Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun purkaus auton seistessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw77
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 132
    • P-pohojanmaa

    #31
    Originally posted by fraatti View Post
    Itse viasta. Jos sulla on comfort access niin käy hipelöimässä eri kahvoja että toimivatko ne oikein kosketuksesta ja keskuslukko sulkeutuu/avautuu kuten pitää. Jos jossain kahvassa esiintyy jotain epämääräistä niin sitten kyseisestä kahvasta johdot irti ja katsoa loppuuko herjat.
    No sehän se, kuten jo ekassa viestissä kirjoitin, kaikki oven rivat toimii niinku ajatus. Edellisessä autossa (E61) Comfort Access toimi epämääräisesti kuus ja puoli vuotta, minkä auto oli mulla. Tässä autossa se on oikeasti kiva varuste kun se toimii 100%. Ja vieläpä jokaisesta kahvasta.

    Mutta tuota CA-ongelmaa toki silti ainakin aluksi epäilin, koska siitä olen täältä paljon lukenut...

    En tiiä, jääkö näissä uudemmissa kärryissä autoon jotain valoja päälle (vaihdekepakkoon, starttinappulaan, tms), jos auto ei nukahda. Olen kurkkinut autoon joskus, ja ei siellä ainakaan mitään valoja pala missään.
    ???
    EX: 530D F10 LCI -15
    EX: 530D E61 LCI -08
    EX: 320D E91 -07

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17526
      • Turku

      #32
      Tuon ikäisessä Webastollisessa autossa alkaa orkkisarkku olla tiensä päässä. Vaihdoin omani 5 vuotta vanhana, kun kyykkäsi -25 pakkasessa täysin.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1255
        • Kainuu

        #33
        Itsellä tuo herja poistunut ainakin toistaiseksi startin vaihdolla. mittaa miten jännite käyttäytyy startatessa.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • takur
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 97
          • Oulu

          #34
          Originally posted by fraatti View Post
          Jos akku tyhjenee ja herjoja liiallisesta virrankulutuksesta tulee tauluun on ihan yhtä järkevää koodata igr pois kun hoitaa rakko kantapäässä laastarilla otsassa...

          Dpf, egr, SCR, igr off jne näyttää olevan vaan muotia... Ja auto palautetaan vanhojen pikinytkyjen tasolle.


          Itse viasta. Jos sulla on comfort access niin käy hipelöimässä eri kahvoja että toimivatko ne oikein kosketuksesta ja keskuslukko sulkeutuu/avautuu kuten pitää. Jos jossain kahvassa esiintyy jotain epämääräistä niin sitten kyseisestä kahvasta johdot irti ja katsoa loppuuko herjat.
          Ainakin jälkiasennus weban kanssa tuo jarruenergian talteenotto oli ensteks veemäinen. Täysin hyödytön. Koodattiin pois niin aikakin 2 talvea mennyt ilman vonkumisia. Ja webaa käytetään joka pvä 2x30min.

          Comment

          • bmw77
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 132
            • P-pohojanmaa

            #35
            Originally posted by Laku View Post
            Tuon ikäisessä Webastollisessa autossa alkaa orkkisarkku olla tiensä päässä. Vaihdoin omani 5 vuotta vanhana, kun kyykkäsi -25 pakkasessa täysin.
            Nyt sain lainaan pihtivirtamittarin, ja olen tänään tehnyt mittauksia. Kun ovet nappaa lukkoon (ja peräkontti huijataan kiinni), niin virtaa menee hetken jopa 10A. Sitten tais tippua 7A. Sitten ihan hetken päästä jo lähelle nollaa. Parin tunnin ajan kävin välillä katselemassa mittaria, ja se pyöri 0.00A ja 0.04A välillä. Käden kun työnsi ovenkahvaan (avaimet ei tietenkään taskussa), niin virtaa meni ihan hetken 0.15A. Eikös nuo ole ihan hyviä arvoja?

            Eli oisko nyt jo todisteita siitä, että akku on huono? Akku siis tarrasta päätelleen originaali, eli yli 5 ja puolivuotta vanha...
            Last edited by bmw77; 02-12-2020, 17:30. Reason: Pari typoa
            ???
            EX: 530D F10 LCI -15
            EX: 530D E61 LCI -08
            EX: 320D E91 -07

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              #36
              Originally posted by bmw77 View Post
              Nyt sain lainaan pihtivirtamittarin, ja olen tänään tehnyt mittauksia. Kun ovet nappaa lukkoon (ja peräkontti huijataan kiinni), niin virtaa menee hetken jopa 10A. Sitten tais tippua 7A. Sitten ihan hetken päästä jo lähelle nollaa. Parin tunnin ajan kävin välillä katselemassa mittaria, ja se pyöri 0.00A ja 0.04A välillä. Käden kun työnsi ovenkahvaan (avaimet ei tietenkään taskussa), niin virtaa meni ihan hetken 0.15A. Eikös nuo ole ihan hyviä arvoja?

              Eli oisko nyt jo todisteita siitä, että akku on huono? Akku siis tarrasta päätelleen originaali, eli yli 5 ja puolivuotta vanha...
              Alle 80mA kun pyörii niin kaikki kunnossa. Istan energy diagnosis kertoisi uskon vahvistukseksi vielä purkuvirtahistoriat ja akun kunto ja varaustilannehistoriat.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎