuden maksimointinahan tuon korjausjohdon voisi laittaa tuonne sekä samalla vaikka enstolaista myös hiukan liitokseen estämään hapettumista.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Jonkun verran nuissa tankkivarusteen liittimistä on ollut naftan läpi pääsyä liittimeen. Nämä tulleet ilmi näissä happamien pohjan päävirtakaapeleiden vaihtohommissa, kun tuo pumpun johtosarja integroitu siihen.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Tuo samainen ongelma ollut minulla nyt yhdessä E61:ssä (2006) ja kahdessa F11:ssa (2010/10 ja 2011/12).

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tietääkö kukaan koskeeko tämä vika kaikkia diiseleitä vai onko asialle tehty vuosien saatossa jotain? Lähinnä mietin sitä että kannattaako liitos käydä ennaltaehkäisevästi läpi vai ei ja onko siitä mitään iloa. Vai vaihtaa johdon liitin suoraan uuteen?
    Noiden kuvien perusteella aika väkevästi näyttäisi kipinöintiä tapahtuneen myös itse pinnien kontakteissa. Dokkarissa kylläkin höpistiin huonosta krymppauksesta, mutta onko tuo nyt sitten tankin puolella, vai liittimen puolella? Ei varmaan haittaa putsata pinnejä ja tuupata sinne kunnolla kontaktipastaa, niin ainakin vähentää ylimenovastusta.

    Leave a comment:

Working...
X