Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 kaistavahdin retrofit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suosukeltaja
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 111
    • Vantaa

    F10 / F11 kaistavahdin retrofit

    Onko joku retrofitannyt kaistavahtia (varoittaa viereisestä autosta) F1X:ään?

    Tarvitseeko lokasuojaan anturit vai mitä antureita käyttää?

    Varmaan vilkut pitäisi vaihtaa sellaisiin jossa on varoituskolmiot? Mites näiden johdotus?

    Nappeja lisää optiorivistöön?

    Onko kokemusta tai ajatusta aiheesta?
    Last edited by suosukeltaja; 11-03-2018, 12:48.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Onko joku retrofitannyt kaistavahtia (varoittaa viereisestä autosta) F1X:ään?

    Tarvitseeko lokasuojaan anturit vai mitä antureita käyttää?

    Varmaan vilkut pitäisi vaihtaa sellaisiin jossa on varoituskolmiot? Mites näiden johdotus?

    Nappeja lisää optiorivistöön?

    Onko kokemusta tai ajatusta aiheesta?

    Puhut kuolleenkulman tunnistimesta, kaistavahti on ri asia.

    Tarvit ainkain uudet peilit (käytetyt 300€ kpl, uudet tuplasti),
    anturit takakulmiin, johtosarjan ja varmana jokun erillisen ohjausyksikön.

    Tonni palaa varmasti heti kättelyssä ja tuskin riittää,
    eli ei kannata.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • suosukeltaja
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 111
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Puhut kuolleenkulman tunnistimesta, kaistavahti on ri asia.

      Tarvit ainkain uudet peilit (käytetyt 300€ kpl, uudet tuplasti),
      anturit takakulmiin, johtosarjan ja varmana jokun erillisen ohjausyksikön.

      Tonni palaa varmasti heti kättelyssä ja tuskin riittää,
      eli ei kannata.
      Juurikin tuota kuolleenkulman tunnistusta tarkoitin.

      Eipä tuohon hintaa kannata alkaa miettimään operaatiota. Rahalla kääntää muutaman kerran päätä ja tarvittaessa käy vaikka hierojalla jos ei niskat käänny.

      Kiitos paljon asian selventämisestä.

      Comment

      • HV530XD
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 399
        • Lappeenranta

        #4
        Mites sitten tuo kaistavahdin retrofit, kun kafas kamera löytyy, eli lukee nopeusrajoitusmerkit, ja tärinäratti löytyy kun on tuo kuolleen kulman vahti. Tarvinnee kytkinpanelin ja koodauksen, mutta tarviiko jotain muuta vielä?

        Comment

        • kailinds
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2015
          • 230
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by HV530XD View Post
          Mites sitten tuo kaistavahdin retrofit, kun kafas kamera löytyy, eli lukee nopeusrajoitusmerkit, ja tärinäratti löytyy kun on tuo kuolleen kulman vahti. Tarvinnee kytkinpanelin ja koodauksen, mutta tarviiko jotain muuta vielä?
          Mielestäni ei toimi ainakaan näin talvella kovin hyvin. Ei kannata uhrata euroja tuon takia.

          EDIT: Sorry en lukenut tarpeeksi tarkasti, että sulla onkin jo kafas & tärinäratti...
          Last edited by kailinds; 12-03-2018, 23:53.
          Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

          ex showroomit:
          BMW F11 535dA xDrive
          BMW F10 520dA ///M-Sport
          BMW E92 335dA

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by HV530XD View Post
            Mites sitten tuo kaistavahdin retrofit, kun kafas kamera löytyy, eli lukee nopeusrajoitusmerkit, ja tärinäratti löytyy kun on tuo kuolleen kulman vahti. Tarvinnee kytkinpanelin ja koodauksen, mutta tarviiko jotain muuta vielä?
            Menee pelkällä koodauksellakin minun tietäänkseni jos kerran täryratti ja Kafas kamera löytyy, mutta silloin se on aina päällä. Kytkinpaneeli ei kovin kallis ole...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Puuankkuri
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 161
              • Ylöjärvi

              #7
              Mulla on just tollai retrofitattuna toi kaistavahti, eli aina päällä. Ihan hyvä noin, ei mitään järkee maksaa lisää siitä kojetaulunappulan hiplailusta. Böntti hoiti fittauksen, suosittelen.
              Oli miten oli mutta näin on

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #8
                Meneekös kaistavahti ja/tai kuolleenkulmanvahti itellään pois päältä, jos laittaa kärryn perään? Volsussa ainakin näyttää toimivan niin.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Puuankkuri
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 161
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Taitaa mennä, ei ole ainakaan mitään herjannut kärrystä joten kai tuo on pudonnut itsestään pois päältä kärrytellessä :think
                  Oli miten oli mutta näin on

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Jos tosiaan löytyy KAFAS ja ratin vibra, saa kaistavahdin päälle koodaamalla.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Björkka
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 45
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by touring39 View Post
                      Meneekös kaistavahti ja/tai kuolleenkulmanvahti itellään pois päältä, jos laittaa kärryn perään? Volsussa ainakin näyttää toimivan niin.
                      Mulla on jälkiasennettu koukku 7-napaisella pistokkeella (Koukkupaja). Auto tunnistaa kärryn kun laittaa pistokkeen kiinni, joten esim. takatutkat ei huuda kärryä. Mutta kuolleenkulman vahti jää päälle ja joissain tapauksissa kun saa hajun autosta jää varoitus päälle vasemmalle puolelle. Harvoin tätä käy, mutta muutamia kertoja olen huomannut että kolmio palaa vaikkei autoa ole. En paljon vetele kärryä, mutta niiden muutaman kerran aikana olen tuon huomannut. Oisko ollu motarilla loivassa kaarteessa vasemmalle.

                      Kaistavahti sekään ei mene pois päältä, mutta en näe mitään syytä miksi kärryn pitäisi siihen vaikuttaa. Kaistavahtia en kovinkaan paljoa käytä koska pyrin ajamaan poissa urista, jolloin kaistavahti voi tärisytellä rattia vaikkei tarvetta olisikaan.
                      i4 M50 ja ameriikkalainen akkuporakone...

                      Comment

                      • MazterI
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 312
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Mites tuo ratin vibra: eli löytyy liikennemerkkitunnistus, mutta ei taas sitten ratin vibraa. Vaatiiko sen saaminen taas koko ratin vaihdon vai tulee rattiin vaan elementti tolle? Ei sillä että kaistavahti nyt mikään maailman tarpeellisin olisi, mutta ei välttis huonokaan...

                        Comment

                        • Palomies
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 192
                          • Home

                          #13
                          Originally posted by MazterI View Post
                          Mites tuo ratin vibra: eli löytyy liikennemerkkitunnistus, mutta ei taas sitten ratin vibraa. Vaatiiko sen saaminen taas koko ratin vaihdon vai tulee rattiin vaan elementti tolle? Ei sillä että kaistavahti nyt mikään maailman tarpeellisin olisi, mutta ei välttis huonokaan...
                          Laitoin viestiä.

                          Comment

                          • vito75
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2017
                            • 42
                            • Vaasan Lääni

                            #14
                            mistä tietää onko kuolleenkulman vahti? ja tärinäratti? onko optionappi toiminnalle? kafas ainakin löytyy.
                            BMW 535DA F11 Individual ll 383/720 , BMW 320Cab e46

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              #15
                              Originally posted by vito75 View Post
                              mistä tietää onko kuolleenkulman vahti? ja tärinäratti? onko optionappi toiminnalle? kafas ainakin löytyy.
                              Kuollen kulman vahdissa peileissä kolmiot joihin syttyy valo kun auto pimennossa vierellä.

                              Tärinä ratti on jos kaistavahti tai kuolleenkulman vahti, kaistavahdista ainakin nappi, kuollut kulma varmaan idrivessä jos haluaa pois.

                              Rattihan siis tärisee jos ylität kaistaviivaa ilman vilkkua tai koetat vaihtaa kaistaa toisen auton päälle.
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎