Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 EDC iskarin vaihto, koodaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    F11 EDC iskarin vaihto, koodaus?

    Leimalla tuomittiin takaiskari F11sta. Vaihdoin uudet EDC takaiskarit josta seurasi herja näytölle ja vikakoodeja.

    Pitääkö uudet EDC iskarit koodata jotenkin ja onnistuuko koodaus ENET kaapelilla ja Rheingoldin tai ESYSksen avulla?

    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2546
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Pekuz View Post
    Pitääkö uudet EDC iskarit koodata jotenkin ja onnistuuko koodaus ENET kaapelilla ja Rheingoldin tai ESYSksen avulla?
    ISTA:lla täytyy tehdä säätötoimepide. Service funtion -> Vertical-acceleration sensor adjustment, kun auto on tasaisella alustalla.
    N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Pekuz
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 687
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by JaniLap View Post
      ISTA:lla täytyy tehdä säätötoimepide. Service funtion -> Vertical-acceleration sensor adjustment, kun auto on tasaisella alustalla.
      Tuollaista koitin etsiä mutta ei löytyny service function alta. Ainoastaan toiminnallisuustesti iskareille joka ei asiaa helpottanu.

      Lopulta aloin kaivella ESYSksellä ja huomasin että kaksi RK modulia on ilman softaa modulirakenteessa. Katoin vanhasta SVT tiedoston kopiosta mitkä softaversiot on ollu vanhoissa iskareissa ja laitoin koodauksen. Sen jälkeen vielä vikakoodit pois ja taas toimii.

      Jos joku pohtii miten meni ESYSksellä koodaus niin tässä lyhyesti, miten ite sain toimiin.
      Connect > Read FA > Activate FA > Read SVT > Valitaan moduli josta puuttuu koodaus tässä tapauksessa "RK" > Detect CAF for SWE > Valitaan sopiva softaversio > Valitaan puusta moduli "RK" > Hiiren oikee ja "Code".
      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2546
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Pekuz View Post
        ...huomasin että kaksi RK modulia on ilman softaa modulirakenteessa. Katoin vanhasta SVT tiedoston kopiosta mitkä softaversiot on ollu vanhoissa iskareissa ja laitoin koodauksen. Sen jälkeen vielä vikakoodit pois ja taas toimii.
        Hyvin oivallettu. TIS mukaan tosiaan näkyy olevan mainita tuosta softaversiosta "Program/encode the shock absorber and check the software version."
        N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1566

          #5
          Mistä hankit uudet tolpat?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10923
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by JaniLap View Post
            ISTA:lla täytyy tehdä säätötoimepide. Service funtion -> Vertical-acceleration sensor adjustment, kun auto on tasaisella alustalla.
            Cafd sieltä puuttui noista, kuten uusista puuttuu. Ei auta ista kalibroinnit mitään. Virallisestihan tuossa tilanteessa merkkihuollossa vetäistäisiin kaikkiin purkkeihin uusimmat softat, jos jo ei ole ja ISTA hoitaisi sitten samalla nuo iskarit. Ne TIS ohjeet on ihan yhtä tyhjän kanssa kotikäyttöön kun siellä oletetaan, että aina tehdään BMW ohjeen mukaan, eli uudet softat aina sisään (jos ei jo ole). Vaatii ICOM+virtalähteen. Ei mitään järkeä alkaa ISTA:lla yleensäkkään säätämään mitään vaihtoja kun E-sys hoitaa tälläiset aina kätevämmin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Pekuz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 687
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by ptikkala View Post
              Mistä hankit uudet tolpat?
              Täältä:
              genuine parts GmbH Webshop, Original Teile E-Shop, Verkauf von Original KFZ und LKW Ersatzteilen, sales of original spare parts for vehicle and truck


              Oli ainoa paikka mistä löyty alle viiden sadan kappale.
              Oli vielä tuoreesta valmistuserästä, päivämäärä molemmissa osissa 16.10.18
              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7481
                • Jyväshyvä

                #8
                Sama homma täällä, sain kyllä iskarit koodattua, en löydä "Vertical acceleration sensor adjustment" suoraan ICM:n tai VCM:n alta tai haullakaan, ei anna vikakoodeja mutta perä pompottaa aika pahasti...

                Löytyy vain tuo aiemmin mainittu EDC: Vertical acceleradion sensor test ja se näyttää ok:ta kaikille iskareille erikseen...

                Edit: Rupes ne toimimaan kun käytti unilla...
                Last edited by MajorDrake; 02-02-2019, 17:32.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5329
                  • S:t Karins

                  #9
                  Jos vaihtaa esim. uudemmasta 140i:stä adaptiiviset iskarit vanhempaan 135i:een miten tuo koodaus?
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10923
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Tommix View Post
                    Jos vaihtaa esim. uudemmasta 140i:stä adaptiiviset iskarit vanhempaan 135i:een miten tuo koodaus?
                    No jos ne sinne käypäiset (paha nyt sanoa kun ei mitään auton iästä ollut mainintaa), niin koodaus käy helposti E-sys:llä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • walopower
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 294
                      • Espoo

                      #11
                      Espoossa onnistuu uusien iskareiden ohjelmointi.
                      Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Lohjalla myös, varmaan myös Porvoossa, Oulussa sekä Leningradisssa.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • JTM81
                          Newbiemmer
                          • Jun 2017
                          • 7
                          • Kanta-Häme

                          #13
                          Originally posted by Pekuz View Post
                          Tuollaista koitin etsiä mutta ei löytyny service function alta. Ainoastaan toiminnallisuustesti iskareille joka ei asiaa helpottanu.

                          Lopulta aloin kaivella ESYSksellä ja huomasin että kaksi RK modulia on ilman softaa modulirakenteessa. Katoin vanhasta SVT tiedoston kopiosta mitkä softaversiot on ollu vanhoissa iskareissa ja laitoin koodauksen. Sen jälkeen vielä vikakoodit pois ja taas toimii.

                          Jos joku pohtii miten meni ESYSksellä koodaus niin tässä lyhyesti, miten ite sain toimiin.
                          Connect > Read FA > Activate FA > Read SVT > Valitaan moduli josta puuttuu koodaus tässä tapauksessa "RK" > Detect CAF for SWE > Valitaan sopiva softaversio > Valitaan puusta moduli "RK" > Hiiren oikee ja "Code".

                          Osaisko joku neuvoa.. Vanhat EDC iskarit tuli tiensä päähän, ja vaihdoin uudet. Nyt tietokone herjaa "Dynamic Damping Control" herjaa.

                          E-sys:llä löydän nuo 4 kpl RK moduuleja, joista kahdesta puuttuu nuo CAFT:it. Tuon yllä olevan ohjeen mukaan saan tehtyä, mutta tuo viimeinen kohta, "Code" päättyy aina erroriin..

                          Auto on siis F11 530 X drive 2011. I-Level actual on F010-11-09-504.

                          Yritin nyt koodausta E-sys 3.33.0 versiolla.

                          PSDZ tiedostoja olen löytänyt kokeiltavaksi 4.21.32.7 ja 63.3.

                          Tuos E-sys 3.33.0 sanoo infossaan, että oikea psdz versio olisi 5.07.01

                          Sellaista en ole onnistunut netistä löytämään, maksullisistakaan..

                          Olen hieman alkutaipaleella tämän koodaus asian opiskelussa, mutta päätin opetella homman ku ei näytä autokorjaamotkaan osaavan..

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            #14
                            Originally posted by JTM81 View Post
                            Osaisko joku neuvoa.. Vanhat EDC iskarit tuli tiensä päähän, ja vaihdoin uudet. Nyt tietokone herjaa "Dynamic Damping Control" herjaa.

                            E-sys:llä löydän nuo 4 kpl RK moduuleja, joista kahdesta puuttuu nuo CAFT:it. Tuon yllä olevan ohjeen mukaan saan tehtyä, mutta tuo viimeinen kohta, "Code" päättyy aina erroriin..

                            Auto on siis F11 530 X drive 2011. I-Level actual on F010-11-09-504.

                            Yritin nyt koodausta E-sys 3.33.0 versiolla.

                            PSDZ tiedostoja olen löytänyt kokeiltavaksi 4.21.32.7 ja 63.3.

                            Tuos E-sys 3.33.0 sanoo infossaan, että oikea psdz versio olisi 5.07.01

                            Sellaista en ole onnistunut netistä löytämään, maksullisistakaan..

                            Olen hieman alkutaipaleella tämän koodaus asian opiskelussa, mutta päätin opetella homman ku ei näytä autokorjaamotkaan osaavan..
                            Hommaa BMW testeri tai käytä dealerillä koodattavana pumput käyttöön.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10923
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by JTM81 View Post
                              Osaisko joku neuvoa.. Vanhat EDC iskarit tuli tiensä päähän, ja vaihdoin uudet. Nyt tietokone herjaa "Dynamic Damping Control" herjaa.

                              E-sys:llä löydän nuo 4 kpl RK moduuleja, joista kahdesta puuttuu nuo CAFT:it. Tuon yllä olevan ohjeen mukaan saan tehtyä, mutta tuo viimeinen kohta, "Code" päättyy aina erroriin..

                              Auto on siis F11 530 X drive 2011. I-Level actual on F010-11-09-504.

                              Yritin nyt koodausta E-sys 3.33.0 versiolla.

                              PSDZ tiedostoja olen löytänyt kokeiltavaksi 4.21.32.7 ja 63.3.

                              Tuos E-sys 3.33.0 sanoo infossaan, että oikea psdz versio olisi 5.07.01

                              Sellaista en ole onnistunut netistä löytämään, maksullisistakaan..

                              Olen hieman alkutaipaleella tämän koodaus asian opiskelussa, mutta päätin opetella homman ku ei näytä autokorjaamotkaan osaavan..
                              Koodaus onnistuu aina kunhan käytössä on vaan vähintää sama tai uudempi i-level läppärillä. Eihän tuollaista psdz 5.07.01 ole käsittääkseni edes olemassa. Sulla on tämän vuoden versiot, joten siitä ei jää homma kiinni. Näkemättä mahdoton sanoa mikä siellä vastustaa. Minulta onnistuu etänäkin koodata nuo, jos et saa niitä koodattua.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎