Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sportpug25
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 377
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by PNM2 View Post
    Ja näin loppuivat pörinät, kun lumi suli pois.
    Sama homma. Pörisi tasan yhtenä päivänä.

    Comment

    • major
      Newbiemmer
      • Dec 2018
      • 6
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by veku View Post
      juu näin minäkin veikkaan onko ad\dd alusta ?
      just vauhdatin omat takaiskarit kun oli mehut ulkona,pakkasella jäässä ja plussan puolella kuin keinutuoli
      On ad/dd alusta (+edc). Oiskohan nuo takaiskarit tulleet jo tiensä päähän... ajettu kohta 240tkm.
      Missähän sais järkihintaan vaihdettua ja kannattasko etuiskarit vaihtaa samalla? Eteen on vaihdettu eibachin madaltavat jouset edellisen ostajan toimesta.
      Alusta ei tällä hetkellä vakuuta ajettavuudellaan. Oli kesällä hieman lötkö ja nyt pakkasella jäässä

      Comment

      • Bisnes^
        Bimmer Rookie
        • May 2014
        • 82
        • uusimaa

        #18
        Originally posted by PNM2 View Post
        Mulla on nyt parina päivänä kuulunut F11:sta takaa pörisevää ääntä vähän kuin pakoputki olisi rikki. Ääntä ei kuitenkaan kuulu kuin silloin tällöin lyhyen aikaa eli olisiko tuon mahdollista tulla ilmajousien kompurasta? Ääni on selkeä, vaikkei mikään älyttömän huomiotaherättävä ja nimenomaan kuulostaa ns vuotavalta pörinältä.

        Kompura resonoi kun työntää painetta taka päähän. Täällä kokemusta 2 talven ajalta. Sama ääni kuuluu just kun keli vaihtelut on isoja. Sulata se auto tallissa kunnolla
        🚗

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1106
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Bisnes^ View Post
          Kompura resonoi kun työntää painetta taka päähän. Täällä kokemusta 2 talven ajalta. Sama ääni kuuluu just kun keli vaihtelut on isoja. Sulata se auto tallissa kunnolla
          Joo, tämä ongelma poistui tosiaan heti joulun jälkeen kelien lauhduttua. Edellisessä autossa eli 520d vajaavedossa tuota ääntä ei parin vuoden käytöllä koskaan kuulunut mutta nyt 525d xDrive sen sai aikaan. Ei kai tuolla rakenteellisesti ole mitään eroa?
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #20
            Originally posted by major View Post
            On ad/dd alusta (+edc). Oiskohan nuo takaiskarit tulleet jo tiensä päähän... ajettu kohta 240tkm.
            Missähän sais järkihintaan vaihdettua ja kannattasko etuiskarit vaihtaa samalla? Eteen on vaihdettu eibachin madaltavat jouset edellisen ostajan toimesta.
            Alusta ei tällä hetkellä vakuuta ajettavuudellaan. Oli kesällä hieman lötkö ja nyt pakkasella jäässä
            Samat ongelmat oli,ja samat kilsat myös
            Takapäähän vaihdoin molemmat iskarit +yms hilppeet merkkihuollossa.
            Nyt on kyyti kunnossa.
            Järkihintaahan noita ei saa mistään, tarvikkeina noita ei ole.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • sportpug25
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 377
              • Helsinki

              #21
              Tänään -21 ulkona ja tauluun kilometrin ajon jälkeen "cornering ability restricted". Perä ihan normaalilla korkeudella sekä lähtiessä, että perille päästäessä ja ilmoitus katosi kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Ajossa ei myös mitään vikaa ja perä ei mitekään jäykkä tai ajo olisi jotenkin huonoa ollut tuossa matkalla. Pitääkö tuosta nyt olla huolissaan? Auto oli eilen isossa huollossa ja katsastuksessa, eli muutaman kerran auto ylhäällä jousitus ilman painoa. Voisiko se olla noin pienestä kiinni?

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #22
                Originally posted by sportpug25 View Post
                Tänään -21 ulkona ja tauluun kilometrin ajon jälkeen "cornering ability restricted". Perä ihan normaalilla korkeudella sekä lähtiessä, että perille päästäessä ja ilmoitus katosi kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Ajossa ei myös mitään vikaa ja perä ei mitekään jäykkä tai ajo olisi jotenkin huonoa ollut tuossa matkalla. Pitääkö tuosta nyt olla huolissaan? Auto oli eilen isossa huollossa ja katsastuksessa, eli muutaman kerran auto ylhäällä jousitus ilman painoa. Voisiko se olla noin pienestä kiinni?
                Näin runsailla auton varustetiedoilla sanoisin, että autossasi adaptiivinen alusta?

                Siinä tapauksessa liittynee kohmeessa olevaan venttiiliryhmään, joka hallinnoi vakaajia.

                Asettuu, kun kelit tasaantuu. Jos ei niin vikaa paikantamaan.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • Mattix
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 83
                  • Tampereen seutu

                  #23
                  Originally posted by sportpug25 View Post
                  Tänään -21 ulkona ja tauluun kilometrin ajon jälkeen "cornering ability restricted". Perä ihan normaalilla korkeudella sekä lähtiessä, että perille päästäessä ja ilmoitus katosi kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Ajossa ei myös mitään vikaa ja perä ei mitekään jäykkä tai ajo olisi jotenkin huonoa ollut tuossa matkalla. Pitääkö tuosta nyt olla huolissaan? Auto oli eilen isossa huollossa ja katsastuksessa, eli muutaman kerran auto ylhäällä jousitus ilman painoa. Voisiko se olla noin pienestä kiinni?
                  Dynamic Drive hypännyt pelistä pois (adaptiivisen alustan aktiiviset kallistuksenvakaajat). Joko pakkasen aiheuttamaa hikkaa tai akku vähissä, jolloin tulee kaikenlaisia mielenkiintoisia herjoja.

                  Mulla kun tuli tuo ilmoitus, niin seuraavana päivänä (kova pakkanen edelleen) akkuherja napsahti tauluun.
                  ex: 530xda F11 2012 Msport
                  ex: 530xda E61 2008 Msport

                  Comment

                  • MattiMan
                    Newbiemmer
                    • May 2018
                    • 17
                    • Kuopio

                    #24
                    Nyt on sitten halvahkot ilmajouset asennettu. Ebay:n myynti-ilmoituksen mukaan OE-laatuiset viiden vuoden takuulla.


                    Eli siis nämä: https://www.ebay.com/itm/2X-PAIR-OE-...72.m2749.l2649


                    En ole Arnotteja tutkinut, mutta kyllä nämä minun silmiin ihan laadukkailta vaikuttivat.


                    Ajettu vasta pari päivää, enkä ole huomannut vielä eroa entisiin.
                    Toivottavasti eivät räjähdä pakkasessa :think


                    Asennus tosiaan, kuten useat täällä jo aiemmin todenneet, oli melko nopeaa ja helppoa. Toki istaa tarvittiin tyhjennykseen ja täyttöön. Ja istan seikkaperäiset ohjeet auttoivat myös.


                    Samalla rohkaistuin täällä saamani esimerkin johdosta kuivaamaan myös kompressorin kuivausrakeet, joka olikin jo vähän hankalampaa (purkaminen).


                    Kiitos vielä kaikille tällä foorumilla näistä kirjoittaneille. Tuskin olisin esim. arvannut kompressorin rakeita ruveta kuivailemaan ilman täällä olevia postauksia.
                    Attached Files
                    F11, 530xd, -13

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #25
                      Tilasin myös testiin nuo "Kanadalaiset" jouset, sanoisin että samaa Kiina-kamaa kun muutkin halppikset (toki tuplahinnalla). En Arnotteihin kyllä lähtisi vertaamaan..
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2724
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by böntti View Post
                        ...sanoisin että samaa Kiina-kamaa kun muutkin halppikset (toki tuplahinnalla). En Arnotteihin kyllä lähtisi vertaamaan..
                        Hienoa toki jos ajavat asiansa, mutta kyseinen tuotemerkkikin muistuttaa kovasti erään hollantilaisen laatuvaimentimia valmistavan yrityksen lyhennettä, mikä edullisen hinnan ohella antaa vaikutelman kiinakopiosta. Edelleen kun tarkastelee ko. tuotteen myyjän taustayhtiön tietoja, voi vain todeta että kyse on jostain muusta kuin moottoriajoneuvojen varaosiin keskittyneestä yrityksestä. Siksi vaikuttaa hieman erikoiselta, että tällainen pariskunnan perustama ja pyörittämä, pääasiassa kodinelekroniikkaan keskittynyt pienyritys tarjoaisi poikkeuksellisen laadukkaita ja vieläpä kohtuuhintaisia autovaraosia edullisempiin kiinakopioihin verrattuna.

                        Käyttäjäkokemukset ovat toisaalta arvokkaita hälventämään epäluuloja tuotteen laadusta ja kestävyydestä.
                        Last edited by JaniLap; 06-02-2019, 01:12.
                        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • MattiMan
                          Newbiemmer
                          • May 2018
                          • 17
                          • Kuopio

                          #27
                          Harmi kun en ole aikaisemmin päässyt kiinalaisiakaan päässyt näkemään.

                          Onko kukaan noita kiinalaisia ilmajousia laittanut alle?

                          Onko siis kokemuksia noiden kestosta?

                          Ei siinä kyllä viidenkään vuoden takuu lohduta, jos joutuu joka vuosi vaihtamaan.
                          F11, 530xd, -13

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #28
                            Kiinalaisten suurin ongelma on että ne pikaliittimet ei oo kovin pikaiset tai varmat. Kyllä se kumi varmastikkin kestää, sitä en varsinaisesti epäile. Lähinnähän noissa on se että puoleen hintaan saa vastaavia. Muutamaan autoon olen aikojen saatossa kiinalaiset pussit laittanut ja yksikään ei ole tullut reklamaationa takaisin.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • mixah
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2011
                              • 40
                              • Switzerland

                              #29
                              Itsekkin vaihdoin 75 euron kiinapussit alle. Käytin auton alkuperäisiä liittimiä, joten noista mukana tulleista on paha mitään sanoa. Nyt 4 viikon jälkeen ainakin auto pysynyt hyvin ylhäällä. Alkuperäiset tosiaan ottivat nokkiinsa, kun kompura hajosi viime talvena ja jouduin ajelemaan 70 kilometriä perä alhaalla, ennen kuin sain auton ylös..

                              Pitää postata, jos alkavat antautumaan ennenaikaisesti.

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4628
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by MattiMan View Post
                                Harmi kun en ole aikaisemmin päässyt kiinalaisiakaan päässyt näkemään.
                                Ihan mielenkiinnosta olivatko alle laittamasi samannäköisiä kuin nämä tässä? Noissa ainakin tunnusmerkkinä monessa näyttää lukevan kyljessä "airvibration"

                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎