Announcement

Collapse
No announcement yet.

F07, flektin toiminta ja lämpötilat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2677
    • Tampere

    #16
    Originally posted by röllykkä View Post
    Pitäisikö niiden läppien näkyä ihan siitä keulalta, syylärin edestä?
    Ei itselläni näy muuta kun syyläri siitä grillin läpi.

    Onkohan mäntsälän suunnalla ketään, joka ensihätään pystyisi koodaamaan kaihtimia toimimaan maalaisjärjellä?
    Kaihtimet näkyvät munuaisten läpi ja auki-asennossaan ne näyttävät suunnilleen alla olevan kuvan kaltaisilta. Kiinni ollessaan jäähdytinsäleikköä ei näy kaihtimien takaa. Kaihtimien olemassaolosta ei oikein voi erehtyä, jos autoon sellaiset on asennettu ja tarkastelee rakennetta munuaisten läpi

    Itselläni tulee sattumalta juuri Mäntsälän suuntaan usein käyntiä, joten tarpeen mukaan voin niitä kulkiessani vilkaista, mikäli ei muita satu aiemmin löytymään.

    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • röllykkä
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 131
      • Mäntsälälä

      #17
      Originally posted by JaniLap View Post
      Kaihtimet näkyvät munuaisten läpi ja auki-asennossaan ne näyttävät suunnilleen alla olevan kuvan kaltaisilta. Kiinni ollessaan jäähdytinsäleikköä ei näy kaihtimien takaa. Kaihtimien olemassaolosta ei oikein voi erehtyä, jos autoon sellaiset on asennettu ja tarkastelee rakennetta munuaisten läpi

      Itselläni tulee sattumalta juuri Mäntsälän suuntaan usein käyntiä, joten tarpeen mukaan voin niitä kulkiessani vilkaista, mikäli ei muita satu aiemmin löytymään.
      Juu, eipä näy tuollaista settiä. Kuten ei yönäkökameraakaan, jonka siis pitäisi olla autossa.

      Laitoinkin juuri uuden topicin, että miten saisi selville, onko tuo mällätty.

      JaniLap: Jos tosiaan liikut Mäntsälän suunnalla, niin olisi mahtava homma, jos pystyisi hieman diagnosoimaan, mikä mättää?
      ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
      F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2677
        • Tampere

        #18
        Originally posted by röllykkä View Post
        Juu, eipä näy tuollaista settiä. Kuten ei yönäkökameraakaan, jonka siis pitäisi olla autossa.

        JaniLap: Jos tosiaan liikut Mäntsälän suunnalla, niin olisi mahtava homma, jos pystyisi hieman diagnosoimaan, mikä mättää?
        Juu, eiköhän se ihmettely järjesty ja nettidiagnoosin voin antaa vaikka heti: voihan olla että ne kaihtimet ja NV on poistettu autosta esim. kolarin jälkeen vaurioituneena tai kyseiset laitteet on muuten vain vikaantuneena tms. syystä poistettu kokonaan. Autohan kyllä toimii kaihtimilla tai ilman. Kaihtimien kohdalla taitaa olla vieläpä niin, ettei niiden korjaus ole ihan yksinkertainen juttu kun se myydään kokonaisena pakettina, jolloin vaihdettavia osia ei ole saatavana kuin jostain luovuttajayksilöstä.

        EDIT: Korjaan edellistä pohdintaani sen verran, että F07 osalistaa vilkaisin ja siellä ei näytä NV:n (S6UKA) kanssa olevan sähköisesti ohjattuja kaihtimia, vaan ainoastaan täysin avoin ilmakanava.
        Last edited by JaniLap; 26-07-2019, 13:59.
        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          #19
          Originally posted by röllykkä View Post
          Täällähän on paljon hyvää infoa!!

          Edit: Tuota, tyhmä kysymys: Pitäisikö niiden läppien näkyä ihan siitä keulalta, syylärin edestä?
          Ei itselläni näy muuta kun syyläri siitä grillin läpi.

          Mutta en vielä omista testeriä.
          Edellisen bemarin myötä lähti perheestä testeriharrastus.
          Nyt olisi kyllä hyvä olla, mutta mikä olisi järkevä tähän F sarjaan, ja mistä löytyisi kohtuuhinnalla?

          Onkohan mäntsälän suunnalla ketään, joka ensihätään pystyisi koodaamaan kaihtimia toimimaan maalaisjärjellä?
          Kaihtimet pitäisi näkyä siitä munuaisten välistä katsottuna. Saattaa myös olla että autossasi ei ole niitä. Itse en oikein tiedä missä kaikissa ne on ja missä ei. Jotenkin oletint että ne löytyy suurimmasta osasta...

          Tässä ne jossain videossa esiteltynä:


          Tässä kuvissa sekä kiinteät että kääntyvät näkyvissä: https://www.bimmerfest.com/forums/sh...68&postcount=7

          Mikäli kaihtimia ei löydy autosta niin sitten kyse on jostain muusta.

          Autoosi kaapeliksi enet ja ohjelmaksi ista.

          Edit. Hups. Tähänhän oli jo vastatattu...
          Last edited by fraatti; 26-07-2019, 13:11.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #20
            Onhan kuvaamaasi tilanne sellainen että esim ilmastointi ei puhalla täydellä teholla auton sisälle? (Olettaisin näin ulkolämpötilan perusteella) vaan sisälämpötila on jo vakaa eikä pyynti mitenkään poikkeuksellisen alhainen? Samoin ajotilanne jotain muuta kuin 100m pyrähdys?
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • röllykkä
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 131
              • Mäntsälälä

              #21
              Originally posted by fraatti View Post
              Onhan kuvaamaasi tilanne sellainen että esim ilmastointi ei puhalla täydellä teholla auton sisälle? (Olettaisin näin ulkolämpötilan perusteella) vaan sisälämpötila on jo vakaa eikä pyynti mitenkään poikkeuksellisen alhainen? Samoin ajotilanne jotain muuta kuin 100m pyrähdys?
              Juu, ilmastointi ja sisälämpö oli vakaa.
              Ajotilanne oli semmoinen 630km "pyrähdys".
              Siinä matkalla alkoi ottamaan korvaan tuo flektin huuto 100km/h nopeudessa. Kun nopeutta hidastin, flektikin vaimeni.. :think
              Ja tosiaan jäähdytinnestettä aloin sitten puolivälissä matkaa seuraamaan, niin nousi 100km/h nopeudessa sinne 111 asteeseen.
              80km/h, niin laski 96 asteeseen ja flekti rauhoittui.
              ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
              F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

              Comment

              • röllykkä
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 131
                • Mäntsälälä

                #22
                Originally posted by JaniLap View Post
                Juu, eiköhän se ihmettely järjesty ja nettidiagnoosin voin antaa vaikka heti: voihan olla että ne kaihtimet ja NV on poistettu autosta esim. kolarin jälkeen vaurioituneena tai kyseiset laitteet on muuten vain vikaantuneena tms. syystä poistettu kokonaan. Autohan kyllä toimii kaihtimilla tai ilman. Kaihtimien kohdalla taitaa olla vieläpä niin, ettei niiden korjaus ole ihan yksinkertainen juttu kun se myydään kokonaisena pakettina, jolloin vaihdettavia osia ei ole saatavana kuin jostain luovuttajayksilöstä.
                Hyvä juttu, pistän vaikka yv:nä numeron, niin jos liikut suunnalla, niin txt tai kilautusta puolin ja toisin..? :think
                ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by röllykkä View Post
                  Juu, ilmastointi ja sisälämpö oli vakaa.
                  Ajotilanne oli semmoinen 630km "pyrähdys".
                  Siinä matkalla alkoi ottamaan korvaan tuo flektin huuto 100km/h nopeudessa. Kun nopeutta hidastin, flektikin vaimeni.. :think
                  Ja tosiaan jäähdytinnestettä aloin sitten puolivälissä matkaa seuraamaan, niin nousi 100km/h nopeudessa sinne 111 asteeseen.
                  80km/h, niin laski 96 asteeseen ja flekti rauhoittui.
                  Ok. Termostaatti pitäisi olla täysin levällään 100 asteessa. En tiedä onko mahdollista että se jumittelee tai ei aukea täysin.
                  Omassa autossa en ole nähnyt kuin noin 105 astetta korkeampia lämpötiloja (jos asiaa katsoo ennalta mittariston viisarin asennosta ja sitten salavalikosta) ja tämä oli moottoritie nopeudessa noin 130km/h tms. Tällöin epäilen että kaihtimet ovat olleet kiinni.

                  Eihän lauhduttajan kennon edessä ole mitään muhjua? tai kenno ole poikkeuksellisen huonossa kunnossa etupuolelta säleiköstä katsottuna? (esim kivet hakanneet ohuet peltisoirot linttaan)
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • atcc
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 373
                    • Joensuu

                    #24
                    Onhan jäähdytinnesteet hyvännäköiset, ettei ole mitään ylimääräistä?
                    F15 X5 M50d -15
                    Ex:
                    F11 530dA xDrive -11
                    E61 530xdA M-sport LCI -07

                    Comment

                    • röllykkä
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 131
                      • Mäntsälälä

                      #25
                      Originally posted by atcc View Post
                      Onhan jäähdytinnesteet hyvännäköiset, ettei ole mitään ylimääräistä?
                      Juu, kyllä näyttää ihan omaan silmään uuden veroiselta tuo litku..
                      ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                      F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                      Comment

                      • Stroop
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 284
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Aiheeseen liittyen: Kaverin autossa on vikakoodit

                        28CF00 LIN, message; radiator shutter: Missing

                        sekä

                        28CF00 LIN, message; intelligent battery sensor (IBS): Missing

                        Nämä aktiivisia koodeja, IBS:lle löytyy toinen samanlainen koodilla 28B400 joka ilmeisesti tulee heti käynnistettäessä/laitettaessa virrat päälle.

                        Onko kukaan vielä taistellut noiden kaihtimien kanssa niin pitkälle? Ymmärsin että tuo IBS:n ja Shutterin koodit voi johtua toisistaan?

                        Löytyy etulampulle myös:

                        B00FC5 Environment fault in headlight driver module, left (over-/undervoltage, overtemperature)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎