Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diesel tankin siirtopumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    Diesel tankin siirtopumppu

    Onko näitä mennyt? Kohtuu vähän löytyy infoa.

    Kyseessä siis -12 535xd 195tkm ja heitti tänään pitkässä matkassa drivetrain errorin ja linkutusmoodin. Carly sattu olemaan kiinni ja lennosta luin koodit:

    Fuel temperature sensor difference in fuel temperature at reference temperature too high Code: 274000

    Rail pressure plausibility quantitative control rail pressure too low / positive deviation Code: 247500

    Toi lämpötila errori oli jo aiemmin. Onkohan anturi pumpussa? No vika lähti pois uudelleen käynnistettäessä, mutta illalla kauppareissulla reippaammin kiihdyttäessä lävähti taas tauluun. Pihassa koitin Carlyllä nollata, mutta ei suostunutkaan lähtemään. Samassa alkoikin kuulumaan takapenkiltä sirinää. Korva penkkiin kiinni niin sieltä altahan se tulee ja ulos kuuluu vielä voimakkaammin.

    Onkohan yhteensattumaa kun edelliseen tankilliseen heitin eka kertaa eläessäni STP:n uutta diesel cleaneria. Melko tyhjiin ajoin ja eilen tankkasin ilman lisäainetta, niin saman tein pumppu rikkoontui?!

    Onkohan tuo kuinka helppo itte vaihtaa? Takapenkkihän lähtee nyppäämällä, mutta en ainakaan mitään luukkua huomannut kun tuossa yks päivä piuhoja vetelin penkin alta. Taisi kyllä olla aika hyvin vaimennusmatolla paikat peitetty.
    Last edited by Kimmo-R; 30-11-2017, 23:18.
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1053
    • Fin

    #2
    Ei ole mikään mahdoton homma vaihtaa itse. Itse vaihdoin pari kuukautta sitten kun kun asensin webastolle pa linjat.
    Takapenkki irti ja vähän kääntää mattoa pois tieltä niin sieltä alta se luukku löytyy.
    Polttoainetankki vaan mahdollisimman tyhjäksi niin ei tarvii uittaa käsiä kyynerpäitä myöden polttoaineessa, eikä sotkeennu sisätilat.

    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #3
      Onko webasto modi tehty?

      Istalla pystyy katsoon esipaineet ja rail paineet helposti.
      Onko ohjelmoitu?
      Tuo koodi vois viitata ohivuotoon suuttimessa..
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Kimmo-R
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 400
        • Tampere

        #4
        Originally posted by exautisti View Post
        Onko webasto modi tehty?

        Istalla pystyy katsoon esipaineet ja rail paineet helposti.
        Onko ohjelmoitu?
        Tuo koodi vois viitata ohivuotoon suuttimessa..
        Ei webastoo, mutta softattiin kyllä melko äskettäin. Ja vähän työntää mustaa putkista.

        Ja tuli mieleen voisko tuo lämpötilaherja tulla tehokkaasta letkulämmittimestä. Sekin laitettiin äskettäin ja sitä ennen koodia ei ollut.
        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
        --Audiokit.fi--
        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
        BMW i4 M50 Supercharged -23
        BMW i3 60Ah -14

        Comment

        • Peksu
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 272
          • Lähellä Tre

          #5
          Originally posted by Kimmo-R View Post
          Onko näitä mennyt? Kohtuu vähän löytyy infoa.

          Kyseessä siis -12 535xd 195tkm ja heitti tänään pitkässä matkassa drivetrain errorin ja linkutusmoodin. Carly sattu olemaan kiinni ja lennosta luin koodit:

          Fuel temperature sensor difference in fuel temperature at reference temperature too high Code: 274000

          Rail pressure plausibility quantitative control rail pressure too low / positive deviation Code: 247500

          Toi lämpötila errori oli jo aiemmin. Onkohan anturi pumpussa? No vika lähti pois uudelleen käynnistettäessä, mutta illalla kauppareissulla reippaammin kiihdyttäessä lävähti taas tauluun. Pihassa koitin Carlyllä nollata, mutta ei suostunutkaan lähtemään. Samassa alkoikin kuulumaan takapenkiltä sirinää. Korva penkkiin kiinni niin sieltä altahan se tulee ja ulos kuuluu vielä voimakkaammin.

          Onkohan yhteensattumaa kun edelliseen tankilliseen heitin eka kertaa eläessäni STP:n uutta diesel cleaneria. Melko tyhjiin ajoin ja eilen tankkasin ilman lisäainetta, niin saman tein pumppu rikkoontui?!

          Onkohan tuo kuinka helppo itte vaihtaa? Takapenkkihän lähtee nyppäämällä, mutta en ainakaan mitään luukkua huomannut kun tuossa yks päivä piuhoja vetelin penkin alta. Taisi kyllä olla aika hyvin vaimennusmatolla paikat peitetty.
          Jos siirtopumpussa vikaa, niin iteltä löytyy 2kpl vähän ajettuja (n.20tkm) F10/11 mallin siirtopumppua kohtuu hinnalla. Nämä siis ilman webaston pikaliitäntää olevia -15 ja -16 mallin autoista
          G08 LCI iX3 M Sport

          Comment

          • Kimmo-R
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 400
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Peksu View Post
            Jos siirtopumpussa vikaa, niin iteltä löytyy 2kpl vähän ajettuja (n.20tkm) F10/11 mallin siirtopumppua kohtuu hinnalla. Nämä siis ilman webaston pikaliitäntää olevia -15 ja -16 mallin autoista
            No voi harmi kerkesin Pierburgin laittaan Autodocilta tilaukseen.
            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
            --Audiokit.fi--
            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
            BMW i4 M50 Supercharged -23
            BMW i3 60Ah -14

            Comment

            • Peksu
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 272
              • Lähellä Tre

              #7
              Originally posted by Kimmo-R View Post
              No voi harmi kerkesin Pierburgin laittaan Autodocilta tilaukseen.
              No harmi tosiaan. Olisit saanu puoleen hintaan uudesta ja voinu tuodakin sen sulle mansesteriin, kun siellä usein pyörin
              G08 LCI iX3 M Sport

              Comment

              • Kimmo-R
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 400
                • Tampere

                #8
                Uusi pumppu vaihdettu. Ja tulipa todettua, että Pierburg oli OEM TI Automotive, josta viilattu BMW logo ja valmistaja pois ja laitettu Pierburgin tarra. Lisäksi "tarvikkeessa" näköjään aina webaston otto. Eli ei missään nimessä kannata ostaa orkkista ~350e kun saa puoleen hintaan saman "tarvikeosana".
                Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                --Audiokit.fi--
                BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                BMW i4 M50 Supercharged -23
                BMW i3 60Ah -14

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  #9
                  Eipä itse onnistunut vaihto kun se lukkorengas oli totaalijumissa. Onneksi löytyi apu missä tehtiin sopiva työkalu ja homma sujui.

                  Pierburgin osa vaihdettiin tilalle.

                  Olikin jo liitin sulanut, piti pikafiksi tehdä kutistesukalla jotta sai ajettua töihin..
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • Kimmo-R
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 400
                    • Tampere

                    #10
                    Mullahan ei pumpussa ollut mitään vikaa eli turhaan vaihdettiin. Syöttöä tiputettiin softasta -5% niin ei mene enää linkutusmoodiin. Olisko suuttimissa sen verran ohivuotoa ettei pysty kaikkia tehoja ottamaan, mutta näilläkin pärjää eikä savuta ihan niin paljoa täyskaasulla.
                    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                    --Audiokit.fi--
                    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                    BMW i4 M50 Supercharged -23
                    BMW i3 60Ah -14

                    Comment

                    • luikas
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 644
                      • Oulu area

                      #11
                      Täälläkin tankin pumppu meni vaihtoon, oireina ulinaa sisätiloissa tarkemmin kuunneltuna takapenkin kohdilta, tyhjäkäynnillä parkissa kuuluu selkeimmin. Mahdollisesti myös viive kaasuun sekä osittainen puutuminen ajossa.
                      Vikakoodeina:
                      - Fuel Vorfoerderdruckregelung (Layer NDR1): Kraftstoffvorfoerderdruck too low / positive deviatio
                      - Fuel Vorfoerderdruckregelung (Layer NDR1): Power fuel pump for current prefeed too high

                      Autodocilta Pierburgi tuli tilalle. Vaihtohetkellä n.175tkm ajosuorite.
                      Last edited by luikas; 13-09-2019, 11:45.
                      Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                      Past:
                      F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                      F31 318d xdrive -14
                      F07 530d GT-11
                      E90 330xda LCI -09
                      E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                      E39 530d M-Sport -03
                      E39 530iA M-Sport -02
                      E39 528i -97
                      E30 320i -88

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4628
                        • Tampere

                        #12
                        Tietääkö kukaan koskeeko tämä vika kaikkia diiseleitä vai onko asialle tehty vuosien saatossa jotain? Lähinnä mietin sitä että kannattaako liitos käydä ennaltaehkäisevästi läpi vai ei ja onko siitä mitään iloa. Vai vaihtaa johdon liitin suoraan uuteen?









                        edit.
                        Jenkeissä on ilmeisesti ollut joku kampanja asiaan liittyen. Tuossa on mainittu vain alkupään autot, maahtakohan juttu olla näin myös euroopassa?
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Tietääkö kukaan koskeeko tämä vika kaikkia diiseleitä vai onko asialle tehty vuosien saatossa jotain? Lähinnä mietin sitä että kannattaako liitos käydä ennaltaehkäisevästi läpi vai ei ja onko siitä mitään iloa. Vai vaihtaa johdon liitin suoraan uuteen?
                          Noiden kuvien perusteella aika väkevästi näyttäisi kipinöintiä tapahtuneen myös itse pinnien kontakteissa. Dokkarissa kylläkin höpistiin huonosta krymppauksesta, mutta onko tuo nyt sitten tankin puolella, vai liittimen puolella? Ei varmaan haittaa putsata pinnejä ja tuupata sinne kunnolla kontaktipastaa, niin ainakin vähentää ylimenovastusta.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1571

                            #14
                            Tuo samainen ongelma ollut minulla nyt yhdessä E61:ssä (2006) ja kahdessa F11:ssa (2010/10 ja 2011/12).

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              #15
                              Jonkun verran nuissa tankkivarusteen liittimistä on ollut naftan läpi pääsyä liittimeen. Nämä tulleet ilmi näissä happamien pohjan päävirtakaapeleiden vaihtohommissa, kun tuo pumpun johtosarja integroitu siihen.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎