Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 Kierroslukumittarin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enskapoeka
    Newbiemmer
    • Apr 2019
    • 4
    • Tampere

    F11 Kierroslukumittarin ongelma

    Päivää mestarit,

    Onko kenelläkään ollut ongelmia mittariston kanssa? Itselläni illalla kierroslukumittari päätti, että vaikka auto ei ole käynnissä, niin kierrosluku näyttää 3000rpm. Autolla ajaessa taas tuo 3000rpm on tällä hetkellä ns. "nollakohta" ja muuten mittari toimii normaalisti. Onko kukaan purkanut tuota mittaristoa, vai onko hyviä vinkkejä mistä aloittaa?

  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2673
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Enskapoeka View Post
    Onko kukaan purkanut tuota mittaristoa, vai onko hyviä vinkkejä mistä aloittaa?
    Tässä tilanteessa vikakoodien luku voisi olla ensimmäinen askel, ennen kuin alkaa mittaristoa irroitella. Minulta löytyy tarvittaessa myös korvaava mittaristo, mikäli nykyinen on entinen.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Enskapoeka
      Newbiemmer
      • Apr 2019
      • 4
      • Tampere

      #3
      Originally posted by JaniLap View Post
      Tässä tilanteessa vikakoodien luku voisi olla ensimmäinen askel, ennen kuin alkaa mittaristoa irroitella. Minulta löytyy tarvittaessa myös korvaava mittaristo, mikäli nykyinen on entinen.
      Salavalikon kautta tein system checkin, eikä auto antanut mitään vikoja. Näyttäisikö koodinlukija mahdollisesti enemmän?

      Samalla auto testaa myös mittaristoa, kierroslukumittarista loppui asteikko kesken ja tällä hetkellä auto sammuksissa mittari on n. 700. Yllättävän ärsyttävä vika, vaikka tuntuu olevan vaan visuaalinen ongelma.

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #4
        Äkkiä tulis mieleen mittaristossa aiemmin tehdyt kepposet, ja neula löysässä.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2673
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Enskapoeka View Post
          Salavalikon kautta tein system checkin, eikä auto antanut mitään vikoja. Näyttäisikö koodinlukija mahdollisesti enemmän?
          Merkkikohtaisella testerillä on mahdollista tarkastella koko auton järjestelmää ja vikakoodien lähempi tarkastelu saattaa helpottaa vikadiagnostiikkaa. Salavalikon kautta käynnistämäsi "self-test" rajautuu mittariston visuaaliseen testaukseen, muttei ole kattava vianmääritys.

          Havaitsemasi mittariston virhetoiminto voi olla oire tulevasta laajemmasta vikatilasta tai jäädä satunnaiseksi toimintahäiriöksi. Saatavilla olevien tietojen perusteella vaikeaa kommentoida.

          Voisit myös tarkastaa mittariston sulakkeiden tilanne ja katsoa mitä mittariston toiminnalle tapahtuu, kun irroitat akun miinusnavan ja annat auton seistä tunnin-pari virrattomana ennen kuin kytket virrat takaisin.
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Enskapoeka
            Newbiemmer
            • Apr 2019
            • 4
            • Tampere

            #6
            Originally posted by JaniLap View Post
            Merkkikohtaisella testerillä on mahdollista tarkastella koko auton järjestelmää ja vikakoodien lähempi tarkastelu saattaa helpottaa vikadiagnostiikkaa.
            Onnistuuko vikakoodit esimerkiksi sun kautta?


            Otetaas taas pieni tilannepäivitys vielä illalta. Tällä hetkellä mittari on löytänyt takaisin sinne missä sen kuuluukin olla. Kerrankin start/stop- toiminnosta oli hyötyä, koska huomasin sen laskevan kierroslukumittaria aina hieman alaspäin. Ajelin hetken keskustassa ja neula putosi nollille.

            Matkalla tein yhden 10min pysähdyksen jonka jälkeen auton käynnistymisen jälkeen voisi kuvailla mittarin olleen hukassa. Se värähteli, eikä oikeen tiennyt missä sen pitäisi olla, mutta se löysi paikkansa, kun kiihdytti vähän terävämmin. Sen jälkeen vika ei enää palannut. Jäädään seurailemaan mitä tapahtuu

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2673
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Enskapoeka View Post
              Onnistuuko vikakoodit esimerkiksi sun kautta?
              Esimerkiksi minulta.

              Mikäli tilanne asettuu itsestään, niin hyvä näin. Osoittimia ohjataan sähköisesti, jolloin tulee mieleen että auton akku ja laturi lienevät kuitenkin kunnossa?
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7518
                • Jyväshyvä

                #8
                Eiköhän kyse ole kuitenkin mekaanisesta viasta. Jousen pitäisi kyllä palauttaa mittari 0-asentoon kun virrat sammuttaa. Ts. viisari on pyörähtänyt aksellillaan jos se nyt muuten toimii mutta näyttää kokoajan 3000 rpm liikaa...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Enskapoeka
                  Newbiemmer
                  • Apr 2019
                  • 4
                  • Tampere

                  #9
                  Tänään vika palasi takasin. Ärsytti sen verran että päätin korkata ruudun auki heti kotiin päästyäni.





                  Ensiksi esimerkiksi kahdella ruuvarilla käännetään mittaristo syliin.



                  Toisesta reiästä löytyy lipareet mitkä pitää kääntää alaspäin.



                  Kaksi liitintä irti mittariston takaa, sen jälkeen muovikuoria pois päältä ja päästään piirilevylle missä mittaristot oikeasti sijaitsee. Kierrolukumittari kuvassa alempana.



                  Valkosen korkin alta löytyy tällänen hitech-tuote. Huomasin, että juurikin tuo sininen hammaspyörä oli pois paikoiltaan ja vika on siis varmasti ollut siinä. Hampaat paikoilleen ja osat käännetyssä järjestyksessä takasin paikoilleen. Nyt mittari toimii taas niin kun kuuluukin ja omistajaa hymyilyttää.

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1399
                    • Kuopio

                    #10
                    👍 aika hitekkiä tosiaan tuo roina tuolla... 🤣
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4595
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Enskapoeka View Post
                      Tänään vika palasi takasin. Ärsytti sen verran että päätin korkata ruudun auki heti kotiin päästyäni.
                      Samalla voi vilkaista ettei täällä ole käyty sorkkimassa: https://www.youtube.com/watch?v=xVLnEqvNxFQ
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by fraatti View Post
                        Samalla voi vilkaista ettei täällä ole käyty sorkkimassa: https://www.youtube.com/watch?v=xVLnEqvNxFQ
                        Tottakai on, ei noita vikoja oikein muuten pääse syntymään.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎