Oliko nyt niin että näissä f1x korisissa kakslitrasissa oli vähän kaikenlaista vaivaa moottorin osalta? Onko näissä nyt se n47 moottori?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
300-400tkm huilattu f1x 520d. Uhka vai mahdollisuus?
Collapse
X
-
Riippuu vuosimallista, mutta metreistä päätellen on todennäköisesti sen ikäinen auto että on N47. Niissä on tosiaan jonkin verran ollut jakopäävikoja, mutta muistaakseni vuonna 2013 tuli jalkopäähän muutoksia jonka jälkeen kestävyys on ollut paremmalla tolalla.
Kannattaa myös ajatella, että kun joskus autoa käy myymään sen jälleenmyyntiarvo on aika olematon, jos siis yhtään tulee vuodessa kilsoja. Tuon takia lähinnä on itsellä jääneet aina paljon ajetut ostamatta, vikoja sinänsä voi olla samalla tavalla vähemmänkin ajetuissa.
-
-
Tarkkana saa kaikenkaikkiaan ostaessa olla, oli sitten 200 tai 400tkm ajettu, näihin kyllä vikoja jos jonkinlaisia tuntuu riittävän ja tosiaan laatu/tai sen puute tuntuu olevan aika yksilöllistä toisissa ei paljoakaan murheita mutta toisissa sitten jatkuvasti. Mutta tosiaan moitteeton toiminta ostaessa niin moottorin, voimansiirron kun alustankin osalta on ainakin hyvä lähtökohta.
Comment
-
-
Minä hain pari kuukautta sitten Saksasta merkkiliikkeestä 198tkm ajetun 530d Touring -14. Auto on sisältä ja päältä aivan kuin uusi. Eikä mitään vikaa. Tuntuu ja tuoksuukin uudelta. Ollut siellä ProOfficen johtajalla ja tosi hyvi pidetty siis.
Pitkänmatkan ajossa nämä ei kulu näköjään juuri ollenkaan....-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Omalla kurvailtu 562tkm ja matkan varrella vaihdettu melkein kaikki kuluvat osat. Kardaani, vetarit, startti ja ilmastoinnin kompura (pätkii välillä) on enää vaihtamatta.
On kuitenkin yhä uudenveriosessa kuosissa. Ei ruostu, eikä ole koskaan jättänyt tien päälle. Edukkaasti kun saa enemmän ajetun, niin saa hyväksyä jokusen tonnin pelivaran pikkuremppoihin ja ennakoimalla mahdollisuuksien mukaan voi käytettyjä osia ostella varuiksi hyllyyn.
Omasta kulkineesta puuttuu alustan kalliit aktiivihimmelit, mutta muuten listalta ruksittu kaikki alle tonnin varusteet.
Olennaista on tosiaan kaiken toimivuus ostettaessa ja itseä miellyttävä varustetaso, jotta ei vuosien yhteiselo kariudu vakiomankan kuunteluun tai kaverin auton lasikaton kadehdintaan.
Matkan varrelta...
Laturi kestää 280tkm max.
Öljyt aina parasta laatua
Etupyörän laakerit noin 200tkm
Vaihteiston öljyjen huuhteluvaihto max 200 tkm, omalla ajoin 480tkm
Vaihteiston turbiini 480tkm
Perä 500 tkm, öljyt loppu. Tarkista omastasi!
Iskunvaimentajat 450tkm koko kierros, oli ihan loppu. Käytettynä 400,-
Egr 200 tkm
Suuttimet n. 400 tkm
Kone n. 350 tkm ketju katkesi. 11 tEuroa. Kuuntele huollossa jakopää.
Takakelkan puslat 450 tkm, kaikki uusiksi
Hiukkassuodattimelle puhdistus 200 tkm välien. Niin kauan kuin kestää
Lämmityslaitteen puhallin 250 tkm välein
Ohjausvaihde 250 tkm takuuna vaihdettu
Vesiventtiili 520 tkm
Turbo hiluineen 520 tkm, Schmiedmanilta alle 1000,- oem
Pakkitutkien ja kameroiden piuhat ja liittimet vaatii huolenpitoa
Ja ei kun iloista ajoa...
T. Rami---Bmw...ja olet jo perillä---
E30 320i Cabriolet -89
E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
---Jo 3800000 km takana---
Comment
-
-
Originally posted by Ramram View PostOmalla kurvailtu 562tkm ja matkan varrella vaihdettu melkein kaikki kuluvat osat. Kardaani, vetarit, startti ja ilmastoinnin kompura (pätkii välillä) on enää vaihtamatta.
On kuitenkin yhä uudenveriosessa kuosissa. Ei ruostu, eikä ole koskaan jättänyt tien päälle. Edukkaasti kun saa enemmän ajetun, niin saa hyväksyä jokusen tonnin pelivaran pikkuremppoihin ja ennakoimalla mahdollisuuksien mukaan voi käytettyjä osia ostella varuiksi hyllyyn.
Omasta kulkineesta puuttuu alustan kalliit aktiivihimmelit, mutta muuten listalta ruksittu kaikki alle tonnin varusteet.
Olennaista on tosiaan kaiken toimivuus ostettaessa ja itseä miellyttävä varustetaso, jotta ei vuosien yhteiselo kariudu vakiomankan kuunteluun tai kaverin auton lasikaton kadehdintaan.
Matkan varrelta...
Laturi kestää 280tkm max.
Öljyt aina parasta laatua
Etupyörän laakerit noin 200tkm
Vaihteiston öljyjen huuhteluvaihto max 200 tkm, omalla ajoin 480tkm
Vaihteiston turbiini 480tkm
Perä 500 tkm, öljyt loppu. Tarkista omastasi!
Iskunvaimentajat 450tkm koko kierros, oli ihan loppu. Käytettynä 400,-
Egr 200 tkm
Suuttimet n. 400 tkm
Kone n. 350 tkm ketju katkesi. 11 tEuroa. Kuuntele huollossa jakopää.
Takakelkan puslat 450 tkm, kaikki uusiksi
Hiukkassuodattimelle puhdistus 200 tkm välien. Niin kauan kuin kestää
Lämmityslaitteen puhallin 250 tkm välein
Ohjausvaihde 250 tkm takuuna vaihdettu
Vesiventtiili 520 tkm
Turbo hiluineen 520 tkm, Schmiedmanilta alle 1000,- oem
Pakkitutkien ja kameroiden piuhat ja liittimet vaatii huolenpitoa
Ja ei kun iloista ajoa...
T. Rami**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
-
-
Originally posted by tdspenari View PostOliko nyt niin että näissä f1x korisissa kakslitrasissa oli vähän kaikenlaista vaivaa moottorin osalta? Onko näissä nyt se n47 moottori?Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Originally posted by Makro86 View PostOikein asiallista tietoa F1x sarjan omistajille, ainoastaan auton ikä puuttui---Bmw...ja olet jo perillä---
E30 320i Cabriolet -89
E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
---Jo 3800000 km takana---
Comment
-
-
RamRam - ootko ajanut öljyillä aina huoltovälin?
Täällä ajossa teidän ex-518d -> 12/2014 käyttöön otettu F11 B47 koneella + business exclusive ja harman kardonit.. Kilometrejä kirjoitushetkellä 434 tkm, joista mun käytössä 25tkm:
- Moottori alkuperäinen
- Vaihteistoöljyt vaihdettu ainakin kerran?
- Peräöljyt vaihdettu 425tkm - mustaa mönjää tuli pihalle
- Ilmajouset 425tkm
- Lämmityslaitteen puhallin 418tkm
- Ilmastoinnin kompressori 413tkm
Tällä hetkellä epäilen että moottorin egr lykkää vikakoodia ajoittain ja iskarit pitää jossain vaiheessa myös päivittää, vielä toimii hienosti.
Pientä korjattavaa on ollut, mutta niin on kaikissa. Edelliseen ooppeliin verrattuna suurin ero on että ei oo vielä kertaakaan vituttanut ratissa ja toisekseen ei ruostu.
Comment
-
-
Originally posted by Ileh View PostRamRam - ootko ajanut öljyillä aina huoltovälin?
Täällä ajossa teidän ex-518d -> 12/2014 käyttöön otettu F11 B47 koneella + business exclusive ja harman kardonit.. Kilometrejä kirjoitushetkellä 434 tkm, joista mun käytössä 25tkm:
- Moottori alkuperäinen
- Vaihteistoöljyt vaihdettu ainakin kerran?
- Peräöljyt vaihdettu 425tkm - mustaa mönjää tuli pihalle
- Ilmajouset 425tkm
- Lämmityslaitteen puhallin 418tkm
- Ilmastoinnin kompressori 413tkm
Tällä hetkellä epäilen että moottorin egr lykkää vikakoodia ajoittain ja iskarit pitää jossain vaiheessa myös päivittää, vielä toimii hienosti.
Pientä korjattavaa on ollut, mutta niin on kaikissa. Edelliseen ooppeliin verrattuna suurin ero on että ei oo vielä kertaakaan vituttanut ratissa ja toisekseen ei ruostu.
Pientä huotovelkaa jäänyt, mitä ei takuuaikana ilmennyt.
Omassakin puhallin vaihdettiin noilla kilometreillä.
Ilmapussit on tosiaan kulutustavaraa n.120-150 tkm
Egr vois löytyä oulun Avk:lta halvalla.---Bmw...ja olet jo perillä---
E30 320i Cabriolet -89
E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
---Jo 3800000 km takana---
Comment
-
-
Ai niin...
Huolto-ohjelman mukaan vaihdettu öljyt.
Näkyy kaikki sähköisessä huoltokirjassa.---Bmw...ja olet jo perillä---
E30 320i Cabriolet -89
E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
---Jo 3800000 km takana---
Comment
-
Comment