Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luotettava F10 malli ja moottori?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1234
    • Kainuu

    #16
    Vuosien varrella tullut siihen tulokseen että ÄLÄ osta miltään merkiltä ns hinnat alkaen mallia. Olet aina ongelmissa sen kanssa verrattuna siihen että osta vähän paremmalla moottorilla ja tekniikalla olevan.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • N54
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2012
      • 526
      • Satakunta

      #17
      Originally posted by Tommix View Post
      Ei näiden bemujen kanssa kannata touhuta jos talous ei sitä kestä. Vaan kannattaapi suunata katse vaikka Daciaan. Halpa + 7 vuoden takuu.
      Mun mielestä vähän jyrkkää lähteä aina tälle linjalle. Jos joku tietty tekniikka tiedetään heikoksi, niin ihan ehkäpä fiksua välttää sellaista, varsinkin jos ei itse osaa sitä korjata. Uusi kone taisi olla siellä 20 k€ kieppeillä?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by N54 View Post
        Mun mielestä vähän jyrkkää lähteä aina tälle linjalle. Jos joku tietty tekniikka tiedetään heikoksi, niin ihan ehkäpä fiksua välttää sellaista, varsinkin jos ei itse osaa sitä korjata. Uusi kone taisi olla siellä 20 k€ kieppeillä?
        Näissä kun on aika kalliita potentiaalisia vikoja paljon enemmän kuin siinä dacia:ssa. Toki voi käydä tuuri ja mitää kallista ei hajoa, mutta vaikka miten valitsee niin voi tulla kalliita remppoja näihin huonolla tuurilla. Daciassa kun ei paljon mitä hajota niin..
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5402
          • S:t Karins

          #19
          Originally posted by N54 View Post
          Mun mielestä vähän jyrkkää lähteä aina tälle linjalle. Jos joku tietty tekniikka tiedetään heikoksi, niin ihan ehkäpä fiksua välttää sellaista, varsinkin jos ei itse osaa sitä korjata. Uusi kone taisi olla siellä 20 k€ kieppeillä?
          Ei kun oikeasti tuolla vaihtoehdolla saa huollettomia kilometrejä. Tosin kyyti on mitä on. Fakta on vaan se että bmw ja 0€ budjetti ei sovi samaan lauseesen.
          Originally posted by HTK12 View Post
          Näissä kun on aika kalliita potentiaalisia vikoja paljon enemmän kuin siinä dacia:ssa. Toki voi käydä tuuri ja mitää kallista ei hajoa, mutta vaikka miten valitsee niin voi tulla kalliita remppoja näihin huonolla tuurilla. Daciassa kun ei paljon mitä hajota niin..
          Tämä
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • kmr
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 175
            • Turku / Kotka

            #20
            Minkä takia Active Hybrid 5 on niin harvinainen? Se on ainakin specsien puolesta mahtava peli. Jos olisin tiennyt tuollasen olemassa olosta, olisin ehkä hommannut moisen dieselin sijasta.



            F11 530Xd M-sport
            ex. E92 325d -07
            ex. E30 320tic -87

            Comment

            • MazterI
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 312
              • Jyväskylä

              #21
              Lainaan tätä ketjua kun alkupäässä etenkin oli tuosta N53 koneesta myös kommenttia. Eli eikös 523 F10/F11:sta ole käytännössä ihan sama kone kuin esim. E60 Facelift 523:ssa?

              Onko noissa koneissa tehty mitään parannuksia matkan varrella esim. juuri korkeapainepumppuun vai onko motti tismalleen sama esim. vuosina 2007 kuin olisi 2011?

              Itse mietin päivittämistä E60 -> F11 ja juuri alkupään F11:sta kun niitä ylipäänsä kutosbensalla on saatavilla. Olen kyllä N53:lla ajanut nyt sen 170tkm itse, ja selvinnyt aika vähällä eli korkeapainepumpun vaihdolla ja puolat on menneet takaisinkutsuna. Nox vikaa kyllä tulee jos ei aja 98:lla.

              Mutta asiasta tietävä voisi valaista onko kone tosiaan ihan sama, vai onko versiota päivitetty?

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6709
                • PK-seutu

                #22
                Originally posted by MazterI View Post
                Lainaan tätä ketjua kun alkupäässä etenkin oli tuosta N53 koneesta myös kommenttia. Eli eikös 523 F10/F11:sta ole käytännössä ihan sama kone kuin esim. E60 Facelift 523:ssa?

                Onko noissa koneissa tehty mitään parannuksia matkan varrella esim. juuri korkeapainepumppuun vai onko motti tismalleen sama esim. vuosina 2007 kuin olisi 2011?

                Itse mietin päivittämistä E60 -> F11 ja juuri alkupään F11:sta kun niitä ylipäänsä kutosbensalla on saatavilla. Olen kyllä N53:lla ajanut nyt sen 170tkm itse, ja selvinnyt aika vähällä eli korkeapainepumpun vaihdolla ja puolat on menneet takaisinkutsuna. Nox vikaa kyllä tulee jos ei aja 98:lla.

                Mutta asiasta tietävä voisi valaista onko kone tosiaan ihan sama, vai onko versiota päivitetty?
                Korkeapainepumppua ja suuttimia on ainakin päivitettu useaan otteeseen. Itse muistelen katsoneeni, että korkeapainepumppua on Bosch päivittäny jopa 10 kertaa viimeisen version ollessa vuodelta 2010 (tämä oli 3-sarjalaiseen, mutta oletettavasti samoja osia N53:ssa).
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by kmr View Post
                  Minkä takia Active Hybrid 5 on niin harvinainen? Se on ainakin specsien puolesta mahtava peli. Jos olisin tiennyt tuollasen olemassa olosta, olisin ehkä hommannut moisen dieselin sijasta.



                  https://www.nettiauto.com/bmw/5-active-hybrid/9201952

                  Se on ollut kallis, eikä toi kulutuskaan pidä takuulla paikkaansa. Akkuja ei voi ladata ulkoisesti ja tuskin pääsee akuilla montaa kilometriä. Sitten kun akut on ajettu tyhjäksi niin taas on kova kulutus kun lataa täyteen... Ohjelmalla saa perus bensaturboon enemmän tehoa.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • vatku
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2015
                    • 46
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Se on ollut kallis, eikä toi kulutuskaan pidä takuulla paikkaansa. Akkuja ei voi ladata ulkoisesti ja tuskin pääsee akuilla montaa kilometriä. Sitten kun akut on ajettu tyhjäksi niin taas on kova kulutus kun lataa täyteen... Ohjelmalla saa perus bensaturboon enemmän tehoa.
                    plus että akut painaa sen verran enemmän että ei voi ajotuntumaa ja käytöstä verrata perus 500seen. Näin luin jostain käyttövertailusta kun olin kiinnostunut kyseisestä mallista.

                    Comment

                    • Limit
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 144
                      • Tsuomi

                      #25
                      Bmw N57 diesel on paras. Monta ollut ja tämä ainut jossa ei ole ollut vikoja.
                      Limits in life

                      Comment

                      • pyyn0
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 1053
                        • Fin

                        #26
                        Originally posted by Limit View Post
                        Bmw N57 diesel on paras. Monta ollut ja tämä ainut jossa ei ole ollut vikoja.
                        N57 siihen asti hyvä kunnes hehkut tarvii vaihtaa ja egr on ihan täys aikapommi ja palaa koko kikotin.
                        -BMW F11 530xd -12
                        -BMW E60 530dA -04
                        -BMW E23 735iA -85
                        Ex
                        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                        -BMW E39 528i 96

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Näissä kun on aika kalliita potentiaalisia vikoja paljon enemmän kuin siinä dacia:ssa. Toki voi käydä tuuri ja mitää kallista ei hajoa, mutta vaikka miten valitsee niin voi tulla kalliita remppoja näihin huonolla tuurilla. Daciassa kun ei paljon mitä hajota niin..


                          Murheet ne on noidenkin omistajilla..

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7520
                            • Jyväshyvä

                            #28
                            Originally posted by Tojopa View Post
                            https://www.tori.fi/lappi/Kaksi_kert....htm?ca=18&w=3

                            Murheet ne on noidenkin omistajilla..
                            No mitäs luulet jos Rellusta tehdään vielä huonompi versio ;-)
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • HV530XD
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 399
                              • Lappeenranta

                              #29
                              Originally posted by pyyn0 View Post
                              N57 siihen asti hyvä kunnes hehkut tarvii vaihtaa ja egr on ihan täys aikapommi ja palaa koko kikotin.
                              EGR tosiaan täys katastrofi. Mites paljon porukalla oikeasti menny noita hehkuja? Hehkujen ohjainboksi ilmeisesti myös melko todennäköinen vikapaikka? On vissiin ollut tapauksia että on turhaan vaihdettu hehkuja vaikka vika ollut ohjainboksissa, pitäneekö paikkansa?

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7520
                                • Jyväshyvä

                                #30
                                Originally posted by HV530XD View Post
                                Mites paljon porukalla oikeasti menny noita hehkuja? Hehkujen ohjainboksi ilmeisesti myös melko todennäköinen vikapaikka? On vissiin ollut tapauksia että on turhaan vaihdettu hehkuja vaikka vika ollut ohjainboksissa, pitäneekö paikkansa?
                                Aika harvoin ne hehkut on menneet, pimenneitä ohjainboxeja on tullut vastaan. Osassa pitää irroittaa imusarja jotta pääsee N57:aan boxin vaihtamaan mutta samallahan tulee se imusarja putsattua (läpät & egr kaula ainakin)...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎