Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähköinen huoltokirja

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

Originally posted by Rise View Post
    Mites tämä sähköinen huoltokirja vs. paperinen näissä F11 menee? Oma vm 2012 ja löytyy paperinen täysin täytetty, mutta sähköisestä vain pari merkintää Suomesta ja ei mitään Saksan ajalta 2012-2016. Onko tuo normaalia 2012 autossa?
    Paperinenhuoltokirja, sähköinen huoltokirja ja huolto/korjaus/avainlukuhistoria bmw:n serverillä kaikki toisistaan riippumattomia asioita.

Mitä ilmeisemmin huollatettu riippumattomilla korjaamolla mikäli sähköisessä tietokannassa ei huoltomerkintöjä eikä edes avainlukuja.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

Comment

• MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

Mites tämä sähköinen huoltokirja vs. paperinen näissä F11 menee? Oma vm 2012 ja löytyy paperinen täysin täytetty, mutta sähköisestä vain pari merkintää Suomesta ja ei mitään Saksan ajalta 2012-2016. Onko tuo normaalia 2012 autossa?
      Originally posted by nappe74 View Post
      Haiskahtaisi siltä että autoa on huollettu pääasiallisesti paikoissa joissa ei onnistu sähköisen täyttäminen... :think
      Ihan normaalia. Jos niin kuin puhutaan sähköisestä HUOLTOKIRJASTA. Ei sinne pääsääntöisesti ole viety huoltotietoja ennen vuotta 2013. Sen jälkeen yleensä on ainakin 2013 ja uudempien autojen kohdalta koska autoihin ei enää 2014 jälkeen tullut mukana paperista kirjaa...

Joten jo edellä kerrottiin "tietokantoja" on useampia, eli korjaushistoria missä voi näkyä myös huollot tai sitten ei, sähköinen huoltokirja ja lisäksi avaimenluhistoria jotka kaikki ovat erillisiä.

Esim. viime viikolla ostin 2010 käyttöönotetun E91:n jossa oli aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria. Paperinen huoltokirja siis. Ollut samalla omistajalla liki uudesta asti ja aina huollettu samassa paikkaa. Sähköisestä huoltokirjasta löytyi vain 3 viimeisintä merkintää...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Rise
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 213
        • Jyväskylä

Originally posted by MajorDrake View Post
        Ihan normaalia. Jos niin kuin puhutaan sähköisestä HUOLTOKIRJASTA. Ei sinne pääsääntöisesti ole viety huoltotietoja ennen vuotta 2013. Sen jälkeen yleensä on ainakin 2013 ja uudempien autojen kohdalta koska autoihin ei enää 2014 jälkeen tullut mukana paperista kirjaa...

Joten jo edellä kerrottiin "tietokantoja" on useampia, eli korjaushistoria missä voi näkyä myös huollot tai sitten ei, sähköinen huoltokirja ja lisäksi avaimenluhistoria jotka kaikki ovat erillisiä.

Esim. viime viikolla ostin 2010 käyttöönotetun E91:n jossa oli aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria. Paperinen huoltokirja siis. Ollut samalla omistajalla liki uudesta asti ja aina huollettu samassa paikkaa. Sähköisestä huoltokirjasta löytyi vain 3 viimeisintä merkintää...
        Saksan kaikki leimat on jostain Autohaus Dörr+Hess, jonka sivu vie nykyään https://www.bmw-bilia.de/de/home/

Mitenkäs tuo avaimesta tarkistus onnistuu, merkkihuollossa/Laakkosella? Vai onko MajorDrakellakin näkyvyyttä tuohon?
        Ex
        F11 530d m-sport
        E46 325i cabriolet m-sport
        E39 540iA m-sport
        E39 523iA
        E46 316i

Comment

• MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

Mitenkäs tuo avaimesta tarkistus onnistuu, merkkihuollossa/Laakkosella? Vai onko MajorDrakellakin näkyvyyttä tuohon?
          Nykyään korjaus- ja avainlukuhistoriat näkee vain merkkiliike. Sähköisen huoltohistorian näkee muutkin joilla on sopparit kunnossa.

Edit: Avaimenluvut ja avaimesta tarkistaminen on eri asia. Kun menet sinne tiskille avaimen kera, siitä luetaan sen hetken kilometrit ja VIN, ja huoltotarvetiedot.
          Avaimesta itsestään ei kummoista historiaa löydy, ne tiedot kaivataan sillä vinillä sieltä BMW:n tietokannasta, saman tiedon saa ilman avaintakin (ei tietystikkään nykyisiä kilometrejä ja ajantasaista huollon tilatietoja).
          Last edited by MajorDrake; 20-10-2019, 01:14.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1296
            • Kajaani

Nostellaampa tätä hiukan kun aika on juossut muutaman vuoden eteenpäin. Jokos tähän sähköiseen huoltokirjaan on keksitty keino millä itse tekemät huollot saisi kirjattua ylös? Tuli hankittua käyttöautoksi 2016 vuoden f11 ja suurimman osan huolloista teen itse joten onko tuo sähköisen huoltokirjan täyttö vain marmorikamaa ja itse pitää alkaa pitämään paperista kirjaa?
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

Comment

• Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5266
              • Pirkkala

Kyllähän sähköiseen kirjaan saa merkinnän muualtakin kuin merkkiliikkeestä.
              Siihen en osaa vastata saako siihen itse mitenkään merkintää tehtyä. Epäilen että ei saa mutta viisaammat korjatkoon
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

Comment

• protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1361
                • Tampere

Eikös repsa ollut ainakin itse kirjaillut pienempään äffään https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...9&postcount=38

Comment

• alpine3
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2010
                  • 1271
                  • Kajjjaani

Näitä taitaa olla parikin kappaletta, HU service manager on ainakin yksi. Ei ole itsellä käyttökokemusta kyseisestä ohjelmasta mutta tosiaan ilmeisesti toimii siten että jos käyttää sitten jossakin vaiheessa marmorilla ja päivittävät huoltotietoja niin itse lisäämät tiedot häviävät ja ne joutuu lisäämään uudelleen.

Onnittelut uudesta hankinnasta
                  BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                  BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

Comment

• Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5266
                    • Pirkkala

Meneekö tiedot sillä todellakin sähköiseen kirjaan bmw organisaation systeemiin?

Kysy jos tarvetta

Comment

• Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5419
                      • S:t Karins

Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Meneekö tiedot sillä todellakin sähköiseen kirjaan bmw organisaation systeemiin?
                      Ei mene ja kuten yllä on kerrottu nuo pyyhkiytyy pois myös auton omasta huoltotiedostosta jos marmorilla käy huollossa. Huoltoliikkeet jotka ovat BMW:ltä ostaneet oikeuden päivittää BMW:n huototietokantaa on eri asia.

Tässä näkyy marmorin kuittaus huollosta (BMW) sekä ei merkkiliikkeessä tehty huolto (00000)
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5266
                        • Pirkkala

Minusta auton omaan huoltonäkymään ei pitäisi viitata sanalla "sähköinen huoltokirja" itsekin jo melkein luulin että jollakin poppakonstilla sinne saisi merkintöjä itse tehtyä.

No enpä minäkään noiden virallisia nimiä kyllä tiedä. Itse olen oppinut että sähköistä huoltokirjaa ylläpitää valtuutetut huoltopisteet

Kysy jos tarvetta

Comment

• VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2221
                          • Vantaa

Juu ja tuonne idriveen itse kirjatut huollot on vähän yhtä tyhjän kanssa koska a, eivät pysy siellä ja B ovat todiste arvoltaan 0.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

Comment

• protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1361
                            • Tampere

Kyllä minulle ainakin kelpaa itse tehdyt merkinnät. Ja hyvin ovat minun tekemät merkinnät kelvanneet muille kun olen autoja myynyt. Itsellä tosin käytössä kynä ja paperi.

Comment

• VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2221
                              • Vantaa

Joku harraste peli harrastajalta niin joo. Mutta tuorehko käyttis random tyypiltä, niin en kyllä huolisi. Ja ei kyllä huoli moni liikekkään. Yhtä hyvin ne itse merkatut huollot voi olla puuta heinää.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

Comment

• protoni
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2008
                                • 1361
                                • Tampere

Omat kulkuneuvot ovat olleet ihan tavallisia 5-15 -vuotiaita käyttiksiä, eikä minun jäljiltä ole ollut muuta kuin mustekynämerkintöjä. Toki olen pyrkinyt aina myös kuitit säilyttämään. Eipä ole vielä kenellekään ollut ongelma. Tosin suurin osa tavan autoilijoista ei edes huoltokirjaa vilkaise.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎