Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bird
    Newbiemmer
    • Sep 2019
    • 19
    • Pohjois-Karjala

    #46
    Kuitataas tänne, että käväisin sitten Tammisaaressa J&M Techillä, kun sattui muutenkin olemaan asiaa tuonne suunnalle maata. Arnottin pussit vaihtuivat alle, ja sen jälkeen ei ole auton perä painunut enää kertaakaan, vaikka on täällä kotikulmilla välillä ihan kunnon yöpakkasiakin ollut. Eli rikkihän ne pussit mitä ilmeisimmin olivat, vaikka merkkiliike ei vikaa viime kesänä löytänytkään, kun asiasta huollon yhteydessä mainitsin.

    Operaatio maksoi töineen 530 euroa, ja hommassa meni vain noin 25 minuuttia. Toki työn hinta nousi tässä aika korkeaksi, kun pelkät pussit olisivat maksaneet 421 euroa. Toisaalta palvelu oli oikein ystävällistä, ja mukava oli myös päästä hallin puolelle seuraamaan ammattilaista työssään. Eli tämän perusteella kyllä selkeä suositus kyseisen yrityksen palveluille!
    F11 530dA xDrive Touring & Alfa Romeo MiTo QV

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1827
      • N/A

      #47
      Originally posted by MattiMan View Post
      Tuskin olisin esim. arvannut kompressorin rakeita ruveta kuivailemaan ilman täällä olevia postauksia.
      Onkos tämä kompressorin rakeiden kuivattelu sellainen huoltotoimenpide, joka kannattaisi tehdä ennakoivasti vaikka ongelmia ei vielä olisikaan? Miten se käytännössä tapahtuu?

      Missä tuo kompressori sijaitsee? Jossain auton pohjassa takaosassa?
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • radiaani
        Bimmer Rookie
        • Jul 2016
        • 130
        • Etelä-Suomi

        #48
        Mikä on ilmajousien odotettavissa oleva käyttöikä noin suunnilleen?


        Jos autossa on vaihtoautotakuu, niin onko ilmajousen rikkoutuminen vika, joka korjataan takuuseen, vai kulumista, joka korjataan artistin omaan pikkiin?
        Ajossa: F10 520d SE (2012)

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1106
          • Espoo

          #49
          Originally posted by radiaani View Post
          Mikä on ilmajousien odotettavissa oleva käyttöikä noin suunnilleen?


          Jos autossa on vaihtoautotakuu, niin onko ilmajousen rikkoutuminen vika, joka korjataan takuuseen, vai kulumista, joka korjataan artistin omaan pikkiin?
          Mulla vaihdettiin kahteen eri autoon välillä 100000-170000 km kaikki neljä ilmajousta. Lähellä sataatonnia meni vielä maahantuojan piikkiin myyjäliikkeen kautta, muuten vaihdatin JM Techillä tai Bemarihuollossa vähän alle kolmellahuntilla per puoli. Ikää oli ainakin viisi vuotta per osa.
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • MV267
            Newbiemmer
            • Aug 2020
            • 2
            • TURKU

            #50
            Täällä myös satunnaisesti kuskin puolelta perä valuu alas kun seisoo pidempään.

            Osaako joku sanoa, että onko pusseissa jotain eroa kun mulla on adaptiivinen alusta (ainakin luulisin niin), vai onko kaikki samanlaisia?

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #51
              Originally posted by MV267 View Post
              Täällä myös satunnaisesti kuskin puolelta perä valuu alas kun seisoo pidempään.

              Osaako joku sanoa, että onko pusseissa jotain eroa kun mulla on adaptiivinen alusta (ainakin luulisin niin), vai onko kaikki samanlaisia?
              Varaosanomero on bemarilla eri mutta käy ne silti ristiin.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1255
                • Kainuu

                #52
                Onko nämä BMW ilmakompressorit kuinka äänekkäitä että kuuleeko äänen jos auto sammuksissa?
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • Jomppa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 70
                  • Koillis-Helsinki

                  #53
                  Kyllä kuulee.
                  E61 530 D X-Drive LCI

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1255
                    • Kainuu

                    #54
                    Originally posted by Jomppa View Post
                    Kyllä kuulee.
                    Selvä juttu eli siitä ei voi päätellä onko kompura tiensä päässä.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1255
                      • Kainuu

                      #55
                      Tuossa eilen niin iDrive ilmoitta että alustassa on joku häiriö mutta ajoa voi jatkaa. Tuntuma oli että alusta oli kovempi mitä normaalisti. Mitään koodia ei ainakaan Carlyn mukaan jäänyt. Pitäisikö jäädä vai onko niin että näkee vain merkki testerillä?
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • Lenkka
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2019
                        • 183
                        • Kajaani

                        #56
                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Tuossa eilen niin iDrive ilmoitta että alustassa on joku häiriö mutta ajoa voi jatkaa. Tuntuma oli että alusta oli kovempi mitä normaalisti. Mitään koodia ei ainakaan Carlyn mukaan jäänyt. Pitäisikö jäädä vai onko niin että näkee vain merkki testerillä?
                        Kyllä ainakin itsellä Istassa näkyi että homma oli kyykännyt, kun itse katsoin omalla koneellani kun perä alkoi temppuilemaan.
                        Sinnehhän jää pysyvät ja hetkelliset temput.

                        Itsellä selvisi viaksi pussit, jotka vuotivat. Näkee helposti, kun nostaa auton ja suihkuttaa pusseihin vettä. Alkaa nousemaan ilmakuplia jos vuotavat. Sen jälkeen on perä pysynyt ylhäällä, eikä ole kompura juurikaan pörissyt.
                        Last edited by Lenkka; 21-08-2020, 13:34.

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1255
                          • Kainuu

                          #57
                          Originally posted by Lenkka View Post
                          Kyllä ainakin itsellä Istassa näkyi että homma oli kyykännyt, kun itse katsoin omalla koneellani kun perä alkoi temppuilemaan.
                          Sinnehhän jää pysyvät ja hetkelliset temput.

                          Itsellä selvisi viaksi pussit, jotka vuotivat. Näkee helposti, kun nostaa auton ja suihkuttaa pusseihin vettä. Alkaa nousemaan ilmakuplia jos vuotavat. Sen jälkeen on perä pysynyt ylhäällä, eikä ole kompura juurikaan pörissyt.
                          Tänään tuli jälleen että alustan suorituskyky rajoitettu. Ajamisen jatkaminen mahdollista. Täytyy merkki testerillä käydä lukemassa koodit-
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • Lenkka
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2019
                            • 183
                            • Kajaani

                            #58
                            Originally posted by makebm5 View Post
                            Tänään tuli jälleen että alustan suorituskyky rajoitettu. Ajamisen jatkaminen mahdollista. Täytyy merkki testerillä käydä lukemassa koodit-
                            Kajaanissa onnistuu läppärillä katsoa istalla koodit, jos ne kiinostaa. Toki jos aiot kuitenkin auton merkkikorjaamoolla fiksuuttaa, niin samaan rahaanhan se menee.

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1255
                              • Kainuu

                              #59
                              Originally posted by Lenkka View Post
                              Kajaanissa onnistuu läppärillä katsoa istalla koodit, jos ne kiinostaa. Toki jos aiot kuitenkin auton merkkikorjaamoolla fiksuuttaa, niin samaan rahaanhan se menee.
                              Kiitoksia tiedosta voisit yhteystietoja laittaa vaikka YV:llä. Sain nyt koodit luettua mutta varmaan tulevat takaisin.
                              Tämä vika ei liittynyt ilmajousiin nyt tällä kertaa.
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              • zarde
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2004
                                • 70
                                • Helsinki

                                #60
                                Moro, nostellaas tämä ylös. Mulla on edessä kompuran ja pussien vaihto. Edellisestä pussien vaihdosta on kulunut 5 vuotta. Aluksi kuskin puoli laski välillä alas ja se nousi normaalisti kun auton laittoi käyntiin. Olin aivan varma, että vika on palkeessa, mutta välillä pussi tyhjeni heti kun auton sammutti ja samalla kuului ääni kuin venttiilistä olisi päästetty ilmaa pois. Päättelin tästä, että kompuran venttiilipöydän venttiili/suutin jää ikäänkuin auki ja ilma pääsee pois sitä kautta. Samaa oireilua alkoi tulla myös hantin puolelle ja nyt kun pakkaset alkoivat niin kompura yrittää kyllä täyttää palkeita ja käy hetken aikaa ennen kuin sammuu ja perä jää alas. Tämä taas viittaa ilmakuivaimeen joka on todennäköisesti täynnä vettä ja jäässä ja ilma ei kulje kuivaimen patruunan läpi. Tämä siis vain pakkasella, sulalla kelillä kompura toimii normaalisti. Viimeisin käänne on, että kompura pyörii hetken aikaa ja polttaa sitten sulakkeen.
                                Noh, tilasin Autodocista uuden kompuran ja pussit kun olivat niin ihanan halpoja. Kysymys kuuluukin, että kun laitan uudet osat paikalleen niin pitääkö uusi kompura opettaa vai onko kyseessä plug and play laite?
                                BMW 320i -88
                                BMW 525Tds -94
                                BMW 525IA -01
                                BMW 530D -06
                                BMW 525D -11 M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎