Diesel tankin siirtopumppu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Tietääkö kukaan koskeeko tämä vika kaikkia diiseleitä vai onko asialle tehty vuosien saatossa jotain? Lähinnä mietin sitä että kannattaako liitos käydä ennaltaehkäisevästi läpi vai ei ja onko siitä mitään iloa. Vai vaihtaa johdon liitin suoraan uuteen?









    edit.
    Jenkeissä on ilmeisesti ollut joku kampanja asiaan liittyen. Tuossa on mainittu vain alkupään autot, maahtakohan juttu olla näin myös euroopassa?

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Täälläkin tankin pumppu meni vaihtoon, oireina ulinaa sisätiloissa tarkemmin kuunneltuna takapenkin kohdilta, tyhjäkäynnillä parkissa kuuluu selkeimmin. Mahdollisesti myös viive kaasuun sekä osittainen puutuminen ajossa.
    Vikakoodeina:
    - Fuel Vorfoerderdruckregelung (Layer NDR1): Kraftstoffvorfoerderdruck too low / positive deviatio
    - Fuel Vorfoerderdruckregelung (Layer NDR1): Power fuel pump for current prefeed too high

    Autodocilta Pierburgi tuli tilalle. Vaihtohetkellä n.175tkm ajosuorite.
    Last edited by luikas; 13-09-2019, 10:45.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Mullahan ei pumpussa ollut mitään vikaa eli turhaan vaihdettiin. Syöttöä tiputettiin softasta -5% niin ei mene enää linkutusmoodiin. Olisko suuttimissa sen verran ohivuotoa ettei pysty kaikkia tehoja ottamaan, mutta näilläkin pärjää eikä savuta ihan niin paljoa täyskaasulla.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Eipä itse onnistunut vaihto kun se lukkorengas oli totaalijumissa. Onneksi löytyi apu missä tehtiin sopiva työkalu ja homma sujui.

    Pierburgin osa vaihdettiin tilalle.

    Olikin jo liitin sulanut, piti pikafiksi tehdä kutistesukalla jotta sai ajettua töihin..

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Uusi pumppu vaihdettu. Ja tulipa todettua, että Pierburg oli OEM TI Automotive, josta viilattu BMW logo ja valmistaja pois ja laitettu Pierburgin tarra. Lisäksi "tarvikkeessa" näköjään aina webaston otto. Eli ei missään nimessä kannata ostaa orkkista ~350e kun saa puoleen hintaan saman "tarvikeosana".

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    No voi harmi kerkesin Pierburgin laittaan Autodocilta tilaukseen.
    No harmi tosiaan. Olisit saanu puoleen hintaan uudesta ja voinu tuodakin sen sulle mansesteriin, kun siellä usein pyörin

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Jos siirtopumpussa vikaa, niin iteltä löytyy 2kpl vähän ajettuja (n.20tkm) F10/11 mallin siirtopumppua kohtuu hinnalla. Nämä siis ilman webaston pikaliitäntää olevia -15 ja -16 mallin autoista
    No voi harmi kerkesin Pierburgin laittaan Autodocilta tilaukseen.

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Onko näitä mennyt? Kohtuu vähän löytyy infoa.

    Kyseessä siis -12 535xd 195tkm ja heitti tänään pitkässä matkassa drivetrain errorin ja linkutusmoodin. Carly sattu olemaan kiinni ja lennosta luin koodit:

    Fuel temperature sensor difference in fuel temperature at reference temperature too high Code: 274000

    Rail pressure plausibility quantitative control rail pressure too low / positive deviation Code: 247500

    Toi lämpötila errori oli jo aiemmin. Onkohan anturi pumpussa? No vika lähti pois uudelleen käynnistettäessä, mutta illalla kauppareissulla reippaammin kiihdyttäessä lävähti taas tauluun. Pihassa koitin Carlyllä nollata, mutta ei suostunutkaan lähtemään. Samassa alkoikin kuulumaan takapenkiltä sirinää. Korva penkkiin kiinni niin sieltä altahan se tulee ja ulos kuuluu vielä voimakkaammin.

    Onkohan yhteensattumaa kun edelliseen tankilliseen heitin eka kertaa eläessäni STP:n uutta diesel cleaneria. Melko tyhjiin ajoin ja eilen tankkasin ilman lisäainetta, niin saman tein pumppu rikkoontui?!

    Onkohan tuo kuinka helppo itte vaihtaa? Takapenkkihän lähtee nyppäämällä, mutta en ainakaan mitään luukkua huomannut kun tuossa yks päivä piuhoja vetelin penkin alta. Taisi kyllä olla aika hyvin vaimennusmatolla paikat peitetty.
    Jos siirtopumpussa vikaa, niin iteltä löytyy 2kpl vähän ajettuja (n.20tkm) F10/11 mallin siirtopumppua kohtuu hinnalla. Nämä siis ilman webaston pikaliitäntää olevia -15 ja -16 mallin autoista

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Onko webasto modi tehty?

    Istalla pystyy katsoon esipaineet ja rail paineet helposti.
    Onko ohjelmoitu?
    Tuo koodi vois viitata ohivuotoon suuttimessa..
    Ei webastoo, mutta softattiin kyllä melko äskettäin. Ja vähän työntää mustaa putkista.

    Ja tuli mieleen voisko tuo lämpötilaherja tulla tehokkaasta letkulämmittimestä. Sekin laitettiin äskettäin ja sitä ennen koodia ei ollut.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Onko webasto modi tehty?

    Istalla pystyy katsoon esipaineet ja rail paineet helposti.
    Onko ohjelmoitu?
    Tuo koodi vois viitata ohivuotoon suuttimessa..

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Ei ole mikään mahdoton homma vaihtaa itse. Itse vaihdoin pari kuukautta sitten kun kun asensin webastolle pa linjat.
    Takapenkki irti ja vähän kääntää mattoa pois tieltä niin sieltä alta se luukku löytyy.
    Polttoainetankki vaan mahdollisimman tyhjäksi niin ei tarvii uittaa käsiä kyynerpäitä myöden polttoaineessa, eikä sotkeennu sisätilat.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    started a topic Diesel tankin siirtopumppu

    Diesel tankin siirtopumppu

    Onko näitä mennyt? Kohtuu vähän löytyy infoa.

    Kyseessä siis -12 535xd 195tkm ja heitti tänään pitkässä matkassa drivetrain errorin ja linkutusmoodin. Carly sattu olemaan kiinni ja lennosta luin koodit:

    Fuel temperature sensor difference in fuel temperature at reference temperature too high Code: 274000

    Rail pressure plausibility quantitative control rail pressure too low / positive deviation Code: 247500

    Toi lämpötila errori oli jo aiemmin. Onkohan anturi pumpussa? No vika lähti pois uudelleen käynnistettäessä, mutta illalla kauppareissulla reippaammin kiihdyttäessä lävähti taas tauluun. Pihassa koitin Carlyllä nollata, mutta ei suostunutkaan lähtemään. Samassa alkoikin kuulumaan takapenkiltä sirinää. Korva penkkiin kiinni niin sieltä altahan se tulee ja ulos kuuluu vielä voimakkaammin.

    Onkohan yhteensattumaa kun edelliseen tankilliseen heitin eka kertaa eläessäni STP:n uutta diesel cleaneria. Melko tyhjiin ajoin ja eilen tankkasin ilman lisäainetta, niin saman tein pumppu rikkoontui?!

    Onkohan tuo kuinka helppo itte vaihtaa? Takapenkkihän lähtee nyppäämällä, mutta en ainakaan mitään luukkua huomannut kun tuossa yks päivä piuhoja vetelin penkin alta. Taisi kyllä olla aika hyvin vaimennusmatolla paikat peitetty.
    Last edited by Kimmo-R; 30-11-2017, 22:18.
Working...
X