Tietääkö kukaan koskeeko tämä vika kaikkia diiseleitä vai onko asialle tehty vuosien saatossa jotain? Lähinnä mietin sitä että kannattaako liitos käydä ennaltaehkäisevästi läpi vai ei ja onko siitä mitään iloa. Vai vaihtaa johdon liitin suoraan uuteen?
edit.
Jenkeissä on ilmeisesti ollut joku kampanja asiaan liittyen. Tuossa on mainittu vain alkupään autot, maahtakohan juttu olla näin myös euroopassa?
Täälläkin tankin pumppu meni vaihtoon, oireina ulinaa sisätiloissa tarkemmin kuunneltuna takapenkin kohdilta, tyhjäkäynnillä parkissa kuuluu selkeimmin. Mahdollisesti myös viive kaasuun sekä osittainen puutuminen ajossa.
Vikakoodeina:
- Fuel Vorfoerderdruckregelung (Layer NDR1): Kraftstoffvorfoerderdruck too low / positive deviatio
- Fuel Vorfoerderdruckregelung (Layer NDR1): Power fuel pump for current prefeed too high
Autodocilta Pierburgi tuli tilalle. Vaihtohetkellä n.175tkm ajosuorite.
Mullahan ei pumpussa ollut mitään vikaa eli turhaan vaihdettiin. Syöttöä tiputettiin softasta -5% niin ei mene enää linkutusmoodiin. Olisko suuttimissa sen verran ohivuotoa ettei pysty kaikkia tehoja ottamaan, mutta näilläkin pärjää eikä savuta ihan niin paljoa täyskaasulla.
Uusi pumppu vaihdettu. Ja tulipa todettua, että Pierburg oli OEM TI Automotive, josta viilattu BMW logo ja valmistaja pois ja laitettu Pierburgin tarra. Lisäksi "tarvikkeessa" näköjään aina webaston otto. Eli ei missään nimessä kannata ostaa orkkista ~350e kun saa puoleen hintaan saman "tarvikeosana".
Jos siirtopumpussa vikaa, niin iteltä löytyy 2kpl vähän ajettuja (n.20tkm) F10/11 mallin siirtopumppua kohtuu hinnalla. Nämä siis ilman webaston pikaliitäntää olevia -15 ja -16 mallin autoista
No voi harmi kerkesin Pierburgin laittaan Autodocilta tilaukseen.
Kyseessä siis -12 535xd 195tkm ja heitti tänään pitkässä matkassa drivetrain errorin ja linkutusmoodin. Carly sattu olemaan kiinni ja lennosta luin koodit:
Fuel temperature sensor difference in fuel temperature at reference temperature too high Code: 274000
Rail pressure plausibility quantitative control rail pressure too low / positive deviation Code: 247500
Toi lämpötila errori oli jo aiemmin. Onkohan anturi pumpussa? No vika lähti pois uudelleen käynnistettäessä, mutta illalla kauppareissulla reippaammin kiihdyttäessä lävähti taas tauluun. Pihassa koitin Carlyllä nollata, mutta ei suostunutkaan lähtemään. Samassa alkoikin kuulumaan takapenkiltä sirinää. Korva penkkiin kiinni niin sieltä altahan se tulee ja ulos kuuluu vielä voimakkaammin.
Onkohan yhteensattumaa kun edelliseen tankilliseen heitin eka kertaa eläessäni STP:n uutta diesel cleaneria. Melko tyhjiin ajoin ja eilen tankkasin ilman lisäainetta, niin saman tein pumppu rikkoontui?!
Onkohan tuo kuinka helppo itte vaihtaa? Takapenkkihän lähtee nyppäämällä, mutta en ainakaan mitään luukkua huomannut kun tuossa yks päivä piuhoja vetelin penkin alta. Taisi kyllä olla aika hyvin vaimennusmatolla paikat peitetty.
Jos siirtopumpussa vikaa, niin iteltä löytyy 2kpl vähän ajettuja (n.20tkm) F10/11 mallin siirtopumppua kohtuu hinnalla. Nämä siis ilman webaston pikaliitäntää olevia -15 ja -16 mallin autoista
Ei ole mikään mahdoton homma vaihtaa itse. Itse vaihdoin pari kuukautta sitten kun kun asensin webastolle pa linjat.
Takapenkki irti ja vähän kääntää mattoa pois tieltä niin sieltä alta se luukku löytyy.
Polttoainetankki vaan mahdollisimman tyhjäksi niin ei tarvii uittaa käsiä kyynerpäitä myöden polttoaineessa, eikä sotkeennu sisätilat.
Kyseessä siis -12 535xd 195tkm ja heitti tänään pitkässä matkassa drivetrain errorin ja linkutusmoodin. Carly sattu olemaan kiinni ja lennosta luin koodit:
Fuel temperature sensor difference in fuel temperature at reference temperature too high Code: 274000
Rail pressure plausibility quantitative control rail pressure too low / positive deviation Code: 247500
Toi lämpötila errori oli jo aiemmin. Onkohan anturi pumpussa? No vika lähti pois uudelleen käynnistettäessä, mutta illalla kauppareissulla reippaammin kiihdyttäessä lävähti taas tauluun. Pihassa koitin Carlyllä nollata, mutta ei suostunutkaan lähtemään. Samassa alkoikin kuulumaan takapenkiltä sirinää. Korva penkkiin kiinni niin sieltä altahan se tulee ja ulos kuuluu vielä voimakkaammin.
Onkohan yhteensattumaa kun edelliseen tankilliseen heitin eka kertaa eläessäni STP:n uutta diesel cleaneria. Melko tyhjiin ajoin ja eilen tankkasin ilman lisäainetta, niin saman tein pumppu rikkoontui?!
Onkohan tuo kuinka helppo itte vaihtaa? Takapenkkihän lähtee nyppäämällä, mutta en ainakaan mitään luukkua huomannut kun tuossa yks päivä piuhoja vetelin penkin alta. Taisi kyllä olla aika hyvin vaimennusmatolla paikat peitetty.
Leave a comment: