Eli mites tästä perhosen siipi efektistä pääsee eroon. Kovilla pakkasilla muodostuu tuulilasiin.
Osaako kukaan kertoa miksi keskiosa pysyy huonommin auki ?
Kiitos.
Esim. Ajamalla tuolla sigun toisella autolla. Mutta asiaan: itse pidän kovilla pakkasilla suoraan tuulilasille hieman ja sitten kun on ok, takas automaatiile.
Ominaisuus.
Mitäs raikkareita sinne kuuluisi laittaa, lähinnä onko tiedossa että jonkun valmistajan perusraikkairit ei toimisi oikein?. Näköjään nykyään on kaikenlaisia antibakteerisia tms suodattimia. Onko tuommoisista tietoa toimiiko ne oikein?
Mulla huurtuu myös tuulilasi. Raikkari vaihdettu viimeksi keväällä Laakkosella ja vaihdetaan viikon päästä seuraavan huollon yhteydessä. Lasi on myös putsattu. Samoin takaovista lähtien takasivulasit huurussa.
Mulla huurtuu myös tuulilasi. Raikkari vaihdettu viimeksi keväällä Laakkosella ja vaihdetaan viikon päästä seuraavan huollon yhteydessä. Lasi on myös putsattu. Samoin takaovista lähtien takasivulasit huurussa.
Eihän lattimatot ole märät? Esim. ovien vuotavat kosteussulut.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Viime talvena mä ihmettelin meidän vaimon käytössä olleen Skodan osalta miksi siinä oli koko ajan ikkunan sisältä jäässä tai huurussa. Vaidettiin suodatin ja putsattiin suodattimen kotelo. Katsottiin ettei kosteutta ole lattiamattojen alla tms. Ei löytynyt syytä.
Sitten kun mun piti helmikuussa katsastuksen huomautuksen takia vaihtaa siihen lisäjarruvalo, niin ihmettelin missä lämpimässä paikassa voisin sen tehdä. Vaimo sanoi, että mene hänen työpaikan parkkihalliin. Ok, kuulosti hyvältä. Ajelin sinne ja halliin saapuessa ja muutaman kerroksen maan alle ajaessani kaikki ikkunat meni sumuiseksi kun kosteus tiivistyi ikkunoihin ulkopuolelle. Vaihdoin jarruvalon ja lähdin reilun tunnin päästä kotiin päin (pieniä hankaluuksia niin kesti vaihto). Autoon istuessa ihmettelin miksi kaikki pinnat ovat kosteina? Ratti, kojelauta, kaikki. Ja sitten ongelma ratkesi.
Parkkihalli on vain kahden kilometerin päässä kotoa. Joka aamu emäntä oli lähtenyt kylmällä autolla pihasta ja ajanut sinne työpaikan parkkihalliin. Kahden kilometrin matkalla diesel ei ehtinyt lämmetä mitenkään, joten halliin meni aivan jääkylmä auto. Tottakai hallin lämmin ja kostea ilma kondensoitui autoon joka paikkaan ja sen takia kaikki ikkunat olivat seuraavana aamuna jäässä tai huurussa sisältä.
Tää ei välttämättä ratkaise tätä kysyjän ongelmaa, mutta joskus pitää ajatella asioita ns. laatikon ulkopuolelta. Syy voi olla jossain ihan muualla.
Toki kysyjän kanattaa tuossa lisäksi katsoa ettei siellä raitisilmasuodattimen kotelossa ole mitään moskaa pohjalla.
Eihän lattimatot ole märät? Esim. ovien vuotavat kosteussulut.
Ei ole. Tämä on tosiaan tsekattu, koska aikanaan kolmossarjalaiseen parinkin oven kosteussulut liimattiin uudelleen. Esim kontissa vasemmanpuolimmaisen "luukun" muovilattia oli tällä viikolla hieman kostea, kun otin sieltä hanskan tankkausta varten. Kuminen työhanska oli siis jopa märkä.
Eli mites tästä perhosen siipi efektistä pääsee eroon. Kovilla pakkasilla muodostuu tuulilasiin.
Osaako kukaan kertoa miksi keskiosa pysyy huonommin auki ?
Kiitos.
Mie olen pitänyt ilman suuntauksen näin pakkasilla manuaalilla, jaolla "joka paikkaan" eli ylös, keskelle ja alas (minulla on perusilmastointi). Puhallusnopeus kahta pykälää vaille maksimit. Onneksi F10 puhallin on todella hiljainen!
Automaattitoiminto ei tahdo toimia näin talvipakkasilla kunnolla, ei oikeastaan missään autossa. Lämmintä puhalletaan enemmän alas, mikä nyt tuntuukin loogiselta, mutta kovalla pakkasella sitä tarvitaan myös jonkin verran laseille.
W212 Mersussa ne lasit vasta huurtuukin, F10:ssä ei minusta edes ole koko ongelmaa...
Mie olen pitänyt ilman suuntauksen näin pakkasilla manuaalilla, jaolla "joka paikkaan" eli ylös, keskelle ja alas (minulla on perusilmastointi). Puhallusnopeus kahta pykälää vaille maksimit. Onneksi F10 puhallin on todella hiljainen!
Sama käytössä myös täällä. Nyt katselin vähän mattoja, ja kyllähän ne varmaan vähän kosteat ulkoatulleesta lumesta ovat. Lumi sulaa puhaltimen lämmössä mutta (kangas)matto ei pääse kunnolla kuivumaan, kun auto asuu ulkona. Täytyy nostella huomenissa matot sisälle kuivumaan.
Sama käytössä myös täällä. Nyt katselin vähän mattoja, ja kyllähän ne varmaan vähän kosteat ulkoatulleesta lumesta ovat. Lumi sulaa puhaltimen lämmössä mutta (kangas)matto ei pääse kunnolla kuivumaan, kun auto asuu ulkona. Täytyy nostella huomenissa matot sisälle kuivumaan.
Jos siellä ei vettä ole muuta kuin ne kenkien lumien sulamisvedet, niin lyhyemmässä ajossa autossa kannattaa pitää tälläistä:
Auttaa tuohon kenkien mukana tulevan lumen aiheuttamaan huurtumiseen.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Olisko linkkiä heittää, niin saisi vähän lisäspeksejä?
Eipä tuo mitään ihmeellistä, sisältää silica rakeita. Imee siis autosta liian kosteuden pois. Välillä käyttää uunissa, niin ei tarvitse vaihtaa. Näitähän taitaa löytyä joka halpahallista, motonetistä jne.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment