Announcement

Collapse
No announcement yet.

(vikakoodi-)lista pitkä kuin nälkävuosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vito75
    Bimmer Rookie
    • Sep 2017
    • 42
    • Vaasan Lääni

    (vikakoodi-)lista pitkä kuin nälkävuosi

    Kävin marmoritiskillä luettamassa F11:n avaimen ja sieltä tuli aika moisen pitkä vikakoodilista

    vaikuttaisi että edellinen omistaja ei ole paljoa vaivautunut koodeja nollailemaan, tai sitten viat ovat "päällä". yritin etsiä täältä ja googlella selityksiä koodeille mutta aika heikolla menestyksellä.... onko jossain saatavissa listaus jossa kaikki koodit löytyy selityksineen? Huollon kaveri tosin meinasi että vaikuttaisi että valtaosa on vain jotain informaatio koodeja eikä varsinaisia vikoja.

    Tässä koko komeus, voisiko joku avittaa tulkitsemisessa? carly adapteri on tilattu muttei tullut vielä.. sillä ilmeisesti löytyy selitykset napinpainalluksella (?).


    279800; Active cooling air damper, diagnostic feedback stop recognized open early
    480114
    4805B7
    480692
    4809C1
    481F8B
    481F8C
    481F8D
    481F8E
    48261C
    800F92
    801222 air conditioning compressor: switch-off due to missing dme/dde release
    801C15
    8029A6 Driver seat, Sensor faulty temperature sensor heating plate cushion
    802A18
    802A1E
    802C1E
    9308B0
    B7F180
    B7F18A
    D02D02
    D02D03
    D02D04
    D02D05
    D76C03
    D76DE2
    D76DF2
    D76DE22
    E12C3D
    E1C447
    E1C448


    Lisäksi auto kehoittaa vaihtamaan etujarrupalat. kilometrilaskuri kertoi että 64000km sitten olisi pitänyt vaihtaa
    huollon kaveri sanoi että tuollainen lukema viittaisi että anturin johto lähteny pidikkeestä ja piuha menny poikki... onko tällaista muille sattunut?
    Last edited by vito75; 14-02-2018, 19:53.
    BMW 535DA F11 Individual ll 383/720 , BMW 320Cab e46
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by vito75 View Post
    Kävin marmoritiskillä luettamassa F11:n avaimen ja sieltä tuli aika moisen pitkä vikakoodilista

    vaikuttaisi että edellinen omistaja ei ole paljoa vaivautunut koodeja nollailemaan, tai sitten viat ovat "päällä". yritin etsiä täältä ja googlella selityksiä koodeille mutta aika heikolla menestyksellä.... onko jossain saatavissa listaus jossa kaikki koodit löytyy selityksineen? Huollon kaveri tosin meinasi että vaikuttaisi että valtaosa on vain jotain informaatio koodeja eikä varsinaisia vikoja.


    Lisäksi auto kehoittaa vaihtamaan etujarrupalat. kilometrilaskuri kertoi että 64000km sitten olisi pitänyt vaihtaa
    huollon kaveri sanoi että tuollainen lukema viittaisi että anturin johto lähteny pidikkeestä ja piuha menny poikki... onko tällaista muille sattunut?
    Tarvitseeko noita nyt selvittää jos ei ole päällä olevia vikoja. siinä mielessä hyvä pitää jemmassa, jos tulee uudestaan vikakoodia samoista niin voi vertailla. Esim akun jännitteen kyykkäys voi aiheuttaa paljonkin olemattomia koodeja.

    Kuluneisuuden anturi voi tehdä tuon ilmiön, itsellä irtosi e60:ssä anturi ja laskuri pyöri todella vauhdilla. Uudella anturillakin antoi resetin jälkeen vain 15tkm, muutaman tuhannen jälkeen nousi 16tkm. ja siinäpä pysyikin todella pitkään.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • vito75
      Bimmer Rookie
      • Sep 2017
      • 42
      • Vaasan Lääni

      #3
      niin en tiedä onko vikoja päällä, marmorilta printattiin vain tuo lista paperille.
      pitäisikö ajotietokoneen ilmoittaa myös nuo vikakoodit jos ovat "aktiivisia"?
      ainoa mitä ilmoittaa käynnistyksen yhteydessä on renkaiden antureita (ei saa yhteyttä kun talvirenkaissa niitä ei ole) ja tuota etujarrupalojen vaihtoa sekä "motor oil level too high", mutta öljytikun mukaan pinta olisi ok ja aavistuksen alle MAX rajan.

      kun carly -adapteri tulee niin sillä jos viat kuittaa pois niin ne jotka aktiivisia niin nehän tulee sitten takaisin, eikös vain.
      BMW 535DA F11 Individual ll 383/720 , BMW 320Cab e46

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Käynyt jännite alhaalla jossain vaiheessa. Tulee vaikka mitä.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • vito75
          Bimmer Rookie
          • Sep 2017
          • 42
          • Vaasan Lääni

          #5
          Sitten sellainen tyhmä kysymys...

          Kun katselen tuota marmorilta saamaani "raporttia" lukee kohdassa "series/engine" F11 N57S

          autoni on 2011 loppuvuodelta ja käsittääkseni moottorityypin pitäisi olla N57D30T0 tai N57D30T1.
          N57S olisi vasta M550D:ssä jne

          voiko tuossa olla virhe? ....

          BMW 535DA F11 Individual ll 383/720 , BMW 320Cab e46

          Comment

          • HV530XD
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 399
            • Lappeenranta

            #6
            Originally posted by vito75 View Post
            Sitten sellainen tyhmä kysymys...

            Kun katselen tuota marmorilta saamaani "raporttia" lukee kohdassa "series/engine" F11 N57S

            autoni on 2011 loppuvuodelta ja käsittääkseni moottorityypin pitäisi olla N57D30T0 tai N57D30T1.
            N57S olisi vasta M550D:ssä jne

            voiko tuossa olla virhe? ....

            https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N57
            Oletko katsonut RealOEM BMW ETK:sta? Runkonumerolla näet sieltä autosi tiedot. Veikkaan että tuossa on mennyt sekaisin S ja Z, nimittäin mulla tuo saman ikäinen 535xd on ETK:n mukaan N57Z moottorilla.
            Noista vikakoodeista, ei se Carly anna yhtään tarkempaa kuvausta...
            Tuolla listalla oli koodi 8029A6 Driver seat, Sensor faulty temperature sensor heating plate cushion. Toimiiko kuskin penkin istuinosan ja reisituen lämmitys? Mulla antoi samaa vikakoodia kun oli istuinosasta lämmittimen piuhat kärähtäneet.

            Comment

            • vito75
              Bimmer Rookie
              • Sep 2017
              • 42
              • Vaasan Lääni

              #7
              Originally posted by HV530XD View Post
              Oletko katsonut RealOEM BMW ETK:sta? Runkonumerolla näet sieltä autosi tiedot. Veikkaan että tuossa on mennyt sekaisin S ja Z, nimittäin mulla tuo saman ikäinen 535xd on ETK:n mukaan N57Z moottorilla.
              Noista vikakoodeista, ei se Carly anna yhtään tarkempaa kuvausta...
              Tuolla listalla oli koodi 8029A6 Driver seat, Sensor faulty temperature sensor heating plate cushion. Toimiiko kuskin penkin istuinosan ja reisituen lämmitys? Mulla antoi samaa vikakoodia kun oli istuinosasta lämmittimen piuhat kärähtäneet.
              Kävin katsoos tuolta... näyttäisi sekin että olisi N57S
              mitä eroa näillä moottori malleilla on?

              täytyy koelämmitellä etupenkit kun vaimo tulee töistä..
              Attached Files
              Last edited by vito75; 15-02-2018, 17:46.
              BMW 535DA F11 Individual ll 383/720 , BMW 320Cab e46

              Comment

              • vito75
                Bimmer Rookie
                • Sep 2017
                • 42
                • Vaasan Lääni

                #8
                tupla
                BMW 535DA F11 Individual ll 383/720 , BMW 320Cab e46

                Comment

                • pyyn0
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 1053
                  • Fin

                  #9
                  Originally posted by vito75 View Post
                  Sitten sellainen tyhmä kysymys...

                  Kun katselen tuota marmorilta saamaani "raporttia" lukee kohdassa "series/engine" F11 N57S

                  autoni on 2011 loppuvuodelta ja käsittääkseni moottorityypin pitäisi olla N57D30T0 tai N57D30T1.
                  N57S olisi vasta M550D:ssä jne

                  voiko tuossa olla virhe? ....

                  https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N57
                  Wikipedia ole koskaan ollut mikään luotettava lähde minkään suhteen. 220kw N57S siellä sun pellin alla on. M550D:ssä on sitten N57X
                  -BMW F11 530xd -12
                  -BMW E60 530dA -04
                  -BMW E23 735iA -85
                  Ex
                  -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                  -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                  -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                  -BMW E39 528i 96

                  Comment

                  • HV530XD
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 399
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Originally posted by vito75 View Post
                    Kävin katsoos tuolta... näyttäisi sekin että olisi N57S
                    mitä eroa näillä moottori malleilla on?

                    täytyy koelämmitellä etupenkit kun vaimo tulee töistä..
                    Onko sulla se 299hp versio? Jos on, niin silloin tuo N57S on oikein. Mulla on 12/2011 valmistettu vuosimalli 2012, ja siinä on jo uudempi N57Z, 313hp.

                    Comment

                    • vito75
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2017
                      • 42
                      • Vaasan Lääni

                      #11
                      Originally posted by HV530XD View Post
                      Onko sulla se 299hp versio? Jos on, niin silloin tuo N57S on oikein. Mulla on 12/2011 valmistettu vuosimalli 2012, ja siinä on jo uudempi N57Z, 313hp.
                      juu 7/2011 299hp
                      BMW 535DA F11 Individual ll 383/720 , BMW 320Cab e46

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #12
                        Onko merkkiliikkeen tapa oikeasti lukea vikakoodit ja antaa pelkkä koodilista asiakkaalle ja näkemiin?
                        Ei nollausta ei uudestaan lukua? Ja tuo nönnönnöö lista maksaa euroja?
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • vito75
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2017
                          • 42
                          • Vaasan Lääni

                          #13
                          Originally posted by peltone View Post
                          Onko merkkiliikkeen tapa oikeasti lukea vikakoodit ja antaa pelkkä koodilista asiakkaalle ja näkemiin?
                          Ei nollausta ei uudestaan lukua? Ja tuo nönnönnöö lista maksaa euroja?
                          En vienyt varsinaisesti huoltoon, vaan kävin kysymässä huolto-ohjelmaa että tiedän mitä koskakin täytyy tehdä.... noh, tässähän oli sähköinen huolto-ohjelma eli valmista listaa ei ollut olemassa. huollon kaveri luki avaimen ja selitti mitä auto pyytää seuraavaksi tekemään.... ja mitä maksaisi jos siellä huoltaisi.
                          kysyin onko vikakoodeja niin printtasi paperille sen kummemmin niitä kommentoimatta paitsi että osa varmaan infoja eikä vikoja.
                          ei maksanut mitään, muttei nollannutkaan.
                          BMW 535DA F11 Individual ll 383/720 , BMW 320Cab e46

                          Comment

                          • kmr
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 175
                            • Turku / Kotka

                            #14
                            En nyt hirveästi tuosta listasta heti huolestuisi. Osa on varmasti juuri niitä informaatiokoodeja tms. Omasta luin juuri koodit ja sinne oli ilmestynyt tämä "active cooling air damper, diagnostic feedback stop recognized open early". Varmaan ollut jäässä joku läppä munuaisten takana..

                            "Air conditioning compressor: switch-off due to missing dme/dde release" ei ole vika merkkiliikkeen mukaan kun sitä erikseen kysyin. Muutenkin jos merkkiliike tekee vikapolkuselvityksen, niin siihen ei jää näkyviin muuta kuin oikeat viat.
                            F11 530Xd M-sport
                            ex. E92 325d -07
                            ex. E30 320tic -87

                            Comment

                            • Rockford
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 8028
                              • Pinsiö

                              #15
                              ...ja muutenkin usein vikakoodilista on pitkä kuin nälkävuosi, koska aiemmin on ollut jotain vikaherjaa ja kukaan ei ole koskaan A. lukenut edes koodeja tai B. nollannut niitä.
                              En stressaisi vanhoista jutuista, vaan nollaisin/nollauttaisin kaikki, ajaisin jonkun aikaa ja käyttäisin uudelleen piuhan päässä.
                              -Dodge Charger -73
                              -Mercedes-Benz GLK
                              -VW Transporter

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎