Ei tahdo lämmöt nousta vaikka sen 20 km ajaa ja lähtö oli lämpimästä tallista niin -10c pakkasessa lämmöt on tuo jälkeen piilovalikon mukaan 79 ja öljynlämpö 86. Moin 100 km ajon jälkeen lämmöt on 82-83. Tänään merkkiliikkeen tiskillä asiasta poristiin mutta oikeista lämmöistä ei ihan varmuutta tullut. Onko tuossa muuten yksi vai kaksi termostaattia? Merkkarin tiskillä tarjosivat vain yhtä mutta realoemista katselin että toinen olisi suodatinjalan luona ja se olisi laatikon öljyjen jäähdytystä varten.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M550d lämmöt, termostaatin vaihto ja jäähdytysjärjestelmän ilmaus
Collapse
X
-
Originally posted by makebm5 View PostEi tahdo lämmöt nousta vaikka sen 20 km ajaa ja lähtö oli lämpimästä tallista niin -10c pakkasessa lämmöt on tuo jälkeen piilovalikon mukaan 79 ja öljynlämpö 86. Moin 100 km ajon jälkeen lämmöt on 82-83. Tänään merkkiliikkeen tiskillä asiasta poristiin mutta oikeista lämmöistä ei ihan varmuutta tullut. Onko tuossa muuten yksi vai kaksi termostaattia? Merkkarin tiskillä tarjosivat vain yhtä mutta realoemista katselin että toinen olisi suodatinjalan luona ja se olisi laatikon öljyjen jäähdytystä varten.
Epäilen että omassa 535 D:ssä tuon suodatinjalan termarissa on häikkää. Pakkasen kiristyessä alle 20 asteen, ei meinaa lämmöt nousta. Päätermarin vaihto ei auttanut asiaa. Päätermarin vaihto on helppo homma.
Suodatinjalassa on oma paketti missä on termari (tai kaksi, en oo varma). Se paketti vaihdetaan kokonaisena, ja löytyy netistä n. 250€. Tänä talvena kun ei ole tarvinnut kovilla pakkasilla ajaa, niin on jäänyt tuo vaihto itsellä tekemättä. Mutta ei pitäis olla vaikea homma tuokaan vaihto. Jossain oli vinkki, että kannattaa asentaessa laittaa ensin vaihteistoöljyn linjat kiinni lämmönvaihtimeen ja sitten vasta paketin asennus lohkon kylkeen. Muuten pitäis olla simppeli homma.
-
-
Originally posted by HV530XD View PostJoo on siellä päätermarin lisäksi öljynsuodattimen jalassa lämmönvaihdin, missä on termostaatti (tai 2 termostaattia?). Sillä lämmönvaihtimella tosiaan tarvittaessa lämmitetään ja jäähdytetään laatikkoöljyä.
Epäilen että omassa 535 D:ssä tuon suodatinjalan termarissa on häikkää. Pakkasen kiristyessä alle 20 asteen, ei meinaa lämmöt nousta. Päätermarin vaihto ei auttanut asiaa. Päätermarin vaihto on helppo homma.
Suodatinjalassa on oma paketti missä on termari (tai kaksi, en oo varma). Se paketti vaihdetaan kokonaisena, ja löytyy netistä n. 250€. Tänä talvena kun ei ole tarvinnut kovilla pakkasilla ajaa, niin on jäänyt tuo vaihto itsellä tekemättä. Mutta ei pitäis olla vaikea homma tuokaan vaihto. Jossain oli vinkki, että kannattaa asentaessa laittaa ensin vaihteistoöljyn linjat kiinni lämmönvaihtimeen ja sitten vasta paketin asennus lohkon kylkeen. Muuten pitäis olla simppeli homma.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Päätermareita noista on mennyt, muutamaan olen joutunut vaihtamaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by eetukuu View PostLämpöjen nousuun vaikuttaa oleellisesti myös egr:n toiminta, jos se ohjelmoitu pois pelistä niin kyllä sen lämmöissä huomaaBMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by eetukuu View PostLämpöjen nousuun vaikuttaa oleellisesti myös egr:n toiminta, jos se ohjelmoitu pois pelistä niin kyllä sen lämmöissä huomaa
Edelleenkin väitän tämän asian olevan enemmän korvien välissä kuin todellisuudessa.
Omissa autoissa joissa molemmissa N57, toisesta egr on täysin pois, toisesta ohjelmallisesti ja vaikka ollut kovempiakin pakkasia ja ilman lämmitystä lähdetty liikenteeseen niin 5km(5-8min) päästä puhaltaa jo lämmintä.
Toisessa myös dpf edelleen paikallaan ja kaikki pelaa todella upeasti.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEdelleenkin väitän tämän asian olevan enemmän korvien välissä kuin todellisuudessa.
Omissa autoissa joissa molemmissa N57, toisesta egr on täysin pois, toisesta ohjelmallisesti ja vaikka ollut kovempiakin pakkasia ja ilman lämmitystä lähdetty liikenteeseen niin 5km(5-8min) päästä puhaltaa jo lämmintä.
Toisessa myös dpf edelleen paikallaan ja kaikki pelaa todella upeasti.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Perustelkaahan toki vähän tätä korvien välissä juttua, egr kunnossa ja toiminnassa öljynlämmöt 100-105 astetta ja vastaavasti vedet 95-100 astetta -> egr pois, öljynlämmöt 90-95 ja nesteet 80-85? Ja nämä normaalissa matka ajossa otettuja lämpöjä samoissa olosuhteissa. Mun mielestä tää ei oo korvien välissä..
Comment
-
-
Originally posted by eetukuu View PostPerustelkaahan toki vähän tätä korvien välissä juttua, egr kunnossa ja toiminnassa öljynlämmöt 100-105 astetta ja vastaavasti vedet 95-100 astetta -> egr pois, öljynlämmöt 90-95 ja nesteet 80-85?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostArvelen että em. kommentit ovat sieltä omien korvien välistä kaiveltuja. Itse vastaavasti olet kerännyt empiiristä dataa ja se kertoo vakuuttavammin mistä on kyse. Kiitos omien mittahavaintojesi jakamisesta. Kun tietää enemmän, luulee vähemmän.
Juurikin näin
Jokainen näkee kuten parhaaksi näkeeRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Nyt päätermari vaihdettu niin lämmöt nousee 82-84. Nopeammin alkaa puhaltaa lämmint nyt mutta saa noihin lämpöihin sen 10-15 km ajella kuitenkin. Pitänee vielä vaihdattaa se vaihteistotermari kun saa lisäturvan piikkiin.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Laatikon termostaattikin vaihdettu ja nyt vaikuttaa olevan kunnossa. 84 on maksimi koneen lämpö ja nyt jäähdytysnesteen lämpö nousee nopeammin kun moottori öljyn. Aiemmin oli toisin päin.
Tänään sattui kuitenkin sellainen juttu että kiihdyttäessä huomasin että ihan kaikki vedot ei ole tallella(sport displayn mukaan 200kw maksimissaan).
Vika koodiksi tuli 29EA00. Eli ilmeisesti "välijäähdyttimen hyötysuhde alentunut".
Huomasin sitten että jäähdytysnesteen taso oli lämpimälläkin moottorilla varmaan sentin alle MIN rajan. Tuossahan on välijäähy moottorin päällä ja tällöin vesiputkien korkein kohta on kanssa niin mietin että jos ilmaa putkissa niin jäähdytys ei toimi kunnolla. Oiskohan jäänyt ilmaus tekemättä vai onko tuossa joku oma ohje siihen?BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostPuuttui nestettä n 8dl. Lisäyksen jälkeen ei herjaa ole tullut.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
Comment