Vaihdoin eteen uudet levyt ja palat, aten merkkiset molemmat. Nyt n. 100km ajelun jälkeen jarruttaessa kuuluu naputus. Mitään tärinää ei tunnu ja jarrut pelaavat muutenkin hyvin, tuo naputus vain, ääni sitä selvempi mitä hitaammasta vauhdista jarruttaa. Äkkiä vilkaistessa kaikki pultit ovat paikallaan ja kiinni. Vaatiiko vain lisää sisäänajoa? Mitään ohjetta sisäänajolle en aten ohjeista löytänyt? Palat ovat ceramic kun ajattelin sen vähentävän jarrupölyä, mutta kai nuo palat perus aten sinkatuille levyille käyvät? Navat ja liukupinnat putsasin kasatessa mieletäni hyvin. Pitää ehkä käyttää vielä jarrut auki jos ei ääni hellitä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrut naputtaa
Collapse
X
-
Originally posted by Gräns View PostVaihdoin eteen uudet levyt ja palat, aten merkkiset molemmat. Nyt n. 100km ajelun jälkeen jarruttaessa kuuluu naputus. Mitään tärinää ei tunnu ja jarrut pelaavat muutenkin hyvin, tuo naputus vain, ääni sitä selvempi mitä hitaammasta vauhdista jarruttaa. Äkkiä vilkaistessa kaikki pultit ovat paikallaan ja kiinni. Vaatiiko vain lisää sisäänajoa? Mitään ohjetta sisäänajolle en aten ohjeista löytänyt? Palat ovat ceramic kun ajattelin sen vähentävän jarrupölyä, mutta kai nuo palat perus aten sinkatuille levyille käyvät? Navat ja liukupinnat putsasin kasatessa mieletäni hyvin. Pitää ehkä käyttää vielä jarrut auki jos ei ääni hellitä.
-
-
Molemmat puolet käytin auki uudestaan ja mitään selvää vikaa en löytänyt. Jousetkin painoin oikein huolella paikalleen, palat myös istuvat kyllä nätisti levyä vasten. Kuuluu apukuskin puolelta ja pyörän kierrosten mukaan menevä naputus. Laakeria varmaan seuraavaksi pitää koittaa vaihtaa, vaikka mitään klappia ei tunnu käsin eikä selvää ääntämistä kaartelemalla saa siitä aikaan ?
Comment
-
-
Originally posted by Gräns View PostMolemmat puolet käytin auki uudestaan ja mitään selvää vikaa en löytänyt. Jousetkin painoin oikein huolella paikalleen, palat myös istuvat kyllä nätisti levyä vasten. Kuuluu apukuskin puolelta ja pyörän kierrosten mukaan menevä naputus. Laakeria varmaan seuraavaksi pitää koittaa vaihtaa, vaikka mitään klappia ei tunnu käsin eikä selvää ääntämistä kaartelemalla saa siitä aikaan ?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMulla laakerit napsuivat myös. Samoin napsumista edessä voi aiheuttaa laakerin ja olkavarren liitos. Tämä napsuminen aiheutuu laakerin pienestä liikkeestä olkavarteen nähden. Tämän vuoksi uudempien laakerien pultit ovat tiheämmällä nousulla ja muistaakseni myös kiristymomentti on suurempi. Hiljaisessa liikkeessä kuuluvasta naputuksesta sekä juurikin mainitsemastasi laakerin naputuksesta pyöritettäessä on molemmista juutuubissa videoita. Täällä omista laakereista: https://www.btcf.fi/forum/showthread...36#post4126136
Comment
-
-
Originally posted by Gräns View PostMolemmat etupyörän laakerit nyt vaihdettuna, voi vain todeta että ääni ei hävinnyt. Kai se sitten nuosta jarruista tulee, uskomatonta että ate:en ei sitten voi luottaa. Turha varmasti reklamoidakkaan kun vuosi sitten profiteilistä ostanut.
Laakeri:
laakeri nitkuaa olkavartta vasten
tsb asiasta: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20...a5kaktYvNd1tvk
kuvia jutusta: https://bmwtechnician.com/2015/12/18...4LYWfJ2J28LovQLast edited by fraatti; 14-09-2019, 15:19.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Last edited by fraatti; 14-09-2019, 15:11.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment