Originally posted by PNM2
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		F11 ilmajousitus
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On ad/dd alusta (+edc). Oiskohan nuo takaiskarit tulleet jo tiensä päähän... ajettu kohta 240tkm.Originally posted by veku View Postjuu näin minäkin veikkaan onko ad\dd alusta ?
 just vauhdatin omat takaiskarit kun oli mehut ulkona,pakkasella jäässä ja plussan puolella kuin keinutuoli
 Missähän sais järkihintaan vaihdettua ja kannattasko etuiskarit vaihtaa samalla? Eteen on vaihdettu eibachin madaltavat jouset edellisen ostajan toimesta.
 Alusta ei tällä hetkellä vakuuta ajettavuudellaan. Oli kesällä hieman lötkö ja nyt pakkasella jäässä  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by PNM2 View PostMulla on nyt parina päivänä kuulunut F11:sta takaa pörisevää ääntä vähän kuin pakoputki olisi rikki. Ääntä ei kuitenkaan kuulu kuin silloin tällöin lyhyen aikaa eli olisiko tuon mahdollista tulla ilmajousien kompurasta? Ääni on selkeä, vaikkei mikään älyttömän huomiotaherättävä ja nimenomaan kuulostaa ns vuotavalta pörinältä. 
 Kompura resonoi kun työntää painetta taka päähän. Täällä kokemusta 2 talven ajalta. Sama ääni kuuluu just kun keli vaihtelut on isoja. Sulata se auto tallissa kunnolla 🚗 🚗
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo, tämä ongelma poistui tosiaan heti joulun jälkeen kelien lauhduttua. Edellisessä autossa eli 520d vajaavedossa tuota ääntä ei parin vuoden käytöllä koskaan kuulunut mutta nyt 525d xDrive sen sai aikaan. Ei kai tuolla rakenteellisesti ole mitään eroa?Originally posted by Bisnes^ View PostKompura resonoi kun työntää painetta taka päähän. Täällä kokemusta 2 talven ajalta. Sama ääni kuuluu just kun keli vaihtelut on isoja. Sulata se auto tallissa kunnolla i4 M50 i4 M50
 ex: G30 530e xDrive M-Sport
 ex: F11 525d xDrive
 ex: F11 520d
 ex: E91 318i
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Samat ongelmat oli,ja samat kilsat myösOriginally posted by major View PostOn ad/dd alusta (+edc). Oiskohan nuo takaiskarit tulleet jo tiensä päähän... ajettu kohta 240tkm.
 Missähän sais järkihintaan vaihdettua ja kannattasko etuiskarit vaihtaa samalla? Eteen on vaihdettu eibachin madaltavat jouset edellisen ostajan toimesta.
 Alusta ei tällä hetkellä vakuuta ajettavuudellaan. Oli kesällä hieman lötkö ja nyt pakkasella jäässä  
 Takapäähän vaihdoin molemmat iskarit +yms hilppeet merkkihuollossa.
 Nyt on kyyti kunnossa.
 Järkihintaahan noita ei saa mistään, tarvikkeina noita ei ole.F11 M550D
 E39 M5
 F26 3.0 Da M-Sport
 E61 535D M-Sport
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tänään -21 ulkona ja tauluun kilometrin ajon jälkeen "cornering ability restricted". Perä ihan normaalilla korkeudella sekä lähtiessä, että perille päästäessä ja ilmoitus katosi kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Ajossa ei myös mitään vikaa ja perä ei mitekään jäykkä tai ajo olisi jotenkin huonoa ollut tuossa matkalla. Pitääkö tuosta nyt olla huolissaan? Auto oli eilen isossa huollossa ja katsastuksessa, eli muutaman kerran auto ylhäällä jousitus ilman painoa. Voisiko se olla noin pienestä kiinni?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Näin runsailla auton varustetiedoilla sanoisin, että autossasi adaptiivinen alusta?Originally posted by sportpug25 View PostTänään -21 ulkona ja tauluun kilometrin ajon jälkeen "cornering ability restricted". Perä ihan normaalilla korkeudella sekä lähtiessä, että perille päästäessä ja ilmoitus katosi kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Ajossa ei myös mitään vikaa ja perä ei mitekään jäykkä tai ajo olisi jotenkin huonoa ollut tuossa matkalla. Pitääkö tuosta nyt olla huolissaan? Auto oli eilen isossa huollossa ja katsastuksessa, eli muutaman kerran auto ylhäällä jousitus ilman painoa. Voisiko se olla noin pienestä kiinni?
 
 Siinä tapauksessa liittynee kohmeessa olevaan venttiiliryhmään, joka hallinnoi vakaajia.
 
 Asettuu, kun kelit tasaantuu. Jos ei niin vikaa paikantamaan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Dynamic Drive hypännyt pelistä pois (adaptiivisen alustan aktiiviset kallistuksenvakaajat). Joko pakkasen aiheuttamaa hikkaa tai akku vähissä, jolloin tulee kaikenlaisia mielenkiintoisia herjoja.Originally posted by sportpug25 View PostTänään -21 ulkona ja tauluun kilometrin ajon jälkeen "cornering ability restricted". Perä ihan normaalilla korkeudella sekä lähtiessä, että perille päästäessä ja ilmoitus katosi kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Ajossa ei myös mitään vikaa ja perä ei mitekään jäykkä tai ajo olisi jotenkin huonoa ollut tuossa matkalla. Pitääkö tuosta nyt olla huolissaan? Auto oli eilen isossa huollossa ja katsastuksessa, eli muutaman kerran auto ylhäällä jousitus ilman painoa. Voisiko se olla noin pienestä kiinni?
 
 Mulla kun tuli tuo ilmoitus, niin seuraavana päivänä (kova pakkanen edelleen) akkuherja napsahti tauluun.ex: 530xda F11 2012 Msport
 ex: 530xda E61 2008 Msport
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nyt on sitten halvahkot ilmajouset asennettu. Ebay:n myynti-ilmoituksen mukaan OE-laatuiset viiden vuoden takuulla.
 
 
 Eli siis nämä: https://www.ebay.com/itm/2X-PAIR-OE-...72.m2749.l2649
 
 
 En ole Arnotteja tutkinut, mutta kyllä nämä minun silmiin ihan laadukkailta vaikuttivat.
 
 
 Ajettu vasta pari päivää, enkä ole huomannut vielä eroa entisiin.
 Toivottavasti eivät räjähdä pakkasessa :think
 
 
 Asennus tosiaan, kuten useat täällä jo aiemmin todenneet, oli melko nopeaa ja helppoa. Toki istaa tarvittiin tyhjennykseen ja täyttöön. Ja istan seikkaperäiset ohjeet auttoivat myös.
 
 
 Samalla rohkaistuin täällä saamani esimerkin johdosta kuivaamaan myös kompressorin kuivausrakeet, joka olikin jo vähän hankalampaa (purkaminen).
 
 
 Kiitos vielä kaikille tällä foorumilla näistä kirjoittaneille. Tuskin olisin esim. arvannut kompressorin rakeita ruveta kuivailemaan ilman täällä olevia postauksia.F11, 530xd, -13
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tilasin myös testiin nuo "Kanadalaiset" jouset, sanoisin että samaa Kiina-kamaa kun muutkin halppikset (toki tuplahinnalla). En Arnotteihin kyllä lähtisi vertaamaan..-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
 -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
 -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
 -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
 -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hienoa toki jos ajavat asiansa, mutta kyseinen tuotemerkkikin muistuttaa kovasti erään hollantilaisen laatuvaimentimia valmistavan yrityksen lyhennettä, mikä edullisen hinnan ohella antaa vaikutelman kiinakopiosta. Edelleen kun tarkastelee ko. tuotteen myyjän taustayhtiön tietoja, voi vain todeta että kyse on jostain muusta kuin moottoriajoneuvojen varaosiin keskittyneestä yrityksestä. Siksi vaikuttaa hieman erikoiselta, että tällainen pariskunnan perustama ja pyörittämä, pääasiassa kodinelekroniikkaan keskittynyt pienyritys tarjoaisi poikkeuksellisen laadukkaita ja vieläpä kohtuuhintaisia autovaraosia edullisempiin kiinakopioihin verrattuna.Originally posted by böntti View Post...sanoisin että samaa Kiina-kamaa kun muutkin halppikset (toki tuplahinnalla). En Arnotteihin kyllä lähtisi vertaamaan..
 
 Käyttäjäkokemukset ovat toisaalta arvokkaita hälventämään epäluuloja tuotteen laadusta ja kestävyydestä.Last edited by JaniLap; 06-02-2019, 01:12.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
 Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
 Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
 Tampere
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Harmi kun en ole aikaisemmin päässyt kiinalaisiakaan päässyt näkemään.
 
 Onko kukaan noita kiinalaisia ilmajousia laittanut alle?
 
 Onko siis kokemuksia noiden kestosta?
 
 Ei siinä kyllä viidenkään vuoden takuu lohduta, jos joutuu joka vuosi vaihtamaan. F11, 530xd, -13 F11, 530xd, -13
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiinalaisten suurin ongelma on että ne pikaliittimet ei oo kovin pikaiset tai varmat. Kyllä se kumi varmastikkin kestää, sitä en varsinaisesti epäile. Lähinnähän noissa on se että puoleen hintaan saa vastaavia. Muutamaan autoon olen aikojen saatossa kiinalaiset pussit laittanut ja yksikään ei ole tullut reklamaationa takaisin.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
 -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
 -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
 -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
 -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itsekkin vaihdoin 75 euron kiinapussit alle. Käytin auton alkuperäisiä liittimiä, joten noista mukana tulleista on paha mitään sanoa. Nyt 4 viikon jälkeen ainakin auto pysynyt hyvin ylhäällä. Alkuperäiset tosiaan ottivat nokkiinsa, kun kompura hajosi viime talvena ja jouduin ajelemaan 70 kilometriä perä alhaalla, ennen kuin sain auton ylös..
 
 Pitää postata, jos alkavat antautumaan ennenaikaisesti.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ihan mielenkiinnosta olivatko alle laittamasi samannäköisiä kuin nämä tässä? Noissa ainakin tunnusmerkkinä monessa näyttää lukevan kyljessä "airvibration"Originally posted by MattiMan View PostHarmi kun en ole aikaisemmin päässyt kiinalaisiakaan päässyt näkemään.
 
 F11 535dX LCI
 Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
 Comment
Comment