Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luotettava F10 malli ja moottori?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lalli
    Newbiemmer
    • Mar 2017
    • 3
    • Tampere

    Luotettava F10 malli ja moottori?

    Morjens. En löytänyt puolisinnikkäällä etsinnällä vastausta tähän kysymykseen. Ohjatkaa toki jo olemassaolevaan ketjuun, jos sellainen on.

    Harkinnassa F10 osto bensakoneella, kilometrejä saa olla yli satatuhatta. Mikä eri malli- ja moottorivaihtoehto olisi pitkällä omistamisajalla luotettavin? Aiemmin olen bemarin omistanut ja kokemuksesta tiedän pikkuvikoja olevan. Mutta suuret moottorempat tms. huolettavat näissä uusissa turbokoneissa.

    Eli mikä bensakone tässä sarjassa 2010 -> olisi luotettavuuden kannalta paras valinta?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    535i on kestävin, 2 litraisissa on jakopääongelmia ja 8 koneisissa myös. Ja niissä on enemmän ongelmia turbojen kanssa kuin 6 koneessa.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Lalli
      Newbiemmer
      • Mar 2017
      • 3
      • Tampere

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      535i on kestävin, 2 litraisissa on jakopääongelmia ja 8 koneisissa myös. Ja niissä on enemmän ongelmia turbojen kanssa kuin 6 koneessa.
      523, 528 (2011 asti) ja 530 ovat myös kolmilitraisia kutoskoneella. Onko näissä jotain heikompaa verrattuna 535-koneeseen? Enkä tarkoita tehoja

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 526
        • Satakunta

        #4
        Originally posted by Lalli View Post
        523, 528 (2011 asti) ja 530 ovat myös kolmilitraisia kutoskoneella. Onko näissä jotain heikompaa verrattuna 535-koneeseen? Enkä tarkoita tehoja
        Suuttimet on vikaherkempiä. Ainakin ennen E6X ja E9x mallisarjoissa myös Nox puhdistusjärjestelmä oli ongelmallinen kyseisessä N53 moottorissa.

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1822
          • N/A

          #5
          Kaikki niistä osaa vikaantua, kun sille päälle sattuu, sanoisin.
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • Lalli
            Newbiemmer
            • Mar 2017
            • 3
            • Tampere

            #6
            Kiitoksia kommenteista. Ehkäpä nyt pääsee väistämään jonkun ylimääräisen vian. BMW kun ei muista näistä mainita netisivuillaan mitään :/

            Comment

            • Palomies
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 192
              • Home

              #7
              Onko F1X mallin 550i (4.4) umpisurkea moottori jos sitä vertaa 535D tai 550D malliin?
              Moottori jota ei kannata käyttöautoksi..

              Comment

              • N54
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2012
                • 526
                • Satakunta

                #8
                Originally posted by Palomies View Post
                Onko F1X mallin 550i (4.4) umpisurkea moottori jos sitä vertaa 535D tai 550D malliin?
                Moottori jota ei kannata käyttöautoksi..
                Onhan siinä ainakin Jenkeissä ollut aika paljon ongelmia. Netistä löytyy kyllä juttua kyseisen moottorin heikoista kohdista. Itse en ainakaan uskaltaisi ilman takuuta.

                Comment

                • Palomies
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 192
                  • Home

                  #9
                  Eli taitaa tälläi perus palkan saajana olla pelottava laite tallissa.

                  Takuutahan ei näissä peruspertin palkan hintaluokan vermeissä enään ole.. Eikä helpota jos auto tallissa neljän vuoden päästä.. Eli köydän ei kannata ostaa varmaa riskiä.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Palomies View Post
                    Onko F1X mallin 550i (4.4) umpisurkea moottori jos sitä vertaa 535D tai 550D malliin?
                    Moottori jota ei kannata käyttöautoksi..
                    Ei ole pitkä aika kun kävin vilkaisemassa yhtä N63, josta oli suuttimet vuotaneet sylinteriin auton seisoessa -> hydroloc -> kone kone rikki. Edes lohko ei jäänyt ehjäksi. Kannattaa ainakin suuttimet vaihtaa ellei ole vaihdettu. Jenkkilässä suuttimille on muistaakseni kampanja, euroopassa ei..
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Jenkkilässä suuttimille on muistaakseni kampanja, euroopassa ei..
                      Kuulostaa pahalta ko. koneen osalta. Mikä tähän kampanjaeroon on syynä, ei liene kerrottu?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5402
                        • S:t Karins

                        #12
                        Originally posted by Palomies View Post
                        Eli taitaa tälläi perus palkan saajana olla pelottava laite tallissa.

                        Takuutahan ei näissä peruspertin palkan hintaluokan vermeissä enään ole.. Eikä helpota jos auto tallissa neljän vuoden päästä.. Eli köydän ei kannata ostaa varmaa riskiä.
                        Ei näiden bemujen kanssa kannata touhuta jos talous ei sitä kestä. Vaan kannattaapi suunata katse vaikka Daciaan. Halpa + 7 vuoden takuu.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Laku View Post
                          Kuulostaa pahalta ko. koneen osalta. Mikä tähän kampanjaeroon on syynä, ei liene kerrottu?
                          Se sama kun yleensäkkin, jenkkilässä haastaisivat oikeuteen kun BMW on tietoinen viasta. BMW:llä on bulletin asiasta ja suuttimista on tehty parempia versioita. Euroopassa taas ei haasteta, niin annetaan vaan asiakkaan itse maksaa.. Samaa tekee muutkin valmistajat.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            #14
                            Service bulletin number B001314

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by N54 View Post
                              Suuttimet on vikaherkempiä. Ainakin ennen E6X ja E9x mallisarjoissa myös Nox puhdistusjärjestelmä oli ongelmallinen kyseisessä N53 moottorissa.

                              Myös korkeapaine pumpuissa ongelmia ainakin alkupään N53 koneissa.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎