Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 2011 sammui ajosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko1312
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 17
    • hämeenkyrö

    F10 2011 sammui ajosta

    Elikkäs ajelin aikas raskaalla kaasulla ja yhtäkkiä rupesi täristään kun painoi kaasua reilummin ja sitten alkoi puutumaan pikku hiljaa kunnes sammui. Sitten kun pysähdyin koitin startata autoa mutta startti ei jaksanut pyörittää konetta muutakuin todella vaivalloisesti.. Mikä mahtaa olla vikana? Vikakoodi tuli vaihdelaatikon ohjainlaitteelta mutta ei tullut enään takaisin poiston jälkeen. En muista kyllä mikä se oli. Auto on 535d ja poistettu imusarja läpät ja egr hässäkät. Niin ja takaveto mallia.
    Last edited by marko1312; 20-09-2018, 12:23.
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #2
    Eiköhän se ole jurahtanut kiinni. Öljyt tarkkailuun onko hilettä seassa ja pyörittää konetta kampuran päästä.
    E61 M-sport

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #3
      Auto jo N57 koneella? Softattu?

      Mitään oireita tai ylimääräisiä ääniä ei ollut aikaisemmin?

      Jos jotain ylimääräistä on liikkeellä enemmänkin niin tämän voi mahdollisesti huomata jo öljytikun varresta öljynseassa olevasta hileestä. Sinällään tekstisi perusteella tuo kuulostaa nyt varsin huonolle. Eikait näissä N57:ssa oo tainnut mitään erikoisempia ongelmia olla ollut? Voisiko vikakuvaus viitata laakerivaurioon/kiinnileikkaamiseen?
      Last edited by fraatti; 20-09-2018, 18:27.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Voiko näissä hajota huohotin, öljyt männän päälle ja kone jumiin ?
        Samanlaisia tapauksia on ainakin bensoissa ollut useita.

        Comment

        • marko1312
          Newbiemmer
          • Jan 2011
          • 17
          • hämeenkyrö

          #5
          N57 ja softattu, ei ole ollut mitään ongelmia/oireita ennen.. Täytyy illemmalla käydä koittamassa että pyöriikö
          Last edited by marko1312; 20-09-2018, 16:37.

          Comment

          • Palomies
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 192
            • Home

            #6
            Miten taajaan moottoria on huolettu?

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              kävin äxän kanssa bmw huollossa ja siellä oli F11 535d josta oli kampurassa jotain saomista kun työnsi öljyt sieltä ulos.
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • marko1312
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 17
                • hämeenkyrö

                #8
                Autolla ajettu 200tkm, viimeiset 35tkm ollut mulla, öljyt ja suodattimet oon vaihtanut 15tkm välein.öljyn pinta normaalissa.

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #9
                  Öljynsuodatin irti ja puukolla auki, jos metallia niin kampiakselin runkolaakeri melko varmasti mennyt. Jos ensin pyörähtänyt niin tukkinut mennessään viereisen kankiliuskan voitelun ja sekin mahdollisesti leikannut.

                  Kerro tulos sitten. Toivotaan, että olen väärässä, mutta pahoin pelkään.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • marko1312
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 17
                    • hämeenkyrö

                    #10
                    Startti kehä on jostain syystä liian ulkona ja startti pyörii kokoajan. Vanha startti luonnollisesti paloi. Uuden startin otin käydessä irti ja toimii kaikki hyvin startti irrotettuna. Huomenna otan lootan irti ja tutkin vetolevyn kohtalon. Solenoidin ohjaus virta ei jää päälle jos joku sitä ehdottaa koska irrotin sen käydessä ja mittasin ettei tuu jännitettä. Pistän lisää tietoo huomenna.
                    Last edited by marko1312; 22-09-2018, 15:54.

                    Comment

                    • atcc
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2014
                      • 373
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by marko1312 View Post
                      Startti kehä on jostain syystä liian ulkona ja pitää startin päällä kokoajan. Vanha starttI luonnollisesti paloi. Uuden startin otin käydessä irti ja toimii kaikki hyvin startti irrotettuna. Huomenna otan lootan irti ja tutkin vetolevyn kohtalon. Solenoidin ohjaus virta ei jää päälle jos joku sitä ehdottaa koska irrotin sen käydessä. Pistän lisää tietoo huomenna.
                      Oiskohan vetolevyn pultit irroneet/katkenneet :think. Mutta siitäpä se purkamalla selviää
                      F15 X5 M50d -15
                      Ex:
                      F11 530dA xDrive -11
                      E61 530xdA M-sport LCI -07

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1571

                        #12
                        Ainakin 6hp askissa näki sieltä tarkistusreiästä tms että vetolevyn niitit oli löysällä / poikki.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Originally posted by ptikkala View Post
                          Ainakin 6hp askissa näki sieltä tarkistusreiästä tms että vetolevyn niitit oli löysällä / poikki.
                          Näkee sen myös 8 HP:ssa...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎