Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä tälläisen "pusun" korjaaminen maksaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2000
    • Tampere/kainuu

    #16
    Tämä helpottuu liikaa tuleville arvailijoille kun hintoja tipahtelee lisää

    OT: umpioiden hinnoista sen verran. Vaihtelin juuri G11 laser led umpion. 4600€ ilman elektroniikkaa / kpl
    Last edited by zakspeed; 14-02-2019, 14:26. Reason: OT lisätty
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2763
      • Tampere

      #17
      Sisustan vauriothan on vielä kokonaan käsittelemättä...

      Tässä on käynyt niin, että kuskilla on iso kokis kipannut törmäystilanteessa syliin ja pitkin mittaristoa ja HUD:ia, jolloin samalla kertaa sekä laajennettu mittaristo, HUD ja tuuletetut comfort-istuimet oikosulussa ja siis uusittava, sekä kaksi kertaa haukattu dönerkebab levinnyt pitkin individual sisäkattoa, joka rasvatahrojen takia jouduttu uusimaan.

      Rouvalla vieressä lipesi pikkusikari kädestä ja pudotessaan nahkaverhoillun kojelaudan päälle poltti reiän, jolloin kokonahkainen kojelautakin uusittava.

      Kyllähän tästä kertyy se 21 500 euroa kokonaisuudessaan.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3410
        • Kotka

        #18
        Näillä lisätiedoilla sanon 22000
        Last edited by Skarpa; 14-02-2019, 14:42.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17546
          • Turku

          #19
          Originally posted by Skarpa View Post
          Näillä lisätiedoilla sanon 22000
          Janilapin lisätiedoilla 28500€
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            #20
            Originally posted by zakspeed View Post
            OT: umpioiden hinnoista sen verran. Vaihtelin juuri G11 laser led umpion. 4600€ ilman elektroniikkaa / kpl
            No kylläpä on nuokin kalliit. Mahtaa sisältää sitten jotain todella eksoottista elektroniikkaa sisuksissa

            Toiminta vaikuttaa varsin samantyyliselle kun adaptiivisissa led-valoissa. Liikkeet tosin näyttävät nopeammilta ja taitaa tuossa olla jalankulkijoiden "vilkutus" myös mukana...

            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              #21
              Originally posted by JaniLap View Post
              Sisustan vauriothan on vielä kokonaan käsittelemättä...

              ...Kyllähän tästä kertyy se 21 500 euroa kokonaisuudessaan.
              Sisustan vaurioista ei ollut mitään mainintaa mutta kyllähän se summa on tuo tarkistamasi 21500€, melko kallista. :think




              Sinänsä aiheeseen liittyen kaverin tuttu töytäisi tälläisen auton tiellä olleeseen jääkökköön noin 40km/h vauhdista. Siitä seurauksena mitään autosta ei hajonnut sinällään mutta jalakulkijoiden turvallisuudeksi rakennetut konepellin raolleen nostavat kaasupatrunat pamahtivat ja pelti jäi sekä etu että takalaidasta hiukan auki. Pikaisesti pläräsin että käytetyilläkin osilla moisen korjaaminen maksaa >500€. Onko kenelläkään mitään tietoa mitä tämä maksaa merkkiliikkeessä? (kyseinen auto meni kyllä vakuutuksen piikkiin liikkeeseen mutta en ole kysellyt että mitä korjaus mahtoi maksaa)
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • henka
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2011
                • 251
                • inkoo

                #22
                Jaaa noin kallista. Toivottavasti ei vakuutuksista alkaa tulla kalliiksi näissä f ja g sarjoissa
                F30 LCI 330d M-sport -16

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 2000
                  • Tampere/kainuu

                  #23
                  Sitten se suomalainen versio tästä eli auto avk:lla ja joku sen ostaa ja korjaa halvalla liikenteeseen. Se pommi sitten kiertelee parikymmentävuotta pitkin maata aiheuttaen harmaita hiuksia ja turhaa rahan palamista monelle omistajalleen.

                  Tänään viimeisin havainto tällaisesta. Omistaja täysin tietämätön miten ja minkälaisen virityksen kanssa hän liikkuu liikenteen seassa.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4048
                    • Turku

                    #24
                    Ei se kovin isoa vaadi edes E sarjassa että menee kymppi yli että pamahtaa. Justiinsa oli e70, ajettu ojapenkkaan, mutta pehmeään ja ei kuskin mukaan edes kovaa. Kuskin etupyörä 10mm takana, etupuskuri, molemmat umpiot(molemmat säröillä), is kasa muovihilua keulasta, flekti jne, ja 12k korjausarvio ja auto lunnaiksi. Tuonkin olisi tonnilla maks kahdella tehnyt itselle hyväksi.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2000
                      • Tampere/kainuu

                      #25
                      Hiljan oli G31 likimain 40K€ rutturemontissa.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • hietase
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 562
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by zakspeed View Post
                        OT: umpioiden hinnoista sen verran. Vaihtelin juuri G11 laser led umpion. 4600€ ilman elektroniikkaa / kpl
                        Jotenkin sylettää tämä koko tilanne. On aivan sietämätöntä, että missään autossa on muka 4600€ maksava umpio. Siis oikeasti, funtsatkaapa hetki, 4600€ yksi ainoa umpio.

                        Tällainen hinnoittelu ei voi, ainakaan minun mielestäni, perustua todellisiin tuotantokustannuksiin. Kyseessä on rahat pois uutta haluavilta-hinnoittelusta. Tämä näkyy negatiivisesti vakuutusyhtiöiden tuloksissa, ja siihen me vanhoilla romuilla ajavatkin joudumme valitettavasti osallistumaan omien maksujemme kautta.

                        Ja jos kaikesta huolimatta tuollaisen umpion tuotantokustannukset olisivat ihan oikeasti noin tähtitieteelliset, niin sellaisen asentaminen autoon pitäisi kieltää, tai sitten vakuutuksessa pitäisi olla korvauskatto kyseiselle osalle, esim. 1500€. En usko minkään testin paljastavan tällaisen umpion ylivertaisuutta esim. tavalliseen xenon-umpioon verrattuna. Ihan höpöhöpöä.

                        Osana ongelmaa on kaiketi se, että muotoilijat piirtävät uudet autot niin onnettomiksi valoiltaan, että käytännön näkökulmasta surkean kokoisesta räppänästä pitäisi saada Faroksen majakan lumenit ulos.

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4629
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by hietase View Post
                          Jotenkin sylettää tämä koko tilanne. On aivan sietämätöntä, että missään autossa on muka 4600€ maksava umpio. Siis oikeasti, funtsatkaapa hetki, 4600€ yksi ainoa umpio.
                          Eihän tuollaisessa mitään järkeä olekaan. Rahat otetaan telteen niiltä kenellä sitä on. Silti sitä myydään myös retrofittinä, 12k€

                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2763
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by hietase View Post
                            Jotenkin sylettää tämä koko tilanne. On aivan sietämätöntä, että missään autossa on muka 4600€ maksava umpio. Siis oikeasti, funtsatkaapa hetki, 4600€ yksi ainoa umpio.

                            ...En usko minkään testin paljastavan tällaisen umpion ylivertaisuutta esim. tavalliseen xenon-umpioon verrattuna. Ihan höpöhöpöä.
                            BMW:n (ja muidenkin vastaavien) lasertekniikkaa hyödyntävien ajovalojen valmistusta ei oikein voi verrata led- tai xenonpolttimoihin, vaan kyseessä on valotehon osalta selvästi edistyksellisempi menetelmä. Valo tuotetaan sinilaserilla, joka virittää keltafosforilla pinnoitetun linssin lähettämään valkoista valoa useisen peilien kautta. Valoihin voidaan yhdistää GPS-ohjaus, jolloin ne huomioivat ja ennakoivat ajoväylän ja maastonmuotojen muutokset. Valoteho on noin 10-kertaa xenon- tai ledipolttimoa suurempi, vaikka niiden energiankulutus on noin 25-35 % pienempi kuin led-polttimoiden.

                            G-sarjalaisten:




                            I-sarjalaisten


                            Last edited by JaniLap; 15-02-2019, 22:51.
                            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by hietase View Post
                              Jotenkin sylettää tämä koko tilanne. On aivan sietämätöntä, että missään autossa on muka 4600€ maksava umpio. Siis oikeasti, funtsatkaapa hetki, 4600€ yksi ainoa umpio.

                              Tällainen hinnoittelu ei voi, ainakaan minun mielestäni, perustua todellisiin tuotantokustannuksiin. Kyseessä on rahat pois uutta haluavilta-hinnoittelusta. Tämä näkyy negatiivisesti vakuutusyhtiöiden tuloksissa, ja siihen me vanhoilla romuilla ajavatkin joudumme valitettavasti osallistumaan omien maksujemme kautta.

                              Ja jos kaikesta huolimatta tuollaisen umpion tuotantokustannukset olisivat ihan oikeasti noin tähtitieteelliset, niin sellaisen asentaminen autoon pitäisi kieltää, tai sitten vakuutuksessa pitäisi olla korvauskatto kyseiselle osalle, esim. 1500€. En usko minkään testin paljastavan tällaisen umpion ylivertaisuutta esim. tavalliseen xenon-umpioon verrattuna. Ihan höpöhöpöä.

                              Osana ongelmaa on kaiketi se, että muotoilijat piirtävät uudet autot niin onnettomiksi valoiltaan, että käytännön näkökulmasta surkean kokoisesta räppänästä pitäisi saada Faroksen majakan lumenit ulos.
                              No eihän varaosahinnat ole koskaan heijastaneet sitä osan todellista valmistus kustannusta. Perus corolla valmistuskustannukset taitaa olla joku ~3000€. Siitä kun alkaa miettimään, että kuinka paljon osista saman auton kasaaminen maksaisi alkuperäisistä osista niin
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 2000
                                • Tampere/kainuu

                                #30
                                Originally posted by JaniLap View Post
                                BMW:n (ja muidenkin vastaavien) lasertekniikkaa hyödyntävien ajovalojen valmistusta ei oikein voi verrata led- tai xenonpolttimoihin, vaan kyseessä on valotehon osalta selvästi edistyksellisempi menetelmä. Valo tuotetaan sinilaserilla, joka virittää keltafosforilla pinnoitetun linssin lähettämään valkoista valoa useisen peilien kautta. Valoihin voidaan yhdistää GPS-ohjaus, jolloin ne huomioivat ja ennakoivat ajoväylän ja maastonmuotojen muutokset. Valoteho on noin 10-kertaa xenon- tai ledipolttimoa suurempi, vaikka niiden energiankulutus on noin 25-35 % pienempi kuin led-polttimoiden.
                                Kyllä se aika hitecilta vaikuttaa jo tuon laserumpion rakenne, kun sitä pyörittelee pöydällä. Ei välttämättä kulut lähelläkään myyntihintaa tietenkään. Suunnittelua ja testailua kuitenkin ottanut monta vuotta tuonkin tuominen käytännön tasolle.

                                Täytyy muistaa, että tässäkin kohtaa puhutaan uraa uurtavasta valotekniikasta jota ei juuri muilla vielä ole (audi?)

                                Hinnat yleensä kuitenkin lähtee rauhoittumaan jos tekniikka yleistyy.

                                Vielä lisäksenä alkuperäiseen kustannusarvioon, että olisihan tuosta saanut vieläkin kalliimman paketin jos olisi ollut dynamic marker light valot vielä keulassa
                                Last edited by zakspeed; 16-02-2019, 07:29. Reason: Kustari lisäys.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎