Originally posted by Heksunaattori
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 huolto-ohjelma
Collapse
X
-
G31 540d Xdrive -17
Ex: F11 530dA -14
Ex: E61 530dA -04
Ex: E36 320ci -92
-
-
Originally posted by kuisma View PostOlen tekemässä kauppaa -14 mallin 530d:stä ja sain sähköisen huoltokirjan tiedot autosta. Autoon tullut reilusti kilsoja vuosittain, heti ensimmäisenä vuonna n. 60tkm. Pari kohtaa ihmetytti: takajarrut oli tehty jo kahteen kertaan 0-157tkm huoltohistorian aikana ja etujarrut kertaalleen. Myös ensimmäinen öljynvaihto oli vasta 57tkm, jota ennen takajarrut oli jo kertaalleen tehty 48tkm kohdalla, joka oli myös ensimmäinen merkintä.
Onko mainittu jarrujen huoltoväli normaalisti noin tiheä vai onkohan jarruja vain etupainoisesti huollettu? Ilmeisesti idriven ilmoittamat vaihtovälit jarruille ovat erittäin tapauskohtaista. Auto on huollettu viimeisen kerran noin vuosi sitten Saksassa, jolloin tehty laajempi huolto, jonka jälkeen syksyllä uitettu Suomeen. Kilometrejä tullut viimeisen Saksan huollon jälkeen vain n. 17tkm, liekkö seissyt liikkeessä pidempään.
Eikö ensimmäinen öljynvaihto olisi pitänyt olla jo huomattavasti aiemmin? Ensimmäisen vaihdon jälkeen välit olleet n. 20-30tkm
Näkeekö mistään tarkemmin tehtyjen huoltojen sisältöjä, esimerkiksi jarrujen kohdalla onko vaihdettu pelkät palat vai myös levyt?Last edited by Makro86; 24-01-2018, 19:48.**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
-
-
Olisiko ihan ensimmäinen öljynvaihto merkkaamatta? Itsellänikin oli noihin kilometreihin vaihdettu takapalat kaksi kertaa, muttei etupaloja kertaakaan.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOlisiko ihan ensimmäinen öljynvaihto merkkaamatta? Itsellänikin oli noihin kilometreihin vaihdettu takapalat kaksi kertaa, muttei etupaloja kertaakaan.G31 540d Xdrive -17
Ex: F11 530dA -14
Ex: E61 530dA -04
Ex: E36 320ci -92
Comment
-
-
Se on aika yleistä, että joku huolto jää merkkaamatta, vaikka olis ihan merkkiliikkeessä tehty. En usko, että tuollaisessa autossa tahallaan jätetään huolto tekemättä. Eri asia sitten, jos on jollain ihan puusilmällä ollut ajossa. Ei kaikki osaa edes huoltosivua etsiä iDrivestä. Italian vehkeissä tuntuu olevan huollot ihan miten sattuu. Ehkä on tehty, mutta mitään dokumenttia ei löydy mistään hakemallakaan, niin se on sit ihan itsestä kiinni mihin uskoo.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostSe on aika yleistä, että joku huolto jää merkkaamatta, vaikka olis ihan merkkiliikkeessä tehty. En usko, että tuollaisessa autossa tahallaan jätetään huolto tekemättä. Eri asia sitten, jos on jollain ihan puusilmällä ollut ajossa. Ei kaikki osaa edes huoltosivua etsiä iDrivestä. Italian vehkeissä tuntuu olevan huollot ihan miten sattuu. Ehkä on tehty, mutta mitään dokumenttia ei löydy mistään hakemallakaan, niin se on sit ihan itsestä kiinni mihin uskoo.**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
-
-
Te jotka teette itse perushuollot eli öljyt, jarrut ja kaikki suodattimet niin merkkailetteko huoltokirjaa kaiken? Omat puumerkit alle ja kuitit talteen? Sivut loppuu huoltokirjasta jos tekee huollot pienissä osissa, öljyt 20tkm välein jne.
Ensimmäinen öljynvaihto saanee mennä pajan kautta kun ei ole kuittausvehkeitä (vai onnistuko se iDrivesta?), on pakkasta ja koneen alapuoli tuskin on yhtä helppo kuin edellisessä jossa koko konetilan alamuovi oli rispaantunut irti.
Vai miten näissä onnistuu öljyt ja suodattimet vaihtaa kun on tunkki ja työkalut, mutta ei lämmintä tilaa?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostTe jotka teette itse perushuollot eli öljyt, jarrut ja kaikki suodattimet niin merkkailetteko huoltokirjaa kaiken? Omat puumerkit alle ja kuitit talteen? Sivut loppuu huoltokirjasta jos tekee huollot pienissä osissa, öljyt 20tkm välein jne.
Ensimmäinen öljynvaihto saanee mennä pajan kautta kun ei ole kuittausvehkeitä (vai onnistuko se iDrivesta?), on pakkasta ja koneen alapuoli tuskin on yhtä helppo kuin edellisessä jossa koko konetilan alamuovi oli rispaantunut irti.
Vai miten näissä onnistuu öljyt ja suodattimet vaihtaa kun on tunkki ja työkalut, mutta ei lämmintä tilaa?
Edit: Näin siis ainakin 3l dieselissä..Last edited by kmr; 09-02-2018, 20:38.F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
-
Originally posted by kmr View PostItse olen ainakin merkkaillut huoltokirjaan. Pitopäiväkirja erikseen, johon voi tarkemmin merkkailla tehtyjä hommia. Kyllä niiden huoltojen kuittaus onnistuu ilman mitään vehkeitä. Muistaakseni mittariston kautta. Öljynvaihtohuolto on helppo tehdä kun pohjamuovissa on luukku ja roppu on suoraan alaspäin. Suodatin on myös helppo kun on patruunamallinen ja heti käsillä kun avaa konepellin. Huolto-ohjelma kannattaa tarkastaa, että tietää mitä sisältyy mihinkin huoltoon.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostHuolto-ohjelman mukaan tehdyt huoltokirjaan, olipa sitten itse tai liikkeessä tehtynä, ja kaikki muut korjaukset ja ylimääräiset huollot kuitteineen, päivämäärineen ja kilsoineen omaan mappiin. Samaan mappiin tietysti kaikki dokumentit myös huolto-ohjelman mukaan tehdyistä jutuista. Tollasen mapin ku iskee tiskiin autonvaihtotilanteessa ni ei huono...
----
iDriven vehicle-valikossa mulla sanoo "oil level too high, have this checked" eli öljyä liian paljon. Olisko lisätty autokaupassa ennen ostoani öljyä kun vaihdosta on aikaa jo 27tkm...
No, äkkiä hakemaan öljyä jotta tulee ne vaihdettua ja kurkattua ekan kerran moottorin suojamuovin alle.
Onko Mobil 1 ESP 5W-30 (BMW LL-04) ihan soivaa litkua? Onko suodattimelle millainen avain (jotta tiedän ostaa tarpeelliset kerralla).
EDIT: 27mm kuusiokanta, itselle vastaten. https://www.youtube.com/watch?v=ktotUjmgvx8&t=8sLast edited by alspe; 14-02-2018, 13:01.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Comment