Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korkeapainepolttoainepumppu (HPFP) vai joku muu vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Korkeapainepolttoainepumppu (HPFP) vai joku muu vika

    Nyt on pari kertaa tullut käynnistyksen yhteydessä DRIVETRAIN herja ja samalla tyhjäkäynti on ollut todella karkeaa ja kierrokset jääneet heittelemään siihen 500 kieppeille. Uudelleenkäynnistys on kuitenkin korjannut tilanteen. CARLY antaa seuraavat info tiedot, ei varsinaista vikakoodia siis:

    Code: INFO 11B501
    Explanation: High-pressure fuel injection upon release of the:
    pressure too low

    Code: INFO 11B401
    Explanation: High-pressure fuel at or after the release of injection
    (second environmental condition set by time delay) to low pressure

    Mitä nuo koodit mahtavat sanoa? HPFP vaihtoon vai mikä mahtaa olla vikana?
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Katsomaan live-datasta mitkä ne siirto ja rail-paineet on todellisuudessa silloin kun ongelmia on.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Toissapäivänä auto meinasi sammua useamman kerran hiljaisemmassa vauhdissa. Vein auton merkkiliikkeeseen, mutta kaikki on normaalia. Suutinten korjausarvot ovat normaalit, matalapainepuolen bensanpaineet kunnossa, kuten myös korkeapainepuoli. Ei vikakoodeja myöskään. Nyt autokin toimii ihan normaalisti. Voiko tuo HPFP oireilla satunnaisesti vaan, vai onkohan jossain muualla vika?
      Last edited by Fabsu; 10-08-2018, 15:47.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • MazterI
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 312
        • Jyväskylä

        #4
        Ainakin minulla oireili E60:n korkepainepumppu ihan satunnaisesti aluksi ennenkuin totaalisesti laukesi. Mulla oli purettaessa sitten aksila ihan irtipoikki siitä, vaikka sillä oli ihan ajeltukin...

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          #5
          Originally posted by MazterI View Post
          Ainakin minulla oireili E60:n korkepainepumppu ihan satunnaisesti aluksi ennenkuin totaalisesti laukesi. Mulla oli purettaessa sitten aksila ihan irtipoikki siitä, vaikka sillä oli ihan ajeltukin...
          Minkä ajan päästä laukesi? Oliko oireet saman tyyppiset?
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • MazterI
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 312
            • Jyväskylä

            #6
            Kesti oireittein jälkeen useamman tonnin ennenkuin sain aikaiseksi vaihtaa. Oli silloinkin vielä ajokunnossa, mutta tarjosi enemmän jännämomenttia.

            Eka oire mulla oli että kun auto seisoi pitempään (siis mallia päivän) piti startilla hinkata käyntiin pidempään. Sitten satunnaisesti alkoi tulla tuota herjaa (e60:ssä se oli vielä reduced engine eikä drivetrain jos oikein muistan). Loppu kohti muistan kun Lahden motarilla 130 vauhdissa vaan vedot katosi, herja iDriveen ja keltainen valo palamaan. Ennenkuin edes tajusin mitä kävi niin vedot palasi ja ajelin herjat ruudussa 150 km kotiin.

            Kun sitten tuon jälkeen aloin pumpunvaihdolle, niin purettavasta pumpusta oli tosiaan akseli silleen vinosti poikki. Eli sopivassa kulmassa niin että se osittain veti ja pätki välillä... Tiedä sitten oliko muutakin vikaa. Pumpun vaihdoin ja ajoin ko. kulkineella varmaan 80tkm ennenkuin meni vaihtoon

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎