Announcement

Collapse
No announcement yet.

300-400tkm huilattu f1x 520d. Uhka vai mahdollisuus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tdspenari
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 70
    • lapinlääni

    300-400tkm huilattu f1x 520d. Uhka vai mahdollisuus?

    Oliko nyt niin että näissä f1x korisissa kakslitrasissa oli vähän kaikenlaista vaivaa moottorin osalta? Onko näissä nyt se n47 moottori?
    E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
    Ex e39 530da -fl
    Ex e36 325tdsa
  • jannes
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 124
    • Koria

    #2
    Riippuu vuosimallista, mutta metreistä päätellen on todennäköisesti sen ikäinen auto että on N47. Niissä on tosiaan jonkin verran ollut jakopäävikoja, mutta muistaakseni vuonna 2013 tuli jalkopäähän muutoksia jonka jälkeen kestävyys on ollut paremmalla tolalla.

    Kannattaa myös ajatella, että kun joskus autoa käy myymään sen jälleenmyyntiarvo on aika olematon, jos siis yhtään tulee vuodessa kilsoja. Tuon takia lähinnä on itsellä jääneet aina paljon ajetut ostamatta, vikoja sinänsä voi olla samalla tavalla vähemmänkin ajetuissa.

    Comment

    • tdspenari
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 70
      • lapinlääni

      #3
      Totta
      Näkyy saksasta saavan kiittämällä alle 200tkm huilattuja.
      E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
      Ex e39 530da -fl
      Ex e36 325tdsa

      Comment

      • Radon
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 463
        • Suomi-Finland

        #4
        Tarkkana saa kaikenkaikkiaan ostaessa olla, oli sitten 200 tai 400tkm ajettu, näihin kyllä vikoja jos jonkinlaisia tuntuu riittävän ja tosiaan laatu/tai sen puute tuntuu olevan aika yksilöllistä toisissa ei paljoakaan murheita mutta toisissa sitten jatkuvasti. Mutta tosiaan moitteeton toiminta ostaessa niin moottorin, voimansiirron kun alustankin osalta on ainakin hyvä lähtökohta.

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1399
          • Kuopio

          #5
          Nyt alla 209tkm ajettu 530xda toukka ja ei tässä ns. Tyyppivikoja kummempaa ole. Vähemmän natisee ja kitisee ( ei siis ollenkaan) kun moni uusi auto.
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • juhape
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 321
            • Pieksämäki

            #6
            Minä hain pari kuukautta sitten Saksasta merkkiliikkeestä 198tkm ajetun 530d Touring -14. Auto on sisältä ja päältä aivan kuin uusi. Eikä mitään vikaa. Tuntuu ja tuoksuukin uudelta. Ollut siellä ProOfficen johtajalla ja tosi hyvi pidetty siis.
            Pitkänmatkan ajossa nämä ei kulu näköjään juuri ollenkaan....
            -BMW 530d Touring -14 LCI
            -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
            -Zetor 6245-89
            -David Brown 996 -76
            -MF 35 -58
            -Tunturi Super Sport -85
            -Tunturi Super Sport -77

            Comment

            • Ramram
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 64
              • Espoo

              #7
              Omalla kurvailtu 562tkm ja matkan varrella vaihdettu melkein kaikki kuluvat osat. Kardaani, vetarit, startti ja ilmastoinnin kompura (pätkii välillä) on enää vaihtamatta.
              On kuitenkin yhä uudenveriosessa kuosissa. Ei ruostu, eikä ole koskaan jättänyt tien päälle. Edukkaasti kun saa enemmän ajetun, niin saa hyväksyä jokusen tonnin pelivaran pikkuremppoihin ja ennakoimalla mahdollisuuksien mukaan voi käytettyjä osia ostella varuiksi hyllyyn.
              Omasta kulkineesta puuttuu alustan kalliit aktiivihimmelit, mutta muuten listalta ruksittu kaikki alle tonnin varusteet.
              Olennaista on tosiaan kaiken toimivuus ostettaessa ja itseä miellyttävä varustetaso, jotta ei vuosien yhteiselo kariudu vakiomankan kuunteluun tai kaverin auton lasikaton kadehdintaan.
              Matkan varrelta...
              Laturi kestää 280tkm max.
              Öljyt aina parasta laatua
              Etupyörän laakerit noin 200tkm
              Vaihteiston öljyjen huuhteluvaihto max 200 tkm, omalla ajoin 480tkm
              Vaihteiston turbiini 480tkm
              Perä 500 tkm, öljyt loppu. Tarkista omastasi!
              Iskunvaimentajat 450tkm koko kierros, oli ihan loppu. Käytettynä 400,-
              Egr 200 tkm
              Suuttimet n. 400 tkm
              Kone n. 350 tkm ketju katkesi. 11 tEuroa. Kuuntele huollossa jakopää.
              Takakelkan puslat 450 tkm, kaikki uusiksi
              Hiukkassuodattimelle puhdistus 200 tkm välien. Niin kauan kuin kestää
              Lämmityslaitteen puhallin 250 tkm välein
              Ohjausvaihde 250 tkm takuuna vaihdettu
              Vesiventtiili 520 tkm
              Turbo hiluineen 520 tkm, Schmiedmanilta alle 1000,- oem
              Pakkitutkien ja kameroiden piuhat ja liittimet vaatii huolenpitoa

              Ja ei kun iloista ajoa...
              T. Rami
              ---Bmw...ja olet jo perillä---
              E30 320i Cabriolet -89
              E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
              exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
              Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
              ---Jo 3800000 km takana---

              Comment

              • Makro86
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 146
                • Eurajoki

                #8
                Originally posted by Ramram View Post
                Omalla kurvailtu 562tkm ja matkan varrella vaihdettu melkein kaikki kuluvat osat. Kardaani, vetarit, startti ja ilmastoinnin kompura (pätkii välillä) on enää vaihtamatta.
                On kuitenkin yhä uudenveriosessa kuosissa. Ei ruostu, eikä ole koskaan jättänyt tien päälle. Edukkaasti kun saa enemmän ajetun, niin saa hyväksyä jokusen tonnin pelivaran pikkuremppoihin ja ennakoimalla mahdollisuuksien mukaan voi käytettyjä osia ostella varuiksi hyllyyn.
                Omasta kulkineesta puuttuu alustan kalliit aktiivihimmelit, mutta muuten listalta ruksittu kaikki alle tonnin varusteet.
                Olennaista on tosiaan kaiken toimivuus ostettaessa ja itseä miellyttävä varustetaso, jotta ei vuosien yhteiselo kariudu vakiomankan kuunteluun tai kaverin auton lasikaton kadehdintaan.
                Matkan varrelta...
                Laturi kestää 280tkm max.
                Öljyt aina parasta laatua
                Etupyörän laakerit noin 200tkm
                Vaihteiston öljyjen huuhteluvaihto max 200 tkm, omalla ajoin 480tkm
                Vaihteiston turbiini 480tkm
                Perä 500 tkm, öljyt loppu. Tarkista omastasi!
                Iskunvaimentajat 450tkm koko kierros, oli ihan loppu. Käytettynä 400,-
                Egr 200 tkm
                Suuttimet n. 400 tkm
                Kone n. 350 tkm ketju katkesi. 11 tEuroa. Kuuntele huollossa jakopää.
                Takakelkan puslat 450 tkm, kaikki uusiksi
                Hiukkassuodattimelle puhdistus 200 tkm välien. Niin kauan kuin kestää
                Lämmityslaitteen puhallin 250 tkm välein
                Ohjausvaihde 250 tkm takuuna vaihdettu
                Vesiventtiili 520 tkm
                Turbo hiluineen 520 tkm, Schmiedmanilta alle 1000,- oem
                Pakkitutkien ja kameroiden piuhat ja liittimet vaatii huolenpitoa

                Ja ei kun iloista ajoa...
                T. Rami
                Oikein asiallista tietoa F1x sarjan omistajille, ainoastaan auton ikä puuttui
                **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                Comment

                • Boiga
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 1773
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Originally posted by tdspenari View Post
                  Oliko nyt niin että näissä f1x korisissa kakslitrasissa oli vähän kaikenlaista vaivaa moottorin osalta? Onko näissä nyt se n47 moottori?
                  Yhtäkään kommenttia ei ilmeisesti kysyjän kysymykseen suoraan tullut, 30d kuitenkin on eri kuin kysyjän mainitsema 20d. Jakopää noissa isoin murhe mutta ymmärtääkseni noin tonnilla nykyään sen huoltaa kuntoon ennakkoon? Itsellä ei kokemusta mutta näin muutamasta suunnasta kuullut. Sitten toki kallista kun ketju katkeaa. Ei kannata pelätä jos ketju huollettu ja vaikka olisi km jo takana jos hinta on sopiva sekä varusteet miellyttää.
                  Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                  Comment

                  • Ramram
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 64
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Makro86 View Post
                    Oikein asiallista tietoa F1x sarjan omistajille, ainoastaan auton ikä puuttui
                    07/12 On pistetty kasaan.
                    ---Bmw...ja olet jo perillä---
                    E30 320i Cabriolet -89
                    E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                    exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                    Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                    ---Jo 3800000 km takana---

                    Comment

                    • Ileh
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2008
                      • 44

                      #11
                      RamRam - ootko ajanut öljyillä aina huoltovälin?

                      Täällä ajossa teidän ex-518d -> 12/2014 käyttöön otettu F11 B47 koneella + business exclusive ja harman kardonit.. Kilometrejä kirjoitushetkellä 434 tkm, joista mun käytössä 25tkm:
                      - Moottori alkuperäinen
                      - Vaihteistoöljyt vaihdettu ainakin kerran?
                      - Peräöljyt vaihdettu 425tkm - mustaa mönjää tuli pihalle
                      - Ilmajouset 425tkm
                      - Lämmityslaitteen puhallin 418tkm
                      - Ilmastoinnin kompressori 413tkm

                      Tällä hetkellä epäilen että moottorin egr lykkää vikakoodia ajoittain ja iskarit pitää jossain vaiheessa myös päivittää, vielä toimii hienosti.

                      Pientä korjattavaa on ollut, mutta niin on kaikissa. Edelliseen ooppeliin verrattuna suurin ero on että ei oo vielä kertaakaan vituttanut ratissa ja toisekseen ei ruostu.

                      Comment

                      • Ramram
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 64
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Ileh View Post
                        RamRam - ootko ajanut öljyillä aina huoltovälin?

                        Täällä ajossa teidän ex-518d -> 12/2014 käyttöön otettu F11 B47 koneella + business exclusive ja harman kardonit.. Kilometrejä kirjoitushetkellä 434 tkm, joista mun käytössä 25tkm:
                        - Moottori alkuperäinen
                        - Vaihteistoöljyt vaihdettu ainakin kerran?
                        - Peräöljyt vaihdettu 425tkm - mustaa mönjää tuli pihalle
                        - Ilmajouset 425tkm
                        - Lämmityslaitteen puhallin 418tkm
                        - Ilmastoinnin kompressori 413tkm

                        Tällä hetkellä epäilen että moottorin egr lykkää vikakoodia ajoittain ja iskarit pitää jossain vaiheessa myös päivittää, vielä toimii hienosti.


                        Pientä korjattavaa on ollut, mutta niin on kaikissa. Edelliseen ooppeliin verrattuna suurin ero on että ei oo vielä kertaakaan vituttanut ratissa ja toisekseen ei ruostu.
                        👍
                        Pientä huotovelkaa jäänyt, mitä ei takuuaikana ilmennyt.
                        Omassakin puhallin vaihdettiin noilla kilometreillä.
                        Ilmapussit on tosiaan kulutustavaraa n.120-150 tkm
                        Egr vois löytyä oulun Avk:lta halvalla.
                        ---Bmw...ja olet jo perillä---
                        E30 320i Cabriolet -89
                        E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                        exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                        Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                        ---Jo 3800000 km takana---

                        Comment

                        • Ramram
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 64
                          • Espoo

                          #13
                          Ai niin...
                          Huolto-ohjelman mukaan vaihdettu öljyt.
                          Näkyy kaikki sähköisessä huoltokirjassa.
                          ---Bmw...ja olet jo perillä---
                          E30 320i Cabriolet -89
                          E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                          exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                          Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                          ---Jo 3800000 km takana---

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎