Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diesel tankin siirtopumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #16
    Mielenkiintoisia havaintoja. Tapaukset mitä itse olen lukenut ovat kohdistuneet prelci:n, lähinnä vuosimalleihin 2010-2012. Olisi mukava tietää vaivaako ongelma myös uudempiakin.

    Zakspeed, onko näissä johtokamppiksen autoissa missä asia on tullut ilmi tarkastettu että onko tuo tankin kannen reikä ollut myös sulanut kyseisellä tavalla ja näin ollen siinä on ollut reikä? Eli vuoto olisi tullut vasta sen jälkeen kun tuo liitin on alkanut lämpeämään. Oliko tuossa kyse nimenomaan F1X/f07 sarjan autoista? Dokkarin mukaan sama vaiva on riivannut myös muita korimalleja. F1X autoissa tuo polttoainepumppu paketti näyttää ainakin olleen aina samalla varaosanumerolla joten ainakaan siinä ei ole tapahtunut muutosta.

    Tarinoita maailmalta löytyy kuintenkin jonkinverran joten kyseessä ei liene mitenkään poikkeuksellisen harvinaisestakaan viasta. Saattaapi olla että tarvii jossain välissä pöyhästä tuo myös omasta autosta läpi. Varmuuden maksimointinahan tuon korjausjohdon voisi laittaa tuonne sekä samalla vaikka enstolaista myös hiukan liitokseen estämään hapettumista.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #17
      Toinen pinneistä yleensä ottanut lämpöä ja sulattanut reiän ympärilleen josta naftaa päässyt ylöspäin. Alkupään autoja.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1265
        • Kajjjaani

        #18
        Minkälainen operaatio tuo tarkastaminen on? Takapenkin istuinosa irti ja pumppu on siinä?
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • luikas
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 644
          • Oulu area

          #19
          Originally posted by fraatti View Post
          Mielenkiintoisia havaintoja. Tapaukset mitä itse olen lukenut ovat kohdistuneet prelci:n, lähinnä vuosimalleihin 2010-2012. Olisi mukava tietää vaivaako ongelma myös uudempiakin.

          Zakspeed, onko näissä johtokamppiksen autoissa missä asia on tullut ilmi tarkastettu että onko tuo tankin kannen reikä ollut myös sulanut kyseisellä tavalla ja näin ollen siinä on ollut reikä? Eli vuoto olisi tullut vasta sen jälkeen kun tuo liitin on alkanut lämpeämään. Oliko tuossa kyse nimenomaan F1X/f07 sarjan autoista? Dokkarin mukaan sama vaiva on riivannut myös muita korimalleja. F1X autoissa tuo polttoainepumppu paketti näyttää ainakin olleen aina samalla varaosanumerolla joten ainakaan siinä ei ole tapahtunut muutosta.

          Tarinoita maailmalta löytyy kuintenkin jonkinverran joten kyseessä ei liene mitenkään poikkeuksellisen harvinaisestakaan viasta. Saattaapi olla että tarvii jossain välissä pöyhästä tuo myös omasta autosta läpi. Varmuuden maksimointinahan tuon korjausjohdon voisi laittaa tuonne sekä samalla vaikka enstolaista myös hiukan liitokseen estämään hapettumista.
          Kyselyä pistetty Wetterille, saa nähä alkaako millekkään vaikka jenkkilässä tästä kamppis olisikin ollut... Selkeä turvallisuusriski, joka pitäisi kyllä hoitaa pois kuljeksimasta.
          Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
          Past:
          F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
          F31 318d xdrive -14
          F07 530d GT-11
          E90 330xda LCI -09
          E70 X5 3,0sd M-Sport -07
          E39 530d M-Sport -03
          E39 530iA M-Sport -02
          E39 528i -97
          E30 320i -88

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #20
            Originally posted by luikas View Post
            Kyselyä pistetty Wetterille, saa nähä alkaako millekkään vaikka jenkkilässä tästä kamppis olisikin ollut... Selkeä turvallisuusriski, joka pitäisi kyllä hoitaa pois kuljeksimasta.
            Ei ole mitään kampanjaa tai takaisinkutsua F10/11 autoissa asiaan liittyen. Joissain alkupään malleissa tiettyllä kaapeliversiolla ja sopivalla käyttöympäristöllä ollut ongelmia.

            Ei akuuttia vaivaa, vielä.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • luikas
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 644
              • Oulu area

              #21
              Originally posted by zakspeed View Post
              Ei ole mitään kampanjaa tai takaisinkutsua F10/11 autoissa asiaan liittyen. Joissain alkupään malleissa tiettyllä kaapeliversiolla ja sopivalla käyttöympäristöllä ollut ongelmia.

              Ei akuuttia vaivaa, vielä.
              Tähän vastaus tulikin jo. Ei avoinaisia kampanjoita.
              Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
              Past:
              F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
              F31 318d xdrive -14
              F07 530d GT-11
              E90 330xda LCI -09
              E70 X5 3,0sd M-Sport -07
              E39 530d M-Sport -03
              E39 530iA M-Sport -02
              E39 528i -97
              E30 320i -88

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                #22
                Tsekkasin kytkentäkaavat läpi ja jotain polttoainepuolella on muuttunut 2012/03+ eteenpäin. Tosin kytkennästä ei osu pikaisesti silmään että mikä. Samaa 2,5mm2 johtoa menee polttoainepumpulle kuin aikaisemminkin ja 0,5mm2 karvaa tasoantureille.

                Nyt kun dokkarit on sopivasti auki niin laitetaan tähän korjaukseen tarvittavat osat ja numerot myös talteen.

                Johtosarjan korjauspätkä "BMW Fuel Pump Wiring Repair Kit 61129384625"


                Sekä erillisinä osina sama juttu molempiin liitoksiin, sekä pumpulle että tasoantureihin. Nämä molemmat liittimet oli vaihdettu johonkin autoon ja osanumerot sattuivat sopivasti käsiin tuolta. Tosin tuosta taitaa puuttua vielä sellaisia sokeita tulppia enkä nyt äkkiä löytänyt niille varaosanumeroa. Pikaisesta katalogia selaamalla korjaustapoja/osia on liittimien osalta useita.

                61130007572 Circular contact 2.5 ELA with cable 1,0-2,5 MM²
                61131387190 housing 6 pol, tasoanturin liittimen runko
                61136918306 housing 4 pol, polttoainepumpun liittimen runko
                61138352924 grommet 2,5-4,0 MM², johdon tiiviste
                61138352926 Terminal socket 2.5 - 4.0mm², liitin

                ko. liittimiä: http://bmwfans.info/parts-catalog/F1...stem#8352926_6

                Tosin jos vika on tosiaan siellä pottoainepumpun puolella puristusliitoksessa niin eipä tuolle ole oikein mitään tehtävissä ennalta ehkäisevästi... Toisaalta luulisi kyllä että olisi sulanut pidemmälle tuolta pumpun päästä kuin yläpuolelta jos juju olisi siinä.... Tiedä sitten... :think

                Tuo auto mistä osanumerolistaus oli lokakuu 2010 auto ja noin 55 mailia(?) ajettu: https://forum.bmw5.co.uk/uploads/mon...e3d1c8457b.jpg
                Last edited by fraatti; 24-09-2019, 10:26.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  #23
                  Olikos Ti automotive samaa puulaakia kuin walbro, pierburg jne?


                  Tästä näkee miten tankinpuolen liittimet on painettu kiinni. Epäilen ettei uudessa pumpussa huomaa mitään eroa tähän.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    #24
                    Onnistuukos tuon avaaminen ja sulkeminen ilman the virallista avainta?


                    Last edited by fraatti; 24-09-2019, 20:30.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9143
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by fraatti View Post
                      Onnituukos tuon avaaminen ja sulkeminen ilman the virallista avainta?
                      Kyllähän sen kehyksen saa tarvittaessa naputeltua venäläisellä tyylillä auki ja kiinni. Jos liitin näyttää päällisin puolin siistiltä, niin en välttämättä vaivautuisi sinne tankin puolelle pinnejä uusimaan.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Kyllähän sen kehyksen saa tarvittaessa naputeltua venäläisellä tyylillä auki ja kiinni. Jos liitin näyttää päällisin puolin siistiltä, niin en välttämättä vaivautuisi sinne tankin puolelle pinnejä uusimaan.
                        En ole suunnitellut tuota avaavani ellei ole pakko. Kunhan kysyin kun toisaalla joku mainitsi että vanhemman korkin saa auki naputtelemalla mutta tässä jää tankki helposti vuotamaan.

                        Tämä on kait se vanhempi korkki.
                        Last edited by fraatti; 24-09-2019, 20:31.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9143
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by fraatti View Post
                          En ole suunnitellut tuota avaavani ellei ole pakko. Kunhan kyisyin kun toisaalla joku mainitsi että vanhemman korkin saa auki naputtelemalla mutta tässä jää tankki helposti vuotamaan.
                          Suurempi ongelma tuossa vanhemmassa mallissakin, että tiivistettä ei asemoida oikein ja jää siksi vuotavaksi. Jos pakko avata ja työkalua ei ole, niin naputtelemalla onnistuu parhaiten, jos saat jonkun siihen kaveriksi ja samanaikaisesti naputtelee vastapuolilta, niin lukituskehykseen ei kohdistu vipuavaa vääntöä.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Suurempi ongelma tuossa vanhemmassa mallissakin, että tiivistettä ei asemoida oikein ja jää siksi vuotavaksi. Jos pakko avata ja työkalua ei ole, niin naputtelemalla onnistuu parhaiten, jos saat jonkun siihen kaveriksi ja samanaikaisesti naputtelee vastapuolilta, niin lukituskehykseen ei kohdistu vipuavaa vääntöä.
                            Tämän uudemman tapauksessa kuulemma on se että pelti on niin meltoa että se vääntyy sitä naputellessa kieroon ja jää vuotamaan. Vanhemman naputtelun sanoi onnistuvan. Itse en ole joutunut avaamaan kumpaakaan.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9143
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Tämän uudemman tapauksessa kuulemma on se että pelti on niin meltoa että se vääntyy sitä naputellessa kieroon ja jää vuotamaan. Vanhemman naputtelun sanoi onnistuvan. Itse en ole joutunut avaamaan kumpaakaan.
                              Kyllä kyllä. Ei ole tullut tuommosta uudempaa ropattua. Toki käypäsen kalunkin naplailee kohtuu helposti, jos ei siihen hätään löydy varsinaista.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1399
                                • Kuopio

                                #30
                                Ei aukee naputellen. Tarvittiin työkalu ja metrinen jatkovarsi ennenkuin halusi liikkua.
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎